Onzeker..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:29

Lastig :j Fijn dat je binnenkort hulp krijgt.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:07

Meld zich!

Beetje uiterlijk, ik ben klein, beetje breed gebouwd en was vroeger dikker. Nu aardig wat kilo’s kwijt maar dat beeld van vroeger gaat er niet af. Dus ik zie mezelf nog steeds als het propje van vroeger. In plaats van het meisje wat een grote zak aardappels kwijt is geraak qua gewicht.
Daarnaast zijn er zoveel andere uiterlijk dingen waarvan ik denk, had dit niet anders gekund.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:09

Es_ther schreef:
Meld zich!

Beetje uiterlijk, ik ben klein, beetje breed gebouwd en was vroeger dikker. Nu aardig wat kilo’s kwijt maar dat beeld van vroeger gaat er niet af. Dus ik zie mezelf nog steeds als het propje van vroeger. In plaats van het meisje wat een grote zak aardappels kwijt is geraak qua gewicht.
Daarnaast zijn er zoveel andere uiterlijk dingen waarvan ik denk, had dit niet anders gekund.

Kleine mensen zijn leuk! :*D

Je kan tenminste jurkjes aan die lang genoeg zijn. Bij mij (1.83 en dikke kont) is alles altijd direct heel sexy. :+

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:41

Hier ook onzeker, daardoor lijk ik vaak arrogant en mogen de meeste mensen mij niet, daar word ik dan nog meer onzeker.
Erg vervelend

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:48

Haha marlinde, of het zijn juist enorme soepjurken :') .

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:03

Ja hier ook een onzeker iemand. Niet echt over uiterlijk, daar ben ik tevreden mee. Maar wel op sociaal gebied. Met name in een groep mensen of klas en er moeten groepjes gevormd worden. Of ik moet een praatje beginnen met iemand.

En met paardrijden herken ik het ook. Als ik alleen op stal was, ging het rijden altijd veel beter, dan dat er mensen rondliepen. Ik had er dan veel minder rust voor en constant bezig met wat anderen ervan zouden denken. Wedstrijden rijden zou ook niets voor mij zijn.

Maar ik denk dat iedereen wel ergens onzeker over is, ook de mensen met een grote waffel.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:24

Es_ther schreef:
Meld zich!

Beetje uiterlijk, ik ben klein, beetje breed gebouwd en was vroeger dikker. Nu aardig wat kilo’s kwijt maar dat beeld van vroeger gaat er niet af. Dus ik zie mezelf nog steeds als het propje van vroeger. In plaats van het meisje wat een grote zak aardappels kwijt is geraak qua gewicht.
Daarnaast zijn er zoveel andere uiterlijk dingen waarvan ik denk, had dit niet anders gekund.


Herkenbaar dat je zo in gevoel van vroeger blijft hangen.. Ik was vroeger echt een onzichtbaar grijs muisje die je vergat of niet eens wist dat die er was. Ook heel erg uit onzekerheid. En nu moet ik mezelf soms echt nog een trap geven dat ik dat niet meer ben. :')

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:35

Had niet gedacht dat er zoveel mensen echt onzeker zijn, ook al zeggen ze altijd dat iedereen weleens onzeker is. Gek ook dat je van een ander vaak alles beter vind en aan jezelf vaak zo stom.

Stiekem wel benieuwd of er ook weleens mensen zijn die nou echt (bijna) nooit onzeker zijn.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:09

Hoii,
Ik ben ook heel erg onzeker, ik moet dan ook even iets kwijt.. In de eerste ben ik gepest door een meisje niet heel lang, maar dat kwam doordat mijn moeder naar school heeft gebeld en een leraar alles op heeft gelost. Maar de rest van het jaar vond ik het eigenlijk best wel ongemakkelijk met m'n klas, want ja als je dan naar de docent bent gegaan etc. Nu weet ik niet wat ik moet, ik zit in de 3e en er zijn een paar kinderen (4) uit m'n klas die afgelopen vrijdag mijn paarden Instagram account gingen bekijken en er over praten etc. Ik voelde mij toen zo ongemakkelijk, ik zat toen toevallig achter hun.. Vlgm werd ik helemaal rood. En diezelfde vrijdag moest ik ook een presentatie geven en van de docent moest ik dus stil zeggen, en toen sloeg (volgens de klas) mijn stem over, dus veel mensen gingen lachen enz. Ik voel mij dan ook heel vaak heel ongemakkelijk in de klas, ik heb 3 beste vriendinnen, maar wij zijn met z'n 4en eigenlijk heel anders dan de rest van de klas.. Wij zijn niet van die arrogante en drukke populairdere types.

Maar je snapt wel dat naar de docent gaan ten eerste een beetje apart is omdat ze natuurlijk niet echt iets fout hebben gedaan. En ten 2e het dan weer ongemakkelijk word. Maar ik ben wel bang dat er meer achter speelt.. Iemand tips? Of ideeën..

Anoniem

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:15

Sowieso mooi blijven optrekken met de andere meiden ;)
Je kunt ook altijd aan iemand die je vertrouwt vertellen hoe en wat. Dus 'ik wil niet dat dit bekend wordt in de klas, maar wil graag weten hoe ik met de volgende situatie om moet gaan'. ;)

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:25

Lisette1205 schreef:
Hoii,
Ik ben ook heel erg onzeker, ik moet dan ook even iets kwijt.. In de eerste ben ik gepest door een meisje niet heel lang, maar dat kwam doordat mijn moeder naar school heeft gebeld en een leraar alles op heeft gelost. Maar de rest van het jaar vond ik het eigenlijk best wel ongemakkelijk met m'n klas, want ja als je dan naar de docent bent gegaan etc.

Rot dat jij werd gepest!
En jammer dat jou niet verteld is wat je weten moet: het ligt niet aan jou.
Pesten is in principe een groepsprobleem.
Een loser neemt de beslissing om haar gal op jou af te reageren.
Rot.
Fijn dat de docent het heeft opgelost. - Ik hoop dat dat meisje ook in het kader van die oplossing geleerd heeft beter met haar eigen emoties om te gaan.

En ik snap wel dat je als scholieren iets voelt van 'wij staan als klas tegeno ver de docenten', maar die docenten zijn er ook om dit soort wangedrag op te lossen, want voorbij een bepaald punt lukt dat niet binnen een groep zelf.
En het is ook in het belang van dat meisje zelf dat zij stopt met haar losersgedrag.
Het gaat niet over klikken of over slap zijn.
(Slechte psychologen wauwelen over 'dat je weerbaar moet worden' en zo.)
Dat jij slap,zou zijn ismhet oordeel van de pesters, die zijn per definitie ermop uit om jouw eigenwaarde onderuit te halen.

Citaat:
k zit in de 3e en er zijn een paar kinderen (4) uit m'n klas die afgelopen vrijdag mijn paarden Instagram account gingen bekijken en er over praten etc. Ik voelde mij toen zo ongemakkelijk, ik zat toen toevallig achter hun.. Vlgm werd ik helemaal rood. En diezelfde vrijdag moest ik ook een presentatie geven en van de docent moest ik dus stil zeggen, en toen sloeg (volgens de klas) mijn stem over, dus veel mensen gingen lachen enz. Ik voel mij dan ook heel vaak heel ongemakkelijk in de klas, ik heb 3 beste vriendinnen, maar wij zijn met z'n 4en eigenlijk heel anders dan de rest van de klas.. Wij zijn niet van die arrogante en drukke populairdere types.


1) OF het pesten is, hangt zogezegd af van de toon.
Dat klasgenoten ietsmdat voor jou belangrijk is bekijken, kan spannend zijn.
Maar cynisme, "nodeloze" kritiek (="het is van Lisette, DUS fout") is reden om aan de bel te trekken.

2) Mbt de klas tot stilte manen vind ik dat raar, dat hoort de docent te doen.
En ik begrijp best dat jij je er niet gemakkelijk bij voelt.
Wel maakt het uit of er expres geklets werd, zo van "Oh, Lisette staat voor de klas, wij gaan keten" - of dat het een kwestie was van dat er gewoon gekletst werd, omdat er duizend dingen interessanter zijn dan de les....
Citaat:
Maar je snapt wel dat naar de docent gaan ten eerste een beetje apart is omdat ze natuurlijk niet echt iets fout hebben gedaan. En ten 2e het dan weer ongemakkelijk word. Maar ik ben wel bang dat er meer achter speelt.. Iemand tips? Of ideeën..

Gesteld dat je goed kunt praten met je mentor: meld het. Gewoon omdat je geen herhaling wil. Omdat jij je ongemakkelijk voelt, verder niet.
Gaat het verder, dan ga je gewoon naar de mentor en meld je wangedrag.
Dat is niet klikken, dat hoort zo. Pesten is niet normaal en graag meteen bij de kop pakken werkt het beste.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:29

Ik ben ook heel erg onzeker. Over alles wat met mijn uiterlijk te maken heeft (behalve mijn buik). Ik snap ook niet waar het vandaan komt, aangezien ik nooit lelijk genoemd ben ofzoiets. Ik heb vroeger wel eens fotoshoots gedaan op verzoek en ben nu ook gridgirl bij een motorraceteam, maar ik ben gewoon echt niet tevreden over hoe ik eruit zie. Dit heeft ook de nodige effecten op hoe ik me mentaal voel, daarom ga ik sindskort naar een psycholoog.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:40

Ik vraag me wel eens af of dat onzeker over jezelf zijn iets te maken heeft met de maakbare internet wereld, er word zoveel van de huidige generatie jongeren verwacht dat ze gewoon niet eens een keer durven te falen. Terwijl je juist daardoor weer kunt groeien want dan merk je meteen dat je wereld niet vergaat en verder ben ik er van overtuigd dat er in elk mens iets moois en unieks zit.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:33

Dat is het punt denk ik. Er wordt zoveel van je verwacht. En als je faalt of iets fout doet lig je er vaak gelijk uit.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:37

bigone schreef:
Ik vraag me wel eens af of dat onzeker over jezelf zijn iets te maken heeft met de maakbare internet wereld, er word zoveel van de huidige generatie jongeren verwacht dat ze gewoon niet eens een keer durven te falen. Terwijl je juist daardoor weer kunt groeien want dan merk je meteen dat je wereld niet vergaat en verder ben ik er van overtuigd dat er in elk mens iets moois en unieks zit.

Ik ben daar zeker heel erg gevoelig voor ja, daar ben ik mij ook erg van bewust

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:50

Ik ben nu op het punt dat ik tevreden ben over mezelf als persoon. Ben de laatste jaren echt gegroeid als mens en vind mezelf qua innerlijk helemaal prima nu. Maar dat uiterlijk hé.. Pfff het ging een poos best goed maar toen liep ik laatst richting een spiegelwand en ik schrok gewoon van mezelf. Normaal gesproken zie ik niet mijn hele lichaam in de spiegel en dat is misschien maar goed ook. Wel baal ik ervan dat ik me zo voel en enerzijds wil ik eraan werken en dus afvallen en anderzijds vind ik dat ik gewoon moet accepteren dat ik niet slank ben. Bij andere stevigere dames vind ik het namelijk ook niet lelijk. Maar dat eraan werken wil nog niet echt en het accepteren ook niet. Lastig lastig..

Ik geloof zeker dat het deels met sociale media te maken heeft. Je ziet de hele dag door perfecte mensen voorbij komen en dat helpt niet echt mee. Ik krijg echt het idee dat iedereen glad en strak is terwijl dat natuurlijk niet zo is. Toch denk ik; ik wil ook zo zijn..

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:09

Afbeelding

Kwam hem tegen van P!nk op FB en moest aan dit topic denken!

Sherivey
Berichten: 8605
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 06:26

Ik ben onzeker over veel dingen. Voornamelijk mijn uiterlijk. :+
Is een beetje vrouw-eigen denk ik.

Was in mijn tienerjaren veel erger. Toen was ik over echt álles onzeker en liet er ook een heleboel voor. :=
Nu ik terug kijk denk ik wel eens: 'dat je dáár onzeker over was!' :')

Weet niet hoe oud je bent TS, maar het kan dus prima minder worden met de jaren. En onzekerheid is helemaal niet erg, zolang het je niet gaan belemmeren om te doen wat je leuk vind. :)

Trouwens, mensen dachten altijd dat ik heel zelfverzekerd was en noemden me soms zelfs arrogant. Van dat laatste werd ik nog onzekerder. 'Want, oh jee, ze denken dat ik arrogant ben'