Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:52

Ja ik snap het, uiteraard een tennisracket :+ Maar ik heb geen idee welk merk. Nou heeft mijn tennisleraar wat 2e hands rackets die ik de eerste les mag uitproberen, dus dat is wel ideaal!

Maar schoenen, ik weet niet waar ik het zoeken moet :') Ik wil er echt niet veel geld aan uitgeven, dus wat is nou een goed beginnersschoeisel? Het idee is om eens te kijken bij Scapino, ga ik daar vinden wat ik zoek? En wat is belangrijk? Het is een hardcourt binnenbaan, het zomerseizoen is op gravel dus daar zal ik andere schoenen voor nodig hebben neem ik aan?

Pleh!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:56

Ik snap niet zo goed waarom je met deze vragen niet een sportwinkel binnenstapt? Zij kunnen je heel gericht helpen.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:57

Of op een tennis forum?

esc
Berichten: 443
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: IJsselstein

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:03

Hi Joolien, ik tennis zelf niet maar mijn vriend wel vrij fanatiek en goede schoenen zijn geen overbodige luxe om blessures te voorkomen. Hij is zelf heel erg tevreden over asics en veel van zijn tennis vrienden ook.
Qua racket kun je het zo gek maken als je zelf wil, maar ik zou als je eerst wil kijken of het wat voor je is daar niet teveel geld aan uit geven. Een tweedehands of 1 van decathlon voldoet ook prima. de bespanning misschien nog wel belangrijker. Ik zou eerst lekker gaan lessen en kijken of je een voorkeur hebt in de rackets die je kan uitproberen en er dan pas 1 kopen.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:05

Mijn zoon heeft schoenen die voor alle ondergronden geschikt zijn. Asics en Nike zijn prima tennisschoenen, merken die ik in ieder geval heel veel zie.
Ik zou daarvoor zeker kwaliteits schoenen kopen, met tennis belast je veel spieren en gewrichten en dan wil je wel goed ondersteund zijn waardoor je kans op blessures verkleind.

Wellicht tref je nu nog een paar schoenen aan in de sale, aangezien je halverwege het seizoen zit.

Qua racket is het uitproberen. Mijn zoon wilde graag een Wilson, maar nadat hij er een aantal had geprobeerd koos hij toch een babolat.

Een bidon en sportkleding, dat kan tennis kleding zijn maar als je nog een sportbroek hebt liggen zou ik die lekker aan doen.

Veel plezier in ieder geval

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:07

Goede schoenen is inderdaad heel belangrijk. Over het algemeen heb je twee paar schoenen nodig, 1 voor binnen en 1 voor buiten. Ze zijn niet blij als je met je gravelschoenen de binnenbaan opgaat.
Racket kun je vaak de eerste paar keer nog wel lenen van je trainer.
Qua kleding maakt het niet zoveel uit, als je er maar goed in kunt bewegen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:15

Ik tennis zelf. Racket is maar net wat je fijn vindt. Fijn dat je wat kan uitproberen. Sommigen hebben liever wat meer gewicht (gaat echt om grammen hoor) aan de bovenkant en sommigen aan de onderkant. En verder kan je kijken hoe de snaren gespannen zijn. En de handgreepdikte. Maar dat weten ze in een sportwinkel wel. Zelf heb ik een Wilson.

Qua schoenen zou ik de zool uitzoeken op de baan waar je het meeste speelt. Bij gravel dus gravel schoenen en bij hardcourt allweather of kunstgras dus iets daarvoor. Binnen sowieso andere. Ik heb meerdere merken gehad, o.a. nike, asics, adidas maar speel nu alweer even op k swiss.

Verder kan je het zo gek maken als je wil, maar zou eerst even kijken of je het echt leuk vindt. Wedstrijden worden nog wel veel in rokje gespeeld maar trainen zie je eigenlijk van alles, rokjes, leggings of trainingsbroeken.

Anoniem

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:37

Bedankt voor de antwoorden. Ik was idd nog niet van plan het meteen heel duur te maken. Ik heb ook nog niet echt tenniskleding, maar wel een fijne lange legging.
Het is zeker fijn dat ik wat rackets kan uitproberen :)
Schoenen wandel ik dan maar eerst de scapino binnen voor een budgetschoentje, als ik serieuzer wordt, kan ik altijd nog beter schoeisel aanschaffen. Bedankt voor de hulp alvast :) Volgende week zaterdag ga ik beginnen :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:43

Super leuk! Tennissen is heel leuk :o Heel veel plezier!

Zou overigens niet al te lang op slechte schoenen lopen. Verder heb je aan een racket genoeg.

Anoniem

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:50

Ne ik wil wel goede schoenen hoor, dat vind ik echt belangrijk, dus ik zoek wel 'goedkoop' maar t moet wel goed zijn haha.
Ik had alleen met het half uurtje proeftennissen, al daarna direct last van de buitenste spier aan mn onderarm. Is dat normaal en moet dat gewoon een beetje wennen? :o

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:12

Dan knijp je te hard... En na elke slag weer ontspannen! gaan ze je allemaal vertellen in je les neem ik aan :')

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:25

Bij scapino kan je prima schoenen halen voor 3 of 4 tientjes. Ze hebben er ook goedkopere merken zoals reebok.

Van de zomer kan je deze schoenen dan niet aan of je koopt na het buiten seizoen voor binnen andere.

Daarnaast is goede kledig wel fijn en straks een tennistas maar alles kan je bij scapino gerust kopen. Wat duurders nemen kan altijd als het bevalt.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:17

Veel plezier Jolien!

Last van je spier, dan knijp je idd te hard. Of je grip is te dik/dun. Goed in de gaten houden, dat het niet gevoelig blijft!

Anoniem

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:20

Haha daar ga ik vanuit Djuulsie, maar goed dat jullie het nu zeggen, dan weet ik iig waar het vandaan komt :)

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:23

Joolien schreef:
Ne ik wil wel goede schoenen hoor, dat vind ik echt belangrijk, dus ik zoek wel 'goedkoop' maar t moet wel goed zijn haha.
Ik had alleen met het half uurtje proeftennissen, al daarna direct last van de buitenste spier aan mn onderarm. Is dat normaal en moet dat gewoon een beetje wennen? :o

Dan zou ik even de decathlon binnen springzn !

Anoniem

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:27

Die zit in Enschede, das een half uur rijden. Ik waag eerst wel een poging bij de Scapino en Bristol :)

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:52

Pak als je naar scapino of bristol gaat dan wel de merk schoenen zoals nike , puma. Reebok , en niet hun eigen merk.... helaas slechte ervaringen mee gehad

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:27

Ik zou ook zeggen, ga even de decathlon binnen. Daar heb je alles voor een redelijk budget en op de afdelingen staan ook mensen die dezelfde sport beoefenen eb gericht tips kunnen geven.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:50

Joolien schreef:
Die zit in Enschede, das een half uur rijden. Ik waag eerst wel een poging bij de Scapino en Bristol :)


Voor 50 euro heb je nu al een paar sale tennisschoenen van asics bij Perry sport en tennisdirect. Misschien ook wel bij een sportwinkel bij jou in de buurt. Ik heb bij scapino en bristol nog nooit tennisschoenen gezien, wel voetbal, zaalvoetbal etc.

Mochten ze er niet zijn bij jouw beurt om of scapino zou je dus ook bij een sportwinkel naar binnen kunnen lopen of online shoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:47

Afgelopen zaterdag mn eerste les gehad. Ik ben in die week nog naar de intersport geweest maar daar hadden ze maar 2 soorten indoor schoenen die me echt te duur waren. Dus toch op gewone sportschoenen gegaan met weinig profiel en dat ging prima. Er stonden zelfs dames op 'fashion' sport schoenen := en voor nu is het prima. Al is er wel sale bij de intersport vanaf volgende week en dan ga ik wel even kijken voor buitenschoenen.

Edit: het tennissen was echt superleuk trouwens :D

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Beginnen met tennissen, wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:34

Tof Joolien! Veel plezier verder met tennissen