Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:48

Lekker tempo ook Josewoos!

Ik doe vandaag even een korter rondje, mijn rondje van gisteren heeft me een beetje gesloopt. Het was een rondje van 7 met leuke recensies, maar helaas voor ons was ongeveer 3 km van de route omgeploegd door een trekker. De bermen waren ook niet echt begaanbaar en we zakten tot onze enkels in het mulle zand. Mijn rechterheup geeft wat last vandaag. We hebben er ook 40 minuten langer over gedaan dan over de 9 km een dag eerder. Wel echt een leuke afwisselende route als de paden beter begaanbaar zijn.

Afbeelding

Anoeska27

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:18

Mijn dochter heeft op een gegeven moment haar schoenen maar uitgetrokken en die ging er nog wel redelijk snel doorheen. Maar ik heb behoorlijk overgewicht en een bekken wat geknapt is tijdens de bevalling van de jongste, dus ik was echt niet blij. Al lijkt het nu nog best goed te gaan, dus misschien dat ik straks weer een iets groter rondje pak. Maar niet op de hei, daar is het me nu echt te warm voor.

Ben je ook langs de Loenense waterval gekomen gisteren? Daar schijnt ook een boeddhistische tempel vlakbij te zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:06

Ik heb hem wel eens gelopen, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Ik had spijt vandaag... Ik had een enorm deja vu gevoel, gelukkig kon ik hier wel nog redelijk de berm in. 6,5 km in de benen, maar het voelt als veel meer. Morgen echt een kort rondje en het weekend weer alleen de stallen en de hond.
Afbeelding
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:55

Prachtig Goof!

Ik moest vanmorgen bloed laten prikken en op de terugweg was er een parkeerplaats vrijwel leeg, dus ik heb even een snel rondje gedaan (toch nog 6 km, maar het voelde niet zo). Weer het uitzichtpunt niet gevonden, daar ben ik al 3 jaar naar op zoek en ik mis het steeds. Maar wel een brutaal zwijntje, een schitterende boom en het kunstwerk voor Beatrix gezien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:05

Dit is het "Peter Gerrits Boompje". Ik ben ook langs de Koningseik gekomen, maar die heeft zijn beste tijd wel gehad. Het uitzichtpunt wordt genoemd bij de muticache Panorama en ik had toen ik die liep geen tijd om ernaar toe te lopen. Nu ben ik de antwoorden kwijt en dacht ik nog wel te weten waar het ongeveer was. Volgende keer weer, ik wil ook nog eens langs Juliana's hutje...

Dat zwijntje was inderdaad erg dichtbij en totaal niet van me onder de indruk. Ik liep wat te dromen en had hem zelf ook te laat in de gaten. Dus ik ben bang dat hij bij de wintersluiting gaat sneuvelen.

Edit: Dit is de Koningseik nu

Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:31

Wauw, dat is het vroege opstaan meer dan waard.

Noordje, wat een prachtig uitzicht!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:05

Ik heb maandag een schitterend rondje gedaan waarbij we veel wild hebben gezien en gisteren de korte versie van het heiderondje. In de weekenden is het me te druk in het bos en dinsdag moest ik jureren. Ik had eigenlijk vanmorgen willen gaan maar het ei van de gastmerrie is gesprongen, dus ik wacht nu op de inseminator.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:32

Het bos begint alweer wat te kleuren, de regen is erg welkom.
Afbeelding
Dit is een foto van vorige week, vandaag gaat het niets meer worden denk ik. Ik ben wel op en neer geweest naar de buren met kruiwagens mest, dus heb wel iets gedaan. En de merrie is geïnsemineerd, dus morgen kan ik vroeg een rondje buurt doen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:40

Lekker rondje Mandy

Wauw Hilary, hoe lang loop je daar ongeveer over? Bij mij is 14 wel een beetje de max tot nu toe.

Ik heb vanmorgen een snel rondje van 7 km gedaan. Ik kwam terug van de ha en het was rustig op de parkeerplaats. Wilde eigenlijk die van 13 doen, maar ik had mijn verkeerde jas bij en kon daardoor geen water meenemen. Maar toch lekker zo.
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:44

Prachtige foto's weer!

Wij zijn gisteren begonnen aan onze eigen avondvierdaagse. Heerlijk rondje van iets meer dan 7 km met heel veel zwijnen onderweg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:39

Heerlijk. Ik heb de afgelopen 2 weken een aantal klasgenootjes van mijn dochter 1 voor 1 ons favoriete korte rondje laten zien. Dus geen nieuwe foto's hier. We hebben wel iedere keer zowel herten als zwijnen gezien met daarbij hele kleine net geboren zwijntjes. Vanavond gaan we weer een ander rondje lopen, hopelijk daarna iets meer kilometers in de benen.

O, dat vergat ik nog bijna. Ik heb afgelopen week na het werk nog een klompenpad in Wekerom gelopen. Die zou 11 zijn, maar ik was na 8 km weer terug. Maar dat was wel een heel leuk rondje.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:49

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:20

Ik heb geen bruggetjes en planken gezien, maar ik heb dus 3 km gemist. Was wel echt een leuk stukje, lekker in het bos, over de hei en door de zandduinen. Dat laatste was wel pittig trouwens, ik kwam bijna niet vooruit. Ik zie nu dat het in de Valk ligt, maar het is aan dezelfde weg als dierenkliniek de Vijfsprong. Dus voor mijn gevoel is het Wekerom.

Ik ben niet zo van de klompenpaden omdat ik het gevoel heb dat je dan best veel over de verharde weg loopt. Maar deze was goed te doen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:44

Pepperrr schreef:
Dit weten jullie vast:

Ik hoorde pas op de radio een man die figuurtjes fietste. Deze figurenroutes maakte hij met een app. Weet iemand van jullie toevallig waar ik het over heb en welke app dat is?

Waren dat geen Geocache routes? Daar zie ik regelmatig figuren langskomen zoals een vliegtuig bij Teuge.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:38

Femke_Tweety schreef:
Denk het niet.

Dat is geo(cache)-art, waarbij je op bepaalde plekken een cache gaat zoeken, en die plekken kunnen een figuur vormen.

Daar ben ik behoorlijk mee bekend zeg maar.

(Ook meteen de reden dat ik vrij veel ervaring heb met verschillende kaarten programma's op pc en deels mobiel...)

Ik weet inderdaad van een verhaal can een fietser die het leuk vindt om figuren te fietsen.
Die staat bij mijn weten volledig los van geocaching (doe ik al een jaar of 15)

Ik doe het ook al jaren, al ligt het nu bij mij even stil. Iets teveel pleurpotjes hier die voor overlast zorgen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:59

Hier liggen er erg veel op ruiterpaden, heel leuk als je op rit bent en er ineens iemand uit een boom voor je op het pad springt. Gelukkig is de pony van mijn dochter echt wel heel mak.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:04

Mooie plekjes laten jullie weer zien.

Ik heb vandaag een rondje van 6 km gedaan. Geen wild gezien, maar wel een leuk rondje. Ik merk alleen dat het werken weer een behoorlijke terugslag heeft gegeven. Waar ik 2 weken terug nog redelijk moeiteloos 9 en 12 km liep, had ik vandaag echt behoorlijk moeite met dit rondje. En dit was voor mijn doen echt een heel vlak rondje, normaal gesproken pak ik nog flink wat heuvels mee.

Afbeelding
Afbeelding

Ik gebruik Endomondo, maar moet dan wel mijn batterij op spaarstand zetten en niet teveel foto's maken, anders is hij leeg na een kilometer of 9.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:50

Ik heb eergisteren op barefoot schoenen gelopen en daar had ik kennelijk gisteren gewoon last van. Vandaag een rondje van 11 zonder problemen kunnen lopen (de bokt upload maakt de foto's wel steeds waziger).
Afbeelding

Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:26

Ja, rondje Kootwijk. Ik ben begonnen vanaf het onverharde deel van de Asselseweg en toen maar gewoon gaan lopen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:06

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:09

Bizar he, die drukte. Dat is hier ook zo, ik ken gelukkig nog wel een paar plekjes die niet algemeen bekend zijn. Wij hadden een mooie ontmoeting vanmorgen in het bos. Ik heb ook een filmpje, maar weet nooit hoe ik die moet plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:12

We waren echt zo blij. Tot nu toe alleen eens een dode hazelworm gevonden, nog nooit een levende.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:26

In de Leuvenumse bossen, hij lag rustig op te warmen midden op het pad. Er kwamen 2 mountainbikers aan en mijn dochter ging er recht voor staan zodat ze er niet overheen zouden rijden. Daarna gleed hij langzaam het bos in.

Goof schreef:
Wow wat bijzonder! En zo dichtbij dat je hem goed op de foto kreeg ook.

Hij lag zo stil dat we eigenlijk dachten dat hij dood was. Pas na een paar minuten zagen we het kopje wat omhoog gaan. Inderdaad een hazelworm.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:48

Ik ben ook bang voor slangen hoor Josewoos. Maar een hazelworm is een pootloze hagedis en compleet ongevaarlijk.

Gefeliciteerd met je trouwdag Pien! Klinkt als een fijn rondje.

Ik heb wel in die regio gewoond Merel, maar ik ken alleen rondjes tot 12 km ongeveer.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:54

Ik verlang echt weer terug naar Noorwegen als ik de foto's zo zie.

Ik heb gisteren een rondje van 12 km gedaan in de Kroondomeinen. Eerste 7 km de paaltjes van de lange route gevolgd en daarna zelf het rondje afgemaakt. Ik vind het laatste deel niet zo leuk. Een heleboel zwijnen gezien, een zwarte specht en 2 herten. En helaas ook weer zogenaamde natuurliefhebbers die ver van het pad af aan het fotograferen waren. Dat is ook de reden dat er steeds meer paden afgesloten worden en er zwijnen afgeschoten moeten worden omdat ze niet schuw genoeg meer zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben vandaag druk met jureren, dus zal wel een kort rondje worden vanavond.