Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 17:21

Er zijn al wat topics over dit onderwerp geweest maar nu er weer een stroom vluchtelingen op gang gekomen is vanuit Afganistan heb ik het idee het nu echt muurvast loopt. Er is gewoonweg nergens meer een fatsoenlijke plek! Men ligt op veld bedden.
Ik vraag me af, hoe moet dat nu verder?
Wat kun je de mensen nou bieden als je niks meer te bieden hebt!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:24

deze vraag voorleggen aan de staatsecretaris!!!

die haalt alles hierheen maar overziet de gevolgen niet

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:14

Daar laten zitten is ook geen optie. Hier op een veldbed of daar dood? Geen keuze.

Hard aan de slag. Niet blijven lammetakken zoals de laatste jaren is gebeurd, maar nu echt gaan bouwen. Voor alle woningzoekers...

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:16

In NL komen we nu al ongeveer 300.000 woningen tekort, verstandig om idd allemaal mensen hierheen te halen die je nergens kwijt kan.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:17

Prrrr schreef:
Daar laten zitten is ook geen optie. Hier op een veldbed of daar dood? Geen keuze.

Hard aan de slag. Niet blijven lammetakken zoals de laatste jaren is gebeurd, maar nu echt gaan bouwen. Voor alle woningzoekers...


Nou nou nou.. Het is niet zo dat alle asielzoekers die hier binnen worden gelaten in hun thuisland de dood zullen vinden, dus laten we het niet erger maken dan het al is ;)

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:17

Ik zou persoonlijk het grootste gedeelte naar Duitsland doen, daar is heel wat meer ruimte vergeleken met Nederland en is het meer haalbaarder, ookal is het in chalets ofzo

Maar er moet wel een oplossing komen want terug kunnen zij niet. Maar jeetje zeg als ik online kijk wat een haat en misgunnend naar deze vluchtelingen..,, pfff

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:22

Ik vind het ook wel lastig hoor. Net op journaal, iemand die geboren en getogen is hier moet uit zijn anti kraak woning voor de asielzoekers. Nu is anti kraak natuurlijk ook niet je eigen woning maar je zet dus je eigen inwoners op straat

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 18:23

Prrrr schreef:
Daar laten zitten is ook geen optie. Hier op een veldbed of daar dood? Geen keuze.

Hard aan de slag. Niet blijven lammetakken zoals de laatste jaren is gebeurd, maar nu echt gaan bouwen. Voor alle woningzoekers...

Hier op een veldbed ala maar dat kan ook niet lang duren tot hier min of meer ook de pleuris uit breekt. Dat houd toch niemand vol zonder enige privacy!?
Er zijn al opstootjes op de centras waar men in de hal word gezet omdat er geen plek is.

Ik vraag me af hoe de buurlanden van ons het regelen. Neem aan ze niet allen naar NL komen!?

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:23

In Ermelo zijn ze afgelopen week weer de campings op gegaan om te controleren of er mensen permanent wonen.
Dat mag dus niet.

In Putten waar ik woon doen ze dit ook al jaren.
Regelmatig onverwachts de campings op en alles nalopen.

De wachtlijst voor een woning is dacht ik rond de 10 jaar als het niet langer is....

Waar moet iedereen heen....
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 08-10-21 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:24

Rennie89 schreef:
Ik zou persoonlijk het grootste gedeelte naar Duitsland doen, daar is heel wat meer ruimte vergeleken met Nederland en is het meer haalbaarder, ookal is het in chalets ofzo

Maar er moet wel een oplossing komen want terug kunnen zij niet. Maar jeetje zeg als ik online kijk wat een haat en misgunnend naar deze vluchtelingen..,, pfff


Ik vind dat niet zo gek, er staan er nog een paar duizend op de wachtlijst voor een woning en die krijgen ze met voorrang dus degene die al jaren betalen maken zo weinig kans op een huurwoning.
Daarbij kan je mij niet wijsmaken dat er 30/40000 voor Nederland hebben gewerkt.

Edit, daarbij werken ze met die voorrang de haatgevoelens in de hand.
Kijk maar eens op Woningnet bij verhuurde woningen.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 08-10-21 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 18:26

de parken van de heer Gilles ( massa is kassa) lijkt me ook een goede plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:27

Nadat ik 3x voor een woning op de eerste plaats ben geëindigd maar steeds de woning toch niet kreeg omdat er een asielzoeker of tbs'er de woning kreeg...
Denk ik dat er nu eerst gebouwd moet worden. Als iedereen die nu in Nederland woont een passende woning in een passende prijsklasse heeft kun je dan kijken of er weer vluchtelingen kunnen komen.
Nu loopt het vast. Dat heeft niets te maken met het vluchtelingen niet gunnen, maar ik wil zelf ook ergens kunnen wonen.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:27

Popstra schreef:
de parken van de heer Gilles ( massa is kassa) lijkt me ook een goede plek.



Waarom zou hij daar zijn parken voor moeten openstellen?

Dit is een serieuze vraag.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:30

In een buurland op een veldbed lijkt me een betere oplossing.
En liever wat meer dan dat.

Kijk dat ze hulp nodig hebben dat is geen discussie over mogelijk.
Maar opvangen in een land die daar simpelweg de mogelijkheden niet voor heeft is ook geen optie.
Dat heet niet discriminatie, voordat die kaart getrokken word, maar realisme.

Bereken uit wat hier de asielzoeker kosten, alles kosten.
Neem daar de helft van en gebruik dat daar.
De andere helft gebruik je om hier huizen te bouwen voor de mensen die al 10 jaar op de wachtlijst staan.

Ik denk dat beide partijen uiteindelijk dan het meeste krijgt wat ze nodig hebben.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 18:33

Nanne schreef:
Popstra schreef:
de parken van de heer Gilles ( massa is kassa) lijkt me ook een goede plek.



Waarom zou hij daar zijn parken voor moeten openstellen?

Dit is een serieuze vraag.

Nee hij moet natuurlijk niks maar zulk soort parken staan in de winter leeg dus waarom niet. Je krijgt er geld voor per asielzoeker per nacht dus is dan en win win lijkt mij!? Denk dat ze daar liever zitten dan met z’n allen op zaal.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:35

Popstra schreef:
Nanne schreef:



Waarom zou hij daar zijn parken voor moeten openstellen?

Dit is een serieuze vraag.

Nee hij moet natuurlijk niks maar zulk soort parken staan in de winter leeg dus waarom niet. Je krijgt er geld voor per asielzoeker per nacht dus is dan en win win lijkt mij!? Denk dat ze daar liever zitten dan met z’n allen op zaal.


Volgens mij zijn vakantieparken ook in de winter geopend toch? Tenminste, ik ben in de winter regelmatig in een huisje geweest.

En wat gaan we met die mensen doen zodra het park weer open gaat, als het uberhaupt dus al dicht gaat?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:36

Ik vind dat Nederland ze niet meer naar hier moet halen.
En dat is niet omdat ik racistisch ben en omdat Nederland vol is maar als je deze groep die nu al geen fatsoenlijke opvang hebben, waar ga je dan die duizenden laten die met hun gezinnen komen? Ook op veldbedjes en bankjes?

Laten ze eerst eens dit probleem aanpakken. Er zijn nog zat mensen die door moeten stromen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:36

Het gaat mij om de haat en nijd richting de vluchtelingen terwijl zij hier niks aan kunnen doen, dit heeft met de staat te maken.

Duitsland is bijna 9x groter dan Nederland en heeft 60 miljoen meer inwoners dan Nederland, dus er is daar gezien de statistieken meer ruimte. Maar dan moeten zij wel het geld en mogelijkheid hebben.

Het is heel vervelend voor de Nederlanders dat het moeilijk is om een woning te krijgen. Woningcorporaties krijgen volgens mij een hoop subsidie bij vluchtelingen (weet het niet zeker) dus zullen zij geen nee zeggen.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:47

De zorg komt mensen tekort, het onderwijs komt mensen tekort, de politie komt mensen tekort, ... en dan halen we er mensen bij die op alle 3 deze groepen een zwaar beroep zullen doen wegens verleden, misverstanden, etc.? Dan komen we ook nog eens iets van 300.000+ woningen tekort waar we 0,0 flexibel mee omgaan qua oplossingen en zitten we met een klimaatcrisis die gezien de huidige creatief boekhouden oplossingen voor natte voeten gaat zorgen. Wie denkt dan dat het een briljant idee is om mensen naar NL te halen waar ze meer druk op alles gaan leggen door zowel gezondheidsproblemen als een (fors) meer grondstoffen en energie slurpende leefstijl in vergelijking met herkomst? Groei van economie en/of bevolking gaat niks oplossen van de problemen hier, eerder in tegendeel.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:48

Er is al te weinig plaats voor de mensen die hier nu zijn. Zowel voor statushouders als mensen die hier geboren zijn, 10 jaar ingeschreven staan en nog geen woning kunnen krijgen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:51

Nanne schreef:
Prrrr schreef:
Daar laten zitten is ook geen optie. Hier op een veldbed of daar dood? Geen keuze.

Hard aan de slag. Niet blijven lammetakken zoals de laatste jaren is gebeurd, maar nu echt gaan bouwen. Voor alle woningzoekers...


Nou nou nou.. Het is niet zo dat alle asielzoekers die hier binnen worden gelaten in hun thuisland de dood zullen vinden, dus laten we het niet erger maken dan het al is ;)


Ik ging er even van uit dat het in de OP gaat over de Afghanen die opgehaald worden. Daar dood is voor die groep niet overdreven.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 18:52

Nanne schreef:
Volgens mij zijn vakantieparken ook in de winter geopend toch? Tenminste, ik ben in de winter regelmatig in een huisje geweest.

En wat gaan we met die mensen doen zodra het park weer open gaat, als het uberhaupt dus al dicht gaat?

Wat gaan ze überhaupt met al die mensen doen als ze hier een tijd zitten?? Verblijfs vergunning geven en vervolgens een woning aanbieden ( die er ook al niet zijn...)
Daar zitten er nog veel meer uit een eerdere lichting op te wachten.

Ik denk dat we alleen maar ellende creëren op deze manier en er weer een enorme onvrede onder onze bevolking gaan krijgen. Met name de mensen die inderdaad op een woning zitten te wachten.
En ellende verdienen de mensen die echt op de vlucht zijn absoluut niet is mijn mening.

sterregoud
Berichten: 1840
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:52

Linnie050 schreef:
In Ermelo zijn ze afgelopen week weer de campings op gegaan om te controleren of er mensen permanent wonen.
Dat mag dus niet.

In Putten waar ik woon doen ze dit ook al jaren.
Regelmatig onverwachts de campings op en alles nalopen.

De wachtlijst voor een woning is dacht ik rond de 10 jaar als het niet langer is....

Waar moet iedereen heen....


Waar moeten de mensen naar toe ? Heb wel eens een docu gezien over dat een man na scheiding ook gedwongen werd van het park af te gaan. Maar geen geld voor particuliere huur, en te weinig inschrijftijd. Die controles maken mensen dan dakloos ? Is dat humaan ?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:53

Nee, dat is niet humaan. Daarom moet er nu een keer serieus gewerkt gaan worden aan het creëren van woningen.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:56

tamary schreef:
De zorg komt mensen tekort, het onderwijs komt mensen tekort, de politie komt mensen tekort, ... en dan halen we er mensen bij die op alle 3 deze groepen een zwaar beroep zullen doen wegens verleden, misverstanden, etc.?

Dit zijn wel heel veel aannames!

We hebben 300.000 openstaande vacatures in Nederland waar deze groep heel goed op ingezet kan worden.

Woningtekort heeft meer te maken met het systeem waarmee we hier werken dan dat er een daadwerkelijk een te kort is.