Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:26

@Whale: Ah poedersuiker man. :(:) Ik kan wel zeggen 'Als het er eenmaal uit is voelt het veel beter' maar daar wordt het natuurlijk niet makkelijker van.

DJZ schreef:
Maar hebben jullie dan ook, dat je anders naar je lijf bent gaan kijken en/of anders in je lichaam bent gaan zitten?



Zeker weten. Ik kon mijn lijf niet zien of voelen, zo walgde ik er van.
Bij 30+ graden nog tshirt en een of twee sweatshirts over elkaar om maar niets van mijn vormen te hoeven zien of voelen. Douchen met 2 wegdrukhemdjes over elkaar heen nog aan.
En toen had ik volgens anderen een 'prachtig figuurtje' XD

Nu ben ik vetter dan ooit tevoren, een ben ik van 't zomer in onderbroek op een druk festival aan het zwemmen geweest tussen het publiek. :D
Mijn lijf is nu mijn lijf, en daar hoor (en voel ik me) in thuis.

Nog steed ongemakkelijk, en ik kleed ook (nog) niet om bij m'n nieuwe sportgroep omdat ik natuurlijk gewoon een piemel en ballen mis en dat onplezierig vind, maar kan m'n lijf nu verder prima waarderen. :D

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:34

Whale :(:)

Je moeder heeft het allang door, vandaar de nogal specifieke vraag. Waarschijnlijk huilt haar moederhart en wil ze niets liever dat jij durft te zeggen wat je wil zeggen, want dan kan ze je helpen. Samen uitzoeken welke stappen je kan nemen om te worden wie je bent, of als het nodig is te ontdekken wie je bent. Als ik het zo lees, maakt het moment waarop je het zegt ook niet uit.

Natuurlijk zal het vreselijk eng zijn wanneer je het zegt, maar ik durf je te garanderen dat je opgelucht bent wanneer je het haar hebt verteld. Er zal gehuild worden, geknuffeld en waarschijnlijk ook heel veel gepraat. Dat zal energie zuigen, maar... het is daarna niet meer iets zwaars wat alleen jij bij je draagt. Jullie kunnen het samen dragen! <3

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:19

Julhan is een topmoeder (en niet meer zo lang niet schrijven! Zonde ik heb me onwijs vermaakt weer!).

En jouw moeder is ook fantastisch Whale. Ze weet het allang, dus ik hoop van harte dat je gauw “de ballen” ;) hebt om nu ook eens “ja” te knikken. Dat mag heus. Je moeder zal alleen maar blij zijn dat je er over kunt praten met haar! Ook over je twijfels. Tsjakka!

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:53

Sweetiee schreef:
Aah super erg bedankt!
Morgen ga ik eens mijn verzekering bellen en alles eens even goed uitzoeken.

Ik waardeer het echt enorm dat jullie mij zo willen helpen gelijk <3


Is het nog/al gelukt? :)

Whale: :(:)
Klinkt herkenbaar helaas. Ik ben ook een behoorlijke binnenvetter en als ik dan eens mezelf overtuigd heb dat het toch écht een goed idee is om iemand te vertellen dat het echt niet goed gaat lijkt het net alsof er ergens iets op slot gedraaid wordt en komt er geen woord meer uit. Zit je zo lekker iemand aan te staren terwijl er in je hoofd een bandje loopt met de exacte woorden, maar zo jammer dat die mond niet open wil.

Citaat:
*knip* maar besluit om niks te zeggen, want lopend naar de auto na een kerstetentje is nou niet bepaald het moment om erover te hebben. *knip*

Ik denk eigenlijk dat het juiste moment nooit komt. Of in ieder geval ben ik zelf uiterst goed in redenen bedenken waarom het toch echt geen geschikt moment is om erover te beginnen. Wel lijkt het steeds belangrijker te worden: Ik had op een gegeven moment steeds vaker zo'n moment dat jij ook bespreekt, dat je het er bijna uitfloept maardantochmaarweerniet, tot op een punt dat het tussen jou en andere personen in komt te staan (zal ik het de volgende keer dat ik die en die zie zeggen? Als er een moment komt? En dan komt "dat" moment natuurlijk niet en de volgende keer gaat het hele riedeltje weer van voor af aan). En eigenlijk is vanaf dat punt elk moment "het moment".

Los daarvan, dit klinkt wel heel verstandig allemaal, maar mijn vader weet nog van niets en ik zou hem afgelopen kerst inlichten maar dat is natuurlijk niet gebeurd want "kerstavond was toch niet helemaal het moment om het erover te hebben" volgens mezelf. Dus :')

Het enige wat hier tot nu toe lijkt te werken is met iemand die dan ook aanwezig is en het al weet afspreken dat ik t ga vertellen, want dan kan ik er ook niet meer onderuit. Ik kan me voorstellen dat een brief ook zou kunnen werken, al is het maar een zinnetje. Misschien kan je gewoon een kaartje met "Ja!!!" in je zak steken dat je de volgende keer dat je moeder zo iets vraagt tevoorschijn kan trekken, als zo'n situatie regelmatig voorkomt :P (mijn ervaring is dat, als het hoge woord er eenmaal uit is, het daarna best te doen is om erover te praten. Veel makkelijker dan die eerste zin in ieder geval)

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:19

Whale, misschien is het ook een idee om niet (meteen) met JAAAA te antwoorden, maar gewoon te zeggen: "mam ik weet het denk ik nog niet zeker, maar misschien wel?" Dan gooi je (denk ik) voor jezelf, of voor je gevoel voor je moeder niet meteen deuren helemaal open of juist helemaal dicht.

Ook al weet je het voor jezelf wel 100% zeker (maar ik krijg de indruk dat je zelf ook nog een beetje aan het worstelen bent) dan nog is beginnen met: "ik weet het niet maar ik denk het wel" wel een goede manier om tot een gesprek te komen.
Je moeder weet dan vast wel de goede vragen te stellen om op gang te komen en ik vermoed een beetje dat als de kurk er eenmaal bij je uit is je misschien wel een hele tijd door gaat praten ;)

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 16:18

julhan99 schreef:
Is de alientolk nu vergeten af te rekenen? Jazeker! En ik hield mijn kaken stijf op elkaar. Voor het fantastische bedrag van € 0,00 heeft mijn kuiken een nieuw naam en is hij officieel een jongen. Hoezee!! Nou even proberen of de attractie van het aanvragen van een nieuw paspoort in onze eigen gemeente net zo'n belevenis is als deze.

_O-

Wat fijn dat je er weer bent! :D

Mondy schreef:
Gilles ik ben je een beetje uit het oog verloren na het weerwolven spel topic en was benieuwd hoe het gaat met je.
Ik heb jou en je 4 baardharen zojuist gevolgd op insta. En wauw wat zie je er knap uit. Dat was je al...dat ben je al en kun je nagaan hoe dat straks gaat zijn <3 Je bent in die paar keren dat we eens pbde altijd al overgekomen als iemand waar je graag bij wilt zijn en je topic bevestigd het. Heerlijk die humor :j

<3
Ik ben knapper op instagram dan in 3D, hoor. _O- Maar gelukkig maakt mijn charmante persoonlijkheid veel goed. O:)

DJZ schreef:
Maar hebben jullie dan ook, dat je anders naar je lijf bent gaan kijken en/of anders in je lichaam bent gaan zitten?

Tot op zekere hoogte wel, ja. Ik heb nooit echt enorm grote dysforie gehad zoals julius_juut het beschrijft, maar ik ben me wel altijd bewust geweest van de vormen die ik niet wil(de) hebben. Het is voor mij een beetje als een steentje in je schoen: ik kan wel doorlopen, maar in m'n achterhoofd blijft het altijd rondspoken en het kost altijd onbewust wat energie.

Nu ik bezig ben met 'de verbouwing' (om het even bij metaforen en dergelijke te houden) merk ik dat mijn houding al veranderd is. Ik heb nu de euforie van mijn kinharen en andere veranderingen die mijn ongemak verzachten. Daarnaast is het een comfort om te weten dat je onderweg bent.

@ Whale: Wat een vervelende maar toch herkenbare situatie. Ik was zelf ook enorm bang dus voor m'n coming out, ondanks dat mijn familie misschien wel de liefste familie is die je je kunt wensen. Mijn moeder is achteraf nog steeds boos om het feit dat ik mijn eerste binder 'illegaal' het huis in heb gesmokkeld, want ze had zonder problemen er wel één voor me willen kopen.

Qua het schrijven van een brief: aan de ene kant is het super handig om zo je gedachten allemaal op een rijtje te kunnen zetten en alles duidelijk te maken, maar in mijn ervaring is het eigenlijk beter om 'gewoon' face to face het te vertellen. Ik zou het eigenlijk een keer noemen tijdens een lange autorit oid. Ik weet niet wat voor een magie er schuilt in het ijzer en kunststof van een auto, maar het is altijd een heerlijke plek om je ei even kwijt te raken.

De vragen en achtergrond die je eventueel zou adresseren in een brief komen vanzelf wel aan bod. :j

- - - - -

Even weer een levensupdate! Dit moet vroeg of laat ook even op instagram vermeld worden, maar dat komt wel. Uiteindelijk zijn jullie wel de OG volgers, dus jullie mogen ook wel eens eerst aan bod komen. :D

Vorige week ben ik dus weer naar het UMCG geweest. Ik stond de twaalfde al op de stoep, maar toen kreeg ik aan de balie te horen dat mijn afspraak pas volgende week was. Het erge is: ik had meerdere keren in m'n agenda gekeken en heb het meerdere keren gewoonweg verkeerd onthouden. _O- Ik heb gelukkig studentenov en genoeg te doen in Groningen qua alternatief, dus zo erg was het ook weer niet. :D

Hoe dan ook: ik ben nu dus net als het kuiken van Julhan bezig met de naams- en geslachtswijziging. In mijn geval gaat dat als volgt: ik sta nu op de wachtlijst bij twee psychologen. Eén daarvan neemt vroeg of laat contact met mij op voor een afspraak. Dit kan zowel telefonisch als face to face zijn. Daar wordt even alles besproken en daarna krijg ik als het goed is een document waarmee ik gewoon aan de balie terecht kan bij de gemeente. Ik heb dan zes maanden de tijd om alles te veranderen, dus ik moet even kijken wat het handigste uitkomt. Ik zit de komende maanden nogal overal en nergens en qua vluchten boeken kan ik niet ineens met een andere naam en geslachtsvermelding aankomen op mijn paspoort. :')

Daarnaast ga ik binnenkort de wachtlijst op voor de borstverwijderende operatie. Het enige nadeel is dat ik van mijn dokter eerst mentaal alles weer op een rijtje moet hebben voordat ik die operatie mag laten uitvoeren, dus ik moet terwijl ik op de wachtlijst sta even flink aan de bak met therapie. :o Nouja: een betere stok achter de deur kun je niet hebben. :D

Overigens: een goed 2020 gewenst aan jullie allemaal. Wat heb ik onwijs genoten van jullie in het afgelopen jaar. <3

En nog een laatste toevoeging: ik ben nu druk bezig met Deens leren en ik ga eind januari een paar dagen weer naar Kopenhagen. Ik ben dus heel geneigd om het lot een beetje te helpen en daar minstens één avond naar een gay bar te gaan, maar iets houdt me toch tegen om dat te doen. Ik merk nog steeds dat ik niet mannelijk genoeg men om homoseksueel te zijn. -O- Kan iemand me even wat moed inpraten? (Of een kratje pils aanschaffen voor me, dan drink ik de moed wel in. :') )

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:25

Ik ben een stiekeme meelezer.

Maar hoe kan je nou niet mannelijk genoeg zijn om homoseksueel te zijn? :P
Je bent gewoon een vent, en je vind mannen leuk, lekker gaan!

(Zegt diegene die ook niet naar een gaybar durft verder hoor :+ )
Elke homo/lesbienne is (gelukkig) anders. En jij bent gewoon een stoere kerel!

(Gelukkig maar dat iedereen anders is, want heb nogal een voorkeur voor de dames :+ )

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:05

Mijn brein heeft gewoon zo nu en dan nog even last van een identiteitscrisis. _O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:19

Mooie update weer Gilles.

Ik ben niet zo van de drank dus met een kratje bier kan ik je niet helpen maar volgens mij zie jij naar een gay bar gaan een beetje als een soort ijkmoment om te zien of "ze erin trappen". Net zoals er meer mannelijke vrouwen en meer vrouwelijke vrouwen zijn, zijn er ook meer mannelijke mannen en vrouwelijke mannen. Misschien val je nu nog een beetje onder de vrouwelijke mannen maar ook die vallen onder de mannen, dus dat komt goed.

En mocht een gay bar nou helemaal ongemakkelijk voelen, dan doe je een drankje en je gaat weer weg. Je hóeft er niets. Maar 't mag natuurlijk wel :D.

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:46

Ik weet niet of mensen het okay vinden als ik misschien ook een updateje post?
Maar met de hulp die ik hier gekregen heb heb ik kunnen uitvogelen dat mijn verzekering nu helemaal goed is en heb ik enkel nog vanuit de huisarts een doorverwijzing nodig om me te kunnen gaan aanmelden bij het VUMC :D
Dus nu staat er voor volgende week woensdag een afspraak bij de huisarts voor die doorverwijzing :D

En Giles (denk ik dat het is? god ik ben slecht in namen onthouden :') ), wat die gay bar betreft. Als je er zin in hebt gewoon doen. Pakt het niet uit zoals je had gehoopt kan je altijd weer gaan. Maar als je er achteraf spijt van krijgt dat je het niet geprobeerd hebt is dat ook zonde. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:43


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:32

Hee, die zag ik net langskomen bij Meester Mark op FB. Wat een mooi artikel!

Eigenlijk is het ook niet meer dan een nieuwe naam en van hij naar zij of andersom ;-) - voor 'ons' dan. Meer om aan te geven dat het voor de omgeving geen groot ding hóeft te zijn. Misschien even wennen aan die nieuwe naam als je iemand onder een andere naam hebt gekend, en misschien vergis je je nog weleens, maar verder is het zoals het is.

Sam Bettens haalde dit onderwerp laatst ook aan in zijn vlog: Not Everyone Cares That You're Trans.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:47


tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:00

Paardennamen schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =586087929

Ik kwam dit tegen op feestboek en ik moest direct aan dit topic denken. Denkt deze mevrouw nu niet veel te ver door? Of ben ik te naief? En hoe zit dat met die nieuwe wet?



Zoals ik ernaar kijk, een zweefteef die niet spoort....

Ik vind vrouwen wc’s sowieso onzin en duik meer dan eens het mannentoilet in als het vrouwentoilet last heeft van filevorming. Je doet toch de deur dicht...

Als lesbische vrouw ben ik geregeld in contact met MtF vrouwen, dat zijn toch echt gewoon vrouwen in mijn beleving.

Oh en zou ik als lesbische vrouw dan ook voor onrust zorgen op het damestoilet? Ik zou de dames daar in theorie ook kunnen misbruiken of met een verkeerde bril op kunnen bekijken...

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:10

Zo'n discussie is zo idioot, want de vrouwen die dit roepen kijken nooit naar de andere kant.
Want als je dit principe door voert (mannen die zich vrouw voelen en er als vrouw uitzien moeten tóch gewoon naar het herentoilet), moeten vrouwen die zich als man identificeren dus naar het vrouwentoilet.

Kan iemand mij uitleggen hoe een vrouw die zich als man kleedt en er als man uitziet (neem de TS hier) te onderscheiden is van een "biologische" man (bij gebrek aan een beter woord noem ik het maar zo).
Dan roepen toch alle aanwezigen in het toilet: ho, je bent de verkeerde deur binnen gelopen, het herentoilet is hiernaast?
En het is toch dé manier voor mannen die kwaad willen om 'legaal' het vrouwentoilet in te gaan?
"Ja maar ik ben transgender, ik wás vroeger vrouw dus ik moet naar het damestoilet vindt de overheid?" En húp, daar gaat de gluurder/verkrachter waar mensen zoals deze FB-dame zo bang voor zijn...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-01-20 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:11

Ieder mag zijn of haar mening hebben, maar in de mening van deze mevrouw kan ik mij iig niet vinden.

Mannen die vrouw willen worden? :o? IMO hebben we het hier over vrouwen. Vrouwen die toevallig in een mannenlichaam zijn geboren. Maar goed, dat is mijn mening.

En idd, je zult maar een lesbische vrouw met verkeerde bedoelingen tegenkomen op het damestoilet. :=

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:20

Ben ik dan de enige waarbij die link niet werkt?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:25

@Ailill: dat zou kunnen. Bij mij werkt ie.

Zoals ik het lees/begrijp heeft mevrouw geen probleem met "echte" MtF transgenders - mensen die duidelijk in transitie zijn of dat hele traject al hebben afgemaakt -, die mogen best naar het damestoilet, maar mannen die zéggen dat ze zich vrouw voelen en op basis daarvan naar het damestoilet gaan, al dan niet met eerzame bedoelingen, dáár heeft ze een probleem mee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:30

Ik vind dat deze mevrouw nogal vanuit angst redeneert.

Met name vanaf de zin die begint met 'Waarom wil de wetgever...'.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:31

Maflinger_S schreef:
@Ailill: dat zou kunnen. Bij mij werkt ie.

Zoals ik het lees/begrijp heeft mevrouw geen probleem met "echte" MtF transgenders - mensen die duidelijk in transitie zijn of dat hele traject al hebben afgemaakt -, die mogen best naar het damestoilet, maar mannen die zéggen dat ze zich vrouw voelen en op basis daarvan naar het damestoilet gaan, al dan niet met eerzame bedoelingen, dáár heeft ze een probleem mee.

Lekker dan :')

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:37

Ailill schreef:
Maflinger_S schreef:
@Ailill: dat zou kunnen. Bij mij werkt ie.

Zoals ik het lees/begrijp heeft mevrouw geen probleem met "echte" MtF transgenders - mensen die duidelijk in transitie zijn of dat hele traject al hebben afgemaakt -, die mogen best naar het damestoilet, maar mannen die zéggen dat ze zich vrouw voelen en op basis daarvan naar het damestoilet gaan, al dan niet met eerzame bedoelingen, dáár heeft ze een probleem mee.

Lekker dan :')


Hij werkt niet voor mannen }>

Ik vind het ook behoorlijk vanuit angst geredeneerd.
Maar mannen die zeggen zich vrouw te voelen, komen toch niet zomaar in aanmerking voor verandering naar vrouw voor de wet? Of wordt die wet inderdaad zo versoepeld?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:41

Zeg hallo, ik zit in m'n maandelijkse periode waarin ik alles mag eten en roepen wat ik denk, ik zit inmiddels pas zo'n 4.5 maand in dit proces :j

#YOLO!

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:48

Paardennamen schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =586087929

Ik kwam dit tegen op feestboek en ik moest direct aan dit topic denken. Denkt deze mevrouw nu niet veel te ver door? Of ben ik te naief? En hoe zit dat met die nieuwe wet?


Deze mevrouw heeft dit hoe dan ook niet zelf bedacht. Dit is propaganda die in de VS en de UK al een tijdje voortduurt (en waarbij als je een beetje graaft vaak banden met nogal antifeministische stromingen te vinden zijn zoals heel erg conservatieve stromingen in de VS.)
Nu blijkbaar ook overgewaaid naar Nederland -O- (Was te verwachten overigens.)

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:12

Paardennamen schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =586087929

Ik kwam dit tegen op feestboek en ik moest direct aan dit topic denken. Denkt deze mevrouw nu niet veel te ver door? Of ben ik te naief? En hoe zit dat met die nieuwe wet?


Moet je het twitter account van deze mevrouw er eens naastleggen daar is ze echt al maanden bezig en begint het naar mijn mening nog het meest weg te hebben van een haatcampagne gebaseerd op ongegronde angsten.

Ze is gewoon obsessief over transgenders

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:12

Ze zit zelfs in heel wat therapeuten groepen, erg handig als je dan om een doorverwijzing vraagt ... NOT