Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:25

Ik vraag me altijd af wat mensen aan een antwoord hebben: ok, ik weet het nog niet.
Dan weet je toch net zo weinig?

Helemaal niet antwoorden op uitnodigingen doe ik overigens nooit, dat vind ik inderdaad ook niet netjes. Maar accuut reageren zit er vaak ook niet in.

Moet wel zeggen dat bij ons verjaardagen sowiewso geen ding is. Ken niet echt mensen die hun verjaardag vieren. Dat scheelt meteen een hoop afzeggingen per jaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:35

imaudy schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar er is bijna niks zo irritant als mensen die niet op je appjes reageren. Nou ja, vind ik :D

Dan heb je imo een zalig leven. :) koesteren!

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:44

Sizzle schreef:
Ik vraag me altijd af wat mensen aan een antwoord hebben: ok, ik weet het nog niet.
Dan weet je toch net zo weinig?

Helemaal niet antwoorden op uitnodigingen doe ik overigens nooit, dat vind ik inderdaad ook niet netjes. Maar accuut reageren zit er vaak ook niet in.

Moet wel zeggen dat bij ons verjaardagen sowiewso geen ding is. Ken niet echt mensen die hun verjaardag vieren. Dat scheelt meteen een hoop afzeggingen per jaar.


Hier ook, niemand in de familie of vriendenkring die zijn verjaardag nog viert, gelukkig. En zo ja, kom ik ook niet en dat weten ze ook allemaal :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:08

Coco4life schreef:
Ik ben mega ongeduldig, maar inderdaad het valt mij ook op. Ik ging laatst met gr 8 naar de Efteling, pas de twee dagen voor dat we gingen reageerde iedereen. Zelf antwoord ik gelijk haha, maar het is wel een beetje aso. Wat ik vervelender vind is dat ze het gelezen hebben maar niet antwoorden


Aso? Dan maar aso, haha

Dat we whatsapp hebben, wil niet zeggen dat we mensen daarmee iets verplicht zijn opeens he?! Het kan een mooi systeem zijn, maar je moet mensen niet dingen gaan verplichten of zulke verwachtingen hebben.

Bij een appje is het wel zo dat iemand dat kan en mag lezen wanneer iemand kan, wil en tijd heeft. Of iemand reageert en wanneer mag iemand helemaal zelf weten.
Is er echt nood en heb je direct of snel antwoord nodig, moet je toch echt bellen. En eigenlijk dan ook hopen dat iemand zin en tijd heeft om op te nemen.

Het gaat hier "slechts" om verjaardagen en dat is leuk, vraagt wat organisatie en plannen, maar het is geen noodzaak.

Het zou echt beter zijn als mensen hier beter mee leren omgaan, want ik zie toch dat voor velen de telefoon een (te) groot deel van hun leven beheerst en soms is loslaten echt beter. Ik reageer zelf niet altijd snel of helemaal niet misschien, maar verwacht dit van anderen dus ook gewoon niet.

Soms stuur ik iemand uit belangstelling een berichtje en krijg ik meteen een reactie en verwachten mensen ene gesprek, terwijl ik daar helemaal geen tijd of zin in heb. Ik wilde gewoon iets laten horen en lees het maar een keer en dan lees ik de reactie ook wel weer.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:14

Amandavd schreef:
nevica schreef:
:') Ik zou met veel mensen hier geen vrienden kunnen zijn als jullie echt zo boos worden als er niet gereageerd word. Ik heb vaak genoeg geen zin en dan vergeet ik het, of ik druk de melding weg en vergeet het, of ik lees het, denk ik reageer later wel en vergeet het. Even een reminder en meestal opgelost. Soms moet je 5 reminders naar mij sturen. So be it. Heb ook andere dingen te doen dan Whatsapp.


Als je 5 reminders nodig hebt dan waren wij idd geen vrienden, dat iemand je 1x of 2x ergens aan moeten helpen denken, dat kan. Maar 5 keer is gewoon te dom voor woorden. :')


Dat is dan voor mij te veel desinteresse, maar boos nee hoor, gewoon niet meer uitnodigen.

Ik gooi er een reminder uit, geen reactie dan verwacht ik die persoon niet op het feest. Komt die persoon toch, gezellig, haal toch altijd te veel in huis. Zeker te doen voor 8 personen. Maar ik snap je TS, het is gewoon netjes om even door te geven of je komt of niet. Zelf reageer ik altijd meteen even, (kijk alleen naar berichten als ik ook even tijd heb om te reageren) dat wordt dan ik laat het je snel weten of ik/wij kunnen. En dan kan het wel eens voorkomen dat ik vergeet er op terug te komen, fijn als ik dan even een reminder krijg.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:22

Nou ja, apjes zijn opdringerig, bellen ook (hoe deden mensen dat vroeger, langsgaan? Een brief sturen?) en je moet niet verwachten dat iemand aangeeft of ze ergens zin in hebben want peer pressure..

hoe regel je dan ooit iets met een groepje mensen? :') Vooral als er iets gereserveerd of besteld moet worden?

het ligt wel een beetje aan de groep en hoe de onderlinge verhoudingen zijn. Ik kan niet plannen, dus ik reageer meestal met 'weet ik niet', maar ik verwacht ook niks als ik toch langs zou gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:01

Cer schreef:
Nou ja, apjes zijn opdringerig, bellen ook (hoe deden mensen dat vroeger, langsgaan? Een brief sturen?) en je moet niet verwachten dat iemand aangeeft of ze ergens zin in hebben want peer pressure..

hoe regel je dan ooit iets met een groepje mensen? :') Vooral als er iets gereserveerd of besteld moet worden?

het ligt wel een beetje aan de groep en hoe de onderlinge verhoudingen zijn. Ik kan niet plannen, dus ik reageer meestal met 'weet ik niet', maar ik verwacht ook niks als ik toch langs zou gaan.

Ik zo min mogelijk. Das het doel. _O-

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:45

karrij schreef:
Ze kunnen mij ook benaderen ;)
Het gaat om in totaal 4 mensen die niet reageren, zal er niet 1 van de 4 zijn die denkt ach ik/we heb(ben) niet gereageerd!
en het is niet de 1ste keer, ik blijf niet achter iemand aanlopen, ze mogen ook best wat moeite voor mij doen!


Ja, als het je zelf niet zou kunnen schelen, dan kan je zeggen: boeit me niet, ze mogen best ook wat moeite doen voor mij.
Alleen... het boeit je wel, het scheelt je wel iets, je voelt er wel iets bij. Zelfs in zodanige mate dat je er een topic op Bokt over opent. Dan kan je met je frustratie blijven zitten en je vastklampen aan berichten van anonieme Bokkers die jouw gelijk beamen. Of je kan beginnen met communiceren met de personen die de hoofdrol in je frustratie spelen.

Want je kan het ook omdraaien. Welke moeite doe je eigenlijk? 1 bericht in een groepsapp, doe het er maar mee. Zelfs een reminder is er al te veel aan. Heb jij eigenlijk wel zin in het feest?

Niet om je te beledigen, maar zie je hoe je een situatie van verschillende invalshoeken kan bekijken?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:09

Ik zei gister nog tegen mijn moeder. Veel mensen weten dat ik een hekel heb aan appen. Een gewoon appje is prima, maar niet hele gesprekken en verwacht ook niet altijd dat ik het direct lees en of reageer.

Maar als ik duidelijk heb gezegd dat ik er niet van hou en iemand blijft toch steeds een gesprek starten, moeten ze ook niet beledigd zijn dat ik kortaf reageer of uiteindelijk niet meer.

Mijn moeder heeft nog tegen iemand gezegd die bij haar langs kwam in zkh dat diegene verslaafd was. Zat zelfs daar elk appje te lezen dat binnenkwam.

1x op je telefoon kijken in gezelschap snap ik, 2x kan gebeuren, maar steeds weer ben ik ook klaar met iemand. Als je al een echt gesprek voert, ga je niet ook ene app gesprek aan. Dat vind ik pas aso.

Maar als je in veel groepen zit, moet je haast wel steeds kijken, anders loop je blijkbaar veel mis. En dan kan je dus ook dingen missen.

Ik zat in ene groep van een stal. Dan kwamen er bijv om 13 uur berichten binnen. Dan wilde ik op het eerste reageren, maar ik typ niet snel op een telefoon, dus mijn bericht kwam dan om 13:03 pas binnen en dan snapte niemand meer waar ik op reageerde.......
Nu kan je ook de reactie erbij plakken, maar dat kon volgens mij nog niet of ik wist het iig niet.

Pareltjes
Berichten: 2214
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:14

meggiemeg schreef:
Pareltjes schreef:
Zo goed als het iedereen vrij staat een uitnodiging te sturen, staat het ook iedereen vrij niet te reageren. Deal with it. Je kunt en mag anderen niet dwingen contact met je op te nemen.

Niet reageren kan ook een onderliggende reden hebben nl. niet willen komen maar niet durven zeggen. Of totaal geen interesse hebben, of vergeten. Stuur eenmaal via een ander medium een herinnering. Bellen is natuurlijk het meest persoonlijk en voorkomt ook verwarring aangezien je alles gelijk kunt verduidelijken.

Of het fatsoenlijk is om niet te reageren is een ander verhaal. Maar als je 100 appjes per dag krijgt ben je er ook gewoon klaar mee. Hier geen whatsapp. Mensen hebben mn adres, telnr, email. Vind ik ruim voldoende. Appjes vol prietpraat neem ik geen tijd voor.


Niet iets direct tegen de persoon durven zeggen als deze tegen over je staat kan ik snappen, maar in een app terug reageren van ik kom niet is veel makkelijker denk ik. Je geeft aan dat je niet komt, reden maakt niet uit die ben je niet verplicht te geven is mijn mening. Maar je bent duidelijk en ook van het gezeur van een vervolg app af als je niet reageert.


Als ik moet reageren op alles wat mij toegestuurd wordt heb ik een tweede leven nodig. Ik MOET niet reageren. Aan mijzelf geheel de vrijheid. Ik selecteer wat belangrijk is. De rest kan dan zelf de conclusie trekken. Sommige mensen heb je wellicht ook helemaal geen zin in om uberhaubt contact mee te hebben. Bij mensen die er toe doen zal ik keurig reageren, de rest besteed ik geen tijd aan.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:16

Hoeveel mensen hebben je telefoonnummer dan? :oo

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:04

Ik ben een vrij slechte whatsapper. Vind het soms handig, maar soms niet. Mensen zeggen wel eens, je appt niet veel. Nee, ik heb een echt leven. Maar als je om een reactie vraagt is het wel fijn dat mensen reageren en dat doe ik dan ook wel. Maar bij een algemene vraag ligt het aan de stemming.

Een persoonlijke vraag beantwoord ik sneller dan in een groepschat.