Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:15

Beste mensen, volgens mij is dit al een aardig vast groepje geworden. Dus vandaar dat ik me even voor kom stellen met de vraag of ik eventueel mee zou mogen doen.

Ik ben Pien. Vandaag precies een maand geleden is Chico (7 jaar) een merens ruin zeer onverwacht aan koliek overleden. Mijn hart is nog steeds gebroken. 8 Maanden ervoor is onze lieve ruin Hercule aan koliek overleden. Hercule (24) vonden we bij terug komst van onze vakantie uit Nederland en 's ochtends was hij nog gewoon gezond. Hij was zo slecht dat we niet eens begonnen zijn met behandelingen maar hem hebben laten gaan |( .

Hercule heb ik aan voelen komen want hij werd minder en minder het laatste jaar, gewoon intuïtie, maar Chic was volkomen onverwacht en ik ben er nog steeds helemaal kapot van. Ik ben dus klaar met paardjes aan huis en aan onze droom komt een einde, want Polie gaat dinsdag in een voor haar bekende groep bij bokkers, hier vlak bij. Er komt geen nieuw paardje meer want de angst is te groot voor herhaling en het geld is op.

Donc→ dus ik moet iets anders gaan doen en om niet helemaal vast te gaan roesten wil ik vanaf volgende week als wij weer meer mogen, gaan wandelen. Al is het maar één uurtje per dag, ik wil ook gezien mijn leeftijd in beweging blijven. Dus vandaar toen ik dit topic per ongeluk langs zag komen, ik me afvroeg of ik misschien mee zou mogen doen, want graag heb ik een stok achter de deur en wat bemoediging. Duidelijk mogen zijn dat ik het paardrijden enorm zal gaan missen en dat het wandelen een schrale vervanging is van mijn allergrootste passie. De omgeving hier is prachtig zie [ITP] Oortjes topic in het mooie Frankrijk
Vandaar dat ik me hier meld met mijn vraag.


pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:42

Dank jullie wel.
Mooie Biesbosch!
Polie gaat inderdaad naar Lizy en Jeffrey en dat is maar half uurtje hier vandaan .
Lizard klinkt erg heftig. Succes met je revalidatie!

Noordje, heel mooi gebied!

Ik kom uit een wandelfamilie. De vraag is of het nog mogelijk is echt te gaan wandelen want mijn rug is heel slecht (tussenwervel schijven zijn bijna verdwenen). Maar vanaf een uur regelmatig wandelen is al leuk en gezond.
Vanaf dat ik 12 - 13 jaar was wandelde ik met de hond hele dagen in de Belgische ardennen waar we vaak in het weekend waren. Ik verdwaalde erg vaak, maar kwam altijd weer thuis. Toen waren er nog geen telefoons om mee te nemen en ik Ben mijn ouders altijd dankbaar geweest dat ik zoveel vrijheid kreeg om zolang van huis te zijn.
Ik heb vooral veel reeën maar ook herten, vossen en allerlei soorten vogels gezien. Hele dagen alleen zijn vond ik geweldig. Je hoorde als het ware de stilte van de bossen.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:29

Labrador Goof? Mooi hoor....
Jasper waar ik zoveel mee liep als kind was een golden langharige retriever. Erg mooie hond.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:15


pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:51

Echt heel speciaal hoor en zo gaaf !!!!!

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:25

Noordje 10 mei nog sneeuw vind ik wel heel koud hoor :brr: , wel een plaatje. Ook je andere foto vind ik erg mooi. Ik hou van NOorwegen, vroeger paar keer op vakantie geweest <3

De lock down is hier behoorlijk verzocht en we mogen weer rijden met de auto. Wandelen komt nu nog niets van, want ik ben alsmaar aan het werken in de tuin van onze gîte waar na 5 weken niet mogen komen, echt heul veul werk is :oo . Dus met mijn beweging zit het wel goed ook al is het niet wandelen.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:13

<3 wouw wat mooie foto's

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:01

Goof voor jou is het geen bijzondere wandeling omdat je het al zo goed kent daar denk ik, maar ik vind het een prachtige omgeving hoor. Je hebt mooie foto's gemaakt!
Lizard, wouw wat knap. Petje af voor je en ook een hele mooie omgeving om te wandelen!

josewoos schreef:
Ik ben bang komende week ook niet als ik mijn agenda zie
Dat geldt ook voor hier. We zijn vreselijk druk megt twee huizen om tuinen op orde te krijgen, vandaag zwembad bij ons thuis opgezet etc. Maar er is wel dus volop beweging.

Mooi Hamar foto. Ik heb het gelijk eventjes opgezocht waar het ligt.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:42

Mooie plekjes hoor dames!

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:54

Wouw Prulletje wat is dit mooi. Waar is dit?

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:37

lizard schreef:
Prulletje.
Gelukkig gaat het steeds iets beter.
Maar ik voel me wel een ouwe sok hoor. :)


_O- ikke niet en ik ben ouder dan jij....Fijn Lizard dat het weer wat beter gaat. Ik denk dat vooral het feit dat je minder mobiel bent je dat oude sokken gevoel geeft.

OP dit moment staat het wandelen hier op een laag pitje dat komt doordat de lock down versoepeld is en we hier eindelijk weer van alles kunnen doen en de gîte tuin mocht ik 6 weken niets in doen. Zien jullie het voor je..... :oo
Dus hier wordt cardio training gedaan ook al ben ik (nog) niet aan het wandelen.

Ik zie prachtige foto's langs komen en overal zou ik wel willen wandelen. <3 Ik hou ook van klaprozen en de foto is goed gelukt. De wereld is prachtig.
Vandaag in de tuin een hop gezien. Ik hoorde hem al de hele dag op verschillende plekken en opeens zat hij 3 meter van mij vandaan. Zo prachtig...


pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:04

Meestal loop ik op de bonne fooi en dan via google maps vraag ik de route op naar beginpunt.
Als ik iets gebruik dan is het een plattegrond, wandelkaart vd omgeving. Zoek thuis de route uit en ga lopen. Telefoon altijd bij me.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:32

Mooi. Toffe foto's. Lijkt wel buitenland. Wat is het voor een gebouw?

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:34

Het is een prachtig gebouw en bij mij kwam ook kathedraal op toen ik het zag. Bedankt voor het leuke filmpje.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:05

Marie_Anne schreef:
Een hertje in het midden, zie ik dat goed?


Ja dat zie jij / wij goed!

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:53

Wouw mooi hoor die zon zo door de bomen!

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:56

Vandaag zijn we paar dagen op vakantie in onze gîte Magnac Laval (la fermette dat betekent kleine boerderij). Hier ben ik vaak MAAR alleen om te werken want de fermette zit bijna altijd vol met toeristen . Nu door de Corona kan niemand meer een kant op dus blijven we hier tot maandag.
Lekker wandelen, zwemmen in ons zwembad en genieten van het mooie weer in onze parktuin.
Zonet mijn eerste wandeling gemaakt en gekozen voor een nieuw rondje. Kaart die ik gebruik is kaart 2029 carte de randonnée magnac laval. De fermette ligt aan een wandelroute dus gelijk vanuit de poort start de wandeling.

30 meter vanaf de fermette
Afbeelding

De Limousin koeien
Afbeelding

Typisch Frans dorpje
Afbeelding

Afbeelding

En weer thuis

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:57

Dank jullie wel.
Ik vind Noorwegen Noordje en jouw foto's erg mooi. Voor mij is Noorwegen het geheimzinnige land met elfen en trollen. De kleuren veelal blauw, en allerlei tinten grijs tot zeer donker grijs. Zo prachtig, het ruige landschap met het blauw/ grijs vd fjorden.

De Limousin staat voor mij voor allerlei schakeringen groen, van donkergroen tot lichtgroenmet soms helgele vlaktes. Soms doet het gewoon pijn aan je ogen.

Venetië staat voor blauw voor mij. En dan echt allerlei tinten blauw. Zo enorm mooi, je weet niet wat je ziet. Toen we daar waren raakte ik ad praat met een Venetiaan, die door mijn ontroering vanwege al die kleuren blauw zelf ook weer zag hoe mooi het is, die lagunes.

Nederland kent blauw, blauw grijs met het groen van de weilanden. De mooiste lichtinval, vind ik, zie je in Domburg . Geen wonder dat al van eeuwen her kunstenaars Domburg opzoeken. De luchten, het licht is zo mooi.

Door jullie foto's word ik me weer bewust hoe verschillende kleuren landschappen kunnen hebben en hoe tof het is om ook met dat bewustzijn van het kleurenfenomeen te wandelen.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:12

Mooi die hazel worm.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:57

Goof schreef:
Ja, maar jij rent al weg bij wormen toch? :+


_O-

Vandaag is onze trouwdag en ik wilde zo graag samen een rondje. Manlief heeft reuma, versleten knie en dat mag ook als je 77 bent (groot leeftijdsverschil).
Dus echt klein rondje om te wandelen uitgezocht, 2 km, mooie route om naar toe te rijden en op ons dode gemakje gewandeld. Zo gaef om weer eens samen te wandelen en we hebben genoten. Het weer was goed en dat helpt met zijn stramme knookjes (botten).
Mooi plekje kwamen we tegen

Afbeelding

En opeens dit kleine hengstje van een maand oud

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:41

Het saaie zie ik niet terug in je foto's hoor. Wat prachtige plaatjes!

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:48

Mooi ninavo.
En weer mooie foto van Noorwegen.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:23

Anoeska, mooie foto's.

Marie_Anne, dat vind ik ook het mooie aan wandelen. Ik heb altijd de kijker mee en stop ook vaak. Soms is het net geographic channel maar dan live. Zo mooi. Ik heb ooit in de winter toen de sneeuw er lag, een dik uur met de kijker een vos gevolgd die aan het jagen was, een meter hoog sprong om bij neerkomen diep in de sneeuw te happen en pas na een uur had hij beet. Geweldig om te zien.
Ik vind je foto van de bonte specht erg goed gelukt!

Goof, heel mooi. Jouw blad foto daar hou ik van. Vaak nl is het mooie te zien in het kleine onopvallende waar iedereen zomaar aan voorbij loopt.

Ninavo, Het liefste wandel ik in de ochtend of 's avonds voor dat het donker wordt. Dit laatste omdat dan het wild zich wat gemakkelijker laat zien.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:36

Dat heb ik ook Goof, ik wandel echt voor het plezier, de rust en de natuur. Het genieten staat voorop. Van die 2 km met mijn man waar we een hele tijd over doen, geniet net zoveel van als een ronde van 6 km met flink de pas er in.

Kan iemand me meer uitleg geven over die stappen van 10.000. Is dat dan 10 km? En wat is dat voor een challenge.
Hier werk ik ook veel zwaar fysiek in 2 gigantische tuinen. Dat is werkelijk cardio training ten top, en soms sta ik ook echt te hijgen (pffff zien jullie het voor je één uur met een bosmaaier tekeer gaan?). Dan loop ik dus ook veel, maar ik heb dat nog nooit als wandelen gezien.

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:22

Dank je wel voor de uitleg van de 10.000 stappen. Gekeken heb ik naar de link en dan ziet het hier wel goed. De meeste emigranten werken zich rot in en rond het huis en dat allemaal met een grote glimlach, moet ik altijd zo om lachen (ook dus om mijzelf). Al die 50 en 60 ++ die met bosmaaiers tekeer gaan (mannen en vrouwen), hele renovaties doen, gîtes of chambre d'hôtes hebben, er gezond en hartstikke bruin in de zomer uit zien en zo gelukkig zijn (geldt ook voor mij) _O- . Het wandelen hier is echt voor de ontspanning en niet voor de beweging. Dat zit hier wel goed (vanochtend 2 uur gebosmaaierd _O- bv).

Mooie foto Anoeska, wat is het voor een dier?

Josewoos, wat leuk om de kudde tegen te komen. Mijn ouders hadden in 1970 hun 25 jarig huwelijksfeest met hun kinderen gevierd in landgoed de Treek. Ik was toen nog jong en onschuldig→ (nu alleen nog jong := ) . Ik weet nog heel goed hoe prachtige omgeving het daar was en veel gewandeld toen dat weekend→ ik kom uit een echte wandelfamilie.

Morgen geregeld om met mijn vriendin hier in de omgeving van de fermette te gaan wandelen. Morgenvroeg en ik kijk er echt naar uit. Zij is tevens mijn buurvrouw en kent de omgeving erg goed, dus de kaart kan ik thuis laten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Hazna, Janneke2, Kaetibangsi, KarinW86, MagicBullet, Michje, YandexBot en 45 bezoekers