Het verbranden van autowrakken in Veen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 15:26

Ieder jaar lees ik hier weer vol verbazing over..
Jongeren die auto's in de brand steken en voor veel overlast zorgen in Veen.
Zelf woon ik daar niet in de buurt, maar ik vraag me af waarom dit eigenlijk zo gaat en tot op zekere hoogte ook blijkbaar wordt gedoogd?
Ik las wel dat het traditie is, maar waarom is dit een traditie? En waarom maakt de politie daar geen einde aan? :?
Het lijkt me voor de omwonenden ook iedere keer enorm veel stress en overlast geven? -O-

Zijn er bokkers uit Veen die hier meer over kunnen vertellen?

Citaat:
Op de kruising van de Witboomstraat en de Van der Loostraat in Veen zijn donderdagavond en -nacht zeker zes autowrakken in brand gestoken. Rond halftien stonden de eerste auto's in lichterlaaie. De branden trokken veel bekijks van met name jongeren.

Nadat de brandweer de eerste autowrakken had geblust en die werden afgevoerd, duurde het volgens een correspondent niet lang voordat twee andere auto's op het kruispunt in brand werden gestoken.

[b]'Het was enorm druk op de kruising'
"Toen ook auto drie en vier waren getakeld, kwamen de volgende twee er weer aan. Ook deze stonden direct in vuur en vlam", laat de correspondent weten "Bij het blussen van deze auto's werd veel vuurwerk afgestoken en was het onrustig. De brandweer heeft het blussen daarop gestaakt."

Volgens de correspondent was het enorm druk op de beruchte kruising. Zeker vijfhonderd mensen stonden te kijken bij het vuurwerk en de autobranden.

Kat-en-muisspel
Het kruispunt in Veen is rond de jaarwisseling steevast het middelpunt van autobranden. Daar worden dan autowrakken naartoe gesleept die vervolgens in brand worden gestoken. Voor veel jongeren is dit traditie. In de praktijk ontaardt deze 'traditie' in een kat-en-muisspel tussen de politie en de jongeren. De overlast duurt inmiddels al weken.

Ook woensdagavond gingen op dezelfde kruising al twee auto's in vlammen op.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/401 ... et-blussen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-12-21 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De autobranden in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:28

Het zijn autowrakken die in de brand worden gestoken dus geen auto’s in de term van eigendom van iemand anders en langs de straat.
Is net zo iets als de houtstapels op de stranden die worden gebouwd en dan worden aangestoken, maar dan met autowrakken/sloopauto’s denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 15:30

Ik weet idd dat het autowrakken zijn. De titel is misschien een beetje onduidelijk gekozen.
Ik pas het even aan!
Maar dan nog lijkt het me enorm veel overlast geven? Ik heb die kruising opgezocht op Google Maps en het is gewoon midden in het dorp :=
En de brandweer die maar continu hiervoor moet uitrukken terwijl ze misschien ook nodig zijn bij echte problemen.
Ik snap het idee gewoon echt niet :=

MyWishMax

Berichten: 25295
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:33

Hier was dat ook heel normaal met oud en nieuw en ook midden op een kruispunt. Aantal jaar verboden geweest omdat er wel veel overlast was (niet eens door die vuren maar door vuurwerk en dronken mensen die er steeds meer op wilden gooien) maar ook hier werd er dan gewoon toch ergens 1 in de fik gestoken. Ook traditie zeggen ze hier. :=

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:37

In het dorp waar ik wegkom werd altijd om 00.00 de kerstbomen in fik gezet. Weet niet of het nog gebeurd. Autos vind ik wel wat linker, met benzine ect. En het milieu.

Popstra
Berichten: 13735
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:09

Hier in Woudenberg is het ook elk jaar traditie de boel te molesteren. Daar gebruiken ze geen wrakken voor. Dit jaar staken ze de dienstauto van de handhaver in de fik. Iemand wilde dit blussen en is toen mishandeld. ME is ter plekke gekomen.

Ik kom hier zelf niet vandaan, woon nu 6 jaar hier buiten maar ben echt perplex wat er in die ,,onopvallende,, normaal zo ,,brave,, dorpen gebeurt met oud en nieuw.
Ik Heb daarvoor 43 jaar in de randstad (Amsterdam) gewoont en daar nooit zulke dingen mee gemaakt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:16

Ik ken ook wel een dorp waar dit gebeurt. Dit is gewoon een traditie en heeft niks te maken met molesteren of vernieling. Kijk dat mensen zich misdragen en dat het blussen daarom niet door kon gaan is heel sneu. Maar er zijn wel meer plekken met gekke tradities waar dit gewoon elk jaar zonder problemen goed gaat.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:18

In het dorp in Drenthe waar ik vandaan kom is dit ook standaard, inderdaad vaak op kruispunten. Auto's en caravans, of gewoon random troep :x

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:35

Stelletje achterlijken zijn met slechte gewoontes.

Waar waren/zijn de ouders?

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:45

Ik woon tegenover Veen, en het gaat daar met vuurwerk gewoon het hele jaar door en met oud en nieuw tot tegen vieren in de ochtend. En de ouders? Wat ik ervan weet, die betalen gewoon de boetes, geld zat daar. Poederoijen is wat dat betreft ook al op het nieuws geweest, daar woon ik , wel buitenaf. Maar de bewoners hier zijn het echt spuugzat. Hier zijn zelfs 2 politieauto's vernield. ME vanaf zaterdagochtend aanwezig, maar niet ingegrepen.

LvdO

Berichten: 421
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:49

het is traditie? Het is schandalig! En maar klagen over milieuvervuiling... Nee, dit lijkt me absoluut geen fijn volk en opvoeding kennen ze dus ook niet... Jammer dat dit door een enkeling gezien wordt als traditie en niet gewoon zoals het is: crimineel gedrag.

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:07

Ik kom uit deze regio, het is hier al jaren zo. Hoe harder de politie probeert in te grijpen hoe groter dit kat en muis spel wordt. Vorig jaar was het drama doordat het in het nieuws zo werd uitgelicht. Ineens heel veel mensen van buitenaf die geen respect hebben voor de hulpverleners.

Afgelopen weken is er door de politie nauwelijks iets gedaan, dan is het een kwestie van elke avond 1 of 2 auto’s proberen op het kruis te krijgen. Tot de brandweer komt, die deden dit jaar gezellig een praatje met de feestgangers. Die gaan weer op huis aan, dan komt de takelwagen en een uur later staat de volgende auto er op.

Over ouders etc, dat is de vorige generatie die de auto’s op het kruis zetten, die zullen er dus niks van zeggen. Ik heb het niet echt te doen met de mensen die daar wonen, als je daar voor een huis gaat weet je waar je aan begint. Dit is niet iets van de laatste 10 jaar..

Ibbel

Berichten: 49116
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:29

Ik snap bij dit soort tradities niet dat de brandweer en de gemeente nog ingrijpt. Laat maar eens fikken, laat er maar een krater in het wegdek gebrand worden. Laat de wrakken maar gewoon liggen, uitgebrand en wel. Als diezelfde gasten daarna dagelijks weer over diezelfde weg moeten rijden en hun banden/uitlaat/differentieel/roetfilter onder hun auto's vandaan rijden gaan ze misschien een keer nadenken. Laat maar eens een paar maanden de oliebol liggen die ze zelf veroorzaakt hebben. Ik vermoed dat dat veel beter werkt dan de rotzooi achter hun kont opruimen.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:32

@Ibbel
Ze doen het juist op plekken (in een woonwijk!) waar zij er zelf geen last van hebben. Voor de bewoners van die straten is het super vervelend als jet het zou laten liggen.
Daarnaast zou ik ook niet blij zijn met een flinke brand op 10 meter van mijn huis af.

Ik ken het branden wel van vroeger, maar dat werd alleen in het buitengebied gedaan op een plek waar niemand er last van had (alleen evt last van rook).

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:52

Een van mijn instructeurs heeft daar in haar jeugd kort gewoond, vertelde ze eens toen dat dorp weer eens in het nieuws was. Haar ouders waren daar naartoe verhuisd en zij was nog op een leeftijd dat ze mee moest. Schijnt vreselijk geweest te zijn, en niet alleen tijdens de jaarwisseling. Zij heeft het als terreur ervaren, door een bepaalde harde kern, waar je als nieuwkomer ook echt bij op je tellen moest passen om niet de sjaak te worden. Ze is zodra het maar kon uit huis gegaan. Volgens mij hebben haar ouders er zelf ook niet heel lang meer gewoond daarna, om dezelfde reden. Je integreert ook niet in zo'n gemeenschap, denk ik, als je niet meegaat in hun 'cultuur'.

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Het verbranden van autowrakken in Veen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:08

Over het algemeen zijn Veense prima volk hoor, draait vooral om flinke auto’s, bloemen en planten handel en zwart geld daar. Prima mensen, hebben me meerdere malen geholpen als mijn paard eerder thuis was dan ik op buitenrit etc :+

Van buitenaf zijn er ook mensen die er prima kunnen aarden. Ken er wel die er later zijn gaan wonen en die het prima naar hun zin hebben gehad. Ik kan me voorstellen dat ze voorzichtig zijn met mensen van buitenaf, ze weten van elkaar wat ze aan elkaar hebben en van buitenaf is dat natuurlijk een raadsel. Waar ze het niet op hebben is geklets over betrokkenen bij o.a. het kruis en andere handel. Eigenzinnig volk, maar als iemand in de problemen zit helpen ze elkaar wel, ook financieel gaan ze dan gewoon met de pet rond. En er zijn er ook bij die op zaterdag alles doen wat God verboden heeft en zondag in de kerk zitten.

Stoken gebeurt hier op elke hoek van de straat met oud en nieuw. Overal stook tonnen of brandjes te vinden. Vroeger waren hier ook gigantische vreugde vuren in elk dorp te vinden, maar daar ging de gemeente dwarsliggen. Overigens ken ik meerdere mensen die vlak bij het kruis wonen (50 meter) die zeggen dat ze er niet zoveel last van hebben. Er is ook echt wel sociale controle hier, als er iemand loopt die niet bekend is of er wordt rottigheid uitgehaald worden die echt wel aangesproken.

De politie heeft wel geprobeerd in te grijpen, hebben een jaar of 8 geleden denk ik 100 man in de cel gezet die in een café zaten. Dat geintje heeft heel veel geld gekost aan schadevergoedingen aan de mensen die onterecht vast zaten. Je mag immers gewoon bij dat vuur gaan kijken, aansteken is een ander verhaal. Ik denk ook dat de zooi laten liggen geen zin heeft, dat staat ze daar niet in de weg. Zat wegen naar Rome.

Vorig jaar met de noodverordening was het allemaal veel heftiger, toen gingen ineens op andere plekken ook auto’s in brand omdat het kruis niet te bereiken was. Dan heb je een hoop meer schade.

De ME en de politieauto’s die waren gesloopt had niks met Veen te maken. Dat was in een hele andere gemeente, de mensen die daarvoor zijn opgepakt kwamen niet eens uit gemeente Altena of de dorpen waar dat speelde. Die kwamen uit Tiel en Harmelen dacht ik?

BigOne
Berichten: 38228
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:16

Ibbel schreef:
Ik snap bij dit soort tradities niet dat de brandweer en de gemeente nog ingrijpt. Laat maar eens fikken, laat er maar een krater in het wegdek gebrand worden. Laat de wrakken maar gewoon liggen, uitgebrand en wel. Als diezelfde gasten daarna dagelijks weer over diezelfde weg moeten rijden en hun banden/uitlaat/differentieel/roetfilter onder hun auto's vandaan rijden gaan ze misschien een keer nadenken. Laat maar eens een paar maanden de oliebol liggen die ze zelf veroorzaakt hebben. Ik vermoed dat dat veel beter werkt dan de rotzooi achter hun kont opruimen.

Dit zou ik ook eens proberen als burgemeester zijnde, ook gewoon van tevoren aankondigen, jongens jullie willen fikken ? Prima, mocht er een huis afbranden of de straat naar z''n mallemoer gaan dan is de rekening ook voor jullie. Ruim op tijd bewakingscamera's ophangen bij alle kruispunten zodat je de daders goed in beeld hebt en laat maar gaan, zodra de algemene opinie van eigen bewoners zich tegen de branden keert heb je pas gewonnen.

DuoPenotti

Berichten: 29436
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:22

Het zou je huis maar zijn dan......

Ze zijn al weken aan het rotzooi trappen.
Wat van oppakken en in de cel zetten tot 3 januari? Boete van 10.000 erbij plus van de gemaakte schade delen door het aantal opgepakte.

Zou het dan echt jaar na jaar nog gebeuren of gaat dan een keer het kwartje vallen? Of zijn het van die domme oenen daar, dat kan ook natuurlijk.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:25

bigone schreef:
Ibbel schreef:
Ik snap bij dit soort tradities niet dat de brandweer en de gemeente nog ingrijpt. Laat maar eens fikken, laat er maar een krater in het wegdek gebrand worden. Laat de wrakken maar gewoon liggen, uitgebrand en wel. Als diezelfde gasten daarna dagelijks weer over diezelfde weg moeten rijden en hun banden/uitlaat/differentieel/roetfilter onder hun auto's vandaan rijden gaan ze misschien een keer nadenken. Laat maar eens een paar maanden de oliebol liggen die ze zelf veroorzaakt hebben. Ik vermoed dat dat veel beter werkt dan de rotzooi achter hun kont opruimen.

Dit zou ik ook eens proberen als burgemeester zijnde, ook gewoon van tevoren aankondigen, jongens jullie willen fikken ? Prima, mocht er een huis afbranden of de straat naar z''n mallemoer gaan dan is de rekening ook voor jullie. Ruim op tijd bewakingscamera's ophangen bij alle kruispunten zodat je de daders goed in beeld hebt en laat maar gaan, zodra de algemene opinie van eigen bewoners zich tegen de branden keert heb je pas gewonnen.

Kijk maar uit, weliswaar in Friesland, heeft de ME ingegrepen en wordt nu een aangifte voorbereid tegen de ME. Want de ME greep blijkbaar te hard in. Echt bizar dit.
https://www.ad.nl/friesland/aangifte-vo ... &auth_rd=1

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:31

Wat ik niet snap in Veen:

waarom worden ze niet met rust gelaten?
Het zijn hun eigen wrakken.

Met wat overleg:
olie en benzine er uit svp,
zet die dingen op een veilige plek,
zet ze niet op asfalt cq haal eventueel asfalt weg 'op het Kruispunt' -
... en heb een mooie Oudejaarsavond.

Het is weer eens iets anders dan kerstbomen verbranden, maar verder lijkt het mij niet heel veel anders.

Uiteraard is het in de hens steken van het bezit van anderen van een andere orde.

Accoord, import Drenth heeft tijden in de buurt van in Den Haag gewoond. Ook een 'gekkenhuis' met Oudjaar.

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:52

Janneke2 schreef:
Wat ik niet snap in Veen:

waarom worden ze niet met rust gelaten?
Het zijn hun eigen wrakken.

Met wat overleg:
olie en benzine er uit svp,
zet die dingen op een veilige plek,
zet ze niet op asfalt cq haal eventueel asfalt weg 'op het Kruispunt' -
... en heb een mooie Oudejaarsavond.

Het is weer eens iets anders dan kerstbomen verbranden, maar verder lijkt het mij niet heel veel anders.

Uiteraard is het in de hens steken van het bezit van anderen van een andere orde.

Accoord, import Drenth heeft tijden in de buurt van in Den Haag gewoond. Ook een 'gekkenhuis' met Oudjaar.


We hebben nu ook een burgemeester die het inderdaad lekker rustig aanpakt. Gratis stook tonnen te verkrijgen bij de gemeente, die omarmt dat het hier een traditie is om te stoken.

Die boetes etc werkt niet, hebben ze allang geprobeerd. De pet gaat rond, bovendien pakken ze nooit iemand. Die mensen hier zijn ook niet van gisteren, die doen echt wel hun best om onzichtbaar te zijn.

Op het kruis liggen klinkers, vorig jaar dacht de gemeente dat het wel zou helpen als ze die zouden vernieuwen vlak voor december zodat er niet gestookt wordt, dat werkt niet. Beter na oud en nieuw vervangen..

Geloof me dat hier al veel is gedaan om het te stoppen, maar het werkt averechts. Er is zelfs een keer een tank aan te pas gekomen. Ze zetten van alles af, heeft geen zin.

Dit jaar heeft de politie niet ingegrepen, de hulpverleners en takeldienst krijgen hier gewoon de ruimte om hun werk te doen. Zit iemand dwars krijgt die echt wel op z’n falie van de rest.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:57

Janneke2 schreef:
Wat ik niet snap in Veen:

waarom worden ze niet met rust gelaten?
Het zijn hun eigen wrakken.

Met wat overleg:
olie en benzine er uit svp,
zet die dingen op een veilige plek,
zet ze niet op asfalt cq haal eventueel asfalt weg 'op het Kruispunt' -
... en heb een mooie Oudejaarsavond.

Het is weer eens iets anders dan kerstbomen verbranden, maar verder lijkt het mij niet heel veel anders.

Nou, omdat de banden, bekleding, verf, kabels e.d. bij verbranding (milieu)schadelijke stoffen produceren? Dioxines bijvoorbeeld. In elk heel veel meer dan een kerstboom.

Wat betreft laten liggen van de rommel. Recht tegenover mijn huis wordt ook het jaarlijkse vreugdevuur gestookt met oudjaar. En daar wordt dan ook allemaal troep op gedonderd. Dat wordt "gedoneerd" door inwoners die vooral er niet bij in de buurt wonen. Het resultaat is een bult die dagen lang nog smeult en een vieze geur verspreid waardoor ik de ramen niet open kan hebben. Meestal werd nieuwjaar, of de dag erop, door de gemeente met een kraan en een container de viezigheid opgehaald. Een paar jaar geleden bleef die vieze stinkende bult maar liggen en liggen. Na een paar dagen heb ik de gemeente gebeld wanneer die bult werd weggehaald. Het antwoord was dat die voorlopig bleef liggen "als leermomenent". Toen heb ik gevraagd wat ik daar dan van moest leren? Een stinkende bult met afgebrande rommel van andere mensen die er niet naast wonen, in de brand gestoken door de kinderen van andere mensen (heb zelf geen kinderen), met kerstbomen van andere mensen (heb zelf een kunstboom). Er volgde stilte....
Toen ik van het werk thuis kwam was de bult weg. Leermomentje voor de gemeente.
Sindsdien wordt daags na de jaarwisseling de troep opgehaald.

De vernielingen die elk jaar waren hebben ze al een poos geleden een einde aan gemaakt. Ik weet niet hoe, maar op gegeven moment wisten ze precies wie ze moesten hebben. Toen hebben ze in een gecoördineerde actie al die lieve jongens tegelijk opgehaald. En niet vanuit huis, maar van school en van de werkplek geplukt. Ga jij maar uitleggen aan je werkgever waarom de politie je van de steiger haalt. Behalve het zoontje van de notaris. Daar zijn ze om 3.00 uur 's morgens langs gegaan om hem van zijn bed te lichten. Heel cordon politie, zoeklichten op het huis, megafoon erbij "hier spreekt de politie". Tot groot vermaak uiteraard van de villawijk. Daarna was het over met de pret.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:03

Sababber schreef:
Janneke2 schreef:
Wat ik niet snap in Veen:

waarom worden ze niet met rust gelaten?
Het zijn hun eigen wrakken.

Met wat overleg:
olie en benzine er uit svp,
zet die dingen op een veilige plek,
zet ze niet op asfalt cq haal eventueel asfalt weg 'op het Kruispunt' -
... en heb een mooie Oudejaarsavond.

Het is weer eens iets anders dan kerstbomen verbranden, maar verder lijkt het mij niet heel veel anders.

Uiteraard is het in de hens steken van het bezit van anderen van een andere orde.

Accoord, import Drenth heeft tijden in de buurt van in Den Haag gewoond. Ook een 'gekkenhuis' met Oudjaar.


We hebben nu ook een burgemeester die het inderdaad lekker rustig aanpakt. Gratis stook tonnen te verkrijgen bij de gemeente, die omarmt dat het hier een traditie is om te stoken.

Die boetes etc werkt niet, hebben ze allang geprobeerd. De pet gaat rond, bovendien pakken ze nooit iemand. Die mensen hier zijn ook niet van gisteren, die doen echt wel hun best om onzichtbaar te zijn.

Op het kruis liggen klinkers, vorig jaar dacht de gemeente dat het wel zou helpen als ze die zouden vernieuwen vlak voor december zodat er niet gestookt wordt, dat werkt niet. Beter na oud en nieuw vervangen..

Geloof me dat hier al veel is gedaan om het te stoppen, maar het werkt averechts. Er is zelfs een keer een tank aan te pas gekomen. Ze zetten van alles af, heeft geen zin.

Dit jaar heeft de politie niet ingegrepen, de hulpverleners en takeldienst krijgen hier gewoon de ruimte om hun werk te doen. Zit iemand dwars krijgt die echt wel op z’n falie van de rest.

Dat lijken wel woonwagenkamp praktijken...

Het is toch bizar dat ik hier niet eens mijn tuinafval mag verbranden en dat ze daar alles maar in de fik mogen steken omdat ze gewoonweg het gezag ondermijnen?