Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:24


Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.


Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:16

NOS heeft er onderzoek naar gedaan:
Zo bloot zijn sporters op de Olympische Spelen - https://nos.nl/l/2392962

Samenvatting: vrouwelijke sporters sporten (veel) bloter dan de mannen. Met uitzondering van de watersporten zoals waterpolo en zwemmen.
Oorzaak: de sportbonden die de voorschriften opstellen bestaan voornamelijk uit mannen. Vrouwen hebben zo geen zeggenschap over hun eigen lichaam en dat is seksisme.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Femke_Tweety

Berichten: 11970
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:49

Het verschil is in dit onderzoek mooi weergegeven, en lijkt ook een goede methode om te meten.
Ze meten correct verschil in lichaamsbedekking tussen mannen en vrouwen tijdens DEZE spelen.


De oorzaken, ik vind hem wat kort door de bocht.
Daar mag wel iets beter naar gekeken worden.

Dat er verschil is, is duidelijk (minder dan ik verwachtte overigens, met uitzondering van de 'beach sporten)

Dat er dames zijn die zich niet prettig voelen in de door hun bond voorgeschreven kleding is helder.

Dat daar wat mee moet gebeuren staat voor mij ook als een paal boven water.


Maar het volgende stuk, daar worden alle sporten over 1 kam geschoren, daar worden véél mannen over 1 kam geschoren (namelijk reden is seksisme, punt)
Maar in feite ook alle vrouwen.
Er wordt voorbijgegaan aan het feit dat er ook sporten zijn waar de dames zich prima voelen in hun kleding, of zelfs eigenlijk bloter willen in hún sport.


Kortom, 1e helft artikel prima
2e helft te kort door de bocht en te populistisch naar mijn zin. Niet NOS waardig.




Let op, voor de duidelijkheid, ik vind dus absoluut dat de Noorse dames bij beachhandbal prima die doir hun gewenste langere broekjes aan moeten kunnen. Ik vind ze zelfs nóg redelijk kort en strak.
Dus dat er bij díé sportbond iets moet gaan gebeuren aan de daar geldende bizarre kledingvoorschriften: absoluut eens.

Maar om te weten hoe het écht zit qua OORZAAK bij de andere sportbonden, had de NOS niet alleen moeten kijken naar of de kleding kórter is, maar ook of dat opgelegd is of vrije keuze...
Als bij bijvoorbeeld tennis de dames in dezelfde kleding mógen sporten als de heren, maar de dames zélf kiezen voor wat modieuzere korte jurkjes, vind ik niet dat we mogen stellen dat de sportbonden/'mannen die de regels bepalen' het fout doen.

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:52

Toch denk ik dat het ook wel goed is om te beseffen dat het "straatbeeld" waarschijnlijk ook wel is dat (jonge) vrouwen over het algemeen bloter rondlopen dan (jonge) mannen? En daar hebben ze de vrije keuze :j

Op zich zegt de hoeveelheid bedekking die er gezien wordt mij daarom niet zoveel.
Interessanter vind ik het verschil in de VERPLICHTING tussen mannen en vrouwen, en de mening van de vrouwen zelf: moeten zij bloter sporten dan de mannen? En is dat bloter dan ze zelf zouden willen als de kledingkeuze vrij zou zijn?

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:25


zonnebloem18

Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:08

Lijkt me in elk geval een prima begin. Dat er nog maar velen mogen volgen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:22

Top!

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:45

Dat is mooi inderdaad, goed voorbeeld doet volgen. :D

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:12


zonnebloem18

Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:07

Ik vind het een matig begin, maar het is iets. Ze moeten nog steeds strakke outfits aan, terwijl de mannen echt super baggy broekjes en shirts dragen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:39

zonnebloem18 schreef:
Ik vind het een matig begin, maar het is iets. Ze moeten nog steeds strakke outfits aan, terwijl de mannen echt super baggy broekjes en shirts dragen.


Precies.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:22

Verplicht nauwsluitend. Want er moet wel wat te zien blijven voor de geïnteresseerde kijker, stel dat die wegzapt...

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:25

Maakt wel duidelijk hoe leuk ze denken dat hun eigen sport eigenlijk is. :')

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:54

Citaat:
De Nederlandse bondscoach Peter Portengen gaf eerder aan niets te snappen van de ophef die de Noorse dames hebben veroorzaakt. ,,Nee, absoluut niet. Als je meedoet aan een sport, moet je aan de criteria daarvan voldoen. Dan moet je maar gewoon in die broekjes spelen”, zo wond hij er geen doekjes om. ,,Als zij daar niet in willen spelen, moeten ze ervoor kiezen niet mee te doen."


Oef, als ik op dit moment een Nederlandse tophandbalster zou zijn....

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:48

Gini schreef:
Citaat:
De Nederlandse bondscoach Peter Portengen gaf eerder aan niets te snappen van de ophef die de Noorse dames hebben veroorzaakt. ,,Nee, absoluut niet. Als je meedoet aan een sport, moet je aan de criteria daarvan voldoen. Dan moet je maar gewoon in die broekjes spelen”, zo wond hij er geen doekjes om. ,,Als zij daar niet in willen spelen, moeten ze ervoor kiezen niet mee te doen."


Oef, als ik op dit moment een Nederlandse tophandbalster zou zijn....


Ik zou het snappen als de broekjes noodzakelijk waren om de sport te kunnen beoefenen. Zoals een cap bij paardrijden. Maar een hipster ipv slip doet natuurlijk niks af aan hun prestatie, wat een coach :=

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Urona447
Berichten: 2789
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:07

Laatst was ik aan het kijken voor een sport voor mijn dochter van 5 jaar oud. Ik kwam uit bij kleutergym maar het was hierbij verplicht dat de meiden in een nauwsluitend,erg bloot pakje van de club moesten sporten.

Voor mij reden genoeg om een andere club te zoeken waarbij ze gewoon lekker in t shirt en korte of lange broek mochten sporten. Ik moest wel gelijk aan dit topic denken.

DuoPenotti

Berichten: 29271
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:53

wow... heb je ook aangegeven dat ze daarom niet komt.
Echt idioot.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Dammie

Berichten: 3315
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:05

Urona447 schreef:
Laatst was ik aan het kijken voor een sport voor mijn dochter van 5 jaar oud. Ik kwam uit bij kleutergym maar het was hierbij verplicht dat de meiden in een nauwsluitend,erg bloot pakje van de club moesten sporten.

Voor mij reden genoeg om een andere club te zoeken waarbij ze gewoon lekker in t shirt en korte of lange broek mochten sporten. Ik moest wel gelijk aan dit topic denken.


Welke pedofiel heeft dat bedacht -:(-

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:50

Overdreven vind ik dat. Kunnen badpakjes dan ook niet meer? Want zo zien turnpakjes eruit.

Of bikini's: nog erger.

Bij onze turnvereniging moet kleding ook nauwsluitend zijn. Dat heeft te maken met het veiligheidsaspect bij het vangen. En het beoordelen van oefeningen. Het hoeft niet perse een pakje te zijn, maar turnpakjes zijn wel praktisch. En laten niet een blote buik/borst zien als kinderen op de kop hangen, koppeltje duikelen en dergelijke oefeningen. Sommige verenigingen hanteren clubkleding. Niet om verkeerde redenen, daar ben ik van overtuigd.

Bij kinderen zulke zaken gaan verseksualiseren vind ik dan weer dubieus. Het zijn kinderen.

zonnebloem18

Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:59

Ik vind het trouwens nog best een uitdaging om een fatsoenlijk badpakje te kopen voor onze dochter van 7. Er hangen vooral kleine bikini's in de winkels. Soms nog een keer een tankini, maar ik moet meestal best wel wat winkels af voor ik wat kan vinden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:11

Mijn dochter heeft een stukje pigmentloze huis op haar rug dat ik liever bedekt zie voor de zon. Ik weet wat je bedoelt.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:11

Boras schreef:
Overdreven vind ik dat. Kunnen badpakjes dan ook niet meer? Want zo zien turnpakjes eruit.

Of bikini's: nog erger.

Bij onze turnvereniging moet kleding ook nauwsluitend zijn. Dat heeft te maken met het veiligheidsaspect bij het vangen. En het beoordelen van oefeningen. Het hoeft niet perse een pakje te zijn, maar turnpakjes zijn wel praktisch. En laten niet een blote buik/borst zien als kinderen op de kop hangen, koppeltje duikelen en dergelijke oefeningen. Sommige verenigingen hanteren clubkleding. Niet om verkeerde redenen, daar ben ik van overtuigd.

Bij kinderen zulke zaken gaan verseksualiseren vind ik dan weer dubieus. Het zijn kinderen.

Urona447
Berichten: 2789
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:45

Zo zie je maar weer dat iedereen daar anders over denkt, ik vraag me dan wel af waarom jongens niet in een turnpakje moeten lopen ?

Ik heb als kind ook altijd geturnd en dat kon gewoon in een korte broek met t shirt in de broek. Een club die dit soort turnpakjes verplicht komt er bij ons gewoon niet in.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:01

Jullie keus, dat moet je respecteren.

Ik hoop wel voor je dochter dat ze ergens anders terecht kan.
Ik zou het sneu vinden als ze om deze reden als meisje anno 2021 niet op turnen mag. Of dat nu uit principiële of om religieuze of om culturele redenen is, het gevolg is hetzelfde.

Edit: er zijn trouwens zowel korte, als middellange als lange turnbroeken te krijgen. Vrouwelijke vormen zie je nog niet in een turnpakje bij kleuters en de huid is dan grotendeels bedekt. En blijft bedekt bij meisjes tijdens bepaalde oefeningen.

Wat mij betreft terug on topic. Het zijn voor mij echt verschillende onderwerpen.


Jis_

Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:32

zonnebloem18 schreef:
Ik vind het trouwens nog best een uitdaging om een fatsoenlijk badpakje te kopen voor onze dochter van 7. Er hangen vooral kleine bikini's in de winkels. Soms nog een keer een tankini, maar ik moet meestal best wel wat winkels af voor ik wat kan vinden.


Welke winkels ga je af?
Sportwinkels zoals Perry sport en Sport2000 hebben aardig wat badpakken voor meisjes.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann en 61 bezoekers