Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
nevica schreef:Ik heb nu net aflevering 2 afgerond. Blijkbaar dus toch geen onwetendheid van die vrouw van de berberaap.
Die zaak met het vosje vond ik ook wel 'mooi' of zo. Weet het goede woord even niet. Wel heftig om te zien dat veel van die dieren dus echt vergroeiingen of andere dingen hebben die niet meer opgelost kunnen worden.
Silenna, jij zal ongetwijfeld ook hele erge situaties tegen komen.
Hoppit schreef:Hmm ik werk met vogels en exoten, geloof me, wat voor schrijnends er bij de konijnen, cavia's, en kippen bij mensen thuis voorvalt wil je ook niet weten hoor. Procentueel is dat véél meer, alleen qua televisie waarde winnen apen dan natuurlijk he.
Sneue konijnen in hun eentje in een hok van '2 hupsjes groot' opgevroten door de maden, kippen met kropverstoppingen plus kalkpoten van hier tot in Tokio, cavia's met pododermatitis zo erg dat lopen geen optie meer is, etc etc.
Maar ik ben benieuwd, ik ga het programma opzoeken.
Sky_As schreef:Jep, het is echt bizar hoe mensen het soms bedacht krijgen...
Aan de andere kant... Hoeveel dieren van tussen de 1.60 en 1.80 (uiteraard ook andere maten) staan er niet 22/7 of 23/7 in een hokje van 2.5 x 3? En hebben geen contact met soortgenoten.... Valt dat niet onder de zelfde noemer?
Is vaak ook niet met slechte intenties, maar maakt het niet minder sneu.
Ninx schreef:Sky_As schreef:Jep, het is echt bizar hoe mensen het soms bedacht krijgen...
Aan de andere kant... Hoeveel dieren van tussen de 1.60 en 1.80 (uiteraard ook andere maten) staan er niet 22/7 of 23/7 in een hokje van 2.5 x 3? En hebben geen contact met soortgenoten.... Valt dat niet onder de zelfde noemer?
Is vaak ook niet met slechte intenties, maar maakt het niet minder sneu.
Dit is wel mooi….
Iets met de ander wijzen op de splinter in zijn oog, maar de balk in het eigen oog niet zien.
Lievelingsdier ‘paard’ hier op Bokt leeft natuurlijk ook vaak in een hok, in onnatuurlijke omstandigheden, zonder een soortgenoot aan te kunnen raken, zonder te bewegen (waar het dier voor gemaakt is).
En dat zijn we normaal gaan vinden, maar deze exoten zijn zielig.
Citaat:Ze krijgen, júist als ze 23/7 in dat hok staan, over het algemeen voldoende en soms zelfs overdreven veel (para-) medische zorg. Want dan zijn het - alweer over het algemeen - wat fanatieker gebruikte sportpaarden.
Citaat:Exoten houden is vrijwel altijd illegaal; voor een beperkt aantal dieren is het toegestaan en dan alleen met CITES-verklaring
Citaat:Ik denk dat je te optimistisch bent... maar ik deel je hoop.....
Sastaic schreef:Ergens ben ik ook een beetje bang dat het programma slapende honden wakker maakt. Ze vertellen hoe makkelijk het is om aan die dieren te komen. Uiteraard met de beste bedoelingen maar ik wist niet dat je bijvoorbeeld gewoon een zilvervos op marktplaats kon kopen.
Ro0sje schreef:Heftig. Vooral dat stukje van de berber aap greep me erg aan. Voor die vrouw een soort kind. dat ze het 19 jaar zo heeft volgehouden laat wel zien dat ze veel liefde voor hem voelde. Natuurlijk is het absoluut niet goed te praten hoe ze dat dier heeft gehouden.
Er is zoveel dierenleed onder onze eigen gehouden huisdieren ook. Konijnen alleen in hokken in de achtertuin. Paarden die 23/7 op stal staan, geen contact met soortgenoten. Vee uit de bio industrie.
Gebruikers op dit forum: _chou, Nathalie18x en 4 bezoekers