Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 11:52

…En krijgen fikse boete.

“De Noorse handbalsters hebben een fikse boete gekregen nadat zij op het Europees kampioenschap beachhandbal besloten om geen bikinibroekjes te dragen. In de strijd om de derde plek tegen Spanje droegen de handbalsters een korte broek en dat is nu bestraft met een boete van 1500 euro.”

https://www.ad.nl/andere-sporten/noorse ... XKxQ1dfOkg

Ik vind daar wat van.
Dus omdat deze dames weigeren in een bikinibroekje (die erg klein valt, te zien aan de foto van de Argentijnse spelers onderaan het artikel) te spelen maar in een short, krijgen zij een boete.

Het lijkt mij logisch dat sport(st)ers die op een dergelijk niveau presteren toch wel mogen kiezen (binnen grenzen) welk type tenue zij lekker vinden zitten?
Daarbij vind ik het bikinibroekje ronduit seksistisch. Vraag me stiekem ook af wie dat ‘verplicht’ gesteld heeft.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 20-07-21 14:51, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Topic onderwerp aangepast op verzoek van TS

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:55

Ben ik met je eens. Ze zullen zelf toch wel mogen weten wat ze dragen om op dit niveau te kunnen handballen. Ik vind die boete echt veel vreemd

Aaron
Elmar
Lucky

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Noorse handbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:57

Krijgen alle mannen ook een boete? Lijkt mij wel zo eerlijk?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:59

Woooow dat is toch niet meer van deze tijd?! In een tijd waarin er zoveel werk wordt verzet om gelijkheid te krijgen tussen etniciteit, seksuele voorkeur maar ook zéker gender, om dan nette short betitelen als ongepast...? Als er íéts ongepast is vind ik het die tanga-achtige gevallen waar de Argentijnen zich misschien prima in voelen, maar waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat niet iedereen zich daar fijn in voelt. Alles hangt daar gewoon bijna uit...! En ik snap best dat er standaarden moeten zijn, maar om zo'n niemendalletje verplicht te stellen vind ik gewoonweg absurd.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:00

Het bikini broekje heeft verder ook geen functie lijkt mij, tenminste ik zie niet in waarom een korte broek/short wel in de weg zou zitten? Als ik het geld had had ik zo die boete betaald voor ze. Ik vind het erg seksistisch om een kort bikini broekje te verplichten!

Broken crayons still color

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:00

"De tuchtcommissie heeft een zaak van ongepaste kleding in behandeling genomen."
Ongepaste kleding? Bah. :r

Boompje1985 schreef:
Het bikini broekje heeft verder ook geen functie lijkt mij, tenminste ik zie niet in waarom een korte broek/short wel in de weg zou zitten? Als ik het geld had had ik zo die boete betaald voor ze. Ik vind het erg seksistisch om een kort bikini broekje te verplichten!

Als ze een crowdfundactie zouden beginnen, zou ik met alle liefde bijdragen.

Rije schreef:
Woooow dat is toch niet meer van deze tijd?! In een tijd waarin er zoveel werk wordt verzet om gelijkheid te krijgen tussen etniciteit, seksuele voorkeur maar ook zéker gender, om dan nette short betitelen als ongepast...? Als er íéts ongepast is vind ik het die tanga-achtige gevallen waar de Argentijnen zich misschien prima in voelen, maar waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat niet iedereen zich daar fijn in voelt. Alles hangt daar gewoon bijna uit...! En ik snap best dat er standaarden moeten zijn, maar om zo'n niemendalletje verplicht te stellen vind ik gewoonweg absurd.
Ik vraag me af of de Argentijnse speelsters zich daar ook zo prettig in voelen. Ik denk dat heel veel speelsters die minibroekjes helemaal niet fijn vinden, maar zich schikken naar de (volstrekt achterhaalde) regels.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-21 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:01

Echt hoor. Wat een bullshit. Wat maakt het in hemelsnaam uit dat ze een short aanhebben ipv zo’n nietsverhullend bikinibroekje? Het beperkt hen in geen enkele manier om hun sport uit te kunnen voeren. De shorts van de mannen zijn zelfs nog langer en die kunnen het ook.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

irmaz

Berichten: 4720
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:01

Laatst bijgewerkt door irmaz op 20-07-21 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:01

De voorzitter van die club (IHF) is een oude man uit Egypte. En die van de EHF is een Oostenrijkse man van ongeveer dezelfde leeftijd (55-65). Ben benieuwd of die verandering gaat komen. :=

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:01

Zullen we de mannen dan ballenknijpers verplicht stellen?


Wat een onzin en zeer seksistisch.

Be happy eat a snackkie

xxPaige
Berichten: 806
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:02

Wauw… bizar! :oo Ik vind de boete zeer ongepast.

Volg paardengidsveluwe op Instagram
PaardengidsVeluwe instagram klik!
instagram.com/paardengidsveluwe

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:03

Ik heb het ook gelezen en vind het echt absurd. Er zijn meer sporten waarbij er eisen worden gesteld aan het tenue, maar ik kan me niet voorstellen dat er een vrouw betrokken is bij de beslissing om dit broekje verplicht te stellen :=

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:04

Dus de heren mogen een short en een hemd/shirt aan en de dames moeten een klein bikinibroekje én een sport bh/crop top aan?

Ik vind dit echt niet logisch, wat zijn de beweegredenen achter de voorgeschreven kleding? Dat het in de weg zit oid is zeker niet aan de orde als je kijkt wat de heren dragen.

Beleid moet aangepast worden imo.

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 12:04

Zo fijn om jullie reacties te lezen, echt middeleeuwse praktijken! Ik begon al aan mezelf te twijfelen…

De mannen in het voetbal kunnen ook kiezen tussen kous- en shortlengte, bij atletiek zie je ook variatie in de shorts, dus waarom de handbalsters niet?

Die broekjes lijken me ook helemaal niet comfortabel, sta je de hele wedstrijd je string tussen je billen vandaan te pulken. En dan die tuchtcommissie… WTF! Ik dacht dat een tuchtcommissie keek naar misstanden in de sport, bijv. seksuele intimidatie, laat ze naar die bikinibroekjes kijken dan.

En dat geld… Dat zouden we eigenlijk bij elkaar moeten sprokkelen en doneren aan het team idd.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:06

Ik vind het ook echt seksistisch. Komen ze om te sporten en moeten ze in hun blote kont lopen met een camera die meer hun vormen filmt als hun acties. Zou om die reden deze sport ook nooit uitkiezen. Je neemt er bij deze sport wel een bepaald soort publiek bij.

uva uvam vivendo varia fit

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:06

Weet iemand of we ergens de commissie een mail kunnen sturen?
Dat we met vele een verzoek kunnen doen tot verandering van het regelement?

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

Kookaburra

Berichten: 5377
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:07

Mooi dat ook andere landen zeggen bij te vallen! Dat ze de dames ook laten kiezen welke kleding ze willen dragen.


Bijzondere wereld... Een boete voor het dragen van net iets meer verhullende kleding. Omgekeerde wereld!

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:07

Dit is toch bizar? Ik zou ook doneren aan een crowdfunding! Echt te gek voor woorden dat ze hier een boete voor hebben gekregen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-21 12:08

betadine schreef:
Ik vind het ook echt seksistisch. Komen ze om te sporten en moeten ze in hun blote kont lopen met een camera die meer hun vormen filmt als hun acties. Zou om die reden deze sport ook nooit uitkiezen. Je neemt er bij deze sport wel een bepaald soort publiek bij.

En die camerabeelden idd ook!! Nu je het zegt, breng die speelsters in beeld om wat ze doen, nl uitblinken in de sport, en niet om wat ze in hun (bikini)broekje of top hebben…

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:09

Bizar! Alsof ze een beachshow in een soort sexclub moesten laten zien! Waarom moeten die billen anders zo bloot?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 20-07-21 12:12, in het totaal 3 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:09

speedfiets_2 schreef:
Zullen we de mannen dan ballenknijpers verplicht stellen?

Wel zo eerlijk, per direct invoeren :j
:))

Mijn hemel, zo'n string zit sowieso al verschrikkelijk tussen je billen, hoe moet je daar comfortabel mee kunnen sporten := Ik zou nog liever in m'n blote kont handballen dan met zo'n broekje :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:14

Bikinibroek? Meer bikinistring, ze kunnen net zo goed in de blote kont gaan lopen zo weinig verhuld het. Nee echt belachelijk dat ze als een soort seksobject worden gemaakt door die broekjes, we leven niet meer in de Middeleeuwen. Ik sta volledig achter de Noorse vrouwen.

Alex en Jorie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:15

8nnemiek schreef:
speedfiets_2 schreef:
Zullen we de mannen dan ballenknijpers verplicht stellen?

Wel zo eerlijk, per direct invoeren :j
:))

Mijn hemel, zo'n string zit sowieso al verschrikkelijk tussen je billen, hoe moet je daar comfortabel mee kunnen sporten := Ik zou nog liever in m'n blote kont handballen dan met zo'n broekje :=


Dit inderdaad :o Het gaat toch om sportkleding... Gelukkig komen steeds meer dames voor zichzelf op.

Bij de turnsters bijvoorbeeld, de hoog opgesneden turnpakjes die (zeker bij sprongen) nogal wat te zien geven komen ter discussie te staan. Duitse dames hebben het EK in een lang pak geturnd, dat was gelukkig wel toegestaan.

https://www.nu.nl/sport-overig/6129396/ ... regen.html

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:15

OK, dus als je comfortabel wilt sporten in plaats van in je blote kont met zand overal in en tussen, wordt je bestraft? Bijzonder ...

Ik ben nu wel heel benieuwd naar de kledingvoorschriften. Ik neem toch aan dat als je op dat niveau sport, je weet wat je wel en niet kunt dragen tijdens officiële wedstrijden. Als die boete van 1500 Euro trouwens voor het hele team is in plaats van individueel zou ik als bond geloof ik gewoon elke keer die boete betalen in plaats van mijn topspeelsters letterlijk te kijk te zetten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:15

Voor de mensen die evt. Geïnteresseerd zijn om een mail te sturen met de vraag om het regelement aan te passen zodat iedereen zich comfortabel voelt om te sporten:

Opzet:
Dear reader,

I would like to make a request to change the rules.
The dress code for women is out of date.
I would like to see that the women can choose which length of bottoms they want to wear.

With best regards

mail:
office@eurohandball.com

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimsel94, Koekie_186 en 74 bezoekers