Poging tot diefstal van honden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lalala_20

Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:12

Ik word ook bang van deze berichten, ik heb het de laatste tijd ook vaker gehoord/gelezen. Inderdaad van die Border Collie Tycho, maar ook deze twee verhalen waarbij het niet gelukt is om de hond te stelen:
https://www.ad.nl/utrecht/hond-diesel-5 ... ~abafd750/
https://www.ad.nl/binnenland/hond-bo-bi ... ~a9ed70d1/

Het is echt mijn grootste angst dat zoiets gebeurt, je kunt als vrouw in je eentje niet tegen twee of drie mannen op. Je hebt geluk als je een hond hebt die zelf van zich af bijt, maar mijn hond is een allemansvriend dus die loopt gezellig met iedereen mee. :(


xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:16

Ik loop ook niet meer helemaal op mijn gemak :n . Ik pas mijn wandelroutes ook aan als ik in de ochtend al vroeg wandel en het donker is. Eerst ging ik heerlijk buiten om een rondje en nu kies ik toch maar voor wisselende routes door het dorp..
Ik hoop dat de gekkigheid snel minder word.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:16

Goh, ik wist dat mensen laf waren maar hier had ik nog niet eerder van gehoord eerlijk gezegd. Hier gaat altijd alles los(waar mag uiteraard) en heb ik me werkelijk waar nooit druk gemaakt als we in het bos rondsjouwen, heb ook vaak alleen gelopen met onze Bulgaarse Herdershond.
Ik snap de angst wel, maargoed het is natuurlijk ontzettend zonde als angst je tegenhoud van alles.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:19

loriene schreef:
Ze mogen van mij proberen om onze hond te stelen }>
Onze mechelaar gaat echt niet vrijwillig mee :D


Nou dat!
Als er hier n vreemde het erf op komt, dan zien ze aan mij hoe ik op die gene reageer, en daar reageren zij weer op. Onderweg zijn ze nog veel alerter.

Heb nog een briljant filmpje van een pakketbezorger met een grote bek, maar vanwege zijn en onze privacy ga ik die hier niet plaatsen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:29

Met wandelen maak ik me (nog) niet heel druk. Maar de poort zit tegenwoordig wel standaard op slot. No way dat ze mijn honden uit de tuin jatten!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:48

Hier worden ze voornamelijk gejat om mee te fokken, vooral poedel kruisingen gaan voor rond de 1500-2000. Teefjes die al geholpen zijn worden meestal ergens gedumpt.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:20

_Nadia_ schreef:
Hier worden ze voornamelijk gejat om mee te fokken, vooral poedel kruisingen gaan voor rond de 1500-2000. Teefjes die al geholpen zijn worden meestal ergens gedumpt.


Ik heb een intacte poedelteef waar ik niet mee fok. Ik denk er serieus aan om haar alleen om deze reden te laten helpen.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:24

Vreselijk wat een dierenleed en leed voor de eigenaren. Wat een debielen… _-:( Maar ook voor jou ts, erg jammer dat je niet onbezorgd erop uit kan gaan met de hond.

Mijn hond mee naar de winkel en daar laten wachten deed ik al nooit. Ook vanwege (jonge) kinderen die ongewenst gedrag bij mijn hond zouden kunnen uitlokken.
Onze huidige hond gaat bij vreemden rechtop in de riem staan, zeker als ze dreigend overkomen. Waarschijnlijk erg geliefd bij dit tuig, maar ik vrees dat hij er weinig van heel laat. Onveilig voel ik me niet nee.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:32

Ik heb twee kleine hondjes en ik denk dat ik het niet te boven zou komen als ze uit mijn handen gegrepen zouden worden en mee genomen. Ik lees deze verhalen op social media ook echt met pijn in mijn buik en ik krijg er nachtmerries van. Het enige wat me nog een beetje moed laat houden is dat ik niemand ken ( en mijn hondenkring is erg,erg groot en verspreid over heel Nederland) die het daadwerkelijk mee gemaakt heeft. Ook in het geval van Tycho wat onlangs in de kranten heeft gestaan is niet helemaal duidelijk wat er nu gebeurt is, er zou autopsie gedaan worden maar wat daaruit gekomen is wordt niet bekend.
Voorzichtig zijn is goed maar ons dagelijks het plezier in wandelen ontnemen door horror verhalen zou ook zonde zijn.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:45

Ik lees het en pas me er deels op aan hou mijn omgeving beetje in de gaten. Loop niet dezelfde rondjes op dezelfde tijden nou deden we dat toch al niet want dat vind ik saai. Gaan wel gewoon het bos nog in of naar het strand. Ga mijn leven niet laten leiden door angst. Maar zat er wel aan te denken om haar op commando te leren bijten.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:45

Eerlijk, ik zeg niet dat het niet gebeurt maar ik geloof er niet in dat het op zulke grote schaal voorkomt en vooral niet dat bv Roemenen of andere Oost Europeanen hier honden komen jatten voor hondengevechten.
Het stikt in die landen van de straathonden, waarom hier moeite doen om een hond van iemand te jatten met alle risico's vandien terwijl ze daar zo van de straat te plukken zijn en geen haan die er naar kraait.
Om de zoveel jaar komen deze berichten weer op social media voorbij.
Kleine hondjes jatten die qua fok geld op kunnen leveren dat kan ik me eerder voorstellen.

Het leven is als een kerstmuts

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:13

Ik ben normaal echt niet flauw en vroeger met mijn stafford voelde ik me altijd veilig, hoe laat het ook was. Hij was een watje en een allemansvriend , maar dat zag je niet dus er werd vaak met een grote boog om hem heen gelopen.
Ik liet hem weleens voor de winkel 5 minuutjes wachten. Geen probleem.

Maar nu ik 2 Chihuahua's heb... Ik laat hen niet voor de buurtwinkel wachten. Behalve als ik geld op wil nemen, want dat is direct bij de ingang en kan ik ze zien.
's Avonds wandel ik niet meer met ze als het donker is. Dan laat ik ze achter plassen. In het begin van de avond wel, want dan is het nog druk in het dorp, maar later op de avond durf ik niet meer.
Er is hier in het dorp een paar jaar geleden ook geprobeerd een meisje te ontvoeren en dat heeft niet geholpen aan de angst mijn honden kwijt te raken. Ze zijn ook zo klein dus ook al zouden ze bijten (waar ik de teef wel voor aanzien), het zal geen schade aanrichten.

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:28

Al moet ik er echt niet aan denken dat ze mijn heerlijke frummel bij mij vandaan trekken. Ik ga er niet anders door doen.

De kans is zo klein dat het gebeurt, net als zoveel andere dingen om je heen mis kunnen gaan, dat als je daarnaar gaat leven, je jezelf beperkt en extra stress ervaart. Is ook niet gezond.

Soms is teveel informatie krijgen echt een vloek en maakt het je leven niet beter/leuker/makkelijker.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:13

nuscaniels schreef:
Eerlijk, ik zeg niet dat het niet gebeurt maar ik geloof er niet in dat het op zulke grote schaal voorkomt en vooral niet dat bv Roemenen of andere Oost Europeanen hier honden komen jatten voor hondengevechten.
Het stikt in die landen van de straathonden, waarom hier moeite doen om een hond van iemand te jatten met alle risico's vandien terwijl ze daar zo van de straat te plukken zijn en geen haan die er naar kraait.
Om de zoveel jaar komen deze berichten weer op social media voorbij.
Kleine hondjes jatten die qua fok geld op kunnen leveren dat kan ik me eerder voorstellen.


Dankjewel voor dit antwoord, ik denk dat je gelijk hebt en het stelt me weer een beetje gerust :)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:17

nuscaniels schreef:
Eerlijk, ik zeg niet dat het niet gebeurt maar ik geloof er niet in dat het op zulke grote schaal voorkomt en vooral niet dat bv Roemenen of andere Oost Europeanen hier honden komen jatten voor hondengevechten.
Het stikt in die landen van de straathonden, waarom hier moeite doen om een hond van iemand te jatten met alle risico's vandien terwijl ze daar zo van de straat te plukken zijn en geen haan die er naar kraait.
Om de zoveel jaar komen deze berichten weer op social media voorbij.
Kleine hondjes jatten die qua fok geld op kunnen leveren dat kan ik me eerder voorstellen.



Eens. Ik zou weleens van de politie zelf hier een statement over willen zien, over hoe vaak het voorkomt, wat ze nou echt met de honden doen etc.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-21 10:22

Gisterenmiddag verscheen in mijn "FB kennissen" kring weer een berichtje - met video van de bus en al. ter waarschuwing. Plaats was 6km verder dan mijn huis...
Ik vind het echt serieus dichtbij komen..

En nee, ik wil ook niet in angst leven- maar ik merk dat het echt in mijn hoofd blijft plakken.
Beetje hetzelfde als toendertijd dat er paarden mishandeld werden in eigen weides. Toen het echt heerlijk weer was, en mijn stal zei "ze blijven lekker buiten vannacht" - moest ik ook slikken...En nee- ik ga niet mijn paard binnen zetten voor "mogelijk dat" . Dat gevoel is redelijk weggevaagd...
Ik neem aan dat dit gevoel ook wel vervaagt...En in de tussentijd probeer ik maar te leven als: een gewaarschuwd mens telt voor 2....

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:30

Die nieuwsberichten niet lezen scheelt een hoop onrust en angst

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

DuoPenotti

Berichten: 29355
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:35

Angst ook niet, heb ze altijd aangelijnd, dat scheelt weer denk ik.
Maar oplettend wel.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:15

Geen paniek, gewoon het gezonde verstandje gebruiken. Aangelijnd houden, of alleen los als je hond goed luistert, en dicht bij je houden als er onbekenden in de buurt zijn, dan kan er niets gebeuren.
De keren dat hier in de buurt honden meegelokt/meegenomen werden, liep de hond los, en buiten bereik van de eigenaar.


En uiteraard hond niet bij een winkel achterlaten. Dat kon ik als kind begin jaren 70, maar is niet meer van deze tijd.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:19

Net gelezen over Tycho en daar kan ik dus echt om janken ;( wat verschrikkelijk.

Als het zo dichtbij komt begrijp ik je angst.

Maar het heeft geen zin om er bang voor te zijn denk ik. Je hond aangelijnd houden, meer kun je niet doen.

Het probleem van internet is dat elk erg verhaal overal verspreid kan worden waardoor je nu echt goed op de hoogte gebracht wordt van alle zieke en vreselijke dingen in de wereld.

Het is goed om je bewust te zijn van de gevaren, het is goed om risico's te beperken (hond aanlijnen, niet in de tuin laten tijdens je werk, niet bij de winkel laten,...) maar naast die aanpassingen laat je het denk ik best los. Wandelen met de hond hoort leuk en ontspannend te zijn, probeer dat beetje bij beetje terug op te zoeken want dit is gewoon erg jammer voor je.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:47

Ik snap je angst. Ik vind het ook spannend, met mijn 6 maand oude puppy van een ras dat als warme broodjes over de toonbank gaat voor een niet zo misselijk bedrag (Labradoodle). En zelf ben ik ook maar 1.70 en een meisje.
Maar goed, ik vind het zelf sowieso ook spannend om savonds in het donker te wandelen, ook zonder hond. Dus ik loop in het donker een rondje dichtbij, en ik woon in de randstad vlakbij het centrum van een stad dus voordeel is dat er altijd wel mensen zijn. Als ik merk dat ik even alleen ben sta ik ook echt op scherp en soms ren ik dan een stuk vooruit waar het weer drukker is :+
Ik probeer het los te laten en ik ben sowieso al alert op busjes op vreemde plekken of die langs rijden. Ook voor mijn eigen veiligheid eigenlijk. En mensen die op een plek zijn in hun eentje die daar niks te zoeken lijken te hebben loop ik ook omheen. Maar vooralsnog voelt het het fijnst als er ‘getuigen’ zijn. Dus die zoek ik in het donker maar op. En overdag is het sowieso druk in mijn omgeving en ook in de nabij gelegen ‘bossen’ dus dat helpt wel heel erg met veiligheidgevoel. Misschien kun jij ook wat drukkere plekken opzoeken TS?

✰ P I N T O ✰

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:56

Ik ben niet bang maar hier bij de supermarkt binden ze nog steeds hun hond aan de paal.Ik vind dat zo dom want hier vlak bij zijn ook honden gestolen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:31

Ik ben er niet bang door geworden, maar ik vind het wel vreselijk dat het gebeurt. Hoe vaak maakt me niet eens zo heel veel uit, elke hond is er eentje teveel.

Wij hebben 2 kleinere hondjes en een Border collie pup. Maar mn ene kleine reu is totaal niet sociaal. Als ik vriendelijk tegen iemand praat, is hij alert, maar oke. Komt iemand verkeerd op ons af, gaat ie wel "klaar" staan. En ondanks klein, kan hij wel schade aanrichten. Teefje doet dan wel mee, maar die is van zichzelf sociaal.

Wel hebben we links en rechts de poorten op slot. Ten eerste hoeven wij niet daar doorheen per se en hoeven anderen niet door te lopen zonder uitnodiging of aankondiging. Je kan ook op mn raam kloppen en kan ik iemand binnen laten.

Bij de paarden zit stroom boven het toegangshek en daar hangen ook flinke sloten. Metaal hek, dus hoor het sws als ze daar aan zouden zitten, maar dan moet je dus ook het stroom pakken.

Het is semi afgelegen, maar iedereen kent elkaar wel, dus mensen van buitenaf vallen op. Ik denk als ik 1x gil, mensen wel snel reageren.

Maar ik laat mn honden voor hun veiligheid, onze veiligheid en die van andere honden en beesten sws niet ergens alleen.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:40

Hond bij de supermarkt vastbinden deed ik al niet.
Ondanks een hoog hek gaat de hond wel naar binnen als ik even het huis uit moet.

[o]

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:46

Bij ons in de regio ook nog recentelijk:

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20210818_36226418

Bordercollie in een camper gelokt en naar Duitsland gereden. De daders hadden hem gelijk thuis geregistreerd als zijnde 'eigen'.
Gelukkig was er een wijkagent alert genoeg en mbv getuigen en camerabeelden van de boulevard kon de hond weer opgespoord worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miszblueeyes en 66 bezoekers