Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:55

Met je paard werken is natuurlijk ook sport/inspanning, al ziet niet iedereen dat direct zo.
Dan een tandje minder op andere momenten in je schema (korter/minder vaak) én voldoende slaap.
Schema's zijn niet heilig. Als het niet helemaal bij jou past, zul je iets moeten aanpassen.
Je lijf moet zich steeds weer kunnen herstellen na training.
En hoe zit het met de drukte/stress op je werk/studie?
Luisteren naar je lijf is een heel belangrijk, ook als onderdeel van je training.
Succes.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:22

Ik zou inderdaad even een stapje terug nemen. Spieren hebben juist ook rust nodig om te kunnen groeien. Ik denk dat je jezelf zo juist meer de richting een blessure aan het helpen bent. Luister dus inderdaad naar je lijf.

De site van mijn vriend gaat live. Ben benieuwd hoe het gaat lopen! :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:34

Rust is zo belangrijk. Een oververmoeid lijf heeft rust nodig. Zonder rust geen opbouw. Vaak geeft even niks doen een beter resultaat dan maar door duwen met risico op blessures ook nog.

Kwa schema. Ik heb een aantal apparaten die ik doe en die ik in spiergroep afwissel. Geen wisselend schema dus, heeft toch geen zin met mijn lijf. Wel grappig meeste schemas computer uitdraai? Hier werken ze met handgeschreven schemas op een invul boekje. Eenmaal langer bezig krijg je een schriftje dat dat voorzien wordt van een nieuw schema. :j

Geen selfies van mij hoor. :+

Nu even paar dagen niet trainen, in weekend iets teveel bewogen -O- was het wel waard. Lekker drie dagen skieen niet de meest verstandige beweging maar zo leuk. Vrijdag ging te lekker waar ik nu dus prijs voor betaal. Paar dagen beweging beperken tot honden uitlaten. Rust pakken hier dus

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:26

@Karuna, hier ook handgeschreven boekjes bij de sportschool. Alleen vindt ik het handiger op een A4 dus mijn trainer maakt het schema dan in word en mailt het mij

@Dreamer, pas op dat je lichaam niet uitput. Ik neem weleens een time out van een paar dagen tot een week, daarna ben ik gewoon even sterk of juist sterker. Ik zou het wat rustiger aan doen.

De sportschool selfies laat ik even aan mij voorbij gaan, ik maak nooit sportselfies, wel afterselfies in de kleedkamer als vergelijkingsmateriaal.

Ik heb ook niet altijd spierpijn, ik voel mijn spieren wel, maar geen spierpijn, behalve aan het begin van een nieuw schema, of nieuwe oefening, of te zwaar getraind. Bij de fly heb ik overigens standaard spierpijn de dag erna, oeps toch wel spierpijn haha

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:50

Oe _Dreamer, klinkt inderdaad alsof het tijd is om een beetje op de rem te trappen. Neem een paar dagen rust om je batterij weer op te laden, daarmee gooi je echt niet meteen alles weg waarvoor je gewerkt hebt. Dan kan je daarna weer verder gaan op een manier die je lichaam wel vol kan houden. Liever drie workouts in de week die ècht zin hebben en de rest wat licht bewegen/hersteltraining en rust, bijvoorbeeld.

Succes met de site van je vriend, ingedebruijn!

Ik heb helemaal geen schema, doe waar ik zin in heb of waarvan ik denk dat mijn lichaam er behoefte aan heeft. Spiergroepen die de neiging hebben achter te blijven train ik wat extra bij. Juist de afwisseling zorgt dat ik het leuk blijf vinden :) .

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 05:45

Dreamer, kan je niet rustigere dingen doen met je paard zoals longeren, een stapbuitenritje, in stap langeteugelen, rijdend zijgangen in stap oefenen, of iets anders waar je van opknapt wat met jouw conditie geen inspanning is? en misschien dat je uiteindelijk ook beter presteert in de test als je nu een weekje ietsje rustiger doet met andere trainingen en dan rustig opbouwt weer. Als je paard een belangrijke wedstrijd had over vier weken en ze gaf de signalen die jouw lijf gaf zou je toch ook rustiger aandoen? Wees lief voor je lijf zoals voor je paard.

Bespreek ook je paardenschema met je trainer zodat hij de training wat kan aanpassen omdat je bij je paard ook al beweging krijgt. En misschien kun je in de rest van je leven (werk / studie / ...) het wat rustiger aan doen door wat te delegeren of uit te stellen? Sterkte en succes.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 05:55

Mijn vriend had precies hetzelfde maar dan met krachttraining. Die heeft wel gesport maar een week lang vooral gelopen en stretchoefeningen gedaan. En alles met weinig gewicht. Overleg even met je pt wat wijsheid is. Ik zou wel naar je lichaam luisteren

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:11

Ik denk dat je veel harder gaat crashen als je maar door gaat, ik zou een stap terug nemen als ik jou was. Dan is je eindresultaat waarschijnlijk alleen maar beter. Ik heb elke 4 weken gepland zo'n week en het is alleen maar goed (en gewoon nodig!).

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:16

Ik ook elke 4 weken deload.
En straks 4 weken lekker niets.
Vakantie.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:22

Ik meld me hier ook graag!

Paar jaar geleden wel fanatiek gesport, maar door geld en tijd gebrek mee gestopt. Nu weer wat geld ervoor, en mis het zo erg dat ik er tijd voor ga maken. Morgenavond dus een proefles op sportschool hier. Wil dan volgende week nog bij een andere sportschool kijken. En dan kiezen welke ik me beste bij voel. Ik heb er in elk geval erg zin in om weer bezig te gaan :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:27

@_Dreamer, neem je rust en eet voldoende als je lichaam uitgeput begint te raken. Door rust te pakken bouw je daarna weer sneller op. Overleg met je trainer over een "onderhoudstraining" zonder extra te belasten en probeer te genieten van de tijd die je met je paard door kan brengen.

@linoleum: succes en veel plezier! *\o/*

Ik ga zometeen ook nog even een rondje sporten. Gisteren naar de orthopeed geweest voor de voetpijn en die gooit het op een ontsteking van de achillespees. Heb nu zo'n sexy sok gekregen, maar daar kan ik wel mee trainen :)

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:49

Het stomme is ook echt dat ik het allemaal wel weet, mijn PT'er is immers ook m'n vriend dus heb er best wat verstand van door hem, maar soms moet iemand het even tegen je zeggen voor je luistert :')
Mijn schema was redelijk aangepast aan het paardrijden. Hij heeft vroegah zelf ook gereden dus weet ong hoe en wat :)

Ik heb hem inmiddels ook gesproken. De rest vd week doe ik even niks meer en dat kijk ik van het weekend wel weer :) Paard ook even niet rijden, gewoon longeren.

Werk is ook behoorlijk stressvol op het moment voor wie dat vroeg, dus dat helpt ook niet op het moment.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:30

Verstandig dreamer! Rust is erg belangrijk, voor je lichaam, maar ook mentaal :)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:07

Meh, heb last van mijn schouder :(
Werk sinds kort op kantoor en heb vandaag veel met de muis lopen klikken/knippen/plakken en merkte in de middag dat mijn schouder aan die kant begon te branden. Nu met trainen ook echt last van die kant, ondanks dat ik lichter train. Echt heel poedersuiker.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:40

Dreamy schreef:
Meh, heb last van mijn schouder :(
Werk sinds kort op kantoor en heb vandaag veel met de muis lopen klikken/knippen/plakken en merkte in de middag dat mijn schouder aan die kant begon te branden. Nu met trainen ook echt last van die kant, ondanks dat ik lichter train. Echt heel poedersuiker.


Kak is dat inderdaad -O- kun je ook zo weinig aan doen als het vanuit je werk komt natuurlijk.

De foto's van de run staan online *\o/*
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:37

_Dreamer schreef:
Het stomme is ook echt dat ik het allemaal wel weet, mijn PT'er is immers ook m'n vriend dus heb er best wat verstand van door hem, maar soms moet iemand het even tegen je zeggen voor je luistert :')
Mijn schema was redelijk aangepast aan het paardrijden. Hij heeft vroegah zelf ook gereden dus weet ong hoe en wat :)

Ik heb hem inmiddels ook gesproken. De rest vd week doe ik even niks meer en dat kijk ik van het weekend wel weer :) Paard ook even niet rijden, gewoon longeren.

Werk is ook behoorlijk stressvol op het moment voor wie dat vroeg, dus dat helpt ook niet op het moment.


Oei klinkt inderdaad een beetje overtraind! Wel fijn een vriendje als PT :)) En zeker als die ook gereden heeft. Lekker rustig aan de rest van de week! Heel verstandig inderdaad. Succes met je test binnenkort!

@Dreamy doe je rustig aan met je schouder? -O- Heel erg balen als je zo'n last hebt van je schouder! Ik heb 2x langere tijd stage gelopen op kantoor en beide keren had ik na een paar weken zo'n ontzettende last van m'n schouder :\ Heb het maar als tip van m'n lijf aangenomen dat een kantoorbaan niks voor mij is :))

@ingedebruijn wat een leuke foto! Je kijkt zo blij :D

Ik heb gisteren booty & benendag gehad, heb goede spierpijn :')
Vandaag was ik in de buurt van de sportschool dus toch maar even langsgegaan, half uurtje op de loopband en wat upperbody oefeningen gedaan. Op de loopband liep ik gemiddeld ongeveer 5,5 km per uur, best trots op! :) Toen ik nog zo slecht liep met m'n voet kon ik amper een paar minuten op 2 km/h normaal lopen zonder pijn, en nu zijn we al zo ver! Echt fijn om die progressie te merken! *\o/*

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:56

Goed bezig!

Vandaag iets nieuws geprobeerd: kangoo jumps. Was heel leuk, maar ook pittig.
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 00:09

Leuke foto!
En leuke outfit heb je aan!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 01:14

Ohh dat is gaaf!! Wat voor soort oefeningen doe je dan?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:19

We hebben een soort dans choreografie gedaan. Je springt eigenlijk een heel uur lang op de maat van de muziek, en daarbij “dans” je dan ook een soort van. Heel zwaar, maar heel erg leuk!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:52

Maanlicht schreef:
We hebben een soort dans choreografie gedaan. Je springt eigenlijk een heel uur lang op de maat van de muziek, en daarbij “dans” je dan ook een soort van. Heel zwaar, maar heel erg leuk!



Dat lijkt mij ook leuk om eens te doen, waar heb jij dat gedaan? Lijkt mij sowieso leuk om een keer een uur op de maat te dansen, maar dat is een ander verhaal haha

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:55

Ik zit in een goede flow, had echt moeite om het ritme en de regelmaat weer op te pakken. Ik ben vandaag voor de derde keer op rij geweest en ik voel mijn bovenbenen..

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:56

Ik heb nu al twee dagen pijn in mijn scheen. Baal enorm. Morgen toch maar voorzichtig weer proberen te sporten.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:47

Mama3 schreef:
Maanlicht schreef:
We hebben een soort dans choreografie gedaan. Je springt eigenlijk een heel uur lang op de maat van de muziek, en daarbij “dans” je dan ook een soort van. Heel zwaar, maar heel erg leuk!



Dat lijkt mij ook leuk om eens te doen, waar heb jij dat gedaan? Lijkt mij sowieso leuk om een keer een uur op de maat te dansen, maar dat is een ander verhaal haha


Dit was in Hilversum, ik weet dat ze het in Amersfoort ook doen, maar in Hilversum is ook een groep die vaak optredens doet, super leuk! Ik zou gewoon even googlen op Kangoo Jump Nederland of je woonplaats.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:50

Maanlicht schreef:
Goed bezig!

Vandaag iets nieuws geprobeerd: kangoo jumps. Was heel leuk, maar ook pittig.
[ [url=m/cKE8Qs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaaah vet! Ik wist niet dat die dingen nog bestonden <3 Zó leuk!

ingedebruijn schreef:
Ik heb nu al twee dagen pijn in mijn scheen. Baal enorm. Morgen toch maar voorzichtig weer proberen te sporten.

Oei, voorzichtig aan en beterschap :(:) heb je iets geks gedaan?