Persoonsverheerlijking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-21 16:41

Sakura 789. Zoals gezegd volg ik deze man al jaren bij zijn televisiewerk en in de media is er een heel naslagwerk te vinden over het hoe en wat.
Dus ja……… dan kan 1 en 1 wel eens twee zijn.
Maar daar zullen we het vast niet over eens worden.
Geeft niks
Blijf gewoon jezelf en lekker reageren.
Daar is dit topic nu eenmaal voor.

Niet zeuren maar lééf!!


Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:47

Wijd eens uit over die som? Want als ik vraag wat hij dan fout heeft gedaan dan zeg je weer van niets echt, dus wat is dan wat er zo erg is aan die man dat het raar is dat mensen hem respecteren en eren of van gedachten zijn veranderd als ze meer te weten komen of meer over hem willen weten?
Ik zie zo weinig onderbouwing in jouw posts, en dat vind ik wel jammer, want ik wil graag zien waar een mening vandaan komt. Dan is hij ook makkelijker te respecteren.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:02

Ik denk dat het ook gewoon logisch is dat er altijd wel mensen zijn aan wie je "een hekel" hebt, maar dat het wel fair is om, wanneer het om mensen gaat waar je alleen maar flarden van mee krijgt, te beseffen dat je "oordeel" gebaseerd is op zeer beperkte informatie.

Ik kan ook wel een paar types opnoemen op TV die ik vervelend vind overkomen. Maar waar ik me simpelweg niet in verdiept heb. Misschien blijkt bvb. zo'n Rutger van PowNed ook wel een hele leuke vent te zijn.... :=

chanicha

Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:41

Het gaat erom dat hij voor heel veel mensen goed heeft gedaan, bijgestaan en aandacht gegeven en omdat hij volgens een stel lui, met de hersens van een fruitvlieg, te dichtbij kwam wordt hij geliquideerd.
Of hij nu lief of niet lief was of dansje hem nou mag of niet dat doet helemaal niet ter zake!
Hij heeft voor heel veel mensen heel veel betekend.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-21 18:26

Daar gaan we weer.
In de ogen van sommige kan de man dus niks fout doen.

Maar als ik dan iets moet noemen weet ik nog dat meneer negatief in het nieuws is gekomen als het ging om zijn omgang met de onderwereld.
Bovendien was de “ ontknoping “ van de Joran van de S zaak er ook een waar menig een destijds vraagtekens bij zetten.
Even als de zaak van Mabel.
Gelukkig kreeg hij die Emmy
Maar nogmaals………ik denk dat de gene die nooit fouten maakt nooit geboren kan worden.
En feitelijk staat dat wat mij betreft ook gewoon los van deze zaak.

En nogmaals heb ik nikst tegen Peter R.
Ik heb alleen wat moeite met die verheerlijking die rond de man is losgebarsten.

Niet zeuren maar lééf!!

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:30

ik denk dat wat jij als persoonsverheerlijking zite (wat echt iets anders is), gewoon fatsoen is.
Een eigenschap die de meesten van ons wel bezitten, maar omdat we ook zoveel andere emoties hebben die om voorrang dringen, niet altijd vooraan staat.
Maar bij als we dan door een schok tot het besef komen dat fatoen op zijn plaats is, worst dat ook gebruikt.
Dat is geen persoonsverheerlijking of doen alsof iemand alleen maar goed heeft gedaan, maar respecteren wat er goed is gedaan.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-21 18:59

Daarin verschillen jij en ik dan echt te veel van mening.
Maar dat geeft niks.
Maar om daar inderdaad over door te zagen zoals hier al eerder genoemd wordt is ook zinloos.

Net zo zinloos als de kogels die door het hoofd van Peter R zijn gegaan.
Want dat blijft een feit.

Niet zeuren maar lééf!!

Qimm

Berichten: 15148
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:03

Daar zijn we het allemaal over eens

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:04

Tancreda4 schreef:
Ik vind het verbitterd overkomen.
"ja maar ze vonden hem super stom en nu vinden ze het opeens super erg". Alsof iemand zijn mening niet mag veranderen. Alsof iedereen die hem stom vond dit hem toewenst (ik mag toch hopen van niet, dan hoor je ergens opgesloten thuis). Alsof iemand niet uit respect naar de persoon (en vooral nabestaanden) hun medeleven kunnen tonen. Alsof iemand niet perse het wegvallen van die bepaalde persoon, maar de gebeurtenis zelf zeer schokkend kunnen vinden?

Ik vind het logisch dat je de verzuurde mensen niet meer hoort. a) omdat dit iets is dat je niemand toewenst b) omdat het geen toegevoegde waarde heeft en c) omdat je respect hebt voor de nabestaanden. Nu negatieve dingen over hem spuien moeten zij zich opeens verantwoorden waarom zij iemand wel zielsveel gaan missen en kapot gaan van verdriet. Naar persoon ben je dan om die schop na te geven.

Over standbeelden etc. Laat mensen lekker. Ik hoef hem ook niet voor mijn huis, zal er niet heen gaan. Maar als anderen dat willen, prima toch. Zo zijn er wel meer standbeelden om iemand te eren of te herdenken wat voor mij niet had gehoeven. Maar ik lig er ook niet wakker van als die er wel zijn en anderen het wel willen.


Ieder mag zijn mening veranderen en een ander mag zich er over verbazen, niks geen verbittering aan hoor.

Ik denk dat niemand iemand zo een dood toewenst of je iemand nu aardig vind of niet.

Dit is een topic over persoonsverheerlijking, niet zo zeer over enkel Peter R de Vries. Ik denk verder dat de meeste mensen hier wel het fatsoen hebben om er respectvol mee om te gaan, dit topic gaat echter over de plotselinge verheerlijking van bekende personen die dood zijn gegaan, welke eerder niet op veel bijval van mensen konden rekenen. Die omslag daar gaat het hier om, ik denk dat daarom ook de negatieve kanten van de gestorven personen zijn benoemd.

Als je zegt dat je een gestorvene niet zo aardig vond, is dat niet altijd een schop na voor familie.
Wij kregen voor mijn zus ook allemaal vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien. Daar hebben we als familie wel eens de wenkbrauwen over opgetrokken, wetende dat dat helemaal niet gemeend was. Het was goed bedoeld, maar het klopte niet. Als familie weet je ook de nare trekjes heel goed, dus voor ons wat dat dan geen schop na. Dus het is niet een algemeen iets dat het als een schop na wordt gezien.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:07

7ofhearts schreef:
Daarin verschillen jij en ik dan echt te veel van mening.

Waarin? De uitleg van het woord persoonsverheerlijking?
Het feit dat mensen fatsoen als eigenschap hebben?
Het feit dat mensen door fatsoen soms ineens ander gaan doen?
Of all of the above?

En ik vind de verschillen in mening op zich trouwens prettig hoor, anders heb je geen discussie, maar alleen een topic vol "ja dat vind ik ook" of "ja dat vind ik ook niet".
Dit is veel levendiger

Mindim schreef:
Als je zegt dat je een gestorvene niet zo aardig vond, is dat niet altijd een schop na voor familie.
Wij kregen voor mijn zus ook allemaal vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien. Daar hebben we als familie wel eens de wenkbrauwen over opgetrokken, wetende dat dat helemaal niet gemeend was. Het was goed bedoeld, maar het klopte niet. Als familie weet je ook de nare trekjes heel goed, dus voor ons wat dat dan geen schop na. Dus het is niet een algemeen iets dat het als een schop na wordt gezien.

Maar als het nu in de media werd gezet dat je zus een etterbak was? Voelt dat dan niet als een beetje te ver gaan? Zelfsals het waar is? Ik vind huiselijke kring enonbekenden nogal een verschil. Ik heb geen goede band met een zus, en onderling spreken we niet veel goeds over haar, maar als ze haar zwart zouden maken in de media, is de familie de eerste die haar zou verdedigen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-07-21 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

chanicha

Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:09

7ofhearts schreef:
Daar gaan we weer.
In de ogen van sommige kan de man dus niks fout doen.

Maar als ik dan iets moet noemen weet ik nog dat meneer negatief in het nieuws is gekomen als het ging om zijn omgang met de onderwereld.
Bovendien was de “ ontknoping “ van de Joran van de S zaak er ook een waar menig een destijds vraagtekens bij zetten.
Even als de zaak van Mabel.
Gelukkig kreeg hij die Emmy
Maar nogmaals………ik denk dat de gene die nooit fouten maakt nooit geboren kan worden.
En feitelijk staat dat wat mij betreft ook gewoon los van deze zaak.

En nogmaals heb ik nikst tegen Peter R.
Ik heb alleen wat moeite met die verheerlijking die rond de man is losgebarsten.


Daar gaan we weer!
Niemand zegt dat hij heilig is en nooit iets fout heeft gedaan maar jij moet het lekker blijven zien zoals jij het wil dan doe ik dat ook.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:12

@Mindim, maar zou je het dan fijn hebben gevonden dat mensen zouden zeggen dat ze je zus een verschrikkelijk mens vonden?
Dat overdreven ophemelen hoeft niet van mij, zeg dan niks zou ik zeggen. Maar misschien waren ze in een positie dat ze wel geacht werden wat te zeggen. Is dan ook zo wat als ze gaan zeggen tja lig er niet wakker van en laat er geen traan over.

Net als dat ik ga kijken bij een pasgeboren kindje, echt zelden een knappe gezien.
Maar dat zeg je dan toch niet? Wat een lelijk ding, hoop dat die komende tijd nog bijtrekt :+

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-21 19:33

Dit.
Je doet het nu overkomen alsof ik geen fatsoen zou hebben.
Tenminste, dat is zoals ik het lees.
Nou, dan voel ik geen energie meer om daar gezellig op door gegaan wordt.

Best jammer eigenlijk, want zo stranden veel topics.
Bovendien snap ik niet zo goed waarom ik fouten zou moeten gaan benoemen.

Het gaat er niet om wat de man goed of fout gedaan zou hebben.
Het gaat ( ging ) er om waar de massale rouw vandaan kwam bij het overlijden van een BN ner.
Nu dan Peter R, maar het verschijnsel is al vaker gezien.

En dan in het bijzonder als iemand dus eerst vanuit een negatief beeld wordt bekeken, waarbij de grote massa als een blad in de boom zijn mening opeens bijstelt

Natuurlijk kent ons ons, dus de aanhangers vormen in zo een geval al snel een front.
Maar nogmaals, er zijn nog steeds mensen die de man gewoon als een man zagen.
Niks meer en niks minder.

Ik heb al tig keer uitgelegd waarom dat voor mij zo is.
Van andere die meedoen aan dit topic krijg ik alleen te horen wat er al die weken op de tv is gezegd.
Niks nieuws en slechts dat wat naar buiten gebracht is.
Dat valt bij mij onder de categorie herkauwen/ napraten.
En dan kan je natuurlijk slim zijn en het balletje in de richting van de fatsoensnorm gooien of “ aannames “ ( ook veel gehoord in topics die opeens moeilijker gingen lopen )

Maar goed, met mijn fatsoensnorm is niks mis.
Met mijn aannames ook niet.
Blijft over dat we het gewoon niet eens worden.
Klaar.
En wie weet wilt of kan iemand anders nog de boel los trekken…….. Peter R zou zeggen dat de zaak muurvast zit. ;-)
Wie weet over een paar jaar, als de grootste shock voorbij is dat men minder op eieren loopt wat betreft zijn of haar uitlatingen.

Het is net als met Corona.
Hoest een keer in een drukke winkel en iedereen staart je met grote geschrokken ogen aan.
Hoe durf je!!!

Niet zeuren maar lééf!!

Qimm

Berichten: 15148
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:33

Nou iid. Bij baby's kom ik ook echt niet verder dan 'och wat een schattige kleine handjes' Ik vind baby's echt verschrikkelijk, maar dat zal ik niet tegen kersverse ouders zeggen :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:54

DuoPenotti schreef:
@Mindim, maar zou je het dan fijn hebben gevonden dat mensen zouden zeggen dat ze je zus een verschrikkelijk mens vonden?
Dat overdreven ophemelen hoeft niet van mij, zeg dan niks zou ik zeggen. Maar misschien waren ze in een positie dat ze wel geacht werden wat te zeggen. Is dan ook zo wat als ze gaan zeggen tja lig er niet wakker van en laat er geen traan over.

Net als dat ik ga kijken bij een pasgeboren kindje, echt zelden een knappe gezien.
Maar dat zeg je dan toch niet? Wat een lelijk ding, hoop dat die komende tijd nog bijtrekt :+



Heel eerlijk boeit het me niet zo wat wildvreemden vinden.
Zonder in detail te treden, was mijn zus haar ziektebed door velen te volgen. Wildvreemden die me aanspraken met de meest vreemde vragen, fatsoenlijk en onfatsoenlijk. Ik steek daar mijn energie niet in.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:00

Dat kan ik me voorstellen. En gelijk heb je.

Maar ik reageerde op dat je zei: "vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien"

Moesten ze dan maar eerlijk zeggen wat ze van haar vonden?
Ik vind persoonlijk niet :)

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-21 21:20

de persoonsverheerlijking zelfst.naamw. (v.)
Verbuigingen: persoonsverheerlijkingen

het dwepen met, ophemeling van een bepaalde persoon

Niet zeuren maar lééf!!

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:17

Bij ophemelen denk ik aan mooier maken dan het is.

Dat vind ik niet helemaal hetzelfde als uit respect vooral de goede kanten belichten en eventuele mindere kanten lekker laten rusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:06

DuoPenotti schreef:
Dat kan ik me voorstellen. En gelijk heb je.

Maar ik reageerde op dat je zei: "vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien"

Moesten ze dan maar eerlijk zeggen wat ze van haar vonden?
Ik vind persoonlijk niet :)

Heel eerlijk? Ik had liever dat ze dan niets zeiden, dan iets waar ze niet helemaal achter stonden, omdat men over de doden niets dan goeds zegt.
Ik denk dat familie doorgaans prima weet wanneer men onder die noemer aardige dingen zegt, ik vind dat eigenlijk nóg kwetsender dan de waarheid.
Maar goed, das mijn mening.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:37

7ofhearts schreef:
de persoonsverheerlijking zelfst.naamw. (v.)
Verbuigingen: persoonsverheerlijkingen

het dwepen met, ophemeling van een bepaalde persoon

En zie jij mensen dwepen met Peter?
Zoals een tiener een poster van zijn of haar idool in de kamer heeft hangen en kusjes geeft en alleen daar over wil praten en geen slechte dingen wil horen at het idool is een soort god voor ze.
En er van dromen en hem of haar de beste de liefste van de hele wereld vinden.
Of een cultleider zodanig aanbidden dat je geheel gehersenspoeld voor hem gaat moorden.

Dwepen en ophemelen is niet gewoon respect tonen of beseffen dat iemand een werkelijke staat van dienst heeft.
Dat is namelijk gewoon de persoon zien voor wat hij of zij is/was en niet mooier of beter dan hij of zij is/was.

Op sociale media zit men nu eenmaal gewoonlijk een kring van mensen die allemaal ongeveer hetzelfde denken en de logoritmen spelen daar op in dus je krijgt ook vooral dingen te zien die bij je passen.
Dan zul je, als je uitgesproken hebt dat je Peter een kwal vindt bv, veel anderen dat of erger, ook horen zeggenen met je instemmen.
Als die mensen ineens uit fatsoen na de schok van de aanslag ineens beter over hem praten of geen ergenissen meer uiten, dan zal dat inderdaad wel als opvallend worden ervaren in die kring. En ook, geholpen door de logoritmen, veel voorbij komen.
Maar als veel mensen tegelijkertijd of na elkaar tot hetzelfde besef komen is dat natuurlijk niet automatisch elkaar maar napraten, dat kan, maar het kan ook dat mensen gewoon echt anders over iemand gaan denken of over de situatie.
Vooral, nogmaals, omdat het verder geen slechte man was die slechte daden heeft gedaan, maar alleen iemand waar sommigen zich aan ergerden. Maar dan moet je ook bedenken dat ergenis over het algemeen meer zegt over degene die zich ergert (want waarom ergert die zich eraan) en niet zelden is het projectie.

Verder hoor je mij niet zeggen dat iemand hier geen fatsoen heeft, ik zeg alleen dat fatsoen een eigenschap is die mee komt spreken in bepaalde omstandigheden en er voor kan zorgen dat mensen ineens goed/beter spreken over iemand die overleden is. Bij anderen spreken andere eigenschappen en emoties misschien luider en dat is ook prima.

Overigens is het "over de doden niks dan goeds" natuurlijk ook een beetje een fenomeen omdat sommigen bang zijn dat de dode in een andere dimentie het misschien toch kan horen en wraak zou kunnen nemen hier of daar. Beetje het zekere voor het onzekere je eigen ziel veilig stellen.
Maar dat is een ander verhaal. :D

Maar het fenomeen saamhorigheid en eerbetoon en schok en verdriet etc na een aanslag is gewoon te verklaren, om het even wie het slachtoffer was of waren en is over de hele wereld hetzelfde, altijd geweest en zal hopelijk ook zo blijven omdat het te maken heeft met de menselijke aard en gevoelens.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:46

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat kan ik me voorstellen. En gelijk heb je.

Maar ik reageerde op dat je zei: "vreselijk veel positieve woorden, ook van mensen waarvan we wisten dat ze elkaar niet konden luchten of zien"

Moesten ze dan maar eerlijk zeggen wat ze van haar vonden?
Ik vind persoonlijk niet :)

Heel eerlijk? Ik had liever dat ze dan niets zeiden, dan iets waar ze niet helemaal achter stonden, omdat men over de doden niets dan goeds zegt.
Ik denk dat familie doorgaans prima weet wanneer men onder die noemer aardige dingen zegt, ik vind dat eigenlijk nóg kwetsender dan de waarheid.
Maar goed, das mijn mening.

Daarom zei ik ook al: "Dat overdreven ophemelen hoeft niet van mij, zeg dan niks zou ik zeggen. Maar misschien waren ze in een positie dat ze wel geacht werden wat te zeggen."

Soms weten mensen zich ook geen houding te geven op zo'n momenten. En dan zeggen ze maar wat aardigs, ook al klinkt het niet gemeend.
Maar dat vind ik dan toch beter dan maar de waarheid zeggen, dat kan imo op zo'n moment helemaal niet.


En dat is ook wat je nu dus met Peter ziet.
De mensen die hem niets vonden houden wijselijk hun mond. Want ze hoeven niet perse iets te zeggen.
En die hem wel wat vonden hoor je daarom het meeste.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-21 08:19

Dat is nou het fijne aan zo een topic.
Ben dan ook blij dat ik het balletje heb opgegooid
Maar links om of rechtsom heb ik wel de verklaring gekregen van mijn oprechte verbazing van dit bijzondere fenomeen.
Waarvoor mijn dank.

Hou het leuk, en voor zover als er behoeften is ga zo door.
Het kan dus wel……. Een goed en elkaar respecterend topic op bokt!!

Niet zeuren maar lééf!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:28

Qimm schreef:
Nou iid. Bij baby's kom ik ook echt niet verder dan 'och wat een schattige kleine handjes' Ik vind baby's echt verschrikkelijk, maar dat zal ik niet tegen kersverse ouders zeggen :')


Ik vind babies dan wel weer aandoenlijk, dat scheelt :D

Mijn voormalige buurvrouw wierp een blik in de kinderwagen en zei:"Wat er van zo een wippie al niet komen kan he, voor je het weet zit je met zo een tandeloos zoogdiertje".

Nou werkelijk, ik heb daar terplekke zo hard staan te lachen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ashley1, fohadie, Googlebot, Pjotar, Rubi_ en 43 bezoekers