Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:33

Ik heb vandaag weer PT gehad en de dag waar ik voor vreesde is gekomen.. Hij heeft mn schema gesplit dus ik mag niet meer full body trainen. De bedoeling is nu echt dat ik dag 1 benen/core doe, dag 2 armen/core en dag 3 rust. Dus vanaf maandag wordt het echt 5 dagen per week sporten :=


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:38

Ik pak er gewoon steeds meer oefeningen bij waardoor ik nu anderhalf uur bezig ben met een training. Omdat ik dan in principe alle grote spiergroepen in mijn lichaam train moet ik daar echt lang van herstellen. Mijn motivatie keldert daardoor een beetje omdat ik elke keer een paar dagen stil moet zitten om mijn lichaam bij te laten komen. Met dit schema moet het gewoon een gewoonte worden dat ik uiterlijk om kwart over 7 in de sportschool sta als ik op tijd wil komen op stage.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:43

Het is bij mij niet echt meer een keuze op dit punt. Ik heb overgewicht, wil afvallen en ik wil sterker worden. Sporten helpt me daarbij en daarnaast vind ik het echt een hele fijne uitlaatklep. Ik heb minder stress en meer energie als ik sport. Dat van de vrije tijd heb ik ook wel, mijn vriend maakt ook lange dagen en ik zie hem echt alleen vanaf een uur of 7 's avonds en in het weekend. Daarom wil ik mijn trainingen nu echt 's morgens gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:28

Sabini schreef:
Lang niet gereageerd hier, maar ik kom ff langs met een vraag:

Sporten jullie ook als je flink verkouden / lichtjes ziek bent?

Nee. Als ik fit genoeg ben om wel de deur uit te gaan misschien een lichte training of wat cardio, maar ik kan toch niet op mijn volle potentie sporten als ik me niet lekker voel en dat gaat me dan alleen maar enorm frustreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:16

ItsMe2 schreef:
Misschien is de vraag al vaker gesteld hoor, maar hoe houden jullie de voortgang bij? Bijvoorbeeld je prestaties van nu en over 3 maand?

Beetje laat maar ik gebruik de app Strong. Daar kan ik al mijn oefeningen uit de database trekken (met nog voorbeelden erbij ook) en mijn reps en gewicht bijhouden. Hij geeft progressie ook super fijn weer. Ik heb mijn telefoon sowieso gewoon bij me tijdens het trainen voor muziek dus voor mij is dat echt de uitkomst.

Warboel: zo'n week rust is soms ook goed. Ik vind het woord cheaten dan nooit helemaal gepast, want rust nemen (zowel mentaal als fysiek) is ook gewoon een onderdeel van een gezond leef- en sportpatroon.

Dreamer_: gefeliciteerd!!

Hier gaat het weer lekker. Heb zondag mijn kg's weer wat omhoog gegooid en dat gaat goed. Ben met squatten ook aan mijn vorm aan het werken, die is altijd goed geweest maar omdat ik begon met box squats en het nu gewoon in het rek doe moet ik eigenlijk wat dieper, dat was altijd al een volgende stap maar mijn beenspieren zijn het er zwaar niet mee eens :+ Heb zondag een setje bench press gedaan, deadliften en 2 reps squatten maar daarna stortte ik echt in, stond te trillen als een rietje en moest mezelf echt uit mijn auto hijsen. Heb nu nog steeds spierpijn, kon maandag en dinsdag niet normaal lopen := Heb dus nu voor morgen weer een training gepland, even kijken hoe het dan voelt en dan wil ik er eigenlijk weer tegenaan.

Ik loop nog steeds te poedersuiker met mijn schema. Ik kan het slecht opbrengen om 5 keer per week te sporten naast mijn stage, ervoor gaan lukt slecht en erna stel ik het vaak uit omdat het druk is in de sportschool en ik geen zin meer heb omdat ik mentaal gesloopt ben. Splitten gaat ook niet zo denderend, ik kom dan uiteindelijk uit op trainingen van een minuutje of 20 zonder cardio en dat vind ik ook maar mweh. Voor nu heb ik dus weer full body, maar ik vind het lastig dat mijn herstel dan mijn hele lichaam beslaat en ik dus echt niks kan doen tot ik spierpijn-af ben.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:32

Ik ben daar jaloers op joh, Mama3. Mijn sportschool (allebei) is alleen rustig als ik gelijk om openingstijd voor de deur sta of op vrijdag om 10 uur ga, en ik kan echt alleen buiten kantooruren.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:14

Marlinde in je squat lijkt het alsof je veel te veel naar voren komt. Komt denk ik deels omdat je op je tenen staat en niet op je hielen, maar je bovenlichaam komt ook (te) ver naar voren. Ik zou echt eens voor de spiegel goed naar je vorm gaan kijken, misschien een keer met begeleiding? Want zo komt een groot deel van het gewicht op je schouders en rug terecht ipv je benen omdat je zwaartepunt anders ligt.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:51

Heeft je sportschool niet zo'n sessie dat je een rondje maakt met een PT en dat die een basis schemaatje voor je geeft? Dat kost meestal twee tientjes ofzo, en dan heb je in ieder geval een goede uitleg van alle apparaten/onderdelen van een sportschool en kan je ergens mee beginnen.

Bij apparaten kan je op zich best zelf wat aankloten maar als je met een specifiek doel komt (of dat nou spier opbouwen of afvallen of gewoon bezig zijn is) is het wel handiger om een schema te hebben dat daarop afgesteld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:11

Ik vind spierpijn ook wel lekker, maar tot op zekere hoogte. Vorige week had ik zo veel last dat ik de trap bijna niet op kwam en dat elke beweging als eentje te veel voelde, dat is ook niet bepaald prettig.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:20

Zijn er hier mensen die gebruik maken van een pre workout? Ben ff benieuwd naar ervaringen.

Ben niet van plan hem elke keer te gaan gebruiken maar ik merk dat vooral als ik na stage nog naar de sportschool wil ik net een stukje energie mis (vooral als ik de ochtenddienst heb, wat poedersuiker is want ik heb dan wel het meeste tijd om te sporten maar ik ben echt moe) en daardoor ook gewoon minder kracht kan zetten. Vriendin van me kwam ermee dat zij in dat soort gevallen pre workout gebruikt en dat ze dan ook echt een stuk lekkerder gaat.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:26

Welke gebruik jij specifiek? Krijg je er bv hartkloppingen of een naar gevoel van? Ik wil het idd ook op die manier gaan gebruiken, merk dat ik soms gewoon een extraatje nodig heb/kan gebruiken om een lekkere training te hebben. Als ik nu na een lange dag ga trainen heb ik vaak een slechte workout waar ik me dan weer enorm rot over voel.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:49

Tintelingen zou ik op zich niet eens het ergste vinden, maar door mijn problemen met hartritme ben ik vooral bang voor een gigantisch shot caffeine waar ik rillerig van word en hartkloppingen van krijg.

Misschien moet ik het maar gewoon eens proberen. Ben weer terug naar 2 keer per week sporten en wil dan ook wel gewoon het beste maken van die workouts ipv me rot voelen omdat ik maar 8 van de 12 reps die ik normaal pak uit mijn lichaam krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:52

briitje schreef:
Wat gaaf dat je zoveel meer gewicht hebt gescoord Inge. Zal vast een heerlijk gevoel geven.

Vandaag 5 dag in de gym. Vandaag samen met mijn vriend. Vrijwel altijd doen we dan borst. Omdat hij dan kan helpen bank drukken. Meer dames die het doen ? En op wat voor gewicht ? Voel me echt een slapjanus :+

Ik ben net een paar weken geleden begonnen met bankdrukken en ik kan nu 3x15 op 20 kilo. Eigenlijk kan ik al wel een stapje omhoog (wat grappig is want ik dacht altijd dat ik geen kracht had in mijn armen en mijn bench press ontwikkelt sneller dan mijn squats/deadlifts) maar ik hou hem voor nu even op een lange herhaling tot ik iets meer controle krijg over de stang. Ik heb nu aan het einde van mijn sets nog wel dat de stang wat gaat zwabberen en mijn laatste set wil soms niet helemaal lekker lukken op 15.

Eulogy schreef:
Gewoon in de sportschool maar het wordt wel steeds irritanter dat mijn sportschool maar 3 racks heeft en geen platforms. Ben dus wel op zoek naar een andere maar er zijn niet heel veel alternatieven in de buurt helaas. Dit weekend bij m'n vriend dus wel heel chill want de sportschool van zijn uni heeft echt 10 racks/platforms en is ook lekker rustig :+
Ik weet zelf vooral van bodybuilding, dus m'n vriend coacht me nu, hij is strength & conditioning coach geweest :)

Ugh ja dat is zo irritant he. Bij die ladies only waar ik soms naartoe ga is er dus maar eentje :roll: Stond laatst een meisje supersets te doen en die is er echt een half uur mee bezig geweest terwijl er nog vijf mensen stonden te wachten.

Frummels schreef:
Ik vind 's morgens sporten echt heerlijk! Maar het hangt er wel van af wat voor soort training. HITT of bovenlichaam vind ik prima, maar geen benen. Ik kan ook slecht opstaan in de ochtend, maar merk daarnaast ook dat ik dan heel weinig kracht heb. Ik train liever meteen uit werk rond half 6 in de avond :) Maarja, dan is vaak weer heel mijn avond weg, want ik moet daarna vaak ook nog naar stal. Vandaar dat ik nu de ochtenden weer probeer te gaan

Hier heb ik ook wel last van. Voor mijn planning vind ik 's morgens sporten een stuk fijner en op zich kan ik de motivatie ook wel vinden meestal, maar ik heb echt een onwijze hekel aan het weeïge gevoel dat ik in mijn benen heb als ik echt diep ben gegaan. Dan voelt het de hele dag alsof ik op spaghetti loop en daar word ik echt chagrijnig van.

Needje schreef:
Ik vind in de ochtend best fijn. Maar ik train dan pas om 10 uur.
Ik vind juist dat ik slecht in slaap kom als ik in de avond train.
Te veel adrenaline ofzo, geen idee.
Maar ik train nu of om 10 uur, of rond 15 uur.

Rond tienen vind ik inderdaad een super fijn tijdstip om te sporten :j Voor mijn gevoel zijn er dan altijd alleen maar oudjes in de sportschool en het is super lekker rustig.

Hier gaat het lekker. Vind het moeilijk om de motivatie hoog te houden met wisselende diensten. Heb nu twee dagen ochtenddienst gehad, dan ben ik voor zes uur 's morgens op de redactie en ben tussen half 3 en 3 klaar.. Nou dan krijg ik mezelf dus echt niet meer naar de sportschool. Dit zijn wel de momenten waarop ik preworkout zou willen proberen, zodat ik gewoon net even die kleine hobbel wat makkelijker over kan. Ga dat dus maar eens proberen en hopen dat ik er dan een iets beter ritme in kan vinden.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:26

Ik drink na het sporten eigenlijk altijd een eiwitshake. Vind het nog best lastig om genoeg eiwitten uit voeding te krijgen en op deze manier wordt mn spierpijn wel echt minder. Verder slik ik elke avond een magnesiumtablet, niet alleen tegen de spierpijn maar ook tegen andere klachten, en daar voel ik me eigenlijk top bij.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:22

Ik heb net een sportlegging van Gymshark besteld, voor nog geen 20 euro incl shipping wil ik het nog wel proberen :))

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:22

Ik zou zeker als absolute beginner niet naar een keten als BasicFit of Fitforfree gaan. Het is goedkoop en daarmee toegankelijk maar je krijgt daar echt 0.0 begeleiding voor in de plaats en zeker als je (heel bot gezegd) niet weet wat je doet heb je dat imo wel echt nodig. Zoek dus op zn minst naar een plek waar je een startschema kan maken met een personal trainer en het liefst met tweewekelijkse/maandelijkse begeleiding om even te kijken of je alles goed doet en of er dingen aangepast moeten worden.

Dat kost je wat meer en het is ook moeilijker te vinden, maar het loont zich wel echt omdat je gewoon veel sneller opbouwt en minder aan het aankloten ben. Ik ben begonnen bij een BasicFit (had wel al wat basiskennis omdat ik drie keer per week buikspiertraining deed bij een sportschool in de buurt) en achteraf heb ik daar echt spijt van. Ik denk dat als ik was begonnen met goede begeleiding ik veel sneller fit was geworden en het ook veel sneller leuk was gaan vinden.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:44

Startgewicht is voor iedereen echt heel anders. Mijn start op bench press is 20 maar bouwt heel langzaam op, leg press zit ik nu op 65 maar dat is met blessure en bouwt snel op en deadliften zat ik in training op 40 maar als ik hem weer oppak (heb slechte rug) moet ik denk ik wel terug naar 30 om mijn vorm weer even goed te krijgen.

Beste een keertje echt goed uitproberen (misschien wel met trainer nog) en dan gewichten opschrijven. Je denkt ook snel ‘ik hou het op lager gewicht want dan gaat het makkelijker’ terwijl je jezelf eigenlijk niet genoeg pusht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:15

Morris schreef:
Prulletje, dat is een druk programma, maar erg leuk klinkt het.
Edit; verder heb ik niet veel ervaring en kan je niet zeggen of dit goed is of niet.

Ik zit op het volgende

Kracht;
- leg press, 4x 12, 25 kg
- abdominal, 4x 12, 32,5 kg
- torso rotation, 60x, 40 kg
- back extension, 4x 12, 40 kg
- chest press, 4x 12, 15 kg

Echt advies kan ik je niet geven want ik ben geen pro (vraag het dus ook aan een pro) maar voor kracht opbouwen is dit suboptimaal. Met de hoeveelheid herhalingen en sets die je doet is dit meer cardio dan krachttraining. Als je 4x12 op 15 kilo kan, kan je ook 3x5 op 20 kilo of misschien zelfs wel meer. Ik zou dat dus eens proberen.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:26

Het ligt ook wel heel erg aan het Basicfit filiaal. Ik heb een tijdje bij een ladiesonly gesport waar maar 1 squatrek was en omdat powerlifting ook bij vrouwen wat populairder wordt stond je daar vaak gewoon een half uur te wachten voordat je een keer heel snel ertussen kon glippen. De andere hier in de buurt heeft echt heel veel squatrekken dus daar kan je juist weer makkelijk uit de voeten als je compounds wil doen.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:35

Ik vind thuis sporten ook wel moeilijk hoor. Begin elke dag netjes aan een workout maar als het even niet lekker gaat geef ik eigenlijk direct op, in tegenstelling tot in de sportschool. Dan ben ik daar fysiek en denk ik sneller joh ik ga het lekker doen! Plus mijn trainingen zijn erg gericht op sterker worden dmv gewicht en body weight doet het dus gewoon ff niet voor mij.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:46

Ik ga morgen maar even naar de decathlon om te kijken of ik in ieder geval nog een relatief zware medicijnbal kan vinden. Onderhoud gaat lastig worden maar uiteindelijk is het maar zeuren, want ik vind het veel belangrijker dat we hier als maatschappij bovenop komen en dat zo veel mogelijk mensen gezond blijven. Als ik dan weer een paar maanden moet opbouwen, so be it.


Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:47

Nee totaal niet. Ze hadden nog wat los grut liggen van een kilo (3 max), maar niks waar ik me mee uit de voeten kan. Hoopte/gokte op een medicin ball van minimaal 5 kilo of wat dumbells, maar was echt helemaal leeggeroofd.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:57

Hier moet je wel reserveren op een tijdslot van anderhalf uur. Bij aankomst krijg je een persoonlijke flacon met ontsmettingsmiddel en dat moet je constant gebruiken, wordt ook flink op gehandhaafd. Verder is alles wel open, dus ik kan ook onder de zonnebank en in de sauna.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:51

Je rug sterker maken kan met zo veel verschillende oefeningen, daar zou ik echt een schema voor vragen bij je fysio, en ook samen met hem die oefeningen doen. Ik doe bv veel compounds (dus squatten, deadliften en bench pressen) om mijn rug sterker te maken, dat werkt voor mijn specifieke klachten heel goed. Je bovenrug heb je weer andere oefeningen voor, en echt je lagere rug ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:00

Urielle schreef:
Als je nu bij de fysio loopt voor je rug zou ik geen deadlifts doen als beginner. Als je techniek daarin niet goed is verknal je zeker heel je rug. Als je die pakt met rugklachten, dan met een hexa onder begeleiding en eerst techniek oefenen met een bezemsteel ofzo.

Ik denk eerder aan lat pully, dumbell rows, bent over rows, assisted pull-ups, supermans en planken.

Daarom zeg ik ook met begeleiding. Als je ze goed doet (en dus eerst leert hoe je ze goed moet doen) zijn deadlifts echt magisch om je rug te versterken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BingBot, GrapeshotBot, SentiBot, YandexBot en 144 bezoekers