Wat kan ik wel doen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Wat kan ik wel doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 22:56

Ik weet het even niet meer. Volgend mij is er geen "sport" meer uitvoer baar op dit moment.
Van 4x per week atletiek, dagelijks paardrijden en de verzorging van mijn twee ponys naar.... niks.

Het stapelt zich maar op. Sinds november knie blessure. Daarna urine retentie. Buikoperatie als kerstkado.
En nu bijna 1 januari.
Blaaskatheter welke veel zeer doet. 20 minuten wandelen, nou ja schuifelen is nog te doen. Daarna kramp en zal ik echt moeten liggen.
7 februari knie operatie en 6 weken krukken. Dus voor april niet te paard en zeker geen atletiek. Voorlopig weet ik nog niet wanneer de katheter er uit mag. En ik... beweeg zo graag. Stil zitten gaat niet meer.

Wandelen niet. Fietsen niet. Zwemmen met katheter mag niet. Paardrijden niet. Buikspieroefeningen ook niet. En zwaar tillen ook nog niet. Dus geen gewichtjes.

Ik wil zo graag iets doen...
Maar wat... :(

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:59

Heb je een buikwand katheter?
Want zowel met een buikwand katheter als een "gewone" blaaskatheter mag/kan gezwommen worden.

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wat kan ik wel doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 23:04

Ik heb een blaas katheter gekregen. Mij is verteld ivm infectie gevaar voorlopig niet in bad en niet zwemmen..... :( 1 februari uroloog. Zal het dan nog eens vragen. Zwemmen zou wel de oplossing zijn om iets te kunnen doen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:05

Brainless schreef:
Heb je een buikwand katheter?
Want zowel met een buikwand katheter als een "gewone" blaaskatheter mag/kan gezwommen worden.


Je kan inderdaad vragen om een flipflow. Die verstop je in je broekje.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:06

Die frustratie en wanhoop herken ik gelijk van toen ik 8 maanden onafgebroken thuis moest zitten vanwege (in mijn geval) rug- en heupklachten. Na veel vieren en vijven heeft mijn vader een oude vouwfiets geprepareerd als loopfiets, zodat ik toch kon bewegen zonder mijn lichaam al te veel te belasten. Krijg je Fysio? Vaak hebben die oefeningen die je wel mag doen. Eventueel overleggen met je huisarts dat het zo geen doen is en wat hij nog voor tips heeft. In ieder geval kan ik je oprecht alleen maar heel veel sterkte toewensen, hoe afgezaagd dat ook klinkt. :(:)

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 23:14

Shenavallie schreef:
Die frustratie en wanhoop herken ik gelijk van toen ik 8 maanden onafgebroken thuis moest zitten vanwege (in mijn geval) rug- en heupklachten. Na veel vieren en vijven heeft mijn vader een oude vouwfiets geprepareerd als loopfiets, zodat ik toch kon bewegen zonder mijn lichaam al te veel te belasten. Krijg je Fysio? Vaak hebben die oefeningen die je wel mag doen. Eventueel overleggen met je huisarts dat het zo geen doen is en wat hij nog voor tips heeft. In ieder geval kan ik je oprecht alleen maar heel veel sterkte toewensen, hoe afgezaagd dat ook klinkt. :(:)


Dankjewel. Ik heb fysio gehad tot de buikoperatie . Nu niet meer tot na de knie operatie . Ik heb heel veel last van de katheter. Blaas krampen, en alles geïrriteerd beneden. Huisarts heeft al meerdere medicijnen geprobeerd... Ik weet t gewoon niet meer. Ik kom een uurtje per dag buiten om een knuffel aan mn paarden te geven die ik zelf al niet meer verzorg. En daarna... plof ik maar weer op de bank en slaap ik maar wat.

speurneusc

Berichten: 5372
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 00:20

haken of breien, zeker als je je op patroontjes moet concentreren ben je geestelijk al moe gemaakt.

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wat kan ik wel doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 03:52

Net zo lang gezeurd tot dat ze dat verschrikkelijk ding er uit hebben gehaald. Ben sinds maandag in het ziekenhuis, mag misschien vrijdag naar huis. Ze leren me nu zelfkatheteriseren , is stukje handiger, pijnloos en dan kan ik straks ook gewoon doorgaan met sporten en mijn dagelijkse dingen ! Joepie.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:46

Dat is goed nieuws! :j