Mensen die een crowdfunding opstarten voor hun zieke dieren.
Hoe vaak lees je tegenwoordig wel niet dat mensen voor alle zaken een crowdfunding opstarten? In veel gevallen is het terecht en voelt het goed om geld in te zamelen en mensen daarmee het juiste steuntje in de rug te geven.
Tegelijk brengt het mij gemengde gevoelens en dan vooral het stukje een crowdfunding voor een ziek dier met hoge dierenartskosten of mensen die hun paarden willen verhuizen en voor de verhuizing geld nodig zijn. Soms stoot het mij behoorlijk tegen de borst.
Waar is de verantwoordelijkheid gebleven van mensen bij de aanschaf van een dier? Dieren kosten ( veel) geld , maar ik kan begrijpen dat in een onverwachte situatie een dierenartsrekening flink schrikken is en niet altijd direct te betalen. Maar dan alsnog vindt ik een crowdfunding niet altijd even op zijn plaats.
Ik heb na één slechte ervaring met een crowdfunding toch meer vragentekens gezet bij het concept. Met name dieren en crowdfunding vindt ik altijd een lastige kwestie.
* opvangen van dierenasielen ect uitgesloten ik doel echt op 'particulieren' met een één of meerdere huisdieren. Dat grote organisaties met veel opvangdieren geld nodig zijn vindt ik wat meer op zijn plaats.
Wat vindt bokt? Is het acceptabel om geld te vragen of neigt het meer naar misschien wel wat onbeschoft?
Ik ben erg benieuwd naar de meningen