Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:31

Seltje schreef:
Ik heb 50% meer kans op zwangerschapsvergiftiging
Ik heb 50% meer kans op zwangerschapsdiabetes

Indien het een jongen is is er 50% kans op een miskraam/doodgeboorte/niet ouder dan 1 jaar oud worden.
Indien het een meisje is is er 50% kans op een ziek kind dat net zoals ik de rest van haar leven moet diƫten.

Poeh, dat vind ik wel heel heftig. Het komt op mij over alsof jullie toch wel vrij makkelijk over deze risico's gestapt zijn (oiv hormonen?) en dat de realiteit daarvan nu ineens om de hoek komt kijken. Wat heeft jullie doen besluiten om deze risico's te nemen en waarom kijk je daar nu anders tegenaan?

koeien op de weg...



GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:50

Seltje schreef:
Waarom wij bewust voor natuurlijk hebben gekozen? Omdat ik zelf ook 'natuurlijk' groot ben geworden. Uiteraard ga ik nu niet direct laten afbreken, en wacht ik tot de volgende testen. In Belgiƫ kan abortus maar tot 12 weken, en bij een slechte vruchtwaterpunctie kan het ook later.

Waarom geen ICSI? Ik heb zelf jaren gewerkt in een ziekenhuis rond vruchtbaarheid, en al dat gedoe met die hormonen en dergelijke, zie ik niet zitten. Dat zei ik toen al, en nu nog steeds, daar wil ik echt niet aan beginnen. Dat traject is fysiek en mentaal enorm zwaar, daar begin ik niet aan.

Ik heb met mijn partner afgesproken 1 maal natuurlijk te proberen, en dus de positieve kant van de 50% kansen te bekijken, en loopt het mis, dan gaan we voor adoptie. Maarja, die hormonen nu, die doen mij enorm twijfelen.

Voorlopig gaan we gewoon verder zoals het nu is, wachten op testen en gesprekken de volgende weken. En handelen naar gelang daaruitkomt. Voor wie wilt hou ik jullie op de hoogte.

Dus omdat jij dat gedoe niet ziet zitten neem je de grote kans om een kind op te zadelen met een kort en naar leventje of een nare ziekte? Het betreft niet alleen jezelf dus ik vind dit erg moeilijk te begrijpen (en snap wel dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn).
Dat je zelf ook 'natuurlijk' groot bent geworden en daarom voor de natuurlijke weg met deze risico's (ook voor het kind) hebt gekozen vind ik best een rare redenatie, komt op mij over als een drogreden.

Wat maakt dat je nu zo twijfelt aan je keuze? Is dat omdat de redenen voor je keuze toch niet zo duidelijk zijn?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:37

Fortitude schreef:
Dat gezegd hebbende, je bent natuurlijk al wat stappen verder: er is al een 'kindje'. Ik ben niet tegen abortus, maar in deze situatie vind ik het denken over abortus eigenlijk een beetje gek. Je wist van te voren de risico's en hebt een bewuste beslissing genomen.

Het is ook wel een beetje een rare stap maar daar zou ik me niet door tegen laten houden, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:02

anjali schreef:
Ik vind dat ,nu het kindje er eenmaal is,het ook het recht heeft om geboren te worden. En ts wilde graag een kindje, dus het is gewenst en zal liefde krijgen. Ik hoop van harte dat het helemaal gezond zal zijn.Die kans is er toch!

Zullen we het gewoon even bij de realiteit houden? Er is namelijk helemaal nog geen kindje.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Bewust zwanger en toch twijfel over abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:08

TS, bedenk ook goed hoe het voor je kind zal zijn. Als ik veel last zou hebben van deze aandoening en zou weten dat mijn moeder hiervoor gekozen heeft terwijl ze het makkelijk had kunnen voorkomen dan zou ik haar dat heel erg kwalijk nemen. Bij jou ligt dat anders omdat jouw moeder die mogelijkheden niet had, maar voor je dochter zou dit zomaar kunnen spelen.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:59

Nadat ik alles nog een keer nagelezen heb begrijp ik het topic eigenlijk niet zo goed meer. Je titel zegt: "twijfel over abortus", je OP zegt "En nu zit op een moment waarvan ik twijfel of ik de juiste beslissing heb gemaakt". Daar denk ik uit op te maken dat je twijfelt of je nu tot abortus zult overgaan (naast dat je dus zelf al twijfelt of je de juiste keus hebt gemaakt om voor de Russische roulette te gaan).

Maar je enige reactie in dit topic doet weer iets heel anders vermoeden vind ik. Daar lijk je stellig te zijn in je keuze voor deze weg (dus waar is dan je twijfel hierover gebleven?), je haalt de twijfel wel weer aan maar wat die twijfel dan is wijd je niet over uit. Je sluit af met "Voorlopig gaan we gewoon verder zoals het nu is, wachten op testen en gesprekken de volgende weken. En handelen naar gelang daaruitkomt.". Is dat dan al de uitkomst van je twijfel over abortus? En wat is/was die twijfel dan? Om daar nu toe over te gaan? Of dat je geen abortus meer wil (ook als het een jongen met de aandoening is)? En het handelen naar waar eruit komt, twijfel je daar nog over?

Ik vind het wel jammer dat je niet meer gereageerd hebt na je eerste reactie, is je goed recht natuurlijk maar met zoiets gevoeligs en ingewikkelds (en toch ook best wat onduidelijkheid) krijg je toch eerder dat een topic alle kanten op gaat als je je als TS niet meer laat zien. Ik denk dat je wel grotendeels meegelezen hebt en hoop dat je nog op sommige dingen in wil gaan.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:35

Maartje1990 schreef:
Verder iemand zei iets over dat t jammer is dat TS niet meer reageert, maar hallo vind je t gek?!?! Ik geef TS groot gelijk dat ze niet meer reageert ik zou ook niet meer (durven) reageren.

Pagina's lang t zelfde horen is wel heel erg akelig. Ook al is het dan wellicht terecht.

Ze had veel eerder alweer kunnen reageren, je hoeft niet te wachten tot er pagina's lang geschreven zijn, liever niet zelfs. Het is een beetje als een bom droppen en dan zelf wegblijven. Iemand zei ''TS wil een luisterend oor'', dan is het wel handig dat je meepraat en af en toe wat bijstuurt als er bijvoorbeeld verkeerde aannames worden gedaan.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:27

Seltje schreef:
Gisteren een zeer goed gesprek gehad met de geneticus, er is nog een extra traject in gang gezet rond prenatale diagnostiek, wat dat exact inhoud weet ik pas na het volgende gesprek. Er zijn blijkbaar tegenover 28 jaar geleden een hoop nieuwe technieken, maar daarvoor moet ik een gesprek hebben met een speciale gyneacoloog, daar kon de geneticus zelf geen duidelijke uitleg over geven (ieder zijn specialiteit eh)

Kun je uitleggen waarom je dit niet uitgezocht hebt voordat je de beslissing maakte om via de natuurlijke weg zwanger te worden? Waarom vond je het niet van belang om dat mee te nemen in je beslissing?

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke en 70 bezoekers