Geloven en medische wereld.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:32

Feit is ook dat bij al die mensen het vaccin niet werkt omdat ze een afweerstoornis hebben of onderliggende ziekte. 90% is ouder dan 70, als ik me goed herinner. En dat betreft gevaccineerden op de gewone afdelingen.

Op de Ic is 90% ongevaccineerd.

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:45

mysa schreef:
Feit is ook dat bij al die mensen het vaccin niet werkt omdat ze een afweerstoornis hebben of onderliggende ziekte. 90% is ouder dan 70, als ik me goed herinner. En dat betreft gevaccineerden op de gewone afdelingen.

Op de Ic is 90% ongevaccineerd.

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie


Nogmaals de vraag: het feit dat de cijfers hetzelfde zijn als vorig jaar, wil je beweren dat dit ligt aan het kleine groepje ongevaccineerden ? Lijkt mij niet, gezien gevaccineerden net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden als zij het virus bij zich dragen. Misschien zijn gevaccineerden zelfs nog gevaarlijker omdat zij een groen vinkje hebben en gewoon overal heen mogen en niet hoeven te testen. Je vergeet trouwens dat veel mensen die in het ziekenhuis belanden onderliggende ziektes hebben. Ik heb respect voor mensen die zich om geloofsredenen niet laten vaccineren. Als ik naar mijn eigen omgeving kijk, blijven de ongevaccineerden gezond of hebben weinig tot geen last als ze besmet zijn, maar bijvoorbeeld een bevriende restauranteigenaar zonder onderliggende ziektes, 2x gevaccineerd en flink ziek. De schoonvader van een kennis zonder onderliggende ziektes, 2x gevaccineerd en in het ziekenhuis beland. Maar goed, dat heeft niets met geloven te maken, dus ik laat het hierbij.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:50

Wat een rare discussie. Als je niet vaccineert, dan doe je dat niet, maar hou je dan wel aan de feiten ipv die te verdraaien. Daar hou ik niet van.

O ja en gisteren een leuke TV uitzending gezien van Waes waar hij oa op bezoek ging in....jawel.....Urk, dat hier ook nogal eens langs kwam. Ze kunnen erg mooi zingen daar.

Hier in Frankrijk per 100.000 zijn 67 niet gevaccineerden tegenover 24 gevaccineerde positief getest en zijn er 6,21 niet gevaccineerden tegenover 2 gevaccineerden op de IC terecht gekomen.
Dat is gewoon data, en dat is ook over de hele wereld te zien. Wel lijkt het dat bij ouderen 70++ de vaccinaties eerder minder volledig bescherming bieden. Mijn man mag voor de 3de prik gaan (78 jaar) en dat gaat hij ook doen. Wij wonen in Frankrijk.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:22

hahahatsjoe schreef:
mysa schreef:
Feit is ook dat bij al die mensen het vaccin niet werkt omdat ze een afweerstoornis hebben of onderliggende ziekte. 90% is ouder dan 70, als ik me goed herinner. En dat betreft gevaccineerden op de gewone afdelingen.

Op de Ic is 90% ongevaccineerd.

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie


Nogmaals de vraag: het feit dat de cijfers hetzelfde zijn als vorig jaar, wil je beweren dat dit ligt aan het kleine groepje ongevaccineerden ? Lijkt mij niet, gezien gevaccineerden net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden als zij het virus bij zich dragen. Misschien zijn gevaccineerden zelfs nog gevaarlijker omdat zij een groen vinkje hebben en gewoon overal heen mogen en niet hoeven te testen. Je vergeet trouwens dat veel mensen die in het ziekenhuis belanden onderliggende ziektes hebben. Ik heb respect voor mensen die zich om geloofsredenen niet laten vaccineren. Als ik naar mijn eigen omgeving kijk, blijven de ongevaccineerden gezond of hebben weinig tot geen last als ze besmet zijn, maar bijvoorbeeld een bevriende restauranteigenaar zonder onderliggende ziektes, 2x gevaccineerd en flink ziek. De schoonvader van een kennis zonder onderliggende ziektes, 2x gevaccineerd en in het ziekenhuis beland. Maar goed, dat heeft niets met geloven te maken, dus ik laat het hierbij.


De cijfers zijn niet hetzelfde als vorig jaar, er is een duidelijke leeftijdsverschuiving naar jongere patiënten. De groep die grotendeels gevaccineerd is, is minder aanwezig in de ziekenhuizen dan vorig jaar.
De gevaccineerden zijn niet net zo besmettelijk als ongevaccineerden. Symptomatische gevaccineerden zijn op hun viruspiek net zo besmettelijk als symptomatische ongevaccineerden. Hun besmettelijkheid neemt wel heel veel sneller af en in hun totaliteit zijn ze daardoor flink minder besmettelijk.
Zo'n 65% van de mensen die in het ziekenhuis belanden hebben geen onderliggende ziektes. Naarmate de leeftijd van de ziekenhuisopnames lager wordt, neemt het aantal mensen met onderliggende ziektes af. Ik heb zelf geen concrete cijfers over welk percentage van gevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komt onderliggend lijden heeft, maar de cijfers van het MUMC laat zien dat dit ver boven die 35% moet zitten.

Citaat:
. De situatie op de IC is dat 90% van de patiënten niet gevaccineerd zijn, immuun-onderdrukkende medicijnen gebruiken of een immuunstoornis hebben.


@mysa: de 90% bevat dus niet alleen ongevaccineerden, maar ook mensen die nu voor de derde prik mogen. Dit is de groep waarbij de derde prik geen booster is, maar een uitbreiding van de basisvaccinatie.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:01

Respect voor gelovigen die niet vaccineren? Die dus mogelijk anderen in gevaar brengen, wat niet erg is zolang hun plekje in de hemel maar is veiliggesteld?

Juíst als gelovige zou je je toch moeten laten vaccineren? Wat u voor uw naasten doet, doet u voor mij?

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:49

hahahatsjoe schreef:
mysa schreef:
Feit is ook dat bij al die mensen het vaccin niet werkt omdat ze een afweerstoornis hebben of onderliggende ziekte. 90% is ouder dan 70, als ik me goed herinner. En dat betreft gevaccineerden op de gewone afdelingen.

Op de Ic is 90% ongevaccineerd.

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/toel ... vaccinatie


Als ik naar mijn eigen omgeving kijk, blijven de ongevaccineerden gezond of hebben weinig tot geen last als ze besmet zijn, maar bijvoorbeeld een bevriende restauranteigenaar zonder onderliggende ziektes, 2x gevaccineerd en flink ziek. De schoonvader van een kennis zonder onderliggende ziektes, 2x gevaccineerd en in het ziekenhuis beland. Maar goed, dat heeft niets met geloven te maken, dus ik laat het hierbij.


Je komt met anekdotisch bewijs. Tegenover elk anekdotisch bewijs heeft een ander een tegenovergesteld anekdotisch bewijs. Anekdotisch bewijs is geen bewijs. N=1 in dat onderzoek. Maw de onderzoeksgroep is niet groot genoeg en daarmee is het onderzoek niet goed. (is vaker een manco in onderzoek.)
Om het maar even uit te leggen: We kunnen ondertussen wel stellen dat roken erg ongezond is en longkanker veroorzaakt. Lijkt mij wetenschappelijk bewijs genoeg voor. En dan kom jij met het anekdotische bewijs dat je een 100-jarige oma hebt die haar hele leven lang de ene sigaret met de ander aanstak. Daarmee 'bewijs' je dan dat roken niet slecht is.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:08

Tiggs schreef:
Respect voor gelovigen die niet vaccineren? Die dus mogelijk anderen in gevaar brengen, wat niet erg is zolang hun plekje in de hemel maar is veiliggesteld?

Juíst als gelovige zou je je toch moeten laten vaccineren? Wat u voor uw naasten doet, doet u voor mij?


Deze bewering is niet helemaal waar. Recent onderzoek heeft aangetoond dat mensen met vaccin net zo besmettelijk kunnen zijn als mensen zonder. Het vaccin zorgt dus voor bescherming van jezelf én (tot bepaalde mate) voor minder erge ziekte en daardoor versoepelingen. Maar je doet het niet om anderen te beschermen tegen ziek worden, dat kunnen ze alleen zelf door het vaccin te nemen.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:13

Love2sk8 schreef:
Tiggs schreef:
Respect voor gelovigen die niet vaccineren? Die dus mogelijk anderen in gevaar brengen, wat niet erg is zolang hun plekje in de hemel maar is veiliggesteld?

Juíst als gelovige zou je je toch moeten laten vaccineren? Wat u voor uw naasten doet, doet u voor mij?


Deze bewering is niet helemaal waar. Recent onderzoek heeft aangetoond dat mensen met vaccin net zo besmettelijk kunnen zijn als mensen zonder. Het vaccin zorgt dus voor bescherming van jezelf én (tot bepaalde mate) voor minder erge ziekte en daardoor versoepelingen. Maar je doet het niet om anderen te beschermen tegen ziek worden, dat kunnen ze alleen zelf door het vaccin te nemen.


Je verkleint wel de kans dat je medische zorg nodig hebt, waardoor mensen met andere aandoeningen verzekerd blijven van tijdige medische zorg.

Het is toch onvoorstelbaar dat kankerbehandelingen moeten worden uitgesteld, met mogelijk uitzaaiingen en de dood tot gevolg?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Geloven en medische wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:25

Het is ook te kort door de bocht om te zeggen dat mensen die gevaccineerd zijn net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden. Er is een vergelijkbare besmettelijkheid aangetoond bij een symptomatische besmetting binnen het huishouden dus als je op elkaars lip zit te hoesten en proesten.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:55

Blue_Eyes schreef:
Het is ook te kort door de bocht om te zeggen dat mensen die gevaccineerd zijn net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden. Er is een vergelijkbare besmettelijkheid aangetoond bij een symptomatische besmetting binnen het huishouden dus als je op elkaars lip zit te hoesten en proesten.


Ik denk ook niet dat ze NET zo besmettelijk zijn, maar wel besmettelijk.

Bij paarden is dat ook zo, een Rhino enting voorkomt geen Rhino (virus) besmetting, maar als alle paarden geënt zijn is de virusdruk (hoeveelheid uitgescheiden virusdeeltjes) minder groot. Paarden met een goede afweer (en/of paarden die zijn geent) zullen dan minder ziek worden of niet ziek worden.