Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:34

En nog steeds gaan de belangen van Donny Marwa boven die van Gino en zijn familie. Overteerbaar is dat.

Uitstel onderzoek

Omdat het OM denkt dat Donny M. nog lang niet alles heeft opgebiecht, vroeg de officier om uitstel van het onderzoek naar zijn geestvermogens. Het OM vreest dat het onderzoek anders plaatsheeft op basis van onjuiste feiten en een valse start krijgt. ,,We zien zorgwekkende aanknopingspunten in het dossier voor een andere gang van zaken dan hij nu toegeeft. Een gang van zaken die op een andere persoonlijkheid duidt.”

Advocate Sjanneke de Crom en ook de rechtbank vonden dat geen goed plan. Volgens De Crom is Donny M. ,,een kwetsbare verdachte”, en maakt ze zich zorgen over zijn psychische gesteldheid. Zijn herinneringen zijn nu nog vers, aldus De Crom, en M. wil graag openheid van zaken geven. Ze vreest dat hij mogelijk ,,dichtklapt” als het onderzoek naar zijn geestvermogens wordt uitgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:54

KimD schreef:
Ik snap niet dat er überhaupt zoveel volk aanwezig mocht zijn...


De dader is meerderjarig dus dan is de zitting in principe openbaar. Er kan verzocht worden om het alsnog achter gesloten deuren te doen, maar met deze hoeveelheid media aandacht weet ik niet of dat zou worden gedaan en ik weet ook niet of de familie van Gino dat zou willen.


Babootje schreef:
En nog steeds gaan de belangen van Donny Marwa boven die van Gino en zijn familie. Overteerbaar is dat.

Uitstel onderzoek

Omdat het OM denkt dat Donny M. nog lang niet alles heeft opgebiecht, vroeg de officier om uitstel van het onderzoek naar zijn geestvermogens. Het OM vreest dat het onderzoek anders plaatsheeft op basis van onjuiste feiten en een valse start krijgt. ,,We zien zorgwekkende aanknopingspunten in het dossier voor een andere gang van zaken dan hij nu toegeeft. Een gang van zaken die op een andere persoonlijkheid duidt.”

Advocate Sjanneke de Crom en ook de rechtbank vonden dat geen goed plan. Volgens De Crom is Donny M. ,,een kwetsbare verdachte”, en maakt ze zich zorgen over zijn psychische gesteldheid. Zijn herinneringen zijn nu nog vers, aldus De Crom, en M. wil graag openheid van zaken geven. Ze vreest dat hij mogelijk ,,dichtklapt” als het onderzoek naar zijn geestvermogens wordt uitgesteld.


Dit is juist wel in het belang van Gino. Door het uit te stellen (wat de verdachte ook niet wilt) wordt de kans op een eerlijk en helder rapport van het PBC groter en ze hopen dat hij voor die tijd nog dingen gaat verklaren. Het uitstel is waardeloos voor de familie, maar de rechtbank denkt dat het de kans op rechtvaardigheid vergroot.

Het is ongelooflijk waardeloos uiteraard, en ik heb er ook wel vaak op gescholden. De recherche verwachtte dat mijn zaak iets meer dan een jaar zou duren, dat werd 5.5 jaar. Dat ongelooflijk zwaar geweest, maar het heeft er wel voor gezorgd dat de dader een hogere straf kreeg.

Gelukkig heeft de familie van Gino een advocaat, iemand die voor hun belangen op kan komen.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:05

Afbeelding

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:39

Echt een monster.

Ongelooflijk ook met zijn verleden al dat hij nog los gelopen heeft.
Geweld, misbruik, dierenmishandeling.

Nog een minderjarig persoon opgespoord die op film stond....

Wat een ellende smerig beest.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:42

Opknopen en touwtje hergebruiken voor meer van dit soort monsters.
Tot nu toe al genoeg ellende bekend, dus morgen voltooien en de rest van het geld uitsparen.....
Nee dat huppelt over een paar jaar wel weer vrij rond want iedereen verdient een 2e, 3e 4e 5e e 100e kans.
Behalve slachtoffers en familie dan, die niet....

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:02

We hebben gezien wat die Michael P. uit heeft gevreten tijdens zijn vrije uren. Deze lui mogen ze van mij opsluiten en de sleutel weggooien.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:02

Pfff ik krijg tranen in mn ogen als ik denk aan wat dat arme jochie heeft moeten doorstaan ;( Echt af-schu-welijk. Ik vind dat er absoluut geen enkel excuus voor zoiets is, al is iemand nog zo ernstig mentaal beperkt.

Maar ik begrijp ook echt niet hoe het kan dat deze meneer al blijkbaar eerder ontucht heeft gepleegd met kinderen en bepaalde video's verspreidde, dat dit bekend was en dat hij vervolgens (ik weet niet meer de straf precies) maar dat hij gewoon weer terug in de maatschappij mocht?! Belachelijk, daar schiet de hulpverlening (gezien deze meneer schijnbaar mentale problemen heeft) ook wel ernstig tekort. Zo'n iemand moet in een gesloten instelling en niet meer vrij worden gelaten. Pfff.

Eve_16
Berichten: 270
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:48

[***] schreef:
Eve_16 schreef:
Het is begrijpelijk dat de moeder zo reageert in een rechtszaak van haar eigen zoon. Ik begrijp het ook dat er - voor voortgang van het proces - voor is gekozen haar naar een andere ruimte te brengen.

Maar de beelden zeggen genoeg. Hoe hij overal stoïcijns en vrij nuchter lijkt te antwoorden met “ ja dat klopt”. Het is walgelijk. Echt, echt walgelijk.

Het verhaal van hierboven en de dader neerschieten kan ik dan eigenlijk ook volkomen begrijpen.

Mocht dit mijn nichtjes overkomen sta ik ook niet voor mijzelf in en datzelfde zal voor mijn kinderen later gelden.


Ik hoop dat Donny elke seconde van zijn verdere leven extreem veel pijn en angst zal voelen.


Ik vind de beelden van de officier van justitie die geërgerd lijkt als de moeder instort ook wel heftig...


Eens. Dat had iets tactvoller gekund. We weten natuurlijk niet wat er aan vooraf is gezegd/gegaan, maar een “ uw reactie is begrijpelijk mevrouw maar vanwege de voortgang van het proces is het allicht verstandig…..” was een stuk beter geweest.
Dit was vrij pittig inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:53

Eve_16 schreef:
[***] schreef:

Ik vind de beelden van de officier van justitie die geërgerd lijkt als de moeder instort ook wel heftig...


Eens. Dat had iets tactvoller gekund. We weten natuurlijk niet wat er aan vooraf is gezegd/gegaan, maar een “ uw reactie is begrijpelijk mevrouw maar vanwege de voortgang van het proces is het allicht verstandig…..” was een stuk beter geweest.
Dit was vrij pittig inderdaad.


Degene die sprak was de rechter. Dat vond ik ook al vrij heftig. De officier van justitie trok alleen een geërgerd gezicht.
Maar ik ken haar helaas en ben misschien bevooroordeeld :+

Eve_16
Berichten: 270
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:01

Oh ja ik heb alleen even snel gekeken, ik kreeg zo’n kippenvel ervan. Maar het was mij inderdaad ook opgevallen.

Nu zou ik het sowieso niet droog kunnen houden en formeel, laat staan de vragen kunnen stellen. En in emotie ben je sowieso geneigd om te zeggen “
Wat een trut je snapt toch dat ze kapot van verdriet is”. Ik weet ook niet helemaal hoe de “ regelgeving” zit in dit soort situaties. Maar het was absoluut hartverscheurend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:53

[***] schreef:
Eve_16 schreef:


Eens. Dat had iets tactvoller gekund. We weten natuurlijk niet wat er aan vooraf is gezegd/gegaan, maar een “ uw reactie is begrijpelijk mevrouw maar vanwege de voortgang van het proces is het allicht verstandig…..” was een stuk beter geweest.
Dit was vrij pittig inderdaad.


Degene die sprak was de rechter. Dat vond ik ook al vrij heftig. De officier van justitie trok alleen een geërgerd gezicht.
Maar ik ken haar helaas en ben misschien bevooroordeeld :+


Ik interpreteerde het zelf meer als overpeinzend.

Zag net pas de beelden op het nieuws, en allemachtig. Behoorde toch wel tot de dingen die ik liever niet op mijn netvlies had hoeven hebben. Die moeder. Het was echt een soort oerkreet van een wild dier in nood, zo vanuit het diepste van iemands wezen.
Kan alleen maar hopen dat ze goede opvang/ psychische hulp en steun krijgt. -O- Naar om gezien te hebben.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:52


_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:53

Ik las het ook net, verschrikkelijk!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:55


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:55

Wat erg… en ergens begrijp ik het ook. Het verlies van een kind is een van de ergste dingen die je mee kunt maken, en dan op zo’n manier.
Wat verschrikkelijk deze afloop.
Waren er nog meer gezinsleden of vormden Gino en z’n moeder samen een gezin?

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:56

Och wat triest.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:56

Wat vreselijk ;( Dit breekt echt mijn hart

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:02

verootjoo schreef:
Wat erg… en ergens begrijp ik het ook. Het verlies van een kind is een van de ergste dingen die je mee kunt maken, en dan op zo’n manier.
Wat verschrikkelijk deze afloop.
Waren er nog meer gezinsleden of vormden Gino en z’n moeder samen een gezin?


De moeder was mentaal al niet gezond voor dit met Gino gebeurde, zij zorgde ook niet zelf voor Gino, dat deed de zus van Gino. Dus ik kan me voorstellen dat het eens zo erg is qua verwerking als je mentaal al op een slechte plek zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 21:04

Oh nee, wat afschuwelijk! Die arme familie totaal verscheurd...

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:20

Y;(

Och, wat verschrikkelijk.

God hebbe haar ziel, dat zij moge rusten in vrede - samen met haar kind.

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Amber Alert voor negenjarige Gino uit Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:31

Je kunt zoiets ook nooit verwerken, denk ik. Of je nu mentaal gezond was of niet voordien. Ergens een plaats geven en rustiger erin worden misschien, maar echt verwerken... Arme vrouw.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:32

Wat erg zeg, helemaal voor de zus die achterblijft, vreselijk Y;(

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:33

Ze was ook al ernstig ziek. Dit was de reden dat hij niet bij zijn moeder verbleef op dat moment.

Echt verschrikkelijk wat zij allemaal doorgemaakt heeft.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:46

Afschuwelijk, nog een slachtoffer van die laffe daad Y;(

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:45

Karin schreef:
Afschuwelijk, nog een slachtoffer van die laffe daad Y;(

Precies dat.
Door die @#! moeder nu ook overleden.
Door zijn toedoen.