Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Moderators: Polly, Shanna, khirshanta, Amaryllis, Hanmar, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:53

Ik doe dit nu voor het 2e jaar, een maand stoppen. Ik stop met alcohol, al drink ik dat hooguit 2 a 3 biertjes/wijntjes in het weekend. Voor de lekker. Doordeweeks hebben wij al jaren de afspraak dat we niet dronken.
Daarnaast ik stop vooral ook met snoepen en snaaien. Dus ik zeg nee tegen koekjes, snoepjes, taart en chips enzo. Door vooral omdat het gedurende het jaar zo'n gewoonte wordt.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:21

Ik kom dit regelmatig tegen, hoeveel mensen drinken, wat alcohol doet met je. En vooral wat maakt het kapot. Het is mijn werk.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:21

Selka schreef:
Waarom drink jij dan toch nog zo veel jeetje77? Het is misschien niet veel in de zin van - iedere dag dronken - maar wel alsnog wekelijkse consumptie van meerdere drankjes.

Ik geloof dat wij elkaar hier verkeerd begrijpen. Ik drink zeker niet ieder week meerdere drankjes. Soms één dag in het wknd, soms ook niet. Gemiddeld 3 in een wknd, getekend vanaf vrijdagavond. Maar soms ook helemaal niet.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:29

Selka schreef:
Ah ik heb je post nog eens teruggelezen en ik had - hooguit - gemist. Mijn excuses.

Maar dan ben ik nog wel geïnteresseerd waarom je überhaupt nog drinkt. Ben je dan niet extreem afgeknapt op alcohol door je werk?

Heeft niks, vragen staat vrij.

Op je 2e vraag. Daar kan ik je nog niet zo goed een antwoord op geven. Behalve dat ik nog niet helemaal afstand kan nemen van iets wat ik soms wel lekker vind. Maar waarbij ik absoluut maat houd. Ik heb ook vroeger nooit gedronken om dronken te worden. Of om dingen te verdringen, zoals dat bij mijn clienten wel is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie