Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:33

Fijn!
Maar 't wordt steeds gevaaarlijker, schrijven ze. Brrr.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:25

Cowgirl schreef:
Ook goed nieuws voor hun. Ze hebben een vliegtuig!

zo'n 2 uur geleden geplaatst op hun Fb pagina

https://www.facebook.com/kabulsmallanimalrescue/

Fingers crossed opnieuw en dat ze maar snel weg kunnen zijn.

Het ziet er niet goed uit voor Charlotte en de honden, ze zitten waarschijnlijk nog steeds vast op het vliegveld en de situatie is zeer ernstig. Momenteel volg ik ze dag & nacht, hopend op een update die aangeeft dat ze samen met de honden in veiligheid wordt gebracht. Via Twitter komen de meeste updates binnen.

https://twitter.com/SPCAINT/status/1432223377587113988

https://twitter.com/KSAnimalRescue

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 17:20

Bedankt voor de update Ann. Ik hoop zo dat dit goed komt maar ik maak me zorgen, het duurt zo lang.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:03

Pff wat een situaties ginder. Duimen dat het alsnog goed komt!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:32

Een ontzettend trieste update op hun Twitter pagina... ;(
Ik ben er kapot van.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:04

Ann schreef:
Een ontzettend trieste update op hun Twitter pagina... ;(
Ik ben er kapot van.


Ik heb geen twitter noch fb. Wil je meedelen wat er gebeurd is ?

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:58


thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:03

Ik begrijp er het meeste niet van. Mijn Engels is prima voor het reserveren van een hotelkamer of bestellen van wat eten, maar daar heb je het helaas mee gehad. Iemand die in het kort kan vertalen wat er geschreven is?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:17

Ik zie ook niet direct welke trieste update er bedoeld wordt. Het hele proces is triest natuurlijk, maar verder zie ik niet direct iets bijzonders dat heel recent gebeurd zou zijn.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:21

Als ik even verder zoek op Twitter lijkt het er op dat de 51 US Military Dogs mogelijk alsnog het land uit kunnen omdat ze "Amerikaanse honden" zijn. Sowieso waardevolle honden omdat ze goed getraind zijn en naast militairen gewerkt hebben. De overige honden (en puppies) lijken (door USA militairen?) geforceerd los te zijn gelaten rondom het vliegveld. Dit omdat ze geen band met de USA hebben en dus, zelfs als hond, daar het land niet in mogen. Heel cru gezegd zijn dat momenteel eigenlijk wandelende schietschijven. Charlotte is ook achter gebleven omdat ze weigerde een puppy op te geven die ze fysiek vast had. Ik hoop eigenlijk vooral dat ze daarmee niet haar eigen doodvonnis getekend heeft.
En wat ik zo uit het filmpje begreep waren zij niet de enige organisatie die last van dat besluit van hogeraf hebben.
Wat een drama... ;(

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:27

Blij voor de dieren die gered zijn verdrietig voor de gene die moeten blijven

Pen gaat nog zwaar krijgen genoeg mensen die hem haten om dieren voor de mens te laten gaan

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:29

tita schreef:
Blij voor de dieren die gered zijn verdrietig voor de gene die moeten blijven

Pen gaat nog zwaar krijgen genoeg mensen die hem haten om dieren voor de mens te laten gaan

Pen had daar niks over te zeggen. Biden heeft besloten dat men zonder visa het land niet in mocht. Van wat ik begreep heeft zijn personeel hem gedwongen te vertrekken.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:16

Blacky94 schreef:
tita schreef:
Blij voor de dieren die gered zijn verdrietig voor de gene die moeten blijven

Pen gaat nog zwaar krijgen genoeg mensen die hem haten om dieren voor de mens te laten gaan

Pen had daar niks over te zeggen. Biden heeft besloten dat men zonder visa het land niet in mocht. Van wat ik begreep heeft zijn personeel hem gedwongen te vertrekken.
Huh, Biden? Hij ging toch naar de UK, en zijn personeel had visas? Zij mochten geloof ik het vliegveld niet in, omdat ze Afghaans zijn.

Verder... Heel erg inderdaad voor de overige honden. Ik hoop dat de 50 "Amerikaanse" honden in elk geval wel snel mogen vertrekken...

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:00

Sorry, tis laat, haal idd wat dingen door elkaar. Maargoed feit blijft wel dat zijn personeel niet mee mocht en dat dat in die zin niet zijn keuze is geweest.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:03

Sowieso überhaupt bizar dat die 50 Amerikaanse honden niet verdeeld over vluchten de afgelopen weken mee konden. Gewoon alles wat past hop dat klote vliegtuig in. En dat er nu nog honden naar de UK hebben kunnen gaan heeft niets te maken met of we wel of geen mensen mee kunnen. Wat zijn we toch een raar volk dat er mensen zijn die zich daar over op kunnen winden. Elk leven is er 1, mens en dier.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:25


Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 07:07

Je bent goed op de hoogte Ann, weer bedankt voor de update. Ik had op beter nieuws gehoopt. Het eerste waaraan ik denk als ik wakker word is zouden ze geëvacueerd zijn. Ik denk dat het in Pen’s voordeel was dat hij marinier is, die laten hun collega’s niet achter. Charlotte heeft dit voordeel niet. Ik hoop zo dat het goed komt met de mensen en de dieren.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:52

Ik werd zo verdrietig toen ik vanmorgen las dat het niet was gelukt. En vervolgens lees je over onklaargemaakte vliegtuigen door het Amerikaanse leger. Was er dan echt geen piloot meer die er nog eentje had kunnen terugvliegen? ;(

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:56

Omg, wat gaat er nu gebeuren voor hun? Er gaan geen reddingsvluchten meer uit het land :(

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:29

Ze gaan proberen om de losgelaten honden (veel puppy's) weer te vangen, in veiligheid te brengen en via een andere manier uit Kabul te krijgen. Ik hoop dat veel mensen hen via SPCA International en de andere betrokken organisaties blijven ondersteunen. Er is nu veel aandacht voor, waardoor er hopelijk andere manieren kunnen worden gevonden om de mensen en dieren in veiligheid te brengen.

Een andere organisatie die achtergelaten militaire honden in veiligheid probeert te brengen, heeft net te horen gekregen dat een grote sponsor voor het vliegtuig om te kunnen vertrekken, zich terugtrekt. De ellende houdt maar niet op...

De FB pagina van Kabul Small Animal Rescue voor meer info:
https://www.facebook.com/kabulsmallanimalrescue/

SPCA International:
https://www.facebook.com/spcai/?ref=page_internal

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:47

LindyH schreef:
Ik zie ook niet direct welke trieste update er bedoeld wordt. Het hele proces is triest natuurlijk, maar verder zie ik niet direct iets bijzonders dat heel recent gebeurd zou zijn.

Met de Nowzad dieren gaat het prima, die zitten veilig in Engeland. Maar er is nog een rescue organisatie bezig om dieren uit Kabul te krijgen (Kabul Small Animal Rescue) en honden van hen zijn gisteren gedwongen losgelaten op het vliegveld van Kabul en is Charlotte van KSAR ook achtergebleven in Kabul omdat ze een gehandicapt pupje niet hulpeloos achter wilde laten daar ter plekke.

Ze heeft niet eens de gelegenheid gekregen om de honden weer naar hun veilige shelter te brengen. De Taliban heeft nu de controle over dat vliegveld en de gedwongen losgelaten honden maken weinig kans om daar te overleven...

Charlotte heeft daar met enkele medewerkers + honden bijna een week vastgezeten omdat ze geen toestemming kregen om daar weg te gaan van de Amerikaanse regering, terwijl er al diverse organisaties hulp aanboden om hen daar weg te krijgen.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:31

Vre se lijk.....

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:17

Ann schreef:
LindyH schreef:
Ik zie ook niet direct welke trieste update er bedoeld wordt. Het hele proces is triest natuurlijk, maar verder zie ik niet direct iets bijzonders dat heel recent gebeurd zou zijn.

Met de Nowzad dieren gaat het prima, die zitten veilig in Engeland. Maar er is nog een rescue organisatie bezig om dieren uit Kabul te krijgen (Kabul Small Animal Rescue) en honden van hen zijn gisteren gedwongen losgelaten op het vliegveld van Kabul en is Charlotte van KSAR ook achtergebleven in Kabul omdat ze een gehandicapt pupje niet hulpeloos achter wilde laten daar ter plekke.

Ze heeft niet eens de gelegenheid gekregen om de honden weer naar hun veilige shelter te brengen. De Taliban heeft nu de controle over dat vliegveld en de gedwongen losgelaten honden maken weinig kans om daar te overleven...

Charlotte heeft daar met enkele medewerkers + honden bijna een week vastgezeten omdat ze geen toestemming kregen om daar weg te gaan van de Amerikaanse regering, terwijl er al diverse organisaties hulp aanboden om hen daar weg te krijgen.



Ik wil hier nu wat neerzettenmaar dan krijg ik een officiele waarschuwing denk ik..... }>

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nowzad Afghanistan dierenopvang evacuatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:13

Op insta word Biden echt afgeserveerd door dieren liefhebbers.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 21:02

bigone schreef:
Op insta word Biden echt afgeserveerd door dieren liefhebbers.

Niet ook afgeserveerd als mensen liefhebber? ;)