De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:15

Ik zie niet helemaal waarom ik de aangewezen persoon ben voor het openen van nog een apart topic. ;), daar zal nl exact dezelfde discussie gevoerd worden en daar zal dit onderdeel ook weer bijgetrokken worden.

Ik krijg de indruk dat niet helemaal begrepen wordt (of men wil het niet begrijpen, kan ook :j) waar mijn reactie vandaan komt, maar goed. Dan is het wat mij betreft ook gewoon einde discussie in dit geval.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:18

Ik denk dat mensen het daar niet over willen hebben omdat ze dan moeten erkennen dat ze zelf ook morale fouten hebben, en het is natuurlijk veel fijner om één zondebok te hebben waar jij zelf buiten valt.

DuoPenotti

Berichten: 28828
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:20

Omdat jij het graag breder wil trekken.
Maar een ander die dat graag ziet mag dat ook hoor :j
Van mij hoeft dat niet, van mij mag het in dit topic bij de drugs blijven, daarom open ik het dan weer niet :)
En ja daar zal dit dan ook voorbij komen, maar ook de primark bijvoorbeeld.

En ja geen idee of ik je dan helemaal niet begrijp, zou kunnen. Niet bewust in ieder geval.
En als jij geen behoefte hebt dat te verduidelijken is dat prima natuurlijk :)

@bailey, voor mij geldt dat niet als je dan al terug leest.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:20

Pantykous schreef:
Hutcherson schreef:
Wat is dan een reden om drugs te gebruiken naast verslaving, groepsdruk en 'niet naar je zin hebben zonder'?


Om dezelfde reden dat mensen een borrel nemen, mediteren of met de achtbaan gaan. Je brein gaat naar een ander niveau van 'beleven'.

Ik ben nog nooit gezweken voor groepsdruk mbt alcohol en drugs, geen last van verslavingen en pak regelmatig een feestje of festival zonder. En trouwens, drugs hoef je niet persé op feestjes te nuttigen.


Heb over de rest nog eens nagedacht. Ik ben me bewust van het feit dat je met drugsgebruik de keten in stand houdt. Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor de dood van Peter. Dat was de keuze van een individu, zeker niet die van mij. Criminelen hou je toch, is het niet voor drugs, dan voor wat anders. Dat is eerder de schuld dan van geld.


Dit! Sommige mensen vinden het gewoon lekker. Mensen gebruiken het ook als ze alleen zijn of niet op een feestje.

Dat er andere voorbeelden bij gehaald worden is wel logisch. Je stelt mensen een vraag; ben je mede verantwoordelijk voor een moord, als je drugs gebruikt?

Dan ga je kijken of dat zo is, wanneer dat zo is en wanneer je dan nog meer gebruikers/afnemers verantwoordelijk kan houden. Wanneer is men verantwoordelijk en wanneer niet? Waar ontstaat criminaliteit en wanneer gaat dat ook over in moorden?

Ik vind het gewoon naief om te denken dat als nu alle gebruikers stoppen, de criminaliteit stopt en ook het moorden zal stoppen.
Misschien durven minder mensen hun nek uit te steken om de criminaliteit aan te pakken. Dat zou wel kunnen gebeuren na diverse moorden.

Maar om nu iemand als mede schuldig aan te wijzen als die wat voor de fun gebruiken, terwijl er een hele hoop criminaliteit is waar men niet eens van weet en waar ook mensen verdwijnen. Maar dan niet bekend, dus minder belangrijk?

Nu is het Peter R de Vries, een publiek figuur, die bijna elke dag op tv te zien en te horen was. Maar het had iedereen kunnen zijn. Dan wat minder in de schijnwerpers en was er nu minder aandacht aan besteed misschien.
Dit grijpt mensen nu aan en misschien ene tijdje, maar het gaat waarschijnlijk weer wegzakken en ook niks veranderen.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:39

Hutcherson schreef:
Wat is dan een reden om drugs te gebruiken naast verslaving, groepsdruk en 'niet naar je zin hebben zonder'?


Voor de leuk.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:42

Hutcherson schreef:
Wat is dan een reden om drugs te gebruiken naast verslaving, groepsdruk en 'niet naar je zin hebben zonder'?

Ehh… dezelfde reden als waarom mensen paardrijden, seks hebben, eten, dansen kortom: leven?

Het is leuk/ lekker?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:32

BaileyMix schreef:
Ik denk dat mensen het daar niet over willen hebben omdat ze dan moeten erkennen dat ze zelf ook morale fouten hebben, en het is natuurlijk veel fijner om één zondebok te hebben waar jij zelf buiten valt.


O nee hoor, ik vind het prima om aan te geven dat ik graag vlieg en daarmee het milieu schade toebreng.

Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over drugsgebruik en dat je daarmee de criminele keten in stand houdt.
Ik krijg juist de indruk dat de (incidentele) drugsgebruikers hier zich proberen vrij te pleiten door andere argumenten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:35

Grappig dat jij die indruk krijgt. Ik gebruik geen drugs, ook niet incidenteel :')

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:39

Fitzroy schreef:
BaileyMix schreef:
Ik denk dat mensen het daar niet over willen hebben omdat ze dan moeten erkennen dat ze zelf ook morale fouten hebben, en het is natuurlijk veel fijner om één zondebok te hebben waar jij zelf buiten valt.


O nee hoor, ik vind het prima om aan te geven dat ik graag vlieg en daarmee het milieu schade toebreng.

Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over drugsgebruik en dat je daarmee de criminele keten in stand houdt.
Ik krijg juist de indruk dat de (incidentele) drugsgebruikers hier zich proberen vrij te pleiten door andere argumenten.


Ik probeer me niet vrij te pleiten, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch oké?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:44

De grap is, even los van de illegaliteit, dat je met vliegen daadwerkelijk moet 'vliegen', anders kom je er niet.
Het transporteren van Coke hóeft niet perse met dood gepaard te gaan, het zou zonder kunnen. Dit in tegenstelling tot ..nou ja..vliegen... Dat gaat niet zonder vervuilen...

Wellicht is de vergelijking krom, maar ik vond het toch wel apart. Je kiest met vliegen echt bewust willens en wetens ergens voor. Met het snuiven van coke niet. Dat er iemand vermoord wordt is niet altijd inherent aan het gebruik. Wellicht heb je wel precies van die partij waarbij in het hele proces niemand om het leven is gekomen... Dan is het nog steeds illegaal, maar niet perse dodelijk...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:01

Fitzroy schreef:
BaileyMix schreef:
Ik denk dat mensen het daar niet over willen hebben omdat ze dan moeten erkennen dat ze zelf ook morale fouten hebben, en het is natuurlijk veel fijner om één zondebok te hebben waar jij zelf buiten valt.


O nee hoor, ik vind het prima om aan te geven dat ik graag vlieg en daarmee het milieu schade toebreng.

Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over drugsgebruik en dat je daarmee de criminele keten in stand houdt.
Ik krijg juist de indruk dat de (incidentele) drugsgebruikers hier zich proberen vrij te pleiten door andere argumenten.


Volgens mij niet.

Iemand die drugs gebruikt, kiest niet daarmee voor criminaliteit. Zoals al vaker wordt gezegd, hangen de criminelen dat eraan.

Als jij tankt wil je ook gewoon autorijden en heb je ook niks met de olie problemen te maken.....

Je mag niet vergelijken, maar het blijkt nodig om toch duidelijk te maken hoe keuzes werken.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:07

Nou ja ik snap dat wel :j
tanken, autorijden, vliegen.. dat mag allemaal... dus als daar wat crimineels gebeurt is dat niet het 'probleem' van de eindgebruiker. Want die doet niks wat niet mag..

Overigens, het bezit van drugs is niet perse strafbaar... lees ik net ergens (als ik het goed lees) .. Wel als je dealer hoeveelheden hebt.. In hoeverre is de eindgebruiker dan met iets strafbaars bezig?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:11

superpony schreef:
Fitzroy schreef:

O nee hoor, ik vind het prima om aan te geven dat ik graag vlieg en daarmee het milieu schade toebreng.

Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over drugsgebruik en dat je daarmee de criminele keten in stand houdt.
Ik krijg juist de indruk dat de (incidentele) drugsgebruikers hier zich proberen vrij te pleiten door andere argumenten.


Volgens mij niet.

Iemand die drugs gebruikt, kiest niet daarmee voor criminaliteit. Zoals al vaker wordt gezegd, hangen de criminelen dat eraan.

Als jij tankt wil je ook gewoon autorijden en heb je ook niks met de olie problemen te maken.....

Je mag niet vergelijken, maar het blijkt nodig om toch duidelijk te maken hoe keuzes werken.

Nou, dit dus. Maar zodra er op straat in Nederland een zeer geliefd mens neergeschoten wordt, lijkt het haast alsof mensen extra de behoefte voelen om ‘schuldigen’ aan te kunnen wijzen. En ik hoop toch oprecht dat dat, ondanks dat het in dit topic wel zo lijkt, nu niet aan de orde is.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 00:36

Voor mij komt het erbij halen van andere dingen over als " ja maar" en ik denk dat er meer hier in het topic het gevoel hebben.

Het gaat over drugs en niet over de kindjes in China die tegen een honger loon kleding maken.
En ja ik begrijp echt wel dat jullie proberen aan te geven dat er ook ander zondes bestaan, wat ook zo is

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:07

Grappig dat jij denkt aan ‘de kindjes in China’ wanneer de criminaliteit die bij kinderarbeid hoort benoemt wordt. Dat benoem ik ook in een van mijn posts, maar goed, ik zal het uitleggen: de vraag in dit topic is of de (recreatief) drugsgebruiker verantwoordelijk gehouden mag/ kan worden voor de moord op Peter R criminaliteit die erachter schuil gaat. Daarop blijft mijn antwoord nee. Echter wil ik met voorbeelden noemen dat een ander toch ook niet verantwoordelijk wordt gehouden voor de criminaliteit die achter andere productlijnen schuil gaat? Bij goudwinning bijvoorbeeld en bij kinderarbeid komt minstens zo zware criminaliteit voor als bij de drugshandel. (Moorden, gezinnen die bedreigd worden, schieten op straat, mishandelingen…) alleen vindt die vorm van criminaliteit niet plaats in Nederland en is dus een ver van hun bedshow van velen.

Dit is dus geen ‘ja, maar elders is het erger!!!’ Huil, maar een verduidelijking dat óók wanneer de eindgebruiker niet meer (recreatief) zou gebruiken, de criminaliteit zijn weg wel vindt. Je lost de ellende die achter het product schuil gaat, er niet mee op.

Daarbij heb ik er een hekel aan als ik verantwoordelijk gehouden word voor het gedrag van een ander. Ik kan er toch ook niets aan doen als mijn broer in een ander land jouw auto krast?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Kookaburra

Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:17

Knuppel in het hoenderhok. Vind ik even leuk.

Kan, vanuit jullie moraal gezien, een politieagent/FIOD-medewerker/ander persoon die voor zijn werk achter drugscriminelen aan zit, drugs gebruiken?

Zo niet, vind je dat de drugsketen (incl. criminaliteit) in stand blijft als een ander persoon dan bovengenoemd drugs gebruikt?

Winged

Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:30

Kookaburra schreef:
Knuppel in het hoenderhok. Vind ik even leuk.

Kan, vanuit jullie moraal gezien, een politieagent/FIOD-medewerker/ander persoon die voor zijn werk achter drugscriminelen aan zit, drugs gebruiken?

Zo niet, vind je dat de drugsketen (incl. criminaliteit) in stand blijft als een ander persoon dan bovengenoemd drugs gebruikt?

Ik vraag mij meer af of je dat vanuit beroepsethiek kan doen. Ook balans privé en werk zit wel in een behoorlijk contrast dan.

Zwart wit gezien: Nee, ik vind dat je dan geen illegale middelen moet gebruiken.

(gedoogd is misschien een ander verhaal, maar ik weet niet in hoeverre daar topcriminaliteit zit)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:33

Ook achter gedoogde middelen zit topcriminaliteit, echter niet op de Nederlandse straat.

Wat ik overigens met mijn vorige post probeer te zeggen is: (recreatief) drugsgebruik zou dus moeten stoppen om de criminaliteit hier in NL van de straat te halen? Dus als het elders plaatsvindt is het minder erg? Minder crimineel? Die criminele groeperingen doen in alle takken van ‘sport’ en in alle landen hetzelfde, alleen de Mocro Maffia doet het hier, zichtbaar op straat.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

DuoPenotti

Berichten: 28828
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:44

Maar daar ben ik het dus niet mee eens Amy, ver van je bed of niet.

Ik eet vlees, dus ja ook door mij zijn er varkens mishandeld in de slachterij.
Dat dit uitschot van werknemers zijn en dit gelukkig niet alle dag zo is, neemt niet weg door mijn stukje vlees dit kan gebeuren. Was ik vegetariër had ik er nul schuld aan. Zo simpel zie ik het.

Ik heb nu een kopje koffie, goedkope coffeepads van de Jumbo. Het precieze verhaal weet ik niet eens, maar ik weet dat niet alle koffieboeren eerlijk geld krijgen.
Ik kan ook dure fairtrade koffie kopen, maar geef toe dat vind ik te duur.
Benadeel ik daarmee mensen, ja!
Ik vertik het om te zeggen dat ik er geen schuld aan heb, want dat heb ik wel.
Zo hebben we allemaal onze zonde, ik ook.
Ik gebruik geen drugs, dus ik kan wel zeggen, daar heb ik geen zonde, daar heb ik geen criminaliteit mede veroorzaakt. Maar een ander wel, vind ik.


En dit topic gaat over de drugs, niet over koffie. Gaat ook niet over vlees, als het daar over gaat haal ik er ook geen drugs bij om het goed te praten.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:56

Maar er is niemand die de criminaliteit achter drugs goed praat. Tenminste, ik ga ervan uit dat er niemand hier op bokt zit die moord, doodslag, ontvoeringen, mishandelingen, goedkeurt. Dat mag ik toch hopen.

Alleen vind ik dat je een ander niet verantwoordelijk kan houden voor het verwerpelijke gedrag van de één, TENZIJ die één in opdracht handelt van de ander.

De moord op Peter R is niet eens drugsgerelateerd, ALS Taghi en consorten er al achter zouden zitten. Peter bracht ‘de zaken’ van Taghi nl niet in gevaar, hij bracht in de ogen van Taghi zijn ‘aanzien’ (ik kan het juiste woord ff niet vinden) in gevaar.

Dus al zou Taghi niet in drugs hebben gehandeld maar in knuffelkonijnen en daar zo een Morengoproces aan gehangen zijn (lijkt me onwaarschijnlijk) dan nóg zou Peter bedreigd en/ of vermoord zijn. Het gaat niet om het product waar de criminaliteit achter zit, het gaat in dit geval om het ‘aanzien’ van een kopstuk. Ik kan het niet goed uitleggen.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

DuoPenotti

Berichten: 28828
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:05

Nee niemand keurt dat goed, maar het staat er gewoon niet los van.
Ik keur de mishandelingen in de slachterijen ook af, alle boeren keuren dat af. Tcoh gebeurt het, oa door mij die dat stukje spek op de bbq wil.
Niemand heeft de opdracht gegeven, sla die varkens af... maar er van wegkijken is niet eerlijk.


Daarnaast vergeet je even dat de broer van de getuige en een advocaat ook al door dat clubje knuffelkonijnen zijn omgelegd?
Dus wat had die broer ermee te doen? Nog minder dan Peter.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:21

DuoPenotti schreef:
Nee niemand keurt dat goed, maar het staat er gewoon niet los van.
Ik keur de mishandelingen in de slachterijen ook af, alle boeren keuren dat af. Tcoh gebeurt het, oa door mij die dat stukje spek op de bbq wil.
Niemand heeft de opdracht gegeven, sla die varkens af... maar er van wegkijken is niet eerlijk.


Daarnaast vergeet je even dat de broer van de getuige en een advocaat ook al door dat clubje knuffelkonijnen zijn omgelegd?
Dus wat had die broer ermee te doen? Nog minder dan Peter.


Ik vergeet helemaal niks en je interpreteerd (wederom) mijn post verkeerd.
Overigens, als we dan toch appels met peren vergelijken, jouw vergelijking met vlees eten is appels met peren vergelijken. Dat is imo een hele andere ‘verantwoordelijkheid’ want iedereen gaat nu op zijn kop staan na het zien van die beelden… Maar als we even heel, heel eerlijk zijn. We wisten toch allang dat het er zo aan toe gaat? Dat krijg je als je mensen voor een hongerloontje de ellendigste baan ter wereld laat uitoefenen.

De criminaliteit achter bijv. goud en ‘foute’ kleding zijn even ernstig en medogenloos als de criminaliteit achter drugs, dát probeer ik al een aantal keer duidelijk te maken, dáár zit een vergelijking, alleen speelt het geweld van de Mocro Maffia zich af op straat in ons land en het geweld rond goud en kinderarbeid is gewoon minder zichtbaar. Maar zoek het op, het is minstens zo beangstigend en schrijnend. Het gaat er in het geweld dat zich nu afspeelt alleen niet meer om het product (het gebruik in Nederland is echt MINIMAAL vergeleken met het gebruik elders trouwens) maar om het aanzien binnen de organisatie(s).

Dat de broer van de kroongetuige en de advocaat al vermoord zijn, dat weet ik. Die zijn vermoord om ze het zwijgen op te leggen (ook bij de kroongetuige) en om ‘angst’ te kweken (kijk wat ik kan, op klaarlichte dag? Niemand doet mij wat! Ga niet samenwerken met de politie, want dan wacht jou en jouw naasten hetzelfde lot!)
Imo ook nutteloze moorden, het had niet gehoeven zegmaar. Net als de moord op Peter, alleen was het bij hem geen ‘zaak’ meer van de kroongetuige het zwijgen op te leggen: alles is nl al gezegd, het Marengoproces gaat toch wel door en de veroordeling komt er ook. Dit is echt alleen maar een kwestie van angst aanjagen en ‘bemoei je er niet mee’ schreeuwen. Heel erg zinloos, aangezien het proces toch wel doorloopt.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:25

Kookaburra schreef:
Knuppel in het hoenderhok. Vind ik even leuk.

Kan, vanuit jullie moraal gezien, een politieagent/FIOD-medewerker/ander persoon die voor zijn werk achter drugscriminelen aan zit, drugs gebruiken?

Zo niet, vind je dat de drugsketen (incl. criminaliteit) in stand blijft als een ander persoon dan bovengenoemd drugs gebruikt?


Je mag bij de politie in privétijd geen drugs gebruiken. Iets met eed en belofte ;) Of het niet gebeurt weet ik niet maar het mag niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

DuoPenotti

Berichten: 28828
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:28

Wederom, nou misschien ben je dan zelf niet gewoon duidelijk.

Nee niks appels peren, eerst haal je er graag van alles bij, maar dan ineens weer niet.
Er mag alleen maar bijgehaald worden wat ik nou straatje past. Dat is het gewoon telkens.
En ik hoef dat niet op te zoeken want dat weet ik van die kleding.

Maar ik heb nooit bij de primark iets gekocht, dus ja... kan daar dan weer weinig over zeggen.
Koop zelfs het liefst 2e handse kleding en daarnaast doe ik vrolijk 6 jaar met een broek als het niet langer is.
Dus kan daar zo weinig over zeggen. Ben sowieso niet van een wegwerp maatschappij, dus ook ali gaat aan me voorbij en de action koop ik shampoo die bij het kruidvat dubbel kost, een merk dat waar geen dieren voor gebruikt zijn.

Het blijft erbij dat als je drugs gebruikt dat je de handel stimuleert, zo simpel is.
En achter die handel zit meer, net als bij die kleding.
Maar jij wil alleen maar de kleding aan de kaak stellen, en voor de rest niets.
Maar dat interpreteer ik vast weer verkeerd.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-21 10:30

Wat dat betreft ben ik het met je eens Amy, er is nog véél meer criminaliteit. Ook daar probeer ik zo weinig mogelijk aan bij te dragen, geen primark etc.

Wat jammer is, is dat in dit topic het in standhouden gelijk gesteld wordt met verantwoordelijk zijn voor. Dat heb ik nooit geschreven en is imo iets anders.

@Kookaboora: goede vraag. Hoe ver gaat het? Ik had in mijn vorige werk met de wwft te maken (wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme). Had ik drugs mogen gebruiken? Zo nee, had ik zelf geld mogen witwassen?
Ik weet het antwoord op je vraag dus niet :)
Beide dingen heb ik overigens niet gedaan haha.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, criollo_yess, ellen05, ikkedus, laura22, Miran, mooney, pluisje88, Poosje81 en 4 bezoekers