Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:12

Ik schenk nog maar een wijntje in. :)
En ik dwing niemand mee te drinken. Het is míjn wijn. :+

Vjestagirl

Berichten: 26647
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:20

Shaggy09 schreef:
Ik krijg wel het gevoel bij dit topic dat sommige er echter trots op zijn dat ze niet tot nauwelijks alcohol nuttigen.


Dat ben ik ook. Is dat erg?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:40

Palmera schreef:
Ik schenk nog maar een wijntje in. :)
En ik dwing niemand mee te drinken. Het is míjn wijn. :+

Delen gaat niet :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:40

Het is niet erg om trots daarop te zijn maar wel als je daarbij anderen naar beneden haalt. :)

Vjestagirl

Berichten: 26647
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:47

sureido schreef:
Het is niet erg om trots daarop te zijn maar wel als je daarbij anderen naar beneden haalt. :)


Ik denk niet dat ik anderen naar beneden haal

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:55

Ik drink amper in januari omdat ik mijn examens heb. Normaal ga ik door de weeks ongeveer 1 avond uit waar wel wat alcohol bij komt kijken :+
Maar ik vind het lekker en hartstikke gezellig!

Kijk nu al uit naar 31 januari, laatste examen gehad. Dus tijd voor een mooi feestje!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:55

Nou dat niet alcohol drinken is bij mij in ieder geval mislukt. Ik denk dat ik deze maand al meer alcohol op heb dan in 2018 totaal. Ik drink normaal vrij weinig maar nu waren de drank spelletjes toch wel erg leuk :Y)

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:01

Ik ben ook trots dat ik geen alcohol drink inderdaad. Zie bijna op dagelijkse basis plaatjes/teksten op facebook voorbij komen waar mensen zich geen leven zonder drank kunnen voorstellen. Van die rare glazen die je direct op een fles wijn kan monteren, huismoeders die het opvoeden van kinderen niet kunnen voorstellen zonder een fles wijn, en drank maakt iedere gelegenheid en VOORAL jouzelf direct hypterinteressant want als je fris drinkt ben je uitaard saai. Studenten die ellendig veel bij DUO lenen om hun drankgebruik te financieren, eerste werkdagen waarbij een dopper gevuld wordt met wodka ipv water als 'lifehack', en zo kan ik nog wel even doorgaan. Misschien vind ik een aantal zwangere vrouwen uit mijn omgeving nog wel het ergst, die continue klagen over hoe ze hun wijntje missen. Wat zijn nu je prioriteiten? Ik krijg daar een heel naar gevoel van, en dan heb ik het niet over eenmalig "goh hier was een wijntje wel lekker bij geweest".

Daarnaast wordt drankgebruik vreselijk genormaliseerd en vooral ook in het bijzijn van kinderen. Hier in sommige dorpen is het heel normaal dat (beginnende) tieners flink aan de zuip mogen gaan van vader en moeder 'want het hoort er nu eenmaal bij tijdens een feestje, hoe moeten ze anders een leuke avond hebben?'. Tot maandagochtend in de les nog een flinke kater hebbende aan toe.

Ook al zouden al deze voorbeelden erg overdreven zijn dan ben ik het nog niet eens met de boodschap die hiermee uitgezonden wordt. Ik ben het alleen ook niet eens met een alcohol-vrije maand, want ik vind het helemaal geen prestatie als iemand een maand zonder alcohol leeft. Vooral niet als je daarna in februari doet alsof je een heuse marteling ondergaan bent. Daarnaast geef ik er ook helemaal niets om of iemand nu drinkt of niet (in tegenstelling tot een groot aantal van de mensen om mij heen, die het drinken van non-alcoholische dranken erg ongezellig vinden). Ik vind alleen wel dat je na moet denken in hoeverre jij wilt dat jouw imago onlosmakelijk verbonden staat aan drank.

Als docent ben ik heel open over mijn (gebrek aan) drankgebruik en ik ben trots dat ik voor jongeren die alcoholgebruik spannend vinden een veilige haven kan zijn om erover te praten, en daarmee een ander voorbeeld ben dan wat ze thuis of op social media zien. Als vriendin ben ik trots dat ik altijd ervoor kan zorgen dat mijn vrienden die wel drinken veilig thuis komen en dat ze zien dat een gezellige avond ook alcoholvrij kan. Als persoon ben ik trots dat ik ook na een avondje stappen 's ochtends weer fris en fruitig ben omdat mijn sport een hogere prioriteit heeft dan drank, waardoor ik erg ver ben gekomen.
Laatst bijgewerkt door Essia op 13-01-19 02:09, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:01

Vjestagirl schreef:
sureido schreef:
Het is niet erg om trots daarop te zijn maar wel als je daarbij anderen naar beneden haalt. :)


Ik denk niet dat ik anderen naar beneden haal

Het is jammer dat degene die dat doen er niet op reageren en mensen die het niet doen zich aangevallen voelen want op jullie bedoel ik het ook niet :=

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:08

En de reactie voor mij is echt het perfecte voorbeeld. Als mensen het leuk vinden elkaar te taggen in de plaatjes, laat ze lekker? Als mensen hun wijntje missen, maakt dat toch niks uit? Heb je toch geen last van? Van mij hoeft niemand te drinken, en daar heb ik geen last van, maar bij jou zit het vgm wel hoog, als mensen drinken.

Is geen aanval hoor, maar vind het een erg denegerende reactie. Of heb ik het fout begrepen?

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:11

Sureido, mijn reactie is beslist niet persoonlijk geschreven maar ingestoken vanuit het opvoedkundige en educatieve. Lees het nog eens door zonder jezelf in de rol 'drinker' te plaatsen. Heb ik daar last van? Nee, ik heb al lang besloten hoe ik over drank denk. Hebben jongeren daar last van? Ja, want zij zijn die mening nog aan het vormen en zien op social media dat het normaal is. Kijk maar hoeveel mensen erin getagd worden.

Het enige waar ik wel last van heb is dat sommige zwangere vrouwen in mijn omgeving een wijntje belangrijker lijken te vinden dan het welzijn van hun ongeboren kindje. Shoot me.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:17

Het zal wel aan de omgeving liggen, maar hier was het eigenlijk ook voor mij en al mijn vriendinnen wel normaal om al best vroeg wat te drinken, liever thuis dan op straat := en toen waren die plaatjes op fb nog 10 keer minder. Denk dat het niet alleen sociaal media gebruik is. En als ik om me heen kijk in Tilburg waar ik op kamers zit hoor ik niet veel anders ..

Ik weet dat alcohol/roken/drugs slecht is, maar nu zit ik echt nog in de onbezonnen fase. Kom ik vast overheen, maar het is natuurlijk wel een groot verschil aan leeftijdsfases wat in dit topic meepraat. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen :)

Zwanger zijn en drinken is not done maar denk dat ik m’n pilsje ook wel zou missen hoor op dit moment, maar ik wil ook nog geen kiddos :+

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:25

Dat komt omdat de omgeving, net zoals social media, natuurlijk ook een grote invloed op je heeft. Als je ouders dat prima vinden en zelf ook makkelijk met alcohol omgaan dan is het logisch dat kinderen daar ook makkelijker over nadenken. De vraag is alleen of je moet willen dat jonge kinderen daar zo makkelijk over nadenken. Ik zie alcohol echt niet als iets slechts maar ik zie gewoon dat bepaalde grenzen heel erg aan het verschuiven zijn, en dat vind ik wel heel erg. Misschien omdat ik dagelijks met jongeren te maken heb en zie hoe onwetend zij in die 'onbezonnen fase' stappen, naar mijn mening met een veel hogere instapgrens aan alcohol dan dat wij hadden.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 05:10

Als niet drinker kan ik me trouwens wel voorstellen dat sommige mensen erg kunnen genieten van een wijntje als ze lekker uit eten zijn. Ik lust echt geen wijn, maar snap wel waarom je bij een lekkere maaltijd of een gezellige avond met vrienden een wijntje zou willen drinken.

Ik hou alleen niet van dronken mensen en wil zelf ook graag de controle hebben, dus geniet maar drink met mate.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 06:37

Ik drink ook nauwelijks en heb lang een hekel gehad aan alcohol door mijn ex die geen maat kon houden. Dat was echt vreselijk!

Inmiddels drink ik zo nu en dan een wijntje maar kan ook prima op fris de avond door. Op fris voel ik me ook echt fitter. En wat een ander daar van vindt zal me worst zijn :)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:25

Ik vind het heerlijk om af en toe helemaal naar de getver te gaan. De beste verhalen komen van een stapavond waarop we met z'n allen helemaal kachel zijn.

Maar ik kan ook goed een maand niet drinken en drink thuis niet. Ik drink alleen als ik op stap ga. En ja, ik 'kan' een avond de BOB zijn, maar dan is het gewoon niet zo leuk. Maar blijkbaar is dat een schande :+

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:42

Ik kan mij voorstellen dat als de rest zo dronken is dat ze niks meer kunnen behalve idioot doen ( :+ ) dat er dan als BOB niet zoveel aan is.

Wat is er mis met écht een gezellig drankje doen zonder dat je zover gaat dat compleet lazarus bent?

Jullie zijn er nog trots op ook zo te lezen, want de beste verhalen komen van die avonden schrijf je. Nou als ik erbij ben als BOB zorg ik dat ze optijd stoppen met “ zuipen” want ik wil geen kotsende mensen in mijn auto en dan blijft het gezellig voor iedereen :)

De verhalen wanneer iemand anders de BOB is zijn een stuk minder leuk hoor, niemand weet nog wat ze gedaan hebben, alleen dat ze zich compleet beroerd voelden achteraf en soms als ze nog weten dan schamen ze zich rot en vertellen dan wel stoer als het niet te erg was...

Zal wel aan mij liggen, maar is dit écht leuk?
1x misschien maar elke week zoals jongeren veelal doen?

Ik vind het zelf maar moeilijk voorstellen en ja ik ben 1x fiks dronken geweest voor de ervaring zeg maar...

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:23

Grappig dat sommigen hier letterlijk denken dat je of niet drinkt of alcoholist bent. Er zit ook nog een gebied tussen :+

Ik vind een wijntje bij een borrel ook heerlijk, en daar is echt niks mis mee.

Daarnaast vind ik het wel dom als je op stap gaat en je zo naar de piep zuipt dat je de volgende dag niks meer weet, dan ken je je grenzen totaal niet lijkt me. Ik drink ook best veel op een avondje stappen maar ken m'n grenzen wel en zorg er wel voor dat ik nog op m'n benen kan blijven staan en bewuste keuzes kan maken.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:24

sharon488 schreef:
Grappig dat sommigen hier letterlijk denken dat je of niet drinkt of alcoholist bent. Er zit ook nog een gebied tussen :+

Ik lees dat in dit topic niet hoor?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:25

Ineke2 schreef:
Ik kan mij voorstellen dat als de rest zo dronken is dat ze niks meer kunnen behalve idioot doen ( :+ ) dat er dan als BOB niet zoveel aan is.

Wat is er mis met écht een gezellig drankje doen zonder dat je zover gaat dat compleet lazarus bent?

Jullie zijn er nog trots op ook zo te lezen, want de beste verhalen komen van die avonden schrijf je. Nou als ik erbij ben als BOB zorg ik dat ze optijd stoppen met “ zuipen” want ik wil geen kotsende mensen in mijn auto en dan blijft het gezellig voor iedereen :)

De verhalen wanneer iemand anders de BOB is zijn een stuk minder leuk hoor, niemand weet nog wat ze gedaan hebben, alleen dat ze zich compleet beroerd voelden achteraf en soms als ze nog weten dan schamen ze zich rot en vertellen dan wel stoer als het niet te erg was...

Zal wel aan mij liggen, maar is dit écht leuk?
1x misschien maar elke week zoals jongeren veelal doen?

Ik vind het zelf maar moeilijk voorstellen en ja ik ben 1x fiks dronken geweest voor de ervaring zeg maar...


Oké, helemaal vol met aannames. Ten eerst: bij ons kotst er nooit iemand, ik ben 27 en in mijn vriendinnengroep is nog nooit in een auto/taxi/bus gekotst. Iedereen weet nog wat hij die avond ervoor heeft gedaan en de BOB heeft ook leuke verhalen, want die zit tussen de zatte Harry's en dat is best grappig. Je beschrijft nu meteen het uiterste en zo is het bij ons nog nooit gegaan. Je kunt ook normaal omgaan met drank hè. Ik ben nog nooit ziek geworden van drank, kan altijd nog lopen, fietsen en weet precies wat er die avond is gebeurd.

Plus dat ik nergens zeg dat het niet goed is om een drankje te doen zonder compleet lazarus te zijn, want dat doen we ook regelmatig. Maar de leukste avonden zijn toch wel wanneer we gepland hadden om een drankje te doen en het er dan net een paar teveel worden. En dat vinden we niet stoer, dat vinden we gewoon gezellig.

Ik krijg echt een beetje jeuk van dat heilige gedrag, het is niet zwart-wit hè. Er is ook nog een heel leuk en gezellig grijs gebied, maar dat wordt hier volgens mij een beetje vergeten. Bij ons zijn er nooit ongelukken gebeurd, niemand heeft dingen gedaan waar ie later spijt van had en we hebben gewoon leuke avonden. Met drank.

Aah, ik zie dat Sharon het ook zo ziet. Als je gewoon je grenzen kent kun je gewoon een leuke avond hebben met alcohol. En oh wat ben ik gezegend met een vriendinnengroep die dat gewoon kan :Y)

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:27

_Reneee schreef:
Ineke2 schreef:
Ik kan mij voorstellen dat als de rest zo dronken is dat ze niks meer kunnen behalve idioot doen ( :+ ) dat er dan als BOB niet zoveel aan is.

Wat is er mis met écht een gezellig drankje doen zonder dat je zover gaat dat compleet lazarus bent?

Jullie zijn er nog trots op ook zo te lezen, want de beste verhalen komen van die avonden schrijf je. Nou als ik erbij ben als BOB zorg ik dat ze optijd stoppen met “ zuipen” want ik wil geen kotsende mensen in mijn auto en dan blijft het gezellig voor iedereen :)

De verhalen wanneer iemand anders de BOB is zijn een stuk minder leuk hoor, niemand weet nog wat ze gedaan hebben, alleen dat ze zich compleet beroerd voelden achteraf en soms als ze nog weten dan schamen ze zich rot en vertellen dan wel stoer als het niet te erg was...

Zal wel aan mij liggen, maar is dit écht leuk?
1x misschien maar elke week zoals jongeren veelal doen?

Ik vind het zelf maar moeilijk voorstellen en ja ik ben 1x fiks dronken geweest voor de ervaring zeg maar...


Oké, helemaal vol met aannames. Ten eerst: bij ons kotst er nooit iemand, ik ben 27 en in mijn vriendinnengroep is nog nooit in een auto/taxi/bus gekotst. Iedereen weet nog wat hij die avond ervoor heeft gedaan en de BOB heeft ook leuke verhalen, want die zit tussen de zatte Harry's en dat is best grappig. Je beschrijft nu meteen het uiterste en zo is het bij ons nog nooit gegaan. Je kunt ook normaal omgaan met drank hè. Ik ben nog nooit ziek geworden van drank, kan altijd nog lopen, fietsen en weet precies wat er die avond is gebeurd.

Plus dat ik nergens zeg dat het niet goed is om een drankje te doen zonder compleet lazarus te zijn, want dat doen we ook regelmatig. Maar de leukste avonden zijn toch wel wanneer we gepland hadden om een drankje te doen en het er dan net een paar teveel worden. En dat vinden we niet stoer, dat vinden we gewoon gezellig.

Ik krijg echt een beetje jeuk van dat heilige gedrag, het is niet zwart-wit hè. Er is ook nog een heel leuk en gezellig grijs gebied, maar dat wordt hier volgens mij een beetje vergeten. Bij ons zijn er nooit ongelukken gebeurd, niemand heeft dingen gedaan waar ie later spijt van had en we hebben gewoon leuke avonden. Met drank.

Aah, ik zie dat Sharon het ook zo ziet. Als je gewoon je grenzen kent kun je gewoon een leuke avond hebben met alcohol. En oh wat ben ik gezegend met een vriendinnengroep die dat gewoon kan :Y)


Amen _/-\o_

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:30

_Reneee schreef:
Ineke2 schreef:
Ik kan mij voorstellen dat als de rest zo dronken is dat ze niks meer kunnen behalve idioot doen ( :+ ) dat er dan als BOB niet zoveel aan is.

Wat is er mis met écht een gezellig drankje doen zonder dat je zover gaat dat compleet lazarus bent?

Jullie zijn er nog trots op ook zo te lezen, want de beste verhalen komen van die avonden schrijf je. Nou als ik erbij ben als BOB zorg ik dat ze optijd stoppen met “ zuipen” want ik wil geen kotsende mensen in mijn auto en dan blijft het gezellig voor iedereen :)

De verhalen wanneer iemand anders de BOB is zijn een stuk minder leuk hoor, niemand weet nog wat ze gedaan hebben, alleen dat ze zich compleet beroerd voelden achteraf en soms als ze nog weten dan schamen ze zich rot en vertellen dan wel stoer als het niet te erg was...

Zal wel aan mij liggen, maar is dit écht leuk?
1x misschien maar elke week zoals jongeren veelal doen?

Ik vind het zelf maar moeilijk voorstellen en ja ik ben 1x fiks dronken geweest voor de ervaring zeg maar...


Oké, helemaal vol met aannames. Ten eerst: bij ons kotst er nooit iemand, ik ben 27 en in mijn vriendinnengroep is nog nooit in een auto/taxi/bus gekotst. Iedereen weet nog wat hij die avond ervoor heeft gedaan en de BOB heeft ook leuke verhalen, want die zit tussen de zatte Harry's en dat is best grappig. Je beschrijft nu meteen het uiterste en zo is het bij ons nog nooit gegaan. Je kunt ook normaal omgaan met drank hè. Ik ben nog nooit ziek geworden van drank, kan altijd nog lopen, fietsen en weet precies wat er die avond is gebeurd.

Plus dat ik nergens zeg dat het niet goed is om een drankje te doen zonder compleet lazarus te zijn, want dat doen we ook regelmatig. Maar de leukste avonden zijn toch wel wanneer we gepland hadden om een drankje te doen en het er dan net een paar teveel worden. En dat vinden we niet stoer, dat vinden we gewoon gezellig.

Ik krijg echt een beetje jeuk van dat heilige gedrag, het is niet zwart-wit hè. Er is ook nog een heel leuk en gezellig grijs gebied, maar dat wordt hier volgens mij een beetje vergeten. Bij ons zijn er nooit ongelukken gebeurd, niemand heeft dingen gedaan waar ie later spijt van had en we hebben gewoon leuke avonden. Met drank.

Aah, ik zie dat Sharon het ook zo ziet. Als je gewoon je grenzen kent kun je gewoon een leuke avond hebben met alcohol. En oh wat ben ik gezegend met een vriendinnengroep die dat gewoon kan :Y)


Dat vind ik dan niet ‘helemaal naar de getver gaan’ of ‘helemaal kachel zijn’ :+
Dat is gewoon uitgaan en alcohol drinken.

Als iemand schrijft dat ie graag helemaal naar de getver wil gaan dan versta ik eronder dat je minstens je maaginhoud eruit kotst idd en niet meer weer wat je hebt gedaan :P
Misschien was dat de verwarring.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:34

_Reneee schreef:
Ineke2 schreef:
Ik kan mij voorstellen dat als de rest zo dronken is dat ze niks meer kunnen behalve idioot doen ( :+ ) dat er dan als BOB niet zoveel aan is.

Wat is er mis met écht een gezellig drankje doen zonder dat je zover gaat dat compleet lazarus bent?

Jullie zijn er nog trots op ook zo te lezen, want de beste verhalen komen van die avonden schrijf je. Nou als ik erbij ben als BOB zorg ik dat ze optijd stoppen met “ zuipen” want ik wil geen kotsende mensen in mijn auto en dan blijft het gezellig voor iedereen :)

De verhalen wanneer iemand anders de BOB is zijn een stuk minder leuk hoor, niemand weet nog wat ze gedaan hebben, alleen dat ze zich compleet beroerd voelden achteraf en soms als ze nog weten dan schamen ze zich rot en vertellen dan wel stoer als het niet te erg was...

Zal wel aan mij liggen, maar is dit écht leuk?
1x misschien maar elke week zoals jongeren veelal doen?

Ik vind het zelf maar moeilijk voorstellen en ja ik ben 1x fiks dronken geweest voor de ervaring zeg maar...


Oké, helemaal vol met aannames. Ten eerst: bij ons kotst er nooit iemand, ik ben 27 en in mijn vriendinnengroep is nog nooit in een auto/taxi/bus gekotst. Iedereen weet nog wat hij die avond ervoor heeft gedaan en de BOB heeft ook leuke verhalen, want die zit tussen de zatte Harry's en dat is best grappig. Je beschrijft nu meteen het uiterste en zo is het bij ons nog nooit gegaan. Je kunt ook normaal omgaan met drank hè. Ik ben nog nooit ziek geworden van drank, kan altijd nog lopen, fietsen en weet precies wat er die avond is gebeurd.

Plus dat ik nergens zeg dat het niet goed is om een drankje te doen zonder compleet lazarus te zijn, want dat doen we ook regelmatig. Maar de leukste avonden zijn toch wel wanneer we gepland hadden om een drankje te doen en het er dan net een paar teveel worden. En dat vinden we niet stoer, dat vinden we gewoon gezellig.

Ik krijg echt een beetje jeuk van dat heilige gedrag, het is niet zwart-wit hè. Er is ook nog een heel leuk en gezellig grijs gebied, maar dat wordt hier volgens mij een beetje vergeten. Bij ons zijn er nooit ongelukken gebeurd, niemand heeft dingen gedaan waar ie later spijt van had en we hebben gewoon leuke avonden. Met drank.

Ik ga af op wat jij schrijft, namelijk de leukste avonden zijn die dat jullie compleet kachel zijn.

Mijn leukste avonden zijn toch echt als mijn vriendinnen / vrienden het houden bij normaal gebruik en niet compleet kachel zijn. Dat probeerde ik je duidelijk te maken met mijn bericht.

Het is best jammer dat dat meteen gezien word als heilig boontje. Dat ben ik niet hoor gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 13-01-19 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:34

Vroeger dronk ik echt veeel.. (16-26). Elk weekeind uit enzo. Nu drink ik in het weekeind vaak een paar glazen whisky cola, cider of in de zomer rosé bier. Héérlijk. Ik vind de smaak heerlijk en het gevoel wat het je geeft ook. Echt dronken zijn is niet heel relaxt dat probeer ik niet meer te doen. Lukt meestal :D

Geestverruimende middelen (ook een pilletje op zijn tijd, zeg 3x per jaar ofzo) zijn soms gewoon zo relaxt. Helemaal alles loslaten, even compleet bezig zijn met de heerlijke sfeer, de muziek, mijn vriendinnen en lekker dansen. Want iedereen wordt er alleen maar heel gelukkig en lief van. <3

Als je dat nooit zo hebt ervaren of zelfs trots bent dat je dat nooit doet vind ik dát juist een beetje sneu. Het is zó leuk, anders en heerlijk gevoel. Je hoeft niet kotsend en laveloos in een greppel te liggen.. Als je gewoon je eigen grens kent en daar goed onder blijft dan is het echt een feestje af en toe vind ik :D

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:39

xApple schreef:
Vroeger dronk ik echt veeel.. (16-26). Elk weekeind uit enzo. Nu drink ik in het weekeind vaak een paar glazen whisky cola, cider of in de zomer rosé bier. Héérlijk. Ik vind de smaak heerlijk en het gevoel wat het je geeft ook. Echt dronken zijn is niet heel relaxt dat probeer ik niet meer te doen. Lukt meestal :D

Geestverruimende middelen (ook een pilletje op zijn tijd, zeg 3x per jaar ofzo) zijn soms gewoon zo relaxt. Helemaal alles loslaten, even compleet bezig zijn met de heerlijke sfeer, de muziek, mijn vriendinnen en lekker dansen. Want iedereen wordt er alleen maar heel gelukkig en lief van. <3

Als je dat nooit zo hebt ervaren of zelfs trots bent dat je dat nooit doet vind ik dát juist een beetje sneu. Het is zó leuk, anders en heerlijk gevoel. Je hoeft niet kotsend en laveloos in een greppel te liggen.. Als je gewoon je eigen grens kent en daar goed onder blijft dan is het echt een feestje af en toe vind ik :D


Jaaaa je hebt echt zo gelijk. Het is zo heerlijk om af en toe eventjes alles los te laten <3 de wereld wordt zo leuk van xtc, alleen maar liefde.

Overigens is ‘kachel zijn’ dus een relatief begrip. Ik ben aan het eind van zo’n avond wel lam.