Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:12

Welkom Pepper.

Herkenbaar Daphne, daar had ik vandaag ook last van, ik heb hem uiteindelijk maar om mijn middel geknoopt.

Ik heb vandaag een heideronde van 9 km gelopen. Ging echt heel lekker, voor het eerst sinds het opbouwen kon ik een fijn tempo aanhouden en had ik na het rondje het gevoel dat ik nog wel een paar km kon lopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:32

Mooie foto's weer van beide! Die bloemenvelden hebben wij echt niet in de buurt, heel mooi <3

Ik heb morgen afgesproken een route te wandelen in Loenen.
Ik zit nu dus ook al te bedenken of hoe ik me morgen ga kleden :+
Die wind vind ik lastig

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:06

@Anouska wat is jouw derde foto voor iets. Ik heb er al een tijd naar gekeken, maar kom er niet achter haha.

@josewoos de bloemfotos van mij waren bij een basisschool. Hadden ze allerlei tulpen en narcissen staan. Dus niet eens een bloemenveld. :D

ik zou mij niet te warm kleden. Als je loopt is het snel te warm in de zon. Laagjes is het antwoord. *D

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:10

Oh echt? Haha zo van de foto dacht ik de bloemen velden te zien :D
Hoe dan ook, heerlijk kleurig!

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:50

Ik lig pagina's achter met reageren, sorry! Ik ga proberen weer actiever te zijn en niet alleen maar ego posts proberen te plaatsen zoals ik nu ga doen haha. Ik zal morgen een bij lees post proberen te maken.

Na 3 weken niet te hebben gewandeld - ziek - heb ik het nu weer opgepakt samen met de hond. Vandaag een rondje van ongeveer 3km gedaan, waarbij we 10 verdiepingen hebben gelopen > Welkom in Zuid Limburg :') Dat zal ik morgen wel gaan voelen haha.

Ik merkte idd ook dat ik het al snel warm had met het zonnetje vandaag, dus moet ook even goed gaan kijken wat ik ga aandoen qua kleding als het weer zo blijft. Wat dragen jullie allemaal met zo'n weertje als vandaag? Ik had een T shirt aan met een softshell jasje er overheen - die ik ook op verschillende plekken kan openritsen om te luchten, maar merk dat ik dat toch maar onhandig vind en dan liever gewoon een laagje uit zou doen. Misschien een vestje wat zich dan makkelijk laat omknopen als het uit kan.

Verder ook duidelijk geworden dat ik op zoek moet gaan naar goede wandelschoenen nu. De laarzen worden te warm en zijn echt voor herfst/winter dus had ik nike sneakers aangedaan omdat ik altijd makkelijk loop op Nike. Maar met veel oneven grond hier en hellingen e.d. icm zwakke enkels had ik me de enkel goed verzwikt toen we 500m van de auto waren op de terugweg. Gelukkig gebeurde het niet eerder tijdens de wandeling. Wat heb ik staan vloeken daar midden in het bosje :') Dus; beter schoeisel met meer steun heb ik nodig :j

Afbeelding


Afbeelding

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:56

Welkom terug dan en mooie foto's :D
Ik moet bekennen dat ik met warmer weer toch ook wel last heb van zweet poten in mijn nikes hoor :=

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:58

josewoos schreef:
Welkom terug dan en mooie foto's :D
Ik moet bekennen dat ik met warmer weer toch ook wel last heb van zweet poten in mijn nikes hoor :=


Dankje <3

Ik heb pasgeleden een paar nikes gekocht waarbij de bovenkant vrij ademend is, dus van zweetvoeten was gelukkig niks te bekennen. Die heb ik dan nu wel als ik m'n wandel laarzen aan heb - aangezien daar een vacht voering in zit. Ik moet dus gewoon echt snel wandelschoenen hebben. Probleem is alleen dat ik nu niet kan investeren in duurdere schoenen dus even kijken wat ik doe. Misschien bij Decathlon eens wat goedkopere modellen aandoen en daar uitproberen en snel gaan sparen hihi.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:03

Ik heb laatst beetje online gekeken naar het aanbod van wandelschoenen bij Bever, maar echt veel en wat een prijzen! :oo

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:20

Ik vind Bever echt een fijne winkel,zo goed geholpen toen ik daar mijn schoenen kocht.
Mijn laatste paar schoenen komen daar vandaan (Meindl) maar die zijn na 2,5 jaar aan vervanging toe.
Alleen hier is het zo moeilijk om een winkel te vinden om verschillende merken en types te proberen.
En ik kan niet even naar NL :(
Maar goede schoenen zijn zo belangrijk (zeker hier)

Mooie foto's weer van iedereen.
Ik vergeet steeds foto's te maken omdat ik het zelf niet interessant genoeg vind of omdat je het toch niet ziet op te foto wat je in het echt ziet.

Welkom Pepper.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:52

josewoos schreef:
Ik heb laatst beetje online gekeken naar het aanbod van wandelschoenen bij Bever, maar echt veel en wat een prijzen! :oo


Ik vind ze ook heel duur, zit daarom ook echt in twijfel, heb zo'n 8 jaar gedaan met scapino wandelschoenen, nu toch wel aan vervanging toe. En nu twijfel ik dan want scapino is goedkoop, maar ondanks dat ik er heel veel mee heb gelopen, vond ik ze eigenlijk nooit echt lekker lopen :')

lizard
Berichten: 5260
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:01

En de ANWB?
Of Perry sport.
Die hebben meestal goedkopere schoenen dan Bever.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:02

lizard schreef:
En de ANWB?
Of Perry sport.
Die hebben meestal goedkopere schoenen dan Bever.


Anwb heeft in de winkels geen maat 36 of althans hier niet. Ik wil graag verschillende kunnen passen. Perry sport is hier weggegaan maar misschien als die nog ergens anders wel bestaat kan ik dat overwegen.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:10

Mooie foto's cursebreaker. En ook die hei en bloemen. Mooie omgevingen hoor.

Ik heb trouwens superfijne wandelschoenen van Decathlon, ik zweer erbij.

Vanmorgen stond ik om half 7 in de Biesbosch, 2,5 uur rondgeslenterd, koffie zitten drinken op een boomstam. Wow, het doet zeer als de wekker gaat, maar het is zooo de moeite waard.
Geen bevers dit keer, wel 3 herten tegen gekomen tijdens het wandelen.

Afbeelding

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:30

SdaphneS schreef:
@Anouska wat is jouw derde foto voor iets. Ik heb er al een tijd naar gekeken, maar kom er niet achter haha.

Dat is een replica van een grafheuvel. Bij die urn in de grond zie je een silhouet van een lichaam (moet je wel heel goed kijken, want er hebben veel mensen overheen gelopen). Die dateert uit de Nieuwe Steentijd. De andere urn is later bijgezet na een crematie in de IJzertijd. Rechts van de urn in de muur zie je een grijs vlak. Dat is een graf uit de Bronstijd.

Ik loop op simpele wandelschoenen van de Aldi met een gelzool erin. Qua kleding heb ik op dit moment alleen een t shirt aan. Gisteren met al die wind had ik er een mountainbike windjack overheen aan. Het voordeel daarvan is dat ik mijn flesje water in de zak op mijn rug kan doen en niet een hele rugzak mee hoef te slepen. Dat scheelt qua zweten enorm. En hij is zo dun en licht dat ik hem ook makkelijk om mijn middel knoop als de wind gaat liggen.

Mooie foto's komen er weer voorbij!

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:19

Afbeelding

Ik ben ook net terug van een wandeling in Loenen vanaf de schaapskooi. Het was echt zo rustig! Heerlijk :) Ik had een 3/4 broek aan met t-shirt en dat was prima,niks te warm of te koud

Goof wat een mooie foto's weer!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:48

Lekker tempo ook Josewoos!

Ik doe vandaag even een korter rondje, mijn rondje van gisteren heeft me een beetje gesloopt. Het was een rondje van 7 met leuke recensies, maar helaas voor ons was ongeveer 3 km van de route omgeploegd door een trekker. De bermen waren ook niet echt begaanbaar en we zakten tot onze enkels in het mulle zand. Mijn rechterheup geeft wat last vandaag. We hebben er ook 40 minuten langer over gedaan dan over de 9 km een dag eerder. Wel echt een leuke afwisselende route als de paden beter begaanbaar zijn.

Afbeelding

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:50

Ziet er weer mooi uit hoor en je bent toch even eruit geweest om te wandelen toch :)

Gisteren waar ik wandelde moesten we ook een pad in wat vol lag met boomstammen en takken. We moesten echt klauteren,niet te doen :=

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:18

Mijn dochter heeft op een gegeven moment haar schoenen maar uitgetrokken en die ging er nog wel redelijk snel doorheen. Maar ik heb behoorlijk overgewicht en een bekken wat geknapt is tijdens de bevalling van de jongste, dus ik was echt niet blij. Al lijkt het nu nog best goed te gaan, dus misschien dat ik straks weer een iets groter rondje pak. Maar niet op de hei, daar is het me nu echt te warm voor.

Ben je ook langs de Loenense waterval gekomen gisteren? Daar schijnt ook een boeddhistische tempel vlakbij te zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:26

Nee ik heb helemaal geen waterval gespot. Ik had de gele keienroute gelopen, met als startpunt de schaapskooi. Ken je die route?
We hebben ook een lang stuk over een grindpad gelopen, dat werd ik al snel zat, dat loopt toch minder fijn.

Misschien is het voor jou verstandig om vandaag toch ook weer een kleiner rondje te lopen? Al weet ik natuurlijk dat je zelf het beste voelt wat kan.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:06

Ik heb hem wel eens gelopen, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Ik had spijt vandaag... Ik had een enorm deja vu gevoel, gelukkig kon ik hier wel nog redelijk de berm in. 6,5 km in de benen, maar het voelt als veel meer. Morgen echt een kort rondje en het weekend weer alleen de stallen en de hond.
Afbeelding
Afbeelding

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:25

Zo zeg, op die paden zijn ze ook bezig dus.

Even pas op de plaats is misschien beter ja, ben je straks weer de oude!

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:43

Vandaag heerlijk door de bossen gewandeld maar niet zover helaas. En nog een stukje door en rondom de stad.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:34

Zo Josewoos, je hebt flink gelopen van de week, lekker.
Anouska, mooie foto's weer. Echt een mooie omgeving daar.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:36

Vanmorgen ben ik naar een ander stuk van de Biesbosch geweest, het ziet er daar ook heel anders uit. Ook erg mooi.

Afbeelding

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:55

Prachtig Goof!

Ik moest vanmorgen bloed laten prikken en op de terugweg was er een parkeerplaats vrijwel leeg, dus ik heb even een snel rondje gedaan (toch nog 6 km, maar het voelde niet zo). Weer het uitzichtpunt niet gevonden, daar ben ik al 3 jaar naar op zoek en ik mis het steeds. Maar wel een brutaal zwijntje, een schitterende boom en het kunstwerk voor Beatrix gezien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding