Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:12

josewoos schreef:
Mooi Anouska! Zie ik daar wilde zwijnen op de foto? :)

Ja, klopt. Twee volwassenen en een kontje van een kleintje rechts. Maar om dat te zien moet je erbij geweest zijn, mijn telefoon maakt geen geweldige foto's.

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:40

Gaaf zeg!

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:56

Mooie omgeving. Waar is dat?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:44

Mandyy schreef:
Mooie omgeving. Waar is dat?

De Kroondomeinen, deze route start vanaf de Aardhuisweg bij Uddel.

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:51

Gaaf hoor dat je wilde zwijnen hebt gezien.

Ik heb eergisteren tijdens het wandelen ook wildlife gezien, maar die wil ik eigenlijk niet tegenkomen.
Afbeelding

Gisteren ook weer een mooie wandeling gemaakt,naar een eilandje bij Helgøya,ook een eiland. Niet echt vergewandeld,maar wel bijzonder omdat je daar alleen in het voorjaar met droge voeten kan komen.Dan staat de Mjøsa mooi laag en ligt het 'pad' droog.
Afbeelding
Fantastische uitzichten aan alle kanten en in de verte op de foto zie je de Stange kerk. Dat is onze gemeente en ligt hemelsbreed maar een paar kilometer er vandaan,maar om er te komen,moet je bijna een uur rijden.Afbeelding

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:56

Oh,die adder is leuk!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:01

Wat ontzettend mooi Noordje, het doet me echt terug verlangen naar Noorwegen.

Ik heb vandaag gewandeld via een ingang die ik eigenlijk nooit pak omdat je dan best een groot stuk op een grindweg loopt. Maar ik moest wat afleveren bij een klasgenoot van mijn dochter en dit was het enige stuk op de terugweg waar het rustig leek. Ik vond echter een mooie plek... Het is de 2e foto, maar mijn foto's doen de plek echt geen recht. Je mist dan de diepte en de heuvels op de achtergrond. Maar ik heb echt genoten.
Afbeelding

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:03

Noordje, wat bijzonder die adder. Die heb ik nog nooit gezien. Mooie plek zo met dat eilandje zeg.

Anouska, wat een mooie plek weer. Ben jaloers!

Ik heb vanmorgen heerlijk gelopen. Ik was in een gebied waar ik al jaren niet was geweest (Josewoos, het stuk waar we kwamen met de bende van ellende!) en ik was blij dat ik er weer was. Het is er erg mooi en stil en ook hier heb ik beversporen gevonden.

Afbeelding

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:22

Jaaa mooie herinneringen <3

Adders of slangen, zelfs wormen vind ik helemaal niks :+ Alles wat zo krioelt zoals zij dat doen word ik echt panisch van :')
Vorig jaar in Hongarije schoot er 1 voor mij langs tijdens het wandelen samen met mijn broer. Ik stond daar idioot hysterisch te doen en mijn broer maar zoeken of hij 'm nog zag, maar dat beest was er natuurlijk al lang vandoor _O- Zou ik ook doen als daar iemand zo paniekerig stond te doen.... :+

Adders heb ik helaas in NL ook vaker voorbij zien komen, daar word ik ook niet blij van haha

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:04

Mooi Goos, Beversporen vinden staat nog op mijn lijstje.

De 3e foto van mij is een hele grote heidevlakte. Nu misschien niet heel mooi, maar als de hei weer paars is dan ga ik zeker weer naar dat punt toe.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:07

Hilary schreef:
Ik heb trouwens vooral ook dat ik onze eigen omgeving een tikkie zat begin te worden. Je loopt toch al snel globaal hetzelfde rondje en alles is zo’n beetje asfalt.
Eigenlijk wil ik gewoon een stevig rondje bos, maar op de Utrechtse heuvelrug (dichtstbij qua bos) zijn de parkeerplaatsen dicht. Dus tja.
Ik ga vanavond nog wel even met mijn pony’s een rondje bos doen, maar dan doe ik ook geen 15 km.


Dat heb ik ook. Wij gaan bewust niet verder weg of naar ons vakantiehuis op de Veluwe, waar we gewoon nog mogen komen. We willen het risico gewoonweg niet lopen om besmet te raken.

Maar afgelopen week werd ik heel onrustig terwijl ik gewoon 6 dagen per week sport en daar zit een rondje van 6/8km wandelen bij in. Mijn vriend en ik hadden besloten om naar het strand te gaan, er is daar een super grote parkeerplaats wat je van veraf kan zien. Als het druk was zouden we omdraaien en gewoon een stukje rijden. Gelukkig was het rustig en hebben we heerlijk over het strand kunnen wandelen. Was ook heel mooi weer en best warm.

Foto van het strand zaterdag en eentje van hier voor ons huis.
Afbeelding

Afbeelding

Verder zag ik weer hele mooie foto’s voorbijkomen.

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:10

Oh heerlijk het strand!

Mooie foto's weer van de heerlijke lente :)

Josewoos: ik houd ook niet van die glibberige griezels hoor,zeker niet nadat één van onze honden door een adder is gebeten :( Rond ons vorige koophuis (stond aan de rand van het bos/in het bos) hadden we er echt een stuk of 3 (waarvan we het wisten) en je moet zo op je hoede zijn de hele tijd.

Vandaag m'n eerste sneeuw- en ijsvrije wandeling gemaakt *\o/* Het was heerlijk weer en blijkbaar had ik een goed pad uitgekozen :D

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:07

Net even een heerlijke ochtendwandeling gemaakt door de polder :D

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:11

Ik heb gisteravond een kleiner rondje van 5km met de hond gelopen.
Het was prachtig met de ondergaande zon <3

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:35

Wauw <3

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:36

Erg mooie foto.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:41

Hoihoi, mag ik mij hier ook melden? Sinds de 'lockdown' hier in NL ben ik me meer aan het focussen om conditie (terug) op te bouwen.

Begin september ben ik begonnen met afvallen dmv koolhydraatarm dieet. Ik ben ondertussen al zo'n 30 kilo kwijt, maar ik blijf nu een beetje rond de 80 kilo schommelen. Dus nu toch de focus leggen op meer bewegen, want ik was de luiheid zelve :')

Ik ben begonnen met 3km, ondertussen zit ik op dagelijks minimaal 5km. En gister zelfs 8km gehaald :D

Naast het afvallen vind ik het ook gewoon erg fijn om te doen. Ik kan mijn hoofd even legen en voel me happy als ik loop. Een half jaar geleden had ik niet gedacht dat ik ooit nog zoveel zou kunnen lopen. Ik heb lipoedeem icm lymfoedeem, de mensen die het kennen weten wel hoe snel je benen dan moe zijn. Na een keer de trap op lopen voelde het al alsof ik door mijn benen heen zakte, na een km waren mijn dijen tot bloedens toe geschuurd. Ik werd er doodongelukkig van dat ik niet kon bewegen...

Dat is voor mij de motivatie om door te blijven gaan. Zoveel mogelijk km's maken.

Ik gebruik nu de standaard Samsung Health app om mijn stappen bij te houden, en als ik echt ga wandelen of fietsen zet ik Endomondo aan. Leuk om te zien hoe je gelopen hebt en wat je gemiddelde tempo is :D

Mijn 'highscore' tot nu toe (gisteren): Afbeelding

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:46

Welkom,pepperrr

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:47

Welkom!

Mooie foto Jo.
Ik zou vanmiddag met een vriendin wandelen, maar dat gaat niet door. Ga zelf in m'n pauze dan nog even klein rondje wandelen. :)

Zertab

Berichten: 12216
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:52

Welkom Pepper en knap dat je het al zo hebt opgebouwd!

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:04

Wat ben je goed bezig Pepperrr, welkom!

Josewoos, wat was het mooi zeg gisteravond, mooie foto.

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:11

Lekker bezig Pepper en welkom :)

Ik heb zaterdag ochtend afgesproken om met een vriendinnetje en haar hond te wandelen. We gaan dan in hetzelfde gebied lopen waar ik gisteren heb gelopen, maar dan een route van 10km.
Dat is officieel geen wandelroute, maar loopt achter landerijen langs en door natuurgebieden. Je komt dus verder niemand tegen en de honden kunnen lekker los en rennen

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:03

Welkom Pepperrr!

Mooie foto's *D
En wat leuk zo'n eilandje Noordje, dat nodigt meteen uit om erheen te lopen.

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:34

Afbeelding
Toch een leuk rondje kunnen lopen in m’n pauze. :)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:05

Afbeelding
Afbeelding

Hier ook weer een lekker stuk gelopen. Had alleen veel te warme kleding aan. Het waait hier behoorlijk dus ik dacht een warm windjack aan, maar moi in de zon en aan de wandel had ik het echt te warm.