Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 00:22

Mijn jongste dochter is bijna 1,5 jaar oud en lekt bijna elke slaap door. We hebben al een mast groter geprobeerd, we doen er nu kotex extra in, minder laten drinken aan het einde van de middag/begin avond. Niets helpt.

Het nadeel is dat ze allergisch is voor veel merken luiers, behalve voor de die van het Kruidvat.

Ik heb nu (bijna) iedere nacht een natte pyjama, romper en slaapzak. Mijn dochter wordt er ook niet blijer van om steeds helemaal verschoond te worden.

Heeft iemand misschien nog een goede tip?

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:27

Vaker verschonen

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:28

Laatst bijgewerkt door keshia op 14-01-19 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:28

De luiers van Kruidvat zijn aangepast (het zijn nu banen i.p.v. volledige vulling) en sindsdien is het drama. Ik herken helaas het probleem. Ik vrees toch echt dat je beter op zoek kunt naar een ander merk waar ze niet allergisch voor is. Succes ermee!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:30

Ze kan niet tegen pampers, misschien een dun katoenen broekje aandoen en dan zo’n pampers broekje er over? Komt de luier niet direct op de huid.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:44

Ik zou geen kotex gebruiken maar incontinentieverband.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:46


moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:47

Een hele stomme, vast niet aan de orde maar is het in verhouding tot wat ze drinkt?
Er bestaat ook een aandoening waardoor het antidiurethisch hormoon niet goed werkt.
Deze mensen hebben altijd dorst, en plassen alles weer uit.
Nu zal dat vast niet aan de orde zijn, maar mogelijk een ding om in je achterhoofd te houden.

https://www.erasmusmc.nl/hcr/patient/aa ... intro/adh/

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:50

Het komt door de luiers. Je mag je open en gesloten pakken terug brengen dan krijg je geld terug. Ik gebruik zelf die van de Ah. Die lekken hier het minst snel door.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:52

Is ze een buik slaper? Soms helpt het om het bovenste randje van de luier om te slaan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:53

De pampers nappy pants werken hier fantastisch maar daar heb je weinig aan als ze er allergisch voor is. En een wasbare luier?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:55

Ik probeer voor de nacht straks kraamverband.

paard89

Berichten: 529
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Mastenbroek

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:58

Hier hetzelfde probleem en daarom overgestapt op pampers i.p.v. Kruidvat.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:38

lieveli schreef:
Ik probeer voor de nacht straks kraamverband.


Kraamverband is voor bloed niet voor urine. Daar heb je incontinentie matjes/broekjes/pads voor.

Ts ik denk dat minder drinken geven niet de oplossing is. Je dochter heeft vocht nodig om alles gezond te laten werken. Ik zou het zoeken in een ander merk luiers. Sommige hebben net een andere pasvorm of betere opvang kwaliteit.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:56

Ons zoontje lekte ook elke nacht door, drama. Vanalles geprobeerd. Nu krijgt hij een pants aan (wel van pampers, maar een ander merk moet ook werken) met daar overheen een gewone luier en de gouden tip: van de romper alleen het middelste knoopje dicht doen zodat de luier de ruimte heeft om uit te zetten. En t liefst dan niet een al te strakke romper. Sinds we dit doen nooit meer een lekkage gehad :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 02:30

wortel115 schreef:
lieveli schreef:
Ik probeer voor de nacht straks kraamverband.


Kraamverband is voor bloed niet voor urine. Daar heb je incontinentie matjes/broekjes/pads voor.

Ts ik denk dat minder drinken geven niet de oplossing is. Je dochter heeft vocht nodig om alles gezond te laten werken. Ik zou het zoeken in een ander merk luiers. Sommige hebben net een andere pasvorm of betere opvang kwaliteit.


Maar het neemt prima vocht op, dus ik zie het probleem niet.

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 05:59

tokedri schreef:
Vaker verschonen


Zelfs als ze 1,5 uur slaapt komt het geregeld door dat ze doorlekt. En 's nachts ga ik er mijn wekker niet voor zetten om elke 2 uur bij haar te gaan kijken. Niet goed voor haar naar ook zeker niet goed voor mijn nachtrust en humeur.


Vadiz schreef:
De luiers van Kruidvat zijn aangepast (het zijn nu banen i.p.v. volledige vulling) en sindsdien is het drama. Ik herken helaas het probleem. Ik vrees toch echt dat je beter op zoek kunt naar een ander merk waar ze niet allergisch voor is. Succes ermee!


Die banen waren me inderdaad ook al opgevallen maar niet over nagedacht dat dat problemen kon geven. Ze lekte altijd al door alleen nu meer. Ga er eens achteraan.

Ander merk durf ik nu even niet aan. Ze krijgt kiezen en heeft door de dunne, zure poep al hele rode billen. Als dat beter is ga ik eens verder kijken.
Dank je wel.

bigone schreef:
Ze kan niet tegen pampers, misschien een dun katoenen broekje aandoen en dan zo’n pampers broekje er over? Komt de luier niet direct op de huid.


Is ook een goede. Ga ik overwegen. Dank je wel.

__Elizabeth schreef:
Is ze een buik slaper? Soms helpt het om het bovenste randje van de luier om te slaan.


Ja, ze is een buikslaper. Helaas werkt dat ook niet. Het komt er ook geregeld aan de zijkant uit.

DiantaM schreef:
De pampers nappy pants werken hier fantastisch maar daar heb je weinig aan als ze er allergisch voor is. En een wasbare luier?


Wasbaar zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dan blijf ik ook wassen.
Maar bedankt voor de tip.

wortel115 schreef:
lieveli schreef:
Ik probeer voor de nacht straks kraamverband.


Kraamverband is voor bloed niet voor urine. Daar heb je incontinentie matjes/broekjes/pads voor.

Ts ik denk dat minder drinken geven niet de oplossing is. Je dochter heeft vocht nodig om alles gezond te laten werken. Ik zou het zoeken in een ander merk luiers. Sommige hebben net een andere pasvorm of betere opvang kwaliteit.


Overdag krijgt ze ook genoeg drinken. We reguleren het alleen 's avonds wat. Ze heeft 's avonds wel wat meer dorst maar dan krijgt ze kleinere beetjes.

Ik kreeg ergens de tip om kotex te gebruiken, vandaar. Maar zal ook eens gaan kijken naar Tena.

Kirstenn schreef:
Ons zoontje lekte ook elke nacht door, drama. Vanalles geprobeerd. Nu krijgt hij een pants aan (wel van pampers, maar een ander merk moet ook werken) met daar overheen een gewone luier en de gouden tip: van de romper alleen het middelste knoopje dicht doen zodat de luier de ruimte heeft om uit te zetten. En t liefst dan niet een al te strakke romper. Sinds we dit doen nooit meer een lekkage gehad :D


Pants werken helaas ook niet. Lekt ze net zo hard door.
We hebben voor de nacht al ruimere rompers maar ga dat eens proberen. Dank je wel.

Vannacht had ik haar nog een maatje groter aangedaan, deze heeft geen banen. En ze was nog niet doorgelekt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:19

Hier hetzelfde probleem, ook een buikslaper. Heeft al maat groter aan, pamper omgekeerd geprobeerd, 2 pampers over elkaar, ...Niets helpt. Hier is soms body, pyjama, slaapzak en hoeslaken nat. Al geluk dat ik veel slaapzakken heb.
Dus ik lees mee..

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:39

Ik weet dat toen mijn meiden klein waren er inlegluiers waren. Mijn dochter had overdags AH luiers en ‘s nachts een Pamper en dat ging goed maar heb toen wel lopen twijfelen om een inlegluier te gebruiken.
Je hebt dan wel een soort van dubbele opname.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:53

Het klinkt misschien heel stom, maar heb je wel de juiste maat? Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met doorlekken (gebruikte voor de nacht wel pampers), maar ik had altijd vrij ruime luiers, ook omdat hij al heel snel grote plassen in 1x deed in plaats van een aantal keer een kleintje en de luier het dan niet aan kon. Ik zat dan ook altijd vooraan in de gewichtsindicatie en ben ook nooit verder gekomen, soms waren ze op papier zelfs iets te groot voor zijn gewicht.
Wat mij overigens ook opgevallen is en misschien lag dat toevallig aan mijn andere luiers die ik voor overdag had (Duits merk, hele goede luiers overigens), was dat dezelfde maat pampers sowieso ruimer was. Dus misschien dat een ruimere maat de oplossing kan bieden?

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:58

Leandra schreef:
Kirstenn schreef:
Ons zoontje lekte ook elke nacht door, drama. Vanalles geprobeerd. Nu krijgt hij een pants aan (wel van pampers, maar een ander merk moet ook werken) met daar overheen een gewone luier en de gouden tip: van de romper alleen het middelste knoopje dicht doen zodat de luier de ruimte heeft om uit te zetten. En t liefst dan niet een al te strakke romper. Sinds we dit doen nooit meer een lekkage gehad :D


Pants werken helaas ook niet. Lekt ze net zo hard door.
We hebben voor de nacht al ruimere rompers maar ga dat eens proberen. Dank je wel.


Hier werken pants ook echt alleen met een andere (gewone) luier er overheen, anders lekten ze juist erger door.

Ons zoontje is ook een fulltime buikslaper
Laatst bijgewerkt door Kirstenn op 14-01-19 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:58

Mijn zoontje heeft dat probleem ook. Is overdag zindelijk, heeft al heel zijn leven pampers en wij hebben al maanden het probleem dat hij doorlekt. Hij wordt er wakker van. Ik heb al meerdere keren geklaagd bij pampers. Op hun aanraden andere maten en types geprobeerd, tevergeefs.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:09

Pants lekken hier ook sneller door. Wij gebruikte voor de nacht pampers baby dry. Bumbly is ook een fijn merk waar onze (gevoelige) dochter tegen kon.
Zijn het echt de luiers waar ze allergisch voor is? Onze dochter kon niet tegen heel veel soorten luierdoekjes

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:14

Bij mijn zoontje gaat de pipi ook gewoon via zijn buik. De achterkant is vaak zelfs droog. Maar omdat hij op zijn buik slaapt, gaat alles de verkeerde kant op.

Wou zo n plastiek overbroekje is proberen maar dat gaat ook maar tot juist onder zijn navel dus denk dat dat geen oplossing is.

Belmera

Berichten: 280
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:26

Ik probeer voor de nacht straks

Kraamverband is voor bloed niet voor urine. Daar heb je incontinentie matjes/broekjes/pads voor.

Ts ik denk dat minder drinken geven niet de oplossing is. Je dochter heeft vocht nodig om alles gezond te laten werken. Ik zou het zoeken in een ander merk luiers. Sommige hebben net een andere pasvorm of betere opvang kwaliteit.[/quote]

Overdag krijgt ze ook genoeg drinken. We reguleren het alleen 's avonds wat. Ze heeft 's avonds wel wat meer dorst maar dan krijgt ze kleinere beetjes.

Ik kreeg ergens de tip om kotex te gebruiken, vandaar. Maar zal ook eens gaan kijken naar Tena.[/quote]

Heb je de link van keshia geopend? Daar staan veel tips in, sommigen zijn hier al genoemd. Er staat ook in dat maandverband en dergelijke geen goede tip is, dat gaat broeien door t plastic laagje.
Ik heb ook een doorlekker, af en toe en ik ga de romper losser doen, of grotere maat.