Straat intimidatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 12:08

Gister liep ik als vrouw om 21:00 op straat om nog even een podcast te luisteren en mijn dagelijkse 10.000 stappen te halen.

Ik liep expres op een plek naast de provinciale weg in een omgeving waar restaurants, auto’s en andere mensen waren.

In een seconde fietste er een jongeman langs en sloeg op mijn billen, pakte mijn schouder vast en reed mij klem met zijn fiets. Ik werd erg kwaad en duwde hem. Hij reageerde hier niet op. Pas toen ik echt hard schreeuwde keken er mensen aan de overkant van de weg onze kant op en fietste die weg terwijl die schold en zijn middelvinger opstak.

Hij was naar schatting een jaar of 16/17 en ik ben bijna 30. Het voelde erg vreemd dat dit mij zomaar rond 21:00 op een openbare plek gebeurde.

Ik heb de politie gebeld om aangifte te doen, vooral om te zorgen dat dit niet nog andere vrouwen overkomt.

Ik ben zelf met de schrik vrijgekomen ik was eigenlijk nooit onzeker of bang op straat ook niet savonds, maar ik denk daar helaas nu wel anders over.

Nu vraag ik mij af is dit normaal, gebeurd dit dagelijks en zijn er mensen die ook iets dergelijks hebben meegemaakt?

Ik ben erg benieuwd.

Oskarrino
Berichten: 792
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:12

Jeetje wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt :(:)

Normaal is dit zeker niet en goed dat je aangifte doet. Zelf (gelukkig) dit niet meegemaakt ooit, maar ik houd er sowieso niet van om alleen op straat te lopen later op de dag, door verhalen die je hoort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:14

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand me echt aanraakte gelukkig maar ben de tel kwijt hoe vaak er opmerkingen toegeroepen worden. Heb één keer gehad dat ik vrij laat bij een vriendin weg kwam en ik was lopend en het was al donker. Ik was bijna thuis toen er een auto langs me reed die stopte en ging toen heel langzaam achteruit rijden mij als het ware volgend kwa snelheid. Dat vond ik wel heel eng, heb bewust geen oogcontact gemaakt en ben zo snel mogelijk doorgelopen met mijn telefoon in mijn hand. Ik ga s avonds sowieso niet alleen meer over straat. Tenminste, niet als het al donker is.
Het is inderdaad belachelijk maar ik voel me als vrouw alleen s avonds op straat niet prettig of veilig..

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:18

Pff schrikken zeg, goed dat je een melding hebt gemaakt!

Dit is waarom ik altijd graag in bezit ben van een hond met redelijk formaat. Zo voel ik me vrijer om te gaan en staan waar en wanneer ik wil. Ik houd van wandelen maar niet alleen, dan voel ik me (te) kwetsbaar.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:19

Oh joh wat eng. Ik vind dit echt shocking.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:20

Zijn de mensen van de overkant nog naar je toe gekomen trouwens?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:22

Jeetje kan mij wel voorstellen dat echt aanraken wel heftig voelt, ik zou er ook behoorlijk van schrikken.
Had een paar weken geleden al dat ik tegen 21:00 nog even boodschappen moest doen vanuit m’n werk, en aangesproken werd door 2 puber jongens , ik schat rond de 15, bij de “fietsparkeerplaats” die ook behoorlijk bedreigend over kwamen, vragen of ik wou neuken en dat ze fietsen gingen jatten. Allemaal stoere praat maar als kleine blonde vrouw alleen daar buiten vond ik het echt niet prettig, je weet gewoon niet waar mensen toe in staat zijn tegenwoordig.
Het gebeurd mij wel vrij regelmatig dat mensen naar me roepen op straat, maar meestal komen ze niet echt heel dicht bij, en zeker geen aanraken.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 12:25

AyDeeDee schreef:
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand me echt aanraakte gelukkig maar ben de tel kwijt hoe vaak er opmerkingen toegeroepen worden. Heb één keer gehad dat ik vrij laat bij een vriendin weg kwam en ik was lopend en het was al donker. Ik was bijna thuis toen er een auto langs me reed die stopte en ging toen heel langzaam achteruit rijden mij als het ware volgend kwa snelheid. Dat vond ik wel heel eng, heb bewust geen oogcontact gemaakt en ben zo snel mogelijk doorgelopen met mijn telefoon in mijn hand. Ik ga s avonds sowieso niet alleen meer over straat. Tenminste, niet als het al donker is.
Het is inderdaad belachelijk maar ik voel me als vrouw alleen s avonds op straat niet prettig of veilig..


Oh nee wat beangstigend, omdat een auto natuurlijk veel sneller is. Wel goed gehandeld zeg!


Marloez schreef:
Pff schrikken zeg, goed dat je een melding hebt gemaakt!

Dit is waarom ik altijd graag in bezit ben van een hond met redelijk formaat. Zo voel ik me vrijer om te gaan en staan waar en wanneer ik wil. Ik houd van wandelen maar niet alleen, dan voel ik me (te) kwetsbaar.


Dit snap ik echt en dacht ik ook direct aan dan had ik mij toch echt anders gevoeld inderdaad veel zekerder.


Marloez schreef:
Zijn de mensen van de overkant nog naar je toe gekomen trouwens?


Nee helaas, iedereen ging gewoon door met wat die deed ik ben vrij angstig met de politie aan de telefoon naar huis gelopen.


Avalanche schreef:
Oh joh wat eng. Ik vind dit echt shocking.


Ja, ik ook wel zeker omdat ik gelijk dacht hij fietst richting stad daar lopen vast veel meer jonge meiden en vrouwen ik hield mijn hart vast.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 12:28

Faelynn schreef:
Jeetje kan mij wel voorstellen dat echt aanraken wel heftig voelt, ik zou er ook behoorlijk van schrikken.
Had een paar weken geleden al dat ik tegen 21:00 nog even boodschappen moest doen vanuit m’n werk, en aangesproken werd door 2 puber jongens , ik schat rond de 15, bij de “fietsparkeerplaats” die ook behoorlijk bedreigend over kwamen, vragen of ik wou neuken en dat ze fietsen gingen jatten. Allemaal stoere praat maar als kleine blonde vrouw alleen daar buiten vond ik het echt niet prettig, je weet gewoon niet waar mensen toe in staat zijn tegenwoordig.
Het gebeurd mij wel vrij regelmatig dat mensen naar me roepen op straat, maar meestal komen ze niet echt heel dicht bij, en zeker geen aanraken.



Wat naar en intimiderend! En het stomme is nog dat een 15 jarige misschien geen kwaad in de zin heeft, maar als ik in het nieuws de verhalen hoor over jonge mensen die een mes bij zich dragen denk je ook wel even drie keer voordat je de confrontatie aangaat.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:31

Dat is toch onvoorstelbaar dat niemand naar je toe is gekomen. :(:)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:46

Ach Bommeltje :knuffel: . Wat een verschrikkelijke ervaring.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 12:48

Dat niemand naar mij toe kwam vond ik ook frappant :(

Ik ben vooral heel erg boos, omdat je toch voor je gevoel weer beperkt wordt tot iets door een kleine groep die zich niet kan gedragen.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2449
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:18

Jeetje, wat moet je geschrokken zijn.

Ik moet zeggen dat, hoewel het niet normaal is, het ook niet weinig voor komt... Ik ben ook meerdere malen achtervolgd geweest, één keer werd de politie erbij betrokken, en de andere keer stapte een trein conductrice in. En betast, lastig gevallen op andere manieren. Ken ook heel veel vrouwen in mijn cirkel die dit soort dingen ook meemaken. Het komt echt té vaak voor. :n

BarbaraNova

Berichten: 4200
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:25

Marloez schreef:
Pff schrikken zeg, goed dat je een melding hebt gemaakt!

Dit is waarom ik altijd graag in bezit ben van een hond met redelijk formaat. Zo voel ik me vrijer om te gaan en staan waar en wanneer ik wil. Ik houd van wandelen maar niet alleen, dan voel ik me (te) kwetsbaar.


ja dit heb ik dus ook....mensen komen niet zomaar in mijn buurt..

T is verre van normaal dat dit gebeurd, wij wonen redelijk dorps maar toch....zou me toch goed beschermen, je weet het gewoon nooit

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:48

Wat een nare ervaring. Dit is precies de reden dat ik niet wilde dat mijn dochter alleen over straat liep. Ze heeft nu een scooter en mag nu wel in het donker ‘s avonds weg maar voor die tijd niet.
Belachelijk dat dit nog gebeurt zeg. Goed dat je de politie hebt gebeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:12

Volgens mij valt dit zelfs onder aanranding?
Wat een vreselijke rotervaring TS! Goed dat je het hebt gemeld bij de politie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:12

Wat ontzettend heftig. Ik zou ook angstig zijn na zo'n ervaring.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 14:25

Klopt de politie kwam zelfs langs en gaven ook aan dat het aanranding was. Klinkt gelijk zo heftig maar blijkbaar zijn er meerdere gradaties.

Ik merk vooral dat ik extreem waakzaam ben op straat.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:27

Pfff wat heftig, wat idioot dat iemand dit doet en volk in de omgeving er niet op reageert. Ik kan me voorstellen dat je dit nu niet snel meer doet. Sterkte :(

Toen ik 16-20 was had ik nooit die angst, maar toen ook een goeie resting bitch face en niet op mn mondje gevallen.

Nu zou ik zonder goede formaat hond ook niet snel meer alleen in het donker naar buiten gaan.

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Straat intimidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:46

Waar ik vooral benieuwd naar ben is waar dat soort jongentjes het lef vandaan halen. Ik ben dan misschien geen jongen, maar wist op mijn 15e/16e/17e echt wel wat wel en niet sociaal geaccepteerd gedrag was. Krijgen die kinderen geen opvoeding thuis ofzo?

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 15:00

Goner schreef:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is waar dat soort jongentjes het lef vandaan halen. Ik ben dan misschien geen jongen, maar wist op mijn 15e/16e/17e echt wel wat wel en niet sociaal geaccepteerd gedrag was. Krijgen die kinderen geen opvoeding thuis ofzo?


Ja dat vroeg ik mij ook af, maar de kans is aanwezig dat hij een ander soort opvoeding heeft gehad. Hij was van Noord Afrikaanse komaf.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:07

Chapeau voor je reacties: je verweren, schreeuwen en aangifte doen.
+:)+
Normaal is het niet, maar |( het komt helaas vaak voor.

Ik snap dat je de bevers in de benen hebt, maar als het even kan: blijf doen wat je doet. Laat je niet beperken.

Koester je woede, die is gewoon terecht.
'Reclaim the night' - en de straat is net zo goed van ons!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-04-23 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:09

Wat naar :(:) echt niet okee dat hij dat deed.
Zelf ben ik wel heel veel betast en beknepen in kroegen en andere mensenmenigtes (overigens ook meermaals door vrouwen). Daarom deed ik altijd al een stevige korte broek onder jurkjes aan, het betasten hou je niet tegen maar huidcontact voelt veel smeriger dan op een jeans stof.

Ooit met terugfietsen vanuit school (rond 5 uur s avonds, in een fietstunnel van een woonwijk) is er een oude man geweest die probeerde mijn fiets vast te pakken en achter me aan kwam rennen, dat vond ik ook heel eng.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:12

Bommeltje_ schreef:
Goner schreef:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is waar dat soort jongentjes het lef vandaan halen. Ik ben dan misschien geen jongen, maar wist op mijn 15e/16e/17e echt wel wat wel en niet sociaal geaccepteerd gedrag was. Krijgen die kinderen geen opvoeding thuis ofzo?


Ja dat vroeg ik mij ook af, maar de kans is aanwezig dat hij een ander soort opvoeding heeft gehad. Hij was van Noord Afrikaanse komaf.


Oh ja, je mag het M woord niet meer noemen natuurlijk. Dat is rascistisch.
Verschrikkelijk zoiets, alsof een vrouw een minderwaardig iets is. Zou de politie er nog iets mee gaan doen of is er te weinig om hem op te kunnen pakken?

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 15:17

Janneke2 schreef:
Chapeau voor je reacties: je verweren, schreeuwen en aangifte doen.
+:)+
Normaal is het niet, maar |( het komt helaas vaak voor.

Ik snap dat je de bevers in de benen hebt, maar als het even kan: blijf doen wat je doet. Laat je niet beperken.

Koester je woede, die is gewoon terecht.
'Reclaim the night' - en de straat is net zo goed van ons!


Mooie en krachtige reactie bedankt daar voor dat heb je nodig na zo’n gebeurtenis! _/-\o_
Sintara schreef:
Wat naar :(:) echt niet okee dat hij dat deed.
Zelf ben ik wel heel veel betast en beknepen in kroegen en andere mensenmenigtes (overigens ook meermaals door vrouwen). Daarom deed ik altijd al een stevige korte broek onder jurkjes aan, het betasten hou je niet tegen maar huidcontact voelt veel smeriger dan op een jeans stof.

Ooit met terugfietsen vanuit school (rond 5 uur s avonds, in een fietstunnel van een woonwijk) is er een oude man geweest die probeerde mijn fiets vast te pakken en achter me aan kwam rennen, dat vond ik ook heel eng.


Jeetje wat een onwijs enge ervaring met die oude man bah! Dat gaat je ook niet in je koude kleren zitten :(