Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:06

Mooi weer noordje. Wat heerlijk om daar te kunnen wandelen.

Ik herken die drukte ook en erger me er enorm aan. Vanmorgen was ik in een gebied waar ik al jaren kom. Eind van de ochtend lopen daar altijd wel mensen met honden, maar vroeger in de ochtend was het daar altijd doodstil. Vanmorgen was ik er al om 7.45 en stond er 1 auto. Anderhalf uur later stonden er zelfs auto's in de berm omdat de parkeerplaats vol was, zo druk was het. Gaan er ineens zoveel meer mensen wandelen ofzo? Waar zit dat verschil ineens in. Blijf gewoon lekker op je bank netflixen, dan heb ik er geen last van :+

Anyway, lekker anderhalf uur op pad met de hondjes. Het was een stuk koeler dan gisteren en dat maakte het erg lekker om te lopen.

Afbeelding


Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:07

Oh nee. Wat balen. Ik was ook even bang dat het zou gaan regenen omdat het grijs werd en de wind aantrok, maar het bleef droog. Nu nog steeds, het zonnetje kkmt door de wolken.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:15

Wow wat bijzonder! En zo dichtbij dat je hem goed op de foto kreeg ook.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:54

Ja, maar jij rent al weg bij wormen toch? :+

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:42

Gefeliciteerd! Wat heerlijk om dan samen van zulke momenten te genieten.
Die zijn kostbaar!

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:45

Nou, ik ook niet. Heel mooi juist.

En wow, een eland. Dat moet wel gaaf zijn, of is dat voor jou hetzelfde als dat ik een ree tegenkom??

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:55

Oh heerlijk, in welke omgeving loop je?

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:03

Die spechten <3
Ik zie ze veel in het bos, maar heb nog nooit een nest ontdekt.

ninavo, ik loop ook het liefst in de vroege ochtend. Dan is het nog heerlijk stil en is het licht zo mooi <3

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:05

Vanmorgen stond ik om half 8 in de Biesbosch. Ondanks dat het stil en mooi was heb ik niet lekker gelopen. Ik heb zo onwijs last van mijn hooikoorts dat ik zelfs mijn rondje niet heb afgemaakt en eerder terug ben gelopen. Echt balen, maar goed. Heb alsnog een uur en 45 minuten gelopen en onderweg heel relaxed zitten ontbijten aan de rivier.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:32

Ja ik heb doorgaans weinig last van hooikoorts, maar het is echt op zijn piek nu. Ik heb alle reeën wel weg geniest, heb ook echt wel 10x moeten stoppen om mijn neus te snuiten.

Dank je Pien. Ik kan ook echt continue stoppen voor kleine dingetjes; vogeltjes, bloemen, zonlicht, insectjes etc.
Daarom ligt mijn gemiddelde wandeltempo ook altijd zo laag :+

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:14

Mooi Josewoos. Leuk dat je die kudde tegenkwam en mooie foto's zo met dat zonlicht.

Vwb stappen; als ik gewoon werk (dus niet vanuit huis zoals nu) en ik wandel met de hond zit ik al snel aan 12.000 tot 15.000 stappen. Als ik echt een keer een langere wandeling pak zit ik rond de 20.000.
Momenteel loop ik dus minder helaas. Ik zit nog steeds iedere dag rond of boven de 10.000.

Ik kan niet wachten tot volgende week de horeca weer opengaat, dan kan ik eindelijk weer op pad en echt langer gaan lopen.
En waarom horeca vraag je je af? Ik moet tussendoor altijd naar de wc en ikmoet na een km of 6 altijd even zitten omdat ik last krijg van mijn bekken. Op zich kan ik zitten en plassen in het bos, maar als dat ergens binnen kan (bij voorkeur met koffie halverwege) ben ik blijer :D

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:24

Pien, wat een onwijs leuk vogeltje en mooi wandeling ook weer.

Lekkere wandeling Anouska.

Ik ben vanmorgen al op pad geweest voor de start van mijn werkdag. Even een uurtje gewandeld met de honden en nu kan ik relaxed beginnen. Ben sowieso blij, ik werk in het middelbaar onderwijs en mag dinsdag eindelijk weer fysiek lesgeven. Vandaag is mijn laatste thuiswerkdag *\o/*


Afbeelding

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:40

Welkom. Mooie foto's en omgeving en mooie afstand ook. Hebben jouw hondjes het niet te warm?
Ik merk dat mijn lab echt niet meer wil lopen hoor. Ja, in de ochtend om 7 uur, maar overdag is een rondje plassen al teveel.
In alle eerlijkheid is er niet veel lol aan, want ik wil juist lange wandelingen gaan maken. Hoop dat hij in de herfst weer energieker wordt. En anders neem ik ook de chihuahua wel mee, die loopt tenminste wel!


Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:05

Ah leuk. Lekkere doerakken heb je. Die mini van mij gaat het water niet in. Maar wandelt wel moeiteloos 10 tot 12 km mee.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:21

josewoos schreef:
Kunnen we geen wandel uitje bij Noordje plannen? <3


Ja!

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:59

Tof die specht.
En Pien, mooie omgeving weer.

Ik heb vannorgen een rondje Biesbosch gedaan. Kleine 5km. Onderweg even thee gedronken op een bankje aan de rivier, heerlijk.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:35

Noordje, wat leuk zo rondom die waterval. Mooi hoor.
Pien, prachtig. En wat een horens heeft dat dier zeg.
Welkom Winnie, schitterende omgeving!! Ik houd echt enorm van dat ruige en die rode aarde en die begroeiing zo. Echt mijn ding! Waar ergens woon je? Ik was afgelopen zomer in de Pyreneeën op vakantie, aan zowel de Franse als Spaanse kant en zowel oost als west. Die Spaanse kant is ook echt schitterend.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:00

Ah ik ben helemaal blij. Ik ben weer lekker in het Mastbos en zit weer met een koffie op een terras. Mijn dag kan niet meer stuk :D

Nu 6 km gedaan, dalijk pak ik nog een km of 5.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:34

Ahh mooie herinneringen heb je daar dan. Ik kom er ook al jaren, ook met de vorige hond nog en beb er inmiddels ook veel mooie herinneringen. Fijn is dat.

Ik zat bij de Boswachter aan de Huisdreef. In het losloopgebied voor de honden. Ik zit normaal aan de andere kant bij Den Deijl, dat is echt mijn 'stamkroeg' (mijn hond heeft er zelfs een favoriete serveerster!! :') ), maar die hebben besloten nog niet open te gaan helaas. Dus ik heb daar mijn auto geparkeerd en heb het rondje andersom gelopen met halverwege dus koffie bij de Boswachter. Echt zo fijn dat het weer kan!!

Ik heb na de koffie inderdaad nog 5 km gelopen. Onderweg nog lange tijd staan praten met een boswachter en de hond lekker laten poedelen in het water. Topochtend. Ben 3,5 uur in het bos geweest. En weet je wat ik dan zo leuk vind? De laatste keer was 12 weken geleden en het hele bos ziet er ineens anders uit. Zo mooi, die verschillende seizoenen en hun begroeiing.


Afbeelding

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:24

Nee, Breda!

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:56

Ah wat leuk Pien. Het is een prachtige locatie om te trouwen. Wij wilden niet duur trouwen, dus hebben voor een andere locatie gekozen, maar anders had deze het zeker ook geworden. Wat grappig dat je het zo goed kent.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:47

Loopt dat nou echt fijn? Ik loop altijd onverhard op gras- en zandpaden. Lijkt me dat alles ertussen komt dan.
Ik merkte gisteren ook dat ik het superwarm vond in mijn wandelschoenen, maar ze zitten gewoon wel het fijnst en er komt geen zand ofzo in, dus ik blijf er lekker op doorlopen.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:35

Femke-tweety, tof, lekker plassen stampen haha. Wat een geluk dat je die regenboog zo mooi zag. En mooi die bloemen, die ben ik ook al tegen gekomen in het bos. Blijft mooi als er ineens van die felgekleurde bloemen opduiken.

Winnie, vind die Salou-foto wrl tof zo, maar vind de andere omgeving veel mooier. Echt, wat woon je er mooi zeg.

En wat is de omgeving van Schoorl mooi, mooie foto's zeg!

Pien, heerlijk he, wandelen en alleen maar vogels horen. Ik vk d dat echt super!

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:38

Ik heb weer een rondje bos gedaan, het was rustig in het gedeelte waar we liepen en we hadden het geluk om een vos en een ree te zien <3
De vos kreeg ik niet op de foto helaas, maar wat was hij mooi!
En de hond was blij, die had zoveel energie dat die even illegaal los mocht en die heeft als een debiel 10 rondje om en in een waterplasje gerend :+

Afbeelding

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:47

Mandyy schreef:
Goof, ik ben echt fan van je foto's! :D <3


Ah dank je!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: linoleum, SusanH, viphorse en 30 bezoekers