Afvallen 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:10

Ikzelf sla dan ontbijt over en eet dan meer tijdens de lunch.

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:29

Same here :j Ga niet 2x heel kort achter elkaar eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:43

Ik sla meestal een tussendoortje over, maar ik wordt eigenlijk nooit na 9 uur wakker. Komt wel eens voor dat ik geen tijd heb om voor mijn werk te ontbijten, dan eet ik mijn ontbijt in de koffiepauze en houd ik de rest van de dag mijn normale schema aan.

Als het na half 11 zou zijn zou ik ontbijt overslaan en eventueel wat meer nemen voor de lunch.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:52

Vanaf morgen ga ik ook weer strenger voor mezelf zijn..
Nu nog op vakantie en dus iets te soepel geweest..
Benieuwd wat de weegschaal dinsdagochtend aangeeft.. :o

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:15

Hm nu 3 dagen op dieet dus tijd voor de weegschaal, 1 ons aangekomen.

Hoe is dit mogelijk? Toen ik een hele tijd geleden op dieet was viel ik echt elke dag minimaal een ons af.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:41

Vocht? Gesport? Ongesteld?

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:50

Vocht, ik drink wel meer dan normaal de 1ste dag moest ik daardoor heel vaak naar het toilet de 2e dag iets minder en gisteren hoefde ik helemaal niet meer naar het toilet. Dus misschien wel inderdaad??

Gesport, alleen paardrijden niks meer dan normaal wel een klein beetje spierpijn.

Ongesteld, nee ik heb een spiraal.

Ik wil straks een weegschaal gaan kopen die alles aangeeft, zo kan ik het wat nauwkeuriger in de gaten houden.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:39

Zo nieuwe weegschaal is wel iets liever voor mij gelukkig! :D

Watermassa is 46,1 volgens mij is dat aardig goed toch?

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:49

Hallo iedereen!
Ik lees heel vaak mee op bokt, maar ik ben zelf niet zo actief. Is het goed voor jullie als ik me hier ook aanmeld? Ik ben 24 jaar en 1m78 groot. Voorbije jaren had ik een constant gewicht van 69 kg. Maar deze winter ben ik in een zware dip beland en ik heb ontzettend veel zoetigheid gegeten. Tot op de dag van vandaag heb ik het heel moeilijk om zoete vreetbuien te vermijden. Maar dan eet ik ook echt ontzettend veel suiker als ik alleen ben. Ik schaam me er best voor, het is echt ongezond en ik word er letterlijk doodmoe van. Mijn lichaamsenergie is zoek. Net nog heb ik 3 boterhammen met speculoos en 3 mini frisco's verorbert. Ik weeg momenteel 74,5 kg en ik zou heel graag 5 kg kwijt geraken en terug naar mijn oude gewicht gaan. Ik probeer wel regelmatig te sporten en eet ook veel groenten en fruit. Vooral de suikeraanvallen zijn dus echt een probleem. Herkent iemand dit en hoe heb je dit aangepakt? Alvast bedankt dat ik mag meebabbelen en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mijn slechte gewoonte ga kunnen veranderen. Groetjes! :)
Ohja, ik weeg me 1x per week.

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:32

Jammer, ik dacht dat dit topic actiever was :)

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:35

Hi only, het gaat hier inderdaad met vlagen ;-)
Hoe gaat het nu met je aanpassing van je eetpatroon?
Mijn tips zijn, ga niet te rigoreus aan de gang kleine aanpassingen hou je vaak veel langer vol en wees niet te hard voor jezelf.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:16

Only, eet je genoeg door de dag? Maakt de kans dat je honger/zin in zoet krijgt minder groot.
Tenzij je naar zoet grijpt in bepaalde situaties (emo eten) want dan ga je het anders moeten aanpakken.

Het actief zijn van dit topic is met vlagen, soms zijn we allemaal te druk bezig met afvallen (of juist niet??) :')

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:37

Only, ik post eigenlijk niet in dit topic, lees vooral mee :o

Maar: ik herken de eetbuien heel erg! Mede daardoor ben ik heel erg zwaar geweest een paar jaar terug. En dan echt boven de 100 kg. Ik ben veel afgevallen, mede door gezonder eten en meer bewegen, maar vooral doordat het psychisch beter met me ging.

Ik heb nu af en toe nog een eetbui, een soort 'dwang' om snoep/suiker te eten. Dan ben ik bijv. in de supermarkt en kan het niet weerstaan om een paar zakken engelse drop en spekjes mee te nemen. Allerlei 'zwakke' gedachten komen dan voorbij. Bijvoorbeeld dat ik een beloning nodig heb, ik heel erg naar de zoete smaak verlang, hoe goed ik me voel als ik kan eten. Soms weet ik zelfs op dat moment dat dit niet klopt, maar zwicht ik alsnog.
Dan gaan de hele zakken leeg en eet ik mezelf misselijk. Ik besef dat ik het niet eens lekker vind. Ik voel me nog verschrikkelijker omdat ik gefaald heb maar ook omdat ik misselijk ben.

Wat ik daarna moet doen is een eventuele rest van het snoep in de groenbak gooien. Zodat ik het niet later nog kan nemen. Daarna moet ik niet compenseren door niks te eten; ik moet mijn gewone eetpatroon verdergaan. Dan voel ik me alsnog vaak slecht over mezelf. Maar, mijn vriend hielp me laatst door te vragen wat de stress/aanleiding geweest was. Geen oordeel over de eetbui; maar op zoek naar de psychische last die ik wilde wegeten.

Toen bleek ik eigenlijk stress te hebben over een moeilijke beslissing die ik moest nemen. Ben daarmee aan de slag gegaan en nu alweer een week zonder eetbui. You can do it!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:05

Ik kom me ook weer melden!

De bedoeling gehad om begin dit jaar te gaan starten, maar er is nogal veel gebeurd en ben een enorme emotie eter.. eindstand dus 88.5kg. Eind vorige week weer begonnen met Sonja en inmiddels 2kg eraf. Ook begonnen met zwemmen minimaal 2x in de week en elke donderdag een kickboks training! Doel is hier toch echt wel 20kg eraf. Merk vooral dat ik enorm veel zin heb in ongezond eten... gisteren waren mijn ouders 26 jaar getrouwd en dan is t toch verdomde moeilijk om een stuk taart te weigeren. Maar wel gedaan dus ik ben trots!

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:08

Hey Leonie, leuk om jou hier te zien,ik herinner me nog met jouw mooie Haflinger op de fotomeetings.

Zwemmen werkt heel goed, heb ik in het verleden ook gedaan! En met kickboksen erbij zal het vast snel gaan.

Als je zoiets op een verjaardag echt niet kunt weerstaan, kun je er ook voor kiezen om bv een kleiner puntje taart te nemen :) dat doe ik wel eens

Pff hier heb ik persoonlijk een behoorlijke tegenvaller. Ik dacht dat ik goed bezig was, maar ik ben binnen een maand opeens 2 kg aangekomen |o

Nou is het wel zo dat ik een week eruit heb gelegen qua sporten enzo, ben behoorlijk ziek geweest. Daarvoor ging ik 3x per week hardlopen en gewoon gezond eten (nauwelijks/geen slechte tussendoortjes). Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op nu ik het hardlopen weer heb opgepakt..

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 07:06

Sall schreef:
Hi only, het gaat hier inderdaad met vlagen ;-)
Hoe gaat het nu met je aanpassing van je eetpatroon?
Mijn tips zijn, ga niet te rigoreus aan de gang kleine aanpassingen hou je vaak veel langer vol en wees niet te hard voor jezelf.


Het gaat goed! Ik probeer inderdaad kleine stapjes te nemen en hoop die stapjes levenslang te kunnen integreren :D Ik probeer nu ook meer te drinken want dat is iets dat ik wel eens durf vergeten.


leenbeesje schreef:
Only, eet je genoeg door de dag? Maakt de kans dat je honger/zin in zoet krijgt minder groot.
Tenzij je naar zoet grijpt in bepaalde situaties (emo eten) want dan ga je het anders moeten aanpakken.

Het actief zijn van dit topic is met vlagen, soms zijn we allemaal te druk bezig met afvallen (of juist niet??) :')


Ja, ik merk dat als ik voldoende klaargesneden groente en fruit in de frigo heb liggen, ik daar eerder van ga 'snoepen'. Dat werkt echt heel goed voor mij :-) En ivm het actief zijn, soms heb ik ook een beetje meer geduld nodig denk ik, hihi :o Bedankt voor de tip!

Safiera schreef:
Only, ik post eigenlijk niet in dit topic, lees vooral mee :o

Maar: ik herken de eetbuien heel erg! Mede daardoor ben ik heel erg zwaar geweest een paar jaar terug. En dan echt boven de 100 kg. Ik ben veel afgevallen, mede door gezonder eten en meer bewegen, maar vooral doordat het psychisch beter met me ging.

Ik heb nu af en toe nog een eetbui, een soort 'dwang' om snoep/suiker te eten. Dan ben ik bijv. in de supermarkt en kan het niet weerstaan om een paar zakken engelse drop en spekjes mee te nemen. Allerlei 'zwakke' gedachten komen dan voorbij. Bijvoorbeeld dat ik een beloning nodig heb, ik heel erg naar de zoete smaak verlang, hoe goed ik me voel als ik kan eten. Soms weet ik zelfs op dat moment dat dit niet klopt, maar zwicht ik alsnog.
Dan gaan de hele zakken leeg en eet ik mezelf misselijk. Ik besef dat ik het niet eens lekker vind. Ik voel me nog verschrikkelijker omdat ik gefaald heb maar ook omdat ik misselijk ben.

Wat ik daarna moet doen is een eventuele rest van het snoep in de groenbak gooien. Zodat ik het niet later nog kan nemen. Daarna moet ik niet compenseren door niks te eten; ik moet mijn gewone eetpatroon verdergaan. Dan voel ik me alsnog vaak slecht over mezelf. Maar, mijn vriend hielp me laatst door te vragen wat de stress/aanleiding geweest was. Geen oordeel over de eetbui; maar op zoek naar de psychische last die ik wilde wegeten.

Toen bleek ik eigenlijk stress te hebben over een moeilijke beslissing die ik moest nemen. Ben daarmee aan de slag gegaan en nu alweer een week zonder eetbui. You can do it!


Ontzettend goed dat je op zoek bent gegaan naar de oorzaak van de vreetbuien! Dat is denk ik de beste manier om vreetbuien te voorkomen! En bedankt voor de aanmoediging!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:23

Ik lees ook mee, maar only18 ik heb heel veel gehad aan healtinut. Zij is wel actief op instagram en Facebook en bied ook wel gratis ‘workshops’ aan.
Zij richt zich vooral op een gezonde relatie met eten. Daar heb je wel wat aan met emo-eten.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:34

ScarOfWars schreef:
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|85.3|
Denise_Storm|65|75,1|73,5
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |75|95|93,9
Zilfstar doel |80|84,7|83,3
DideH |61|70,5|61,9
ScarOfWars |65|85|71.0
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|60.9
Ocean_Child |65|78,5|74,8
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|89
_evelien_ |72|79|76,1
xelodi |75|98|92,5
Adamootje |65|72.4|66.9
MarlindeRooz |73|90,4|88|85,6
Puppetje|75|88,5|86,5|84,9
Eefsel2109|68|75,2|74,6|73,9|73,0
Ladymadonna 70|79,6|80,5
Neverland 60|69.8|67,5
Simoonzel 62|71,4|66,4
Mer1980 97,8|91,2|85,7


Na een aantal weken stil te hebben gestaan qua gewicht, is er eindelijk weer wat af! Nog 6kg te gaan! *\o/*

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:13

Yes!!!! Goed gedaan!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:19

Thanks! :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:19

Super!

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:35

Lekker bezig scar!! *\o/*

Durfde hier net bijna niet op de weegschaal te gaan staan. Heb namelijk qua eten echt een superslechte (1,5) week achter de rug. Vorige week donderdag foodtruckfestival, zaterdag pizza + hoop drankjes, zondag foodtruck + ijsjes gegeten. Deze week dinsdag & woensdag veel te veel wraptaart gegeten omdat het zo lekker was.
Donderdag uiteten en gister nog hele kaasplank naar binnen lopen harken na 3 pannenkoeken :o

Dacht: zal wel kilo of 2 bij zijn. Nee hoor. Slechts 200 gram :oo :oo

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:41

Thanks beide!

Ach, soms heb je van die momenten DideH, maar wel 'fijn' dat het maar 200 gram is!

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:44

Ja precies, het was wel een "oooh chill!" momentje. Heb vanavond wel een verjaardagsbarbecue van een vriendin, dus ik ga mezelf nu wel even afmatten in de sportschool :p

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:13

MissToseland schreef:
Ik lees ook mee, maar only18 ik heb heel veel gehad aan healtinut. Zij is wel actief op instagram en Facebook en bied ook wel gratis ‘workshops’ aan.
Zij richt zich vooral op een gezonde relatie met eten. Daar heb je wel wat aan met emo-eten.


Oh, dankje voor de tip! Ga haar zeker eens opzoeken.