Gamestop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:36

LadyAnna schreef:
Het is te zot voor woorden, dat je met geleend geld, zeer speculatief bezig gaat. Maar dat is mijn opvatting.
De top van de mensen in die organisaties vertoont niet voor niets buitengewoon vaak tekenen van narcisme en/of psychopathie. := Een "normaal" mens zou namelijk niet goed kunnen dealen met die risico's en onzekerheid.


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 17:38

Mkango schreef:
LadyAnna schreef:
Het is te zot voor woorden, dat je met geleend geld, zeer speculatief bezig gaat. Maar dat is mijn opvatting.
De top van de mensen in die organisaties vertoont niet voor niets buitengewoon vaak tekenen van narcisme en/of psychopathie. := Een "normaal" mens zou namelijk niet goed kunnen dealen met die risico's en onzekerheid.

En het medogenloze. Vergeet dat vooral niet. Het interesseert die hedge funds niet welke bedrijven en levens ze kapot maken, als ze maar verdienen. Zie die CEO van Melvin Capital.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:41

_San87_ schreef:
En het medogenloze. Vergeet dat vooral niet. Het interesseert die hedge funds niet welke bedrijven en levens ze kapot maken, als ze maar verdienen. Zie die CEO van Melvin Capital.
Precies ja. Overigens kun je 'hedge funds' daarin ook wel vervangen door 'grote multinationals,' want het enige waar die naar kijken is inderdaad hoe de betalingsbalans eruitziet. :+ Maar het gaat hier natuurlijk om de hedge funds. :P

nikkel
Berichten: 2524
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:44

San, dan heb jij een zeer verstandige vader.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 17:44

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
En het medogenloze. Vergeet dat vooral niet. Het interesseert die hedge funds niet welke bedrijven en levens ze kapot maken, als ze maar verdienen. Zie die CEO van Melvin Capital.
Precies ja. Overigens kun je 'hedge funds' daarin ook wel vervangen door 'grote multinationals,' want het enige waar die naar kijken is inderdaad hoe de betalingsbalans eruitziet. :+ Maar het gaat hier natuurlijk om de hedge funds. :P

Hij is ook eigenlijk de reden dat deze actie gestart is. Die CEO heeft in t begin van de corona crisis lopen schreeuwen over crashende beurzen en weet ik het wat. En wie ging er short? Juist.

Dan ben je gewoon een rat.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 30-01-21 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 17:45

LadyAnna schreef:
San, dan heb jij een zeer verstandige vader.

Sowieso, maar ik weet niet wat hij ermee te maken heeft :P? Ik denk dat je Domi bedoelt :D.

nikkel
Berichten: 2524
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:57

Foutje van mij. Dank je.

Ik denk trouwens dat er eerst geprobeerd gaat worden door Hedgefonds, om dit soort acties in de toekomst onmogelijk te maken.

Soepblik
Berichten: 1149
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:46

Ik volg dit ook half. Mijn vriend en zijn vrienden zijn recentelijk allemaal in het beleggen gedoken, en ik heb ook maar het boek "blondjes beleggen beter" gekocht. :+ Ik snap nog niet helemaal hoe het nou zit met het gamestop gedoe.

Century

Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:49

Wat er met Gamestop gebeurt is ook niet wat je normaal doet als je gaat beleggen. Dit soort 'beleggen' is veel meer gokken.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:51

Jongens

Ook gewone brokers kun je met geleend geld beleggen
Kan me voorstellen als je ziet dat een bepaald aandeel flink winst maakt dat je dan Ff 10000€ extra leent en einde dag terug betaald

Dus beleggen met geleend geld is normaal en doen heel veel jongeren want met je gespaard geld beleggen duurt gewoon te lang om je te begeven in de fire generatie

Ik beleg niet met geleend geld maar kan bv via mijn broker 50000€ extra beleggen

Wat GameStop is, is wel normaal met beleggen doen legio mensen alleen haalt nu de tv
Kijk naar de film wolf of Wallstreet

30-11-2015
03-07-2018

Soepblik
Berichten: 1149
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:51

Nee dat verwacht ik ook niet haha. :+ en ik zal ook nooit m'n handen aan zoiets branden. Maar wel interessant om over te leren. :j

Soepblik
Berichten: 1149
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:53

tita schreef:
Jongens

Ook gewone brokers kun je met geleend geld beleggen
Kan me voorstellen als je ziet dat een bepaald aandeel flink winst maakt dat je dan Ff 10000€ extra leent en einde dag terug betaald

Dus beleggen met geleend geld is normaal en doen heel veel jongeren want met je gespaard geld beleggen duurt gewoon te lang om je te begeven in de fire generatie

Ik beleg niet met geleend geld maar kan bv via mijn broker 50000€ extra beleggen


Wat GameStop is, is wel normaal met beleggen doen legio mensen alleen haalt nu de tv
Kijk naar de film wolf of Wallstreet



Maar is dat niet heel risicovol? Wat nou als het helemaal verkeerd gaat? Dan ben je opeens een hele mep geld kwijt, toch?

Century

Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:55

Ik denk eigenlijk niet dat een merendeel van de beleggers met geleend geld beleggen? En zeker niet met zulke bedragen. Maar ik heb geen cijfers, dus misschien zit ik er naast.

Ik bedoel met name dat de meeste mensen die beginnen met beleggen niet 'short gaan', maar gewoon beleggen in een fonds of iets dergelijks.

nikkel
Berichten: 2524
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:00

Ik beleg niet met geleend geld maar kan bv via mijn broker 50000€ extra beleggen,

Wat als het gokje verkeerd uitpakt en er verlies wordt geleden.??

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:02

Eh?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 19:10

tita schreef:
Jongens

Ook gewone brokers kun je met geleend geld beleggen
Kan me voorstellen als je ziet dat een bepaald aandeel flink winst maakt dat je dan Ff 10000€ extra leent en einde dag terug betaald

Dus beleggen met geleend geld is normaal en doen heel veel jongeren want met je gespaard geld beleggen duurt gewoon te lang om je te begeven in de fire generatie

Ik beleg niet met geleend geld maar kan bv via mijn broker 50000€ extra beleggen

Wat GameStop is, is wel normaal met beleggen doen legio mensen alleen haalt nu de tv
Kijk naar de film wolf of Wallstreet

Wat er nu met Gamestop gebeurt is niet normaal beleggen.

Laat ik het zo zeggen, de handelingen zijn normaal, maar de belangen zijn compleet anders en het resultaat al helemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 19:18

LadyAnna schreef:
Ik beleg niet met geleend geld maar kan bv via mijn broker 50000€ extra beleggen,

Wat als het gokje verkeerd uitpakt en er verlies wordt geleden.??

Ja een hefboom is dat. Maar dat is heel risicovol en absoluut niet normaal beleggen. Zie je vooral in daytraden en is speculeren. Beleggen met geleend geld waarbij je bij verlies zeg maar je eigen aandeel opeet en zelfs failliet kan gaan.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:24

Als je met geleend geld belegt kan je geld minder worden

Ligt eraan waarin je belegt gewone aandelen zakken niet ineens zoals bij GameStop
Turbo en opties hebben lange looptijden
Ga je iid met hefbomen en vage fondsen in de weer kun je het gelijk kwijt zijn

Maar vriendin kocht 500 aandelen op 25€ en verkocht die aandelen toen ze 200€ waren
In haar geval heeft het heel weinig gekost en ontzettend veel geld opgeleverd

Zelf heb ik wel eens niet genoeg geld op de flatex en leen ik geld van broker
Zelf heb ik ooit wel de fout gemaakt 40 aandelen verkocht terwijl ik er 20 had
Die andere aandelen verkocht ik met geleend geld
Moest ik snel rechtzetten kostte me 3€ viel mee dus

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:27

Das niet de hefboom
Hefboom zit op Turno’s en daar heb je stoploss
Kan ook ontzettend veel opleveren

Turbo kun je je hele inleg in seconde kwijt zijn soms ietsjes meer als ie grote stappen maakt en je stopploss overslaat

30-11-2015
03-07-2018

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 19:33

Maar dat is allemaal heel anders dan wat er nu met Gamestop aan de hand is. Gamestop wordt gebruikt/misbruikt, wat je wil, om hedge funds op de knieën te krijgen. Daar zit een morele kwestie achter.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:36

_San87_ schreef:
Maar dat is allemaal heel anders dan wat er nu met Gamestop aan de hand is. Gamestop wordt gebruikt/misbruikt, wat je wil, om hedge funds op de knieën te krijgen. Daar zit een morele kwestie achter.


Ja wat nu gebeurd is uniek en ook hier lenen mensen met geleend geld
Afgelopen donderdag stond GameStop op 150$
Op de voorbeurs kon ik zien dat ie ging open op 300$

Wat denk jij dat er boel haantjes gedaan hebben?

Zullen nog zien hoeveel particulieren geld kwijt zijn over paar masnden

Maar san jij begon iver hefboom en hefboom zit op turbo’s niet op geleend geld

30-11-2015
03-07-2018

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 19:44

tita schreef:
_San87_ schreef:
Maar dat is allemaal heel anders dan wat er nu met Gamestop aan de hand is. Gamestop wordt gebruikt/misbruikt, wat je wil, om hedge funds op de knieën te krijgen. Daar zit een morele kwestie achter.


Ja wat nu gebeurd is uniek en ook hier lenen mensen met geleend geld
Afgelopen donderdag stond GameStop op 150$
Op de voorbeurs kon ik zien dat ie ging open op 300$

Wat denk jij dat er boel haantjes gedaan hebben?

Zullen nog zien hoeveel particulieren geld kwijt zijn over paar masnden

Maar san jij begon iver hefboom en hefboom zit op turbo’s niet op geleend geld

Ja, ik dacht dat je de hefboomcomstructie bedoelde :). Dat heb ik gezien je reactie verkeerd opgevat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-21 19:45

Wat ik wel grappig vind, is dat Melvin capital aangeeft niks meer te hebben, maar dat ze dat wel in een prime time advertentie aangeven :').

nikkel
Berichten: 2524
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:13

Wat dek je van de dreun ( in meedere opzichten), die dit gebeuren heeft. Financieel, imagoschade, vertrouwen van investeerders in Melvin Capital. MC had blijkbaar een paar miljard nodig om dit weer recht te poetsen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 14:28



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BanjerLief, BeFunny, DDD3, Gee, Hanneke137, LuCa88, rink, SennaS en 64 bezoekers