Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:23

Aah helder verhaal! Thanks!

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:28

Als tussendoortje eet ik altijd een blokje kaas, een paar aardbeien of een bifi worstje, maar eet eigenlijk nauwelijks tussendoortjes. Raak voldoende verzadigd door mijn 3 hoofdmaaltijden.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:29

laura1987 schreef:
Als tussendoortje eet ik altijd een blokje kaas, een paar aardbeien of een bifi worstje, maar eet eigenlijk nauwelijks tussendoortjes. Raak voldoende verzadigd door mijn 3 hoofdmaaltijden.


Krijg jij dan wel je calorieën? Ik herken het wel hoor, maar om nu met mijn 1.86m het te laten bij 1200 kcal per dag vind ik ook weer zo wat xD

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:21

Janine1990 schreef:
laura1987 schreef:
Als tussendoortje eet ik altijd een blokje kaas, een paar aardbeien of een bifi worstje, maar eet eigenlijk nauwelijks tussendoortjes. Raak voldoende verzadigd door mijn 3 hoofdmaaltijden.


Krijg jij dan wel je calorieën? Ik herken het wel hoor, maar om nu met mijn 1.86m het te laten bij 1200 kcal per dag vind ik ook weer zo wat xD



Dat denk ik wel hoor.
Die menu’s van thenewfood zijn behoorlijk vet :D

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:36

Ik ben ook niet klein 1,79 maar probeer echt gewoon genoeg te eten tijdens de 3 maaltijden.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:44

Kimalian schreef:
Wat eten jullie als snack/ tussendoortje.. behalve noten...


Blokjes kaas, babybell, droge worst, komkommer, paprika

Maar ik probeer ook niet te snacken tussen door. Ik neem een groot glas water als ik denk dat ik trek heb

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:56

Leuk leuk ik ben nu van 78,5 kg naar 75,5 kg gegaan. En het niet snacken wordt dus wel beloond.

Ik heb mijn vriend beloofd van de week een keer pizza. Als ik dan op 75 zit dan vind ik het ook wel een keer leuk als beloning voor mezelf.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:07

Zijn jullie niet bang dat je door niet te snacken straks geen maat kan houden?

Ik merkte vrijdag op de verjaardag dat ik ineens bewuste snack keuzes maakte, in plaats van alles in m'n mond te stoppen wat ik maar wilde proberen.

Ik snack elke dag, maar wel variabel.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:19

Joanne1987 schreef:
Daarbij bevat een fudge atkins reep bijna 17 gram kh, dan heb je dus bijna je dagbehoefte al binnen :)
En als je echt keto eet moet het grootste deel van je kh uit groenten bestaan, dat red je dan ook niet.
En soms een blokje chocolade kan echt wel (naar dag behoefte gekeken idd)


'Mijn' repen bevatten minder koolhydraten. Dus het is zeker mogelijk dat het past binnen 40 gram koolhydraten.

Joanne1987 schreef:
En bij jou Janine geen probleem want jij wilt niet 100% keto, deau geeft aan dat wel te willen, dus vandaar het advies


Waar geef ik aan dat ik ketogeen wil? Ik wil graag koolhydraatarm eten, dan hanteer ik onder de 40 gram koolhydraten. Ketogeen is doorgaans rond de 25 gram koolhydraten. Dat wil ik voor nu nog niet. Ik probeer het op deze manier en fanatiek sporten. Mocht dat niet voldoende zijn dan wil ik nog lager gaan proberen. Maar dat is nu nog niet het geval.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:20

Ik probeer ook niet te snacken op een dag. Doorgaans neem ik in de middag toch wel nog iets te eten. Dat varieert van GY met noten, een babybell, gekookt eitje met mayonaise of een paar plakjes vleesbeleg.

Als ik in de avond sport dan neem ik na het sporten nog een eiwitshake of een schaaltje kwark.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:28

Ik snack alleen als ik daar behoefte aan heb. Heb ik geen trek, dan snack ik niet. Heb ik wel trek, dan snack ik wel. :+ Zo merk ik dat ik op mijn werk bijvoorbeeld wel behoefte heb aan iets tussendoor.. Maar daar start ik om 9 uur, dus ontbijt om 8 uur. Meestal heb ik in de ochtend niks tussendoor totdat ik ga lunchen, simpel geen behoefte aan. Lunch ik rond 12 uur, en heb ik ergens rond half 4 nog een kwartiertje waar ik vaak wel behoefte heb aan iets tussendoor.

Gister was ik vrij en heb ik alleen mijn ontbijt (rond half 12, ik blijf lang in bed hangen als ik wakker wordt en vrij ben :=) en mijn avondeten en daar heb ik dan voldoende aan.

Ik heb natuurlijk dat boekje van the new food, en daarin staat ook dat je alleen moet eten als je daar behoefte aan hebt.

Ik ben nu 3 weken bezig, start nu in week 4, en 4.5 kilo kwijt waarbij ik tijdens een weekeindje weg wel wat heb gesmokkeld :=. Ik merk het tot nu toe vooral aan mijn armen. Ik heb nieuwe werkshirtjes, gezien ik hier pas net ben begonnen en deze zaten heel strak rond mijn bovenarmen. Zo strak dat ze in de ochtend zelfs een beetje knelden. Nu hangen ze redelijk los! *\o/*

Deau schreef:
Joanne1987 schreef:
En bij jou Janine geen probleem want jij wilt niet 100% keto, deau geeft aan dat wel te willen, dus vandaar het advies


Waar geef ik aan dat ik ketogeen wil? Ik wil graag koolhydraatarm eten, dan hanteer ik onder de 40 gram koolhydraten. Ketogeen is doorgaans rond de 25 gram koolhydraten. Dat wil ik voor nu nog niet. Ik probeer het op deze manier en fanatiek sporten. Mocht dat niet voldoende zijn dan wil ik nog lager gaan proberen. Maar dat is nu nog niet het geval.


KHA is toch tot 25 gr kh per dag? Wat jij dan doet is KHB (beperkt)?
Althans, zo heb ik het tot nu toe opgevat :+

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:13

LoveUggs, maar wat als je daardoor ver beneden wat gezond is blijft?

Ik kwam gisteravond nog bijna 700 kcal tekort. Mijn BMR zit bij benadering tegen de 1800 kcal. Dat is mijn dagelijks doel.
Alleen als ik veel doe en savonds laat op de bank kom zitten heb ik echt niet per se trek. Maar als ik dan maar 1100 kcal neem per dag, hou ik het op termijn echt niet vol. Lijkt me verre van gezond.

Want ook al wil je vet verbranden, je moet je lichaam toch niet laten lijden omdat je zelf toevallig geen trek hebt?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:06

Keto is tot 50 gram kh per dag
Daar baseer ik dat op
Khb is 50 tot 75 gram kh per dag

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:10

Maar je kan toch ook calorieën eten en laag in je kh blijven..?
Ik zou rond de 1696 kcal mogen zitten volgens Gobento (gemiddelde afname), denk niet dat ik daaraan kom. Ik tel ook verder niets, snap ook niets van al die apps waarin je kan tellen, ik hou me netjes aan het weekmenu. Als ik een maaltijd echt niet lust wil ik hem wel eens omwisselen voor een ander.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:15

LoveUggs schreef:
Maar je kan toch ook calorieën eten en laag in je kh blijven..?
Ik zou rond de 1696 kcal mogen zitten volgens Gobento (gemiddelde afname), denk niet dat ik daaraan kom. Ik tel ook verder niets, snap ook niets van al die apps waarin je kan tellen, ik hou me netjes aan het weekmenu. Als ik een maaltijd echt niet lust wil ik hem wel eens omwisselen voor een ander.


Ik weet niet of je nu reageert op mij?
Maar ik zeg ook niet dat je geen calorieën kan eten, maar in de basis maaltijden kom ik niet aan de 1800.

Resultaten van crashen in het verleden (ziek zijn, cravings, meer aankomen dan ik was afgevallen) zijn reden dat ik vul met tussendoortjes.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:19

Joanne1987 schreef:
Keto is tot 50 gram kh per dag
Daar baseer ik dat op
Khb is 50 tot 75 gram kh per dag


Ik dacht keto ver onder de 25 lag?

Ik zit nooit hoger dan 25, maar zou door het eten van chocola niet keto kunnen gaan? Hoe zit het toch allemaal... %)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:52

Janine1990 schreef:
LoveUggs schreef:
Maar je kan toch ook calorieën eten en laag in je kh blijven..?
Ik zou rond de 1696 kcal mogen zitten volgens Gobento (gemiddelde afname), denk niet dat ik daaraan kom. Ik tel ook verder niets, snap ook niets van al die apps waarin je kan tellen, ik hou me netjes aan het weekmenu. Als ik een maaltijd echt niet lust wil ik hem wel eens omwisselen voor een ander.


Ik weet niet of je nu reageert op mij?
Maar ik zeg ook niet dat je geen calorieën kan eten, maar in de basis maaltijden kom ik niet aan de 1800.

Resultaten van crashen in het verleden (ziek zijn, cravings, meer aankomen dan ik was afgevallen) zijn reden dat ik vul met tussendoortjes.


Ja quote vergeten :+
Maar snap ik hoor! Ik ben allang blij dat ik dit volhoud zonder hongergevoel. Heb van alles geprobeerd, Sonja, E-Power (levens style omgooien naar gezond eten), zelf geprobeerd erop te letten, de eerste week altijd te doen, maar daarna al snel weer in het oude patroon gevallen, en steeds weer dat honger gevoel. Dat heb ik nu niet, dus heb eindelijk iets dat werkt voor mij. :j

Ik was heel erg bang voor die Keto Flu, bang dat ik weer extreme hoofdpijn zou krijgen, maar ik ben nu 3 weken bezig en ben alleen maar positief. Buiten de darmen om die soms wat van slag zijn, heb ik vrijwel nergens last van.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:56

Haha same here! Nergens last van...
Alleen na vrijdag dan... Maar dat was ook echt extreem overboard.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:07

Janine1990 schreef:
Zijn jullie niet bang dat je door niet te snacken straks geen maat kan houden?

Ik merkte vrijdag op de verjaardag dat ik ineens bewuste snack keuzes maakte, in plaats van alles in m'n mond te stoppen wat ik maar wilde proberen.

Ik snack elke dag, maar wel variabel.


Die kans zit er natuurlijk in.
Maar in mijn geval drink ik liever een lekkere kop koffie. Eenmaal begonnen met snacken dan blijf ik snacken. Dat is hier een probleem. Een stukje komkommer zou natuurlijk niet erg zijn. Maar als ik droge worstjes of kaas of iets in huis haal dan gaat dat op één avond op. En juist savonds moet ik niks nemen.
Het werkt voor mij beter om te zorgen dat ik goed vol zit van het eten. En dan extra te drinken als ik echt trek heb.

Ik vg trouwens geen volledig Keto dieet.
Maar at zo ongevarieerd dat ik lekkere/simpele en toch gezonde gerechten zocht. Want op een gegeven moment aten wij 4 of 5 x per week uit pakjes/zakjes of een compleet over menu.

En dat terwijl ik geen hekel aan koken heb en er ook tijd voor heb. Maar vriend vind lasagna lekker uit pak. Dat hadden we op vakantie (daar wel fijn als je met de camper weg bent) maar we zijn dat blijven eten.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:32

Ah op die manier BeFunny, lastig he... simpel en gezond...
Ik gebruik al lange tijd nauwelijks pakjes en zakjes, maar dat is meer omdat ik alleen ben en niet telkens voor 4 personen wil klaarmaken en mijn vriezer daarmee volstop en vervolgens weken eentonig eet :')
Daarvoor hou ik te veel van koken.


Verklaart een hoop dat je niet volledig keto doet...
Ik ben nu zo gewend aan het tellen en alles invoeren in de app. Daardoor hou ik ook maat. Ik heb gewoon een schaaltje die ik vul met 50 gram vlees en 50 gram kaas, komkommer en olijven ofzo. En daar ga ik dan lekker voor zitten met tv aan.

Meestal is het dan al wat later en bijna bedtijd. Dus heel veel tijd heb ik er ook niet voor.

Ik heb zo veel dingen die ik nog wil doen in en om huis, dat het voor mij echt een probleem is om een beetje bezig te zijn in en om huis op mijn 'vrije' avonden.
Maar zodra ik suikersnacks heb, dan eet ik al tijdens het koken :roll:
En wat voor mij ook werkt is dat ik qua kaas vaak wel wat luxere kaas neem, dan eet ik er ook al snel minder van :P

Of ik maak eens cake, chocoladecake ofzo... Kan ik ook weer een week vooruit :+

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:40

Champignons en snoeppaprika’s met kruidenroomkaas, geraspte kaas en enkele spekjes uit de oven. Valt hier bijzonder goed in de smaak en vult goed!
Afbeelding

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:10

Ik kan thuis mijn snack-drang heel goed weerstaan maar op mijn werk heb ik er meer moeite mee. Vooral als het druk is, dan heb ik echt de neiging om te snaaien als een soort kalmeringsmiddel :+

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:46

Ik heb vaak direct na het avondeten zo’n zin in zoet. Nam eerst altijd een stukje chocolade of een dadel. Helaas gaan beide nu niet

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:48

Deau schreef:
Ik heb vaak direct na het avondeten zo’n zin in zoet. Nam eerst altijd een stukje chocolade of een dadel. Helaas gaan beide nu niet


Wat bij mij werkt is slagroom met cacao en 2/3 fijn gesneden aardbeien als ik zo’n drang heb :D
Als je de slagroom stevig klopt met een klein beetje zoetstof erin en dan even in de koelkast zet is het net chocolademousse

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:56

Deau schreef:
Ik heb vaak direct na het avondeten zo’n zin in zoet. Nam eerst altijd een stukje chocolade of een dadel. Helaas gaan beide nu niet


Een suikervrij dropje?

Voor sommigen niet clean genoeg... Maar ik neem regelmatig van die dropjes. :)