Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:36

Goeiemorgen wat een verhaal. :')

Hebben we nog steeds geen popcorn smiley? :D


Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:39

ElCid: Is het je opgevallen dat de post zelf nogal polariserend is? Je kunt niet eerst een nogal provocatieve post schrijven en dan zeggen dat je het samen wilt doen. Die twee dingen komen niet overeen.

Tazzey: Y)(^) ik heb deze voor je. Maar idd, popcorn lijkt me heel passend :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Pareltjes
Berichten: 2210
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:41

StalDoorstap schreef:
ElCid schreef:


Samen denken, samen werken.........vergeet het maar. Polarisatie viert hoogtij, dat wordt hier wel even erg duidelijk gemaakt.


Inderdaad lijkt het erop. Men vindt het hier op Bokt belangrijker mij voor gek te zetten en samen een hetze te voeren, dan samen te overleggen.

Al doet het zeer : Ik heb inmiddels een harde huid gekregen door de jaren hier en in het dagelijks leven.
Maar niet iedereen heeft dat en vele zwijgen.

Onverschilligheid is het begin van het einde. Maar elkaar afmaken is dat ook.


Overleggen is iets dat op vrijwillige wijze plaatst vind. Als mensen niet willen dan willen ze niet en heb je dat gewoon te accepteren om het eender welke reden. Niet willen behoeft geen onverschilligheid te zijn. Het kan wel zijn dat mensen niet met jou willen overleggen. Een politieke keuze is iets privé het staat mensen vrij dit wel of niet met andere te delen. Jij hebt daar gewoon niets van te vinden.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 14-03-23 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29348
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:42

StalDoorstap schreef:
Inderdaad lijkt het erop. Men vindt het hier op Bokt belangrijker mij voor gek te zetten en samen een hetze te voeren, dan samen te overleggen.

Al doet het zeer : Ik heb inmiddels een harde huid gekregen door de jaren hier en in het dagelijks leven.
Maar niet iedereen heeft dat en vele zwijgen.

Onverschilligheid is het begin van het einde. Maar elkaar afmaken is dat ook.

Maar vind je het dan niet raar als je hebt over tegen exporteren zijn. Maar vervolgens ook in en uitvoert van paarden.
Net waar je ze denkt zelf het meeste op te kunnen verdienen.

Ik denk als die boeren nu eens goed betaald werden in Nederland en een goede boterham kunnen verdienen met 75% minder vee en niet exporteren ze dat morgen allemaal doen.

Maar net als jij proberen ze ook het hoofd boven water te houden en kun je naar mijn idee niet een bericht beginnen ik ben tegen exporteren en dat zelf ook doen.

Ook staan er in jou stal zelden goed door getrainde paarden.
Niet erg, daar is de prijs ook naar. Bij elke dag training gaat de prijs simpelweg omhoog en dat is jou klanten bestand niet die dat gaan betalen.
Maar vind je het zelf dan niet bijzonder daar dan wel over te wijzen naar andere?

En dan vervolgens zeggen ze maken mij hier liever af.
Zou het kunnen komen door de bijzondere tegenstellingen?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:53

Ik wil er als tip even in gooien dat alles wat je online zet een reactie kan uitlokken. Als je zelf een vrij harde mening ergens ingooit, helpt het als je ook kan incasseren. Niet bij voorbaat te defensief doen over eventueel verwijderen of kritiek die je kan krijgen. Zorg eerder dat je stuk zo waterdicht mogelijk is.

Een serieus opiniestuk schrijven is best lastig. Een aantal dingen om op te letten is dat verbanden duidelijk moeten zijn (dus maak er geen kampioenschap 'jumping to conclusions' van) en dat je niet beticht kan worden van hypocrisie. Oh, en als er commerciële belangen voor de schrijver bij betrokken zijn, ga je sowieso dubbel onder het vergrootglas.

Welkom op het internet zal ik maar zo zeggen. Vooral als een platform zoals Bokt zal je andere reacties krijgen dan wanneer je de zelfde inhoud vertelt aan je beste vrienden tijdens een kringverjaardag. :D

Telpeva

Berichten: 14690
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:00

Tazzey schreef:
Goeiemorgen wat een verhaal. :')

Hebben we nog steeds geen popcorn smiley? :D

Offtopic, een link naar de popcorn smiley woont in mijn onderschrift, onderste regeltje. Zo heb ik hem altijd bij de hand, just in case :')

On-topic, ik vind het jammer dat er dan nu overgegaan wordt op een soort Calimero modus, ja maar bokkers dit, polariserend. Het gros geeft aan dat ze moeite hebben met het lezen van de geschreven tekst, je manier van denken en de logica erachter niet kunnen begrijpen. Ligt het dan aan al die mensen die blijkbaar opeens niet kunnen lezen, of aan het geschreven stuk? Ik sta best open voor een discussie (leuk zelfs, daarom zit ik op bokt *\o/* ) maar dan vind ik het ook wel zo prettig om te weten waar het over moet gaan.
Want wáár gaat het nou over?
- Wou je het hebben over de export van vlees, export van levende dieren?
- Of over de politiek en het stemmen wat eraan zit te komen?
- Over dingen die je een gevaarlijke kant op ziet gaan (wat voor dingen heb je het over?)
- Bemoeizucht en de grote mond van kinderen tegenwoordig?
- bemoeizucht van mensen die iets hebben op (of juist tegen) je stal en werkzaamheden?
- of over vluchtingen en de asielcrisis?
- werklui uit het buitenland die hierheen komen om hier tijdelijk te werken?

Ik kan gewoon geen kaas maken van het bericht uit de OP.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:04

StalDoorstap schreef:
"Let wel : ik ben t zeker niet met alles eens , zoals grote exporten van vlees vanuit Nederland. Maar ik denk dat op dit moment de partij die op komt voor de boeren , toch de beste keuze is …



Volgende vraag: wat bedoel je met 'steun de boeren'...?

Ik vind dat de (rechts) positie van boeren verschrikkelijk slecht is,
bijvoorbeeld je koopt een peperdure vloer die emissie arm zou zijn,
het ding doet maar de helft van wat beloofd / afgesproken is - en denk maar niet dat LTO een paar advocaten inhuurt om boeren schadeloos te stellen.
80% van de boeren voelde zich vijf jaar geleden niet vertegenwoordigd door LTO.
Boeren worden opgejaagd 'groei' en 'innovatie' - grotere bedrijven, enorme leningen etc etc etc.
'En nog stank voor dank ook'.

Ik steun die boeren, die zoeken naar en bezig zijn met alternatieven voor deze ratrace.
(En fdf douwt boeren verder op dezelfde heilloze weg.)

Citaat:
(...) want praten gaat niet met veel mensen van tegenwoordig die stellig een mening hebben gevormd) WIE GAAT DAT BETALEN ?

Ik ben een groot voorstander van 'de vervuiler betaalt'.
(Liefst niet de individuele boeren, maar de industrie er omheen.)
Citaat:
Het is heel makkelijk handelen met de portemonnee van iemand anders

Ja, ik snap ook niet dat er geen goede 'boerenvakbond' wordt opgericht, zodat niet de individuele ondernemers er telkens voor opdraaien.

Citaat:
Moeten we maar heeeeeel veel mensen binnenhalen in Nederland, zorgen dat die niks te kort komen , en stoppen met het houden van dieren ?

Ik geloof niet in sprookjes.
Zo halen wij geen mensen binnen,
en Artsen zonder Grenzen moest er in Ter Apel aan te pas komen -
tjonge wat leggen wij onze vluchtelingen in de watten.
(Nu ja, in de regen op het gras zonder toiletten...)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:54

StalDoorstap schreef:
En het zou fijn zijn als we niet zo zouden ( ver) oordelen over mensen.
Ook ik heb vluchtelingen uit de oorlog in huis willen nemen, maar dat werd onmogelijk gemaakt.

.

Er zijn nog genoeg minderjarige vluchtelingen op zoek naar een gastgezin.

https://www.nidos.nl/voor-opvangouders/opvangouder-worden/

Of , een vluchteling wegwiujs maken in de omgeving, worden ook altijd mensen voor gezocht

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/vluchtelingenwerk-zoekt-vrijwilligers?gclid=Cj0KCQjwtsCgBhDEARIsAE7RYh06dMwJ1mcceGBI0ciUQHCpbJ3ptNYbgccxfS5zj5tTlzJg8PF23IAaAo2QEALw_wcB

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 20:25

Er bestaat blijkbaar behoefte aan uitleg over mijn citaat , dat ik het niets eens ben met het exporteren van vlees naar het buitenland.
Dat wordt dan hier op Bokt weer gelijkgetrokken met het feit dat wij, als handelsstal, wel eens een Spaans rijpaard verkopen.
Wat ik ermee bedoel, is dat Nederland klein is. Als we dan veel vlees gaan produceren voor de export vind ik dat niet zo fijn. Zeker niet als we zelf weer vlees importeren...
Maar meer: Veel transporten met levende biggen : staan op transport 11 uur lang zonder eten en drinken en worden aldaar geslacht.
Dat is niet diervriendelijk vind ik en wat jullie ook denken : paarden welzijn en een goed tehuis voor ze staat bijvoorbeeld bij ons, wel op de eerste plaats.
Maar dan moet het financieel ook haalbaar blijven....

IDD Eleeke, al mee bezig

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:39

StalDoorstap schreef:
paarden welzijn en een goed tehuis voor ze staat bijvoorbeeld bij ons, wel op de eerste plaats.
Maar dan moet het financieel ook haalbaar blijven....

Mss heb je het gemist, maar de prijzen van paarden en pony's pieken al meer dan 2 jaar.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:54

Avalanche schreef:
StalDoorstap schreef:
Sorry als ik voor de Bokkers wat te snel ga in mijn denksprongen.

Welke denksprongen exact? Wat er zit werkelijk geen enkele logica in wat je schrijft.


Denksprongen volgens het patroon 'random'.

Tazzey schreef:
Goeiemorgen wat een verhaal. :')

Hebben we nog steeds geen popcorn smiley? :D


Ik vind de ava van Kaitlyn ook wel geschikt.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:02

Het is heel simpel. De boeren moet weg omdat zij 1 van de grootste grondbezitters van Nederland zijn.
Die grond willen ze vol bouwen met huizen.
En dan voornamelijk voor de mensen die hier binnen komen.
Tristacity 1 grote stad. De rest voor zonnevelden en windmolens en rewelding
Als de boeren weg zijn, is er ook geen ruwvoer of stalbedekking meer. En nog maar te zwijgen over de mest
. Dus je kan straks maar :wave: tegen je paard.
Samen met de wolf. Pvvd die het liefst het houden van dieren verbied
Alles hangt samen.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 14-03-23 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:03

En waar komt Rollercoaster Tycoon precies?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:06

StalDoorstap schreef:
Er bestaat blijkbaar behoefte aan uitleg over mijn citaat , dat ik het niets eens ben met het exporteren van vlees naar het buitenland.
Dat wordt dan hier op Bokt weer gelijkgetrokken met het feit dat wij, als handelsstal, wel eens een Spaans rijpaard verkopen.
Wat ik ermee bedoel, is dat Nederland klein is. Als we dan veel vlees gaan produceren voor de export vind ik dat niet zo fijn. Zeker niet als we zelf weer vlees importeren...
Maar meer: Veel transporten met levende biggen : staan op transport 11 uur lang zonder eten en drinken en worden aldaar geslacht.
Dat is niet diervriendelijk vind ik en wat jullie ook denken : paarden welzijn en een goed tehuis voor ze staat bijvoorbeeld bij ons, wel op de eerste plaats.
Maar dan moet het financieel ook haalbaar blijven....

IDD Eleeke, al mee bezig

Zeg dit dan meteen, nu snap ik wat je bedoelt.
Olejon, waar komt het sprookjesbos dan? Maar zonder gekheid, de tristate is weer een leuk voorbeeld hoe creatief mensen kunnen zijn met complotten enzo.

Earth het reisbureau.

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:07

StalDoorstap schreef:
Er bestaat blijkbaar behoefte aan uitleg over mijn citaat , dat ik het niets eens ben met het exporteren van vlees naar het buitenland.
Dat wordt dan hier op Bokt weer gelijkgetrokken met het feit dat wij, als handelsstal, wel eens een Spaans rijpaard verkopen.

En exact wat is het verschil? Als je een probleem hebt met de export van dieren moet je consequent zijn. Want het komt er nu op neer dat als een ander het doet het een probleem is maar als jij het doet is het ok. Dat is hypocriet.
Tiggs schreef:
Denksprongen volgens het patroon 'random'.

Echt he. Ik vind jouw onderschrift ook zeer passend :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 22:40

Avalanche schreef:
StalDoorstap schreef:
Er bestaat blijkbaar behoefte aan uitleg over mijn citaat , dat ik het niets eens ben met het exporteren van vlees naar het buitenland.
Dat wordt dan hier op Bokt weer gelijkgetrokken met het feit dat wij, als handelsstal, wel eens een Spaans rijpaard verkopen.

En exact wat is het verschil? Als je een probleem hebt met de export van dieren moet je consequent zijn. Want het komt er nu op neer dat als een ander het doet het een probleem is maar als jij het doet is het ok. Dat is hypocriet.
Tiggs schreef:
Denksprongen volgens het patroon 'random'.

Echt he. Ik vind jouw onderschrift ook zeer passend :')


Als ik 1 paard verkoop naar een particulier in het buitenland , die het als huisdier gaat houden, is dat wat anders dan dat er levende biggen hier worden gefokt en met volle vrachten worden vervoerd om in het buitenland daar , vrijwel meteen te worden geslacht.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:45

Nee, nu moet je consequent zijn ook. Als jij zegt: ik ben tegen export van dieren, kan paarden verkopen naar het buitenland ook niet, meid. Plus dat dat echt allesbehalve diervriendelijk is. Voor honden wordt transport nog beter geregeld.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Karl66

Berichten: 29733
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:51

En hoeveel paarden worden er naar het buitenland als rijpaard verkocht, die eigenlijk rijp voor de slacht zijn. Over dierenwelzijn gesproken.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:57

Tiggs schreef:
En waar komt Rollercoaster Tycoon precies?


Hahaha jouw onderschrift icm dit topic _/-\o_
Sorry, verder niets toe te voegen, want onzin topic :D

זכור

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:00

Karl66 schreef:
En hoeveel paarden worden er naar het buitenland als rijpaard verkocht, die eigenlijk rijp voor de slacht zijn. Over dierenwelzijn gesproken.

Ja echt. De hypocrisie ten top dit. Iedereen die om paardenwelzijn geeft, koopt geen paard via Stal Doorstap.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:07

Moderatoropmerking:
Slotje voor overleg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers