Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:48

Zelfs als je dingen moet regelen, en dus niet zeker weet of je kan komen is een korte reactie van, ik moet even kijken of ik kan of dat ik dit of dat kan regelen toch een kleine moeite?
Als je gebeld zou worden met een uitnodiging, dan hang je toch ook niet zonder te antwoorden op?

Dagen niet reageren, of überhaupt niet reageren, bericht wel lezen vind ik persoonlijk gewoon een beetje apart. Maar das mijn mening en die zal niet iedereen met mij delen.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:55

Marisje76 schreef:
Ik ben pas ouderwets denk ik..ik zou zeggen pak de telefoon op en bel...ik vind appjes zo onpersoonlijk


Dit!

Ik vind je juist niet ouderwets dat je per app uitnodigingen verstuurd. Ik ben van het bellen en weet eigenlijk niet of ik zou reageren op een uitnodiging per app. Maar ik zit ook niet echt in veel groepen en heb geen dergelijke fam app groep. Heb daar ook echt geen zin in.

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 00:40

Ivy ervan uit gaan dat iedereen agenda bij de hand heeft?

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:26

superpony schreef:
Marisje76 schreef:
Ik ben pas ouderwets denk ik..ik zou zeggen pak de telefoon op en bel...ik vind appjes zo onpersoonlijk


Dit!

Ik vind je juist niet ouderwets dat je per app uitnodigingen verstuurd. Ik ben van het bellen en weet eigenlijk niet of ik zou reageren op een uitnodiging per app. Maar ik zit ook niet echt in veel groepen en heb geen dergelijke fam app groep. Heb daar ook echt geen zin in.


Grappig, ik vind het juist heel fijn om uitnodigingen per app te krijgen, ik heb echt een gruwelijke hekel aan bellen. Ben je net ergens mee bezig, moet je weer Pietje te woord gaan staan want zo’n gesprekje duurt natuurlijk nooit 2 minuten. App gewoon, kan ik lekker zelf bepalen wanneer ik terug app ;). Kan ik ook nog eens rustig in de agenda kijken of ik kan of niet.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:12

nps schreef:
Grappig, ik vind het juist heel fijn om uitnodigingen per app te krijgen, ik heb echt een gruwelijke hekel aan bellen. Ben je net ergens mee bezig, moet je weer Pietje te woord gaan staan .


Daarom zit er ook een optie op je telefoon om een gesprek te weigeren. Heel handig. :+

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:31

purny schreef:
nps schreef:
Grappig, ik vind het juist heel fijn om uitnodigingen per app te krijgen, ik heb echt een gruwelijke hekel aan bellen. Ben je net ergens mee bezig, moet je weer Pietje te woord gaan staan .


Daarom zit er ook een optie op je telefoon om een gesprek te weigeren. Heel handig. :+


Als ik zie hoe beledigd mensen zijn als je niet reageert op een appje durf ik bijna geen telefoongesprek meer te weigeren hoor :+ en hoe dan ook, als je telefoon gaat ben je toch afgeleid (ik althans) en wil je toch kijken wie er belt. Weg focus.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17976
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:59

Die angst om mensen te beledigen zit toch echt bij jezelf..... En je kan je telefoon ook op niet storen zetten als je niet gebeld wilt worden. En als je gestoord wordt door het belletje, wordt je ook gestoord door een appje.

Waarom lijken beide partijen toch dat de andere partij maar moet kunnen ruiken wat zij wel en niet fijn vinden en zich daar dan ook nog aan moet houden, omdat dat voor hun het makkelijkste is? Ik snap dat oprecht niet, eerlijk gezegd.....

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:04

Lalidan schreef:
En als je gestoord wordt door het belletje, wordt je ook gestoord door een appje.

Dit hoeft niet natuurlijk. In mijn geval gaat m'n telefoon wel af als iemand belt (tenzij m'n telefoon volgens schema op DND springt), maar alle geluiden en trillingen van notificaties staan altijd op stil, of DND nu aan staat of niet

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17976
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:06

Dan zet je het geluid van het bellen toch ook op stil? :? Zo moeilijk is het echt allemaal niet hè, al die functies zitten er gewoon op.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:27

Lalidan schreef:
Dan zet je het geluid van het bellen toch ook op stil? :? Zo moeilijk is het echt allemaal niet hè, al die functies zitten er gewoon op.


Nee, want ik ben wel beschikbaar voor belangrijke belletjes. Voor werk bijvoorbeeld, maar ook voor noodgevallen bij de dieren thuis. Ik wens gewoon niet voor onzinnige dingen, dingen die via de app geregeld kunnen worden, gebeld te worden. En ook bij mijn collega's geef ik dat aan, maar dat ligt toch anders.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:28

Lalidan schreef:
Dan zet je het geluid van het bellen toch ook op stil? :? Zo moeilijk is het echt allemaal niet hè, al die functies zitten er gewoon op.


Er zit toch echt een verschil tussen een kort trilletje van een appje of het zeurende, lange trillen van je telefoon die overgaat. Al helemaal als je telefoon op tafel ligt is het geluid van de trilling toch echt lastig te negeren. En wie weet belt er iemand met een écht probleem, dus je gaat toch kijken. Ik vind bellen echt veel opdringeriger dan een appje. *Wat Mizora zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:30

Ik vind uitnodigingen via Whatsapp wel fijn, maar ik reageer dan ook gewoon altijd. Groepsapps vind ik wat minder, maar ik reageer of ik kom of niet en ga er dan gewoon meteen weer uit :+

Bellen mag ook hoor, als het mij niet past of ik ben druk neem ik niet op en bel ik later wel terug of stuur ik even een appje.

Je kunt toch ook niet met iedereen rekening houden, zie je hier ook wel weer, iedereen vindt iets anders wel of niet leuk/goed/handig :Y)

Bellen opdringerig noemen vind ik dan wel weer heel bijzonder en zwaar overdreven, dan kun je je telefoon maar beter gewoon wegkieperen :')

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:31

Je kan het geluid ook helemaal uitzetten toch? Ik althans wel.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:37

Bij ons in de vriendengroep gaat het ook zo, je stuurt een berichtje met de vraag of ze allemaal kunnen voor een datum omdat je dan je verjaardag wilt vieren. Het zijn altijd dezelfde die vlot reageren en ook altijd dezelfde die later reageren en ook altijd dezelfde die vergeten te reageren. Persoonlijk vind ik het niet prettig als je niet weet waar je aan toe bent. Zeker als je dingen in moet kopen voor eten en drinken is het handig als je ongeveer weet wie er komen. Kan je rekening houden met het doen van de boodschappen. Het is toch een kleine moeite om even te reageren met ja we kunnen of nee wij kunnen niet... Wat ik dan vaak even doe is het berichtje nog een keer naar boven halen en melden dat nog niet iedereen wat heeft laten weten en dat je het graag wilt weten.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17976
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:48

Telefoon uit, wegdrukken als er gebeld wordt, aparte werktelefoon, telefoon op niet storen zetten en favorieten die er wel door moeten komen invoeren, telefoon op niet storen en de mensen die je wel te pakken moeten kunnen krijgen uitleggen dat ze twee keer moeten bellen zodat ze door niet storen heen komen, belgeluid en trillen instellen met een kort geluidje zoals SMS/whatsapp, bepaalde mensen hun eigen betltoon geven zodat je aan het geluid hoort wie je wel en niet te woord wil staan, het kan allemaal. Maar ik kan als beller toch gewoonweg niet weten wanneer jij wel en niet gebeld kan/wil worden?

Begrijp me niet verkeerd, als ik je goed ken en weet dat je (liever) niet gebeld kan/wil worden, zal ik niet bellen. Zo weet ik dat het met de staleigenaresse altijd lastig is, dus die app ik altijd tenzij echt nood (en zij wederom, waardoor zij inderdaad als favoriet contactpersoon staat en door niet storen heen komt, want ik weet dat zij alleen belt in geval van nood en dat ze dat weet). Maar dat weet ik niet van iedereen om me heen. En als ik dan dus moet kiezen, kies ik dat wat ik het fijnste vind, want zoveel mensen zoveel wensen en als ik die van een ander niet weet, kies ik voor wat voor mij het pretigste is.

Maar het draait wél allemaal om communicatie en verwachtingsmanagement. En zelf ook een beetje moeite willen doen voor dat wat je zelf fijn vind (dat de ander wel/niet doet). Alles steeds maar bij een ander neerleggen want..... *vul zelf maar in* en denken dat omdat iets voor jou geldt, dat wel voor de hele wereld zal gelden, is wel een beetje makkelijk.

Die telefoons van tegenwoordig hebben echt alle opties die je hebben wilt. En je hebt de gift van communiceren. Maak er gebruik van, zou ik zeggen.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:17

Relaxed schreef:
Bellen opdringerig noemen vind ik dan wel weer heel bijzonder en zwaar overdreven, dan kun je je telefoon maar beter gewoon wegkieperen :')


Je maakt inbreuk op andermans tijd omdat jij diegene wil spreken. Voor belangrijke dingen en goede vrienden of familie, geen enkel probleem, maar voor minder belangrijke dingen, al helemaal dingen die over de app kunnen, vind ik het gewoon niet fijn. Daar heeft iedereen z'n eigen voorkeur in, en das prima, toch? Ik vind dit dan weer een vrij bijzondere reactie :).

@Lalidan klopt helemaal wat je zegt. Sommige mensen vinden bellen fijner, andere mensen vinden appen fijner. Als je weet van elkaar wat de voorkeur heeft, kan je je erop aanpassen. Als je die voorkeur niet weet en iemand doet het anders dan dat jij het zou doen, hoef je niet meteen beledigd te zijn. Als je liever gebeld wordt en iemand appt je, niet meteen denken dat diegene geen moeite wil doen voor jou als persoon. Als je liever geappt wordt, niet meteen boos zijn als iemand je toch belt. Ik gaf mijn voorbeeld ook vooral om te laten zien hoe verschillend mensen zijn in wat ze fijn vinden qua communicatie, niet om aan te geven dat ik verwacht dat mensen altijd reageren volgens wat ik prettig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:44

nps schreef:
Relaxed schreef:
Bellen opdringerig noemen vind ik dan wel weer heel bijzonder en zwaar overdreven, dan kun je je telefoon maar beter gewoon wegkieperen :')


Je maakt inbreuk op andermans tijd omdat jij diegene wil spreken. Voor belangrijke dingen en goede vrienden of familie, geen enkel probleem, maar voor minder belangrijke dingen, al helemaal dingen die over de app kunnen, vind ik het gewoon niet fijn. Daar heeft iedereen z'n eigen voorkeur in, en das prima, toch? Ik vind dit dan weer een vrij bijzondere reactie :).



Als je een telefoontje zo groot maakt door het zo te noemen snap ik dat je wel een zwaar leven hebt met een telefoon :') Jeetje mina, oplossingen genoeg te bedenken.. Anderen kunnen moeilijk ruiken dat jij zo zwaar aan een belletje tilt :+

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:29

nps schreef:
Grappig, ik vind het juist heel fijn om uitnodigingen per app te krijgen, ik heb echt een gruwelijke hekel aan bellen. Ben je net ergens mee bezig, moet je weer Pietje te woord gaan staan want zo’n gesprekje duurt natuurlijk nooit 2 minuten. App gewoon, kan ik lekker zelf bepalen wanneer ik terug app ;). Kan ik ook nog eens rustig in de agenda kijken of ik kan of niet.


Dat snap ik, maar ik voel me helemaal niet verplicht om 24/7 op iedereen te reageren of alles en iedereen op te nemen.

Maar ik kom uit het tijdperk van de thuistelefoon en dan had je vaak pech dat je mensen niet kon bereiken als ze niet thuis waren. Een antwoordapparaat was al heel wat, want dan kon je inspreken en belden mensen misschien terug.

Ik vind een appje echt niet zo erg, maar mensen gaan hele gesprekken aan en daar heb ik gewoon echt geen zin in. Als ik bijv mijn moeder bel, wat altijd lange gesprekken zijn, heb ik oortjes in en kan ik nog wat doen.

Ik zit echt niet in drukke groepen, maar mijn zoon zat in diverse groepen en als je ziet hoe snel dat gaat en hoeveel er binnenkomt. Dan moet je ook echt de hele dag op het scherm kijken om alles te lezen en bij te houden. Als hij een paar uur niet kijkt, loopt hij echt achter en kan je bijna niet alles meer lezen. Nu ze allemaal ouder worden, wordt het ook weer minder lijkt het.

En we kunnen hier wel oordelen, maar er valt niks over te zeggen verder. Het zou er voor mij ook vanaf hangen hoe groot een familie is, wat de onderlinge band is, hoe en hoeveel er normaal gecommuniceerd wordt etc etc.

Mijn moeder mag misschien eind dit jaar 80 worden en als we iets organiseren, krijgen mensen gewoon een uitnodiging per post.
Ze mogen dan reageren per post, telefoon, messenger of app.

Maar goed, mensen die niet goed lezen of lak hebben, heb je altijd. Wij hadden op geboorte kaartjes staan dat je na een belletje welkom was en alsnog kwamen bepaalde mensen zomaar onverwacht en dat kwam een paar keer echt ongelegen.

En ik heb ook mensen die ik meerdere keren heb verteld dat ik een hekel heb aan appen, ze zelf wel bel, maar ze altijd weer een gesprek per app beginnen. Dan reageer ik ook niet altijd meer of niet heel uitgebreid.

Maar voel me nooit verplicht om direct te lezen en of te reageren.

Mijn man reageert zelfs 75% van de tijd helemaal niet als ik een app stuur. Dan stuur ik hem een linkje die hij kan lezen als hij tijd heeft. Of hij reageert, of hij belt meteen, of hij komt thuis en begint erover, maar ik maak me echt niet druk.
Zoonlief net zo en schoondochter ook. Ik stuur ze alleen foto's af en toe en ze kunnen kijken en reageren wanneer ze zin en tijd hebben.

Pareltjes
Berichten: 2210
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:45

Zo goed als het iedereen vrij staat een uitnodiging te sturen, staat het ook iedereen vrij niet te reageren. Deal with it. Je kunt en mag anderen niet dwingen contact met je op te nemen.

Niet reageren kan ook een onderliggende reden hebben nl. niet willen komen maar niet durven zeggen. Of totaal geen interesse hebben, of vergeten. Stuur eenmaal via een ander medium een herinnering. Bellen is natuurlijk het meest persoonlijk en voorkomt ook verwarring aangezien je alles gelijk kunt verduidelijken.

Of het fatsoenlijk is om niet te reageren is een ander verhaal. Maar als je 100 appjes per dag krijgt ben je er ook gewoon klaar mee. Hier geen whatsapp. Mensen hebben mn adres, telnr, email. Vind ik ruim voldoende. Appjes vol prietpraat neem ik geen tijd voor.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:52

Sellyxx schreef:
miereneter schreef:
Ik zou het helemaal prima, en zelfs fijn vinden, om een herinnering te krijgen, Karrij. Ben namelijk ook zo'n warhoofd dat later wil reageren en het dan vergeet. Een herinnering is nog steeds vrijblijvend, ook dan kan het antwoord nee zijn.

Groepsapp of persoonlijk zal me aan de bevallig derrière roesten, maakt me niet uit en ik voel me er niet meer of minder speciaal om.

[Geheel off-topic] Voor degene die schreef dat ze kinderverjaardagen mijdt: lijkt het je niet beter om je kind wel die feestjes te gunnen? Mijn ouders waren halve kluizenaars, en ik ben blij dat ze ons wel naar verjaardagsfeestjes lieten gaan. Zou nog een stuk wereldvreemder geworden zijn anders :Y) . Je hoeft daar zelf toch niet bij te zijn? Mijn ouders waren er nooit bij. Was wel in België in het jaar kruik, weet niet of het in Nederland anders is. [Sorry, het raakte blijkbaar een snaar.]


Als ik die post goed lees staat er volgens mij niet dat die persoon zelf kinderen had :) In dat geval zeker begrijpelijk. Als je zelf een goed gesprek probeert te voeren maar alle ouders om je heen alleen maar bezig zijn met hun kinderen ;) Als je zelf ook kinderen hebt, ben je waars. allang blij als je kind het leuk heeft, maar zonder kinderen kan dat wel anders zijn. Als je zelf dan niet echt kan connecten met anderen en anderen dat ook niet echt met jou doen snap ik het dat je liever investeert in 1 op 1 een keer langskomen.

Ook gaat het volgens mij in die post niet over een kinderfeestje (wanneer een kind vriendjes/vriendinnetjes uitnodigt), dan kun je inderdaad prima je kind alleen brengen en weer ophalen. Dit gaat gewoon over de verjaardag van een kind waar ouders met kinderen (of zonder kinderen haha) voor worden uitgenodigd.

Ik herken me hier wel in. Sinds corona reageer ik dus ook niet meer op uitnodigingen van kinderverjaardagen. Kinderen zijn echt mijn ding niet en 10+ van die gillende stuiterballen in 1 ruimte maakt me echt gillend gek. Ik ben altijd netjes op komen draven op al het gedoe wat erbij hoort: babyshower, geboortebezoek, eerste verjaardagen etc, maar ben er nu echt klaar mee. Ik kwam altijd een beetje richting eind van de dag, in de hoop dat het meeste gegil alweer in hun nest lag. En nee hoo, ik bleef geen uren hangen, was gewoon netjes voor eindtijd weer weg :). Voor mij een flinke drempel om erheen te gaan, want nogmaals: ik vind ze écht niet leuk. Maargoed, ik stap opzij om een leuk cadeautje te brengen voor de jarige. Als je dan opmerkingen krijgt als "zo hehe, kon je nog een gaatje vinden", of "nou, je bent wel lekker op tijd zeg" van de ouders terwijl die al jaren weten dat je kinderen niet leuk vindt, ook die van hun niet, dan houdt het op een gegeven moment op. Lang leve corona, toen werden ze niet gevierd. Sindsdien reageer ik ook niet meer op zulke uitnodigingen. Dat is makkelijker dan elke keer een discussie te hebben :). Dus wat dat betreft begrijp ik het niet-reageren wel hierin.

♥ Rewrite the Stars ♥

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:56

Ik vind het juist heerlijk dat mensen weten dat ik niet altijd bereikbaar wil zijn. Ik kies er dus vaak zat voor om alles op niet storen te zetten.
Als je me bij spoed echt nodig hebt dan bel je maar een paar keer en dan kom je er wel doorheen.
Ik ben het altijd maar bereikbaar zijn en verwachtingen van anderen dat je altijd maar moet reageren zo ontzettend zat.
Ik doe er niet meer aan mee en het bevalt me prima. Als ik ergens niet op gereageerd heb en je wil toch graag een antwoord dan bel je me maar.
Vroeger was ik ook alleen maar thuis bereikbaar en niet 24/7. Toen kwamen verjaardagen en feestjes ook gewoon goed. Sinds dat ik niet meer mee doe aan die ellende van het altijd maar bereikbaar zijn merk ik dat ik veel meer rust heb en veel meer geniet van de dingen die ik aan het doen ben.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:56

Pareltjes schreef:
Zo goed als het iedereen vrij staat een uitnodiging te sturen, staat het ook iedereen vrij niet te reageren. Deal with it. Je kunt en mag anderen niet dwingen contact met je op te nemen.

Niet reageren kan ook een onderliggende reden hebben nl. niet willen komen maar niet durven zeggen. Of totaal geen interesse hebben, of vergeten. Stuur eenmaal via een ander medium een herinnering. Bellen is natuurlijk het meest persoonlijk en voorkomt ook verwarring aangezien je alles gelijk kunt verduidelijken.

Of het fatsoenlijk is om niet te reageren is een ander verhaal. Maar als je 100 appjes per dag krijgt ben je er ook gewoon klaar mee. Hier geen whatsapp. Mensen hebben mn adres, telnr, email. Vind ik ruim voldoende. Appjes vol prietpraat neem ik geen tijd voor.


Niet iets direct tegen de persoon durven zeggen als deze tegen over je staat kan ik snappen, maar in een app terug reageren van ik kom niet is veel makkelijker denk ik. Je geeft aan dat je niet komt, reden maakt niet uit die ben je niet verplicht te geven is mijn mening. Maar je bent duidelijk en ook van het gezeur van een vervolg app af als je niet reageert.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:58

meggiemeg schreef:
Pareltjes schreef:
Zo goed als het iedereen vrij staat een uitnodiging te sturen, staat het ook iedereen vrij niet te reageren. Deal with it. Je kunt en mag anderen niet dwingen contact met je op te nemen.

Niet reageren kan ook een onderliggende reden hebben nl. niet willen komen maar niet durven zeggen. Of totaal geen interesse hebben, of vergeten. Stuur eenmaal via een ander medium een herinnering. Bellen is natuurlijk het meest persoonlijk en voorkomt ook verwarring aangezien je alles gelijk kunt verduidelijken.

Of het fatsoenlijk is om niet te reageren is een ander verhaal. Maar als je 100 appjes per dag krijgt ben je er ook gewoon klaar mee. Hier geen whatsapp. Mensen hebben mn adres, telnr, email. Vind ik ruim voldoende. Appjes vol prietpraat neem ik geen tijd voor.


Niet iets direct tegen de persoon durven zeggen als deze tegen over je staat kan ik snappen, maar in een app terug reageren van ik kom niet is veel makkelijker denk ik. Je geeft aan dat je niet komt, reden maakt niet uit die ben je niet verplicht te geven is mijn mening. Maar je bent duidelijk en ook van het gezeur van een vervolg app af als je niet reageert.


Maar als iemand een groepsapp eruit gooit en er zoveel mensen in worden gezet dan gaat die persoon niet precies bijhouden wie wel of niet heeft gereageerd.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:59

Yv_ schreef:
Ik herken me hier wel in. Sinds corona reageer ik dus ook niet meer op uitnodigingen van kinderverjaardagen. Kinderen zijn echt mijn ding niet en 10+ van die gillende stuiterballen in 1 ruimte maakt me echt gillend gek. Ik ben altijd netjes op komen draven op al het gedoe wat erbij hoort: babyshower, geboortebezoek, eerste verjaardagen etc, maar ben er nu echt klaar mee. Ik kwam altijd een beetje richting eind van de dag, in de hoop dat het meeste gegil alweer in hun nest lag. En nee hoo, ik bleef geen uren hangen, was gewoon netjes voor eindtijd weer weg :). Voor mij een flinke drempel om erheen te gaan, want nogmaals: ik vind ze écht niet leuk. Maargoed, ik stap opzij om een leuk cadeautje te brengen voor de jarige. Als je dan opmerkingen krijgt als "zo hehe, kon je nog een gaatje vinden", of "nou, je bent wel lekker op tijd zeg" van de ouders terwijl die al jaren weten dat je kinderen niet leuk vindt, ook die van hun niet, dan houdt het op een gegeven moment op. Lang leve corona, toen werden ze niet gevierd. Sindsdien reageer ik ook niet meer op zulke uitnodigingen. Dat is makkelijker dan elke keer een discussie te hebben :). Dus wat dat betreft begrijp ik het niet-reageren wel hierin.

zo.... :o dat was bij mij "ja maar niet veel, hier" *duwt cadeau in handen en gaat weer naar huis.*
Daar ging ik niet weer heen iemand die zo onbeschoft ontvangt. :o

Ik vind bellen niet opdringerig, blijven terug bellen wel maar dat is iets anders. :+
Mijn mobiel staat idd standaard op "persoonlijk" waarbij slechts een aantal vooraf in gestelde nummers mij meteen kunnen bereiken de rest gaat automatisch naar voicemail.

Ik heb mijn mobiel om bereikbaar te zijn voor wie ik wil. Niet voor de hele wereld. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:00

meggiemeg schreef:
Pareltjes schreef:
Zo goed als het iedereen vrij staat een uitnodiging te sturen, staat het ook iedereen vrij niet te reageren. Deal with it. Je kunt en mag anderen niet dwingen contact met je op te nemen.

Niet reageren kan ook een onderliggende reden hebben nl. niet willen komen maar niet durven zeggen. Of totaal geen interesse hebben, of vergeten. Stuur eenmaal via een ander medium een herinnering. Bellen is natuurlijk het meest persoonlijk en voorkomt ook verwarring aangezien je alles gelijk kunt verduidelijken.

Of het fatsoenlijk is om niet te reageren is een ander verhaal. Maar als je 100 appjes per dag krijgt ben je er ook gewoon klaar mee. Hier geen whatsapp. Mensen hebben mn adres, telnr, email. Vind ik ruim voldoende. Appjes vol prietpraat neem ik geen tijd voor.


Niet iets direct tegen de persoon durven zeggen als deze tegen over je staat kan ik snappen, maar in een app terug reageren van ik kom niet is veel makkelijker denk ik. Je geeft aan dat je niet komt, reden maakt niet uit die ben je niet verplicht te geven is mijn mening. Maar je bent duidelijk en ook van het gezeur van een vervolg app af als je niet reageert.



In een groepsapp kan dat voor sommigen écht heel moeilijk zijn.
Nee zeggen vinden sommige menselijke al moeilijk.
1op1 al moeilijk.

En dan in een groep, zeg je in feite -voor het gevoel- nee tegen iedereen in die groep.

Ik ken echt mensen die zich enorm onder druk gezet voelen als de vraag in een groep gesteld wordt.


(Ikzelf ga toch al zelden naar 'feestjes' en dat weten de meeste mensen in mijn omgeving ook. Ik vind er doorgaans werkelijk niets aan namelijk. Enkele uitzonderingen daargelaten. Mensen gaan er op voorhand dan vaak ook al vanuit dat ik waarschijnlijk niet kom. Vier ook mijn eigen verjaardag niet, ook niet van familie. Doe mij maar gewoon gezellig in kleine setting. )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimsel94 en 52 bezoekers