Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
prompter schreef:Ik heb dankzij het internet ontzettend leuke mensen leren kennen, die ik anders gemist zou hebben, dus ja op dat vlak socialer. Maar ik zie ook de enorme nadelen, omdat iedereen anoniem en zonder consequenties kan roeptoeteren en zelfs bedreigen. Maar mijn eigen leven is een stuk leuker geworden dankzij internet, vooral door alle kennis die er te vinden is.
fjordjes schreef:Nee vind ik niet, vind juist dat de afstand tussen mensen steeds groter wordt door het internet, met name door de komst van social media.
Suzanne F. schreef:Het heeft goede dingen gebracht maar zeker ook minder goede dingen. Als er nu een tijdmachine was waarmee ik terugkon naar begin/halverwege jaren 90 had ik het gedaan.
Maar er is nu ook meer gemak, vroeger moest je naar de bibliotheek en zoeken in encyclopedieën om informatie te krijgen. De jeugd van nu weet niet eens meer wat een encyclopedie is. Routekaarten zijn overbodig geworden, heerlijk dat Google maps. Google is wel echt DE uitvinding van het internet. Maar het brengt ook nare dingen zoals social media waar ik geen voorstander van ben. Dat brengt meer ellende dan sociale contacten. Verdienmodellen zijn het geworden en ze helpen veel mensen de afgrond in.
Terugdraaien kunnen we het niet meer maar bewuster omgaan met internet/alles maar moeten delen is van belang. Leg dat ding eens weg en leef in het nu.
Gebruikers op dit forum: Afanaisa91 en 0 bezoekers