Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:30


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:47

Mars schreef:
Marigold schreef:
Ik hoorde op de radio dat als weigermigranten wel plaats maakten er geen extra noodopvang nodig was nu.
Ondertussen kwam ik langs Meppel en dacht toch even kijken of dat schip voor 100 vluchtelingen er al lag, maar nee hoor die ligt er niet.
Dus hoe staat het er eigenlijk voor met die realisatie van de toegezegde extra noodopvang lokaties vraag ik me dan af.


Hier ligt er nu wel een schip met 70 vluchtelingen, enkel jonge mannen. Geen vrouw of kind te zien, bijzonder.


Ik vind dat een heel normaal beeld eigenlijk, om eerlijk te zijn. Vrouw en kinderen zitten veelal nog gewoon in de ellende in het land van herkomst.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:49

Dat is precies waarom dit niks oplost. De ellende is daar. De mensen die het echt zwaar en moeilijk hebben, kunnen niet hierheen komen.
Die brave politiek wil hier laten zien hoe fijn en goed ze zijn, maar ze laten daar mensen omkomen.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:53

Het is verschrikkelijke voor die mensen, ze worden gebruikt door alle regeringen. OOK de Nederlandse.
Door te zeggen laat maar komen houden ze dat daar in stand.
En als mensen hier zijn is er ook geen fatsoenlijke plek.
Dus al die mensen die maar pleiten voor laat maar hier komen, zien die niet in dat ze zelf mede dit in stand houden?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:14

Van de week werd een jongen op de luchthaven van volgens mij Belarus gevraagd hoe en wat. Die sprak al aardig Nederlands en ging het gewoon proberen, ondanks de gevaren. Maar zijn Nederlands verbaasde me echt, hoe goed dat al was.

De situatie is echt vreselijk en ik zou er niet in willen zitten, echt niet. Maar het is zoveel groter dan alleen de vluchtelingen hier opvangen.

En echt ingrijpen durft niemand, want ze zijn veel te bang vor escalaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:20

dat ze goed nederlands praten verbaast me niets, het is hun doel om naar hier te komen
ze weten wat de inburgeringscursus inhoud en om werk te krijgen moet je de taal spreken,
ze - de meeste - komen met voorbedachte raden

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:40

MCE schreef:
dat ze goed nederlands praten verbaast me niets, het is hun doel om naar hier te komen
ze weten wat de inburgeringscursus inhoud en om werk te krijgen moet je de taal spreken,
ze - de meeste - komen met voorbedachte raden


Deze was al hier geweest en ging het nog een keer proberen. Ik vroeg me af hoelang hij hier was geweest, dat hij al zo goed Nederlands sprak.

Natuurlijk kan je Nederlands leren, maar het is een moeilijke taal en je moet het ook wel horen en gebruiken om zo redelijk Nederlands te spreken.

Hij nam de risico's voor lief.

En dan mag ik niet vooroordelen, Er zijn redenen waarom ze hier heen willen en daar weg willen. Maar zo een jongen zag er ook niet slecht of onverzorgd uit bijvoorbeeld. Dat is een vooroordeel, maar als ik dan denk aan nood; denk ik aan honger, mishandeling etc.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:18

superpony schreef:
Maar zo een jongen zag er ook niet slecht of onverzorgd uit bijvoorbeeld. Dat is een vooroordeel, maar als ik dan denk aan nood; denk ik aan honger, mishandeling etc.


Dat is inderdaad wel een vooroordeel. Ik sprak laatst iemand die uit een oorlogsgebied was gevlucht. Hoog opgeleid, goede baan, mooi huis, heel fijn leven tot de oorlog kwam. Toen de bommen te dicht bij kwamen hebben ze alles achter gelaten en zijn vertrokken.
Ander verhaal was van een journalist, betrokken bij een humanitaire organisatie. Stelde teveel kritische vragen en dat werd hem niet in dank afgenomen. Daardoor was het gevaarlijk geworden.

Echte nood komt in verschillende vormen, niet altijd even zichtbaar.

Ik ben voor een eerlijk maar streng asielbeleid. Snelle afhandeling, eerlijke selectie, en dan degenen die mogen blijven ook goed helpen om een nieuwe start te kunnen maken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:23

Mjelleke schreef:
superpony schreef:
Maar zo een jongen zag er ook niet slecht of onverzorgd uit bijvoorbeeld. Dat is een vooroordeel, maar als ik dan denk aan nood; denk ik aan honger, mishandeling etc.


Dat is inderdaad wel een vooroordeel. Ik sprak laatst iemand die uit een oorlogsgebied was gevlucht. Hoog opgeleid, goede baan, mooi huis, heel fijn leven tot de oorlog kwam. Toen de bommen te dicht bij kwamen hebben ze alles achter gelaten en zijn vertrokken.
Ander verhaal was van een journalist, betrokken bij een humanitaire organisatie. Stelde teveel kritische vragen en dat werd hem niet in dank afgenomen. Daardoor was het gevaarlijk geworden.

Echte nood komt in verschillende vormen, niet altijd even zichtbaar.

Ik ben voor een eerlijk maar streng asielbeleid. Snelle afhandeling, eerlijke selectie, en dan degenen die mogen blijven ook goed helpen om een nieuwe start te kunnen maken.


Ja, dat snapt iedereen. Maar hier valt het op dat we zien hoe ernstig en slecht het is in de gebieden waar mensen weg willen en we hier DIE mensen niet krijgen.

Ja, ook mensen die het daar goed hadden, vluchten. Maar dat zijn ook de mensen met wat geld op zak om te kunnen vluchten.
Voor arme mensen is het DAAR onmenselijk.
Hier laat men de problemen zien, maar worden de mensen echt vergeten die daar achterblijven en dat is een nog groter probleem, want voor hun is de ellende nog vele malen groter. Dat is niet humaan en gaat nog een keer alle grenzen over.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:52

de arme mens zorgt voor aanwas, dat hebben ze daar hard nodig om "oorlogje" te kunnen blijven voeren
onder het mom " kinderen zijn de toekomst"?? kun je iedereen iets op de mouw spelden
om ze vervolgens te deporteren om welke reden dan ook
in Schinnen zitten ook meer mannen dan gezinnen, afspraken waren anders, reden: het laat zich raden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:55

de arme mens zorgt voor aanwas, dat hebben ze daar hard nodig om "oorlogje" te kunnen blijven voeren
onder het mom " kinderen zijn de toekomst"?? kun je iedereen iets op de mouw spelden

om ze vervolgens te deporteren om welke reden dan ook

in Schinnen zitten ook meer mannen dan gezinnen, afspraken waren anders, reden: het laat zich raden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8722876 ... te-sluiten

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:00

Vervolgens leunt meneer Rutte achterover in het pluche en laat Nederland langzaamaan overnemen :n
Stel je voor dat hij eens ballen zou tonen ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:02

hij laat gewoon het paard van Troje binnen komen, we kennen de afloop

maar dan kan hij wel zeggen ik heb het "niet actief" gedaan, is ook iedereen weer blij

kabinet is demissionair dus het kan allemaal en vooral zoals het doorgaat met de formatie kan het ook allemaal ,

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:52

MCE schreef:
in Schinnen zitten ook meer mannen dan gezinnen, afspraken waren anders, reden: het laat zich raden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8722876 ... te-sluiten

Ja, dat had je van te voren kunnen bedenken.
Lokale bewoners zijn er niet blij mee, en klagen ook nu al erover dat het allemaal alleenstaande mannen zijn.
In zo'n klein kerkdorpje zoveel vluchtelingen huisvesten, dat is ook wel voorgeprogrammeerd voor weerstand.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:57

waarom houd het COA zich dan niet aan de afspraken?? er zouden gezinnen komen,

of weten ze inmiddels nog niet dat er alleen maar mannen komen, gezinshereniging komt pas veel later, dat maakt het ook moeilijk verteerbaar, om ze allen als vluchteling te zien

ze houden meestal de plek bezet voor de echte vluchteling

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:06


DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:15

Daar ben ik ook niet direct bang voor, maar wat wel erg is dat een groot deel hier nooit mee gaat doen in de maatschappij.
Maar wel gebruik maken van onze zorgstaat. Dat is ook niet houdbaar.
Daar mogen beste strenge regels aan komen.
We vangen je op, maar binnen 5 jaar bedruip je jezelf. Anders word het Nederlandse paspoort weer ingenomen.
Gezonden mensen, daar kun je dat echt wel als tegenprestatie van verlanger hoor.
En voor de vluchtelingen die dat al van plan waren is dat dus ook geen hinderlijke eis. Dat is het alleen maar voor de gelukszoekers.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 08:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:54


Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:20


julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:32

Groot gelijk. Dat is al jaren gezanik en gekloot, met alleen af en toe halfslachtig wat maatregelen die niet afdoende zijn. Dan ben je als buschauffeur ook wel een keer klaar lijkt me.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:52

Je snapt ook niet dat ze niet eens een keer een goede oplossing voor dit probleem kunnen verzinnen.

De mensen die deze problemen geven zijn vrijwel alleen mensen uit veilige landen. Die mogen hier uberhaupt niet blijven. Blijkbaar kunnen we deze mensen niet eenvoudig terugsturen, wellicht een te softe aanpak. In onze buurlanden zullen ze ongetwijfeld deze problemen ook hebben. Als ze nou eens in EU vorm regelen dat dit probleem opgelost word dan zou het draagvlak voor asielzoekers die wel in aanmerking komen voor opvang flink verbeteren.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:56

Hier rondom Budel ook steeds problemen bij de bus en de trein weert-eindhoven.
Veel inbraken, intimidatie, diefstal.
En inderdaad steeds dezelfde groep.
Ik zou zeggen bus in en rijden maar. Maar dat mag dan niet... nou eens kijken als je dat 3 keer gedaan hebt hoeveel veiliglanders hier zelf niet vertrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:45

Mijn vriendin woont in Meppel, vlakbij haar huis ligt een schip in het kanaal met bijna 100 manlijke asielzoekers. Ze voelt zich niet heel veilig -O-