Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:57

Electra63 schreef:
Persoonlijk zou ik blij zijn als PvdA (en GL) aansluiten bij het nieuwe kabinet.
Iets socialer en progressiever.
Maar links heeft wel de afgelopen verkiezingen verloren.
Om recht te doen aan de verkiezingsuitslag zou er een rechtse partij bij moeten.


Eens.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:16

Ik heb zelf dan weer niets met pvda. Maar zou groen links er graag bij zien.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:40


mysa

Berichten: 10481
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:43

Afschuwelijk. Die domme populisten leren het nooit.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:15

Echwel schreef:
Journalistenvakbond NVJ wil in gesprek met Wilders over tweet - https://nos.nl/l/2384036

Respect voor dhr Segers


Terecht.... ik zag de tweet voorbij komen.
Zeker omdat journalisten tegenwoordig al vaak bedreigd of zelfs mishandeld worden.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:00

Segers is gewoon wel echt een goede politicus, zo jammer dat hij staat voor een partij waar ik mij niet in kan vinden :')

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:01

ruitje schreef:
Segers is gewoon wel echt een goede politicus, zo jammer dat hij staat voor een partij waar ik mij niet in kan vinden :')

Helemaal.mee eens

Een nette man.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:02

ruitje schreef:
Segers is gewoon wel echt een goede politicus, zo jammer dat hij staat voor een partij waar ik mij niet in kan vinden :')

Ik ben een tijdje lid geweest en wel eens bij een ledenvergadering geweest. Kwam erachter dat het toch niet de partij voor mij was

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:05

Segers legt in zijn twitterreactie op Wilders' idiote uitspraak in een paar zinnen de vinger op de zere plek. Dat doet hij vaker, hij is echt een van de betere politici die we hebben.
Als de andere Kamerleden net zo adequaat zouden reageren op de twitterdrek van populistisch (extreem)rechts, dan zouden meer mensen zich realiseren dat men er daar een geheel eigen opvatting van democratie, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid op nahoudt.
Namelijk dat de ene mening (de hunne) meer waard is dan andere meningen (en dat andere meningen dus desnoods met geweld en intimidatie bestreden mogen worden), en dat de vrijheid van de een (die van henzelf en hun achterban) best ten koste mag gaan van die van anderen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:43

Askja schreef:
Segers legt in zijn twitterreactie op Wilders' idiote uitspraak in een paar zinnen de vinger op de zere plek. Dat doet hij vaker, hij is echt een van de betere politici die we hebben.
Als de andere Kamerleden net zo adequaat zouden reageren op de twitterdrek van populistisch (extreem)rechts, dan zouden meer mensen zich realiseren dat men er daar een geheel eigen opvatting van democratie, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid op nahoudt.
Namelijk dat de ene mening (de hunne) meer waard is dan andere meningen (en dat andere meningen dus desnoods met geweld en intimidatie bestreden mogen worden), en dat de vrijheid van de een (die van henzelf en hun achterban) best ten koste mag gaan van die van anderen.


En zelf janken ze het hardst over censuur en oneerlijke journalistiek....

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:26


Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:44

juval schreef:
https://wnl.tv/2021/06/09/van-der-plas- ... ssion=true

BBB pleit voor een minderheidskabinet.

Dit lijkt mij een goed plan.


Mij niet. Sinds 1917 hebben we 8 minderheidskabinetten gehad. De gemiddelde overlevingskans voor een regeerperiode van 4 jaar (‘de rit uitzitten’) is 21,7%.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:50

Cowboy55 schreef:
juval schreef:
https://wnl.tv/2021/06/09/van-der-plas- ... ssion=true

BBB pleit voor een minderheidskabinet.

Dit lijkt mij een goed plan.


Mij niet. Sinds 1917 hebben we 8 minderheidskabinetten gehad. De gemiddelde overlevingskans voor een regeerperiode van 4 jaar (‘de rit uitzitten’) is 21,7%.


en waarom zou het erg zijn als het kabinet valt en er dan nieuwe verkiezingen komen?
het ziet er nu niet naar uit dat partijen nader tot elkaar komen, dus wellicht met nieuwe verkiezingen dat de verhoudingen wat duidelijker worden en er gemakkelijker een meerderheidskabinet gevormd kan worden.

Loretta
Berichten: 8760
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:09

De vuile was van het CDA hangt ook weer buiten. Wat dat betreft is deze formatie wel erg vermakelijk.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:11

@juval: Mochten er nu nieuwe verkiezingen komen dan is de VVD nog steeds de grootste en zal het riedeltje overnieuw beginnen. Nieuwe verkiezingen zullen daarom geen goed plan zijn

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:14

Loretta schreef:
De vuile was van het CDA hangt ook weer buiten. Wat dat betreft is deze formatie wel erg vermakelijk.


inderdaad! ben heel benieuwd of Omtzigt nog terugkomt, dit zal zijn burn-out geen goed doen.

VVD zal de grootste worden, maar ik verwacht dat er elders wel wat verschuivingen zullen zijn. fvd zal niet meer winnen lijkt me. En CDA krijgt denk ik ook veel minder stemmen.
Mijn partij (BBB ;) ) zal het waarschijnlijk wat beter gaan doen.

maar goed, theoretisch gezien dus nog altijd ruim 20% kans dat ze het wel 4 jaar volhouden in de minderheid

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:37

purny schreef:
@juval: Mochten er nu nieuwe verkiezingen komen dan is de VVD nog steeds de grootste en zal het riedeltje overnieuw beginnen. Nieuwe verkiezingen zullen daarom geen goed plan zijn


Daarnaast: een minderheidskabinet betekent constant schipperen. Logica dicteert dat de vaart er dan uit gaat en de koers onduidelijk wordt.

En dat voor gemiddeld 300-400 dagen nieuwe regering (en dan trekt het minderheidskabinet Rutte 1 met 753 dagen het gemiddelde nog fors omhoog. Zonder Rutte 1 zitten de minderheidskabinetten na WO 2 minder dan 6 maanden in het zadel voor het mis gaat en het hele feest over moet met nieuwe verkiezingen etc.). Thanks but no thanks.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 11-06-21 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8760
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:56

Het is nu wel afwachten hoe het met het CDA verder gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:13

Loretta schreef:
Het is nu wel afwachten hoe het met het CDA verder gaat


wat zou er gebeuren als het cda in tweeën gaat

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:16

MCE schreef:
Loretta schreef:
Het is nu wel afwachten hoe het met het CDA verder gaat


wat zou er gebeuren als het cda in tweeën gaat


Dan krijgt minstens 1 van de 2 een nieuwe naam, versplintert het politiek landschap nog verder en kost ‘de politiek’ weer wat meer want weer een extra organisatie waarvan de kosten vergoed moeten worden.

Anoniem

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:21

Dan krijgt minstens 1 van de 2 een nieuwe naam, versplintert het politiek landschap nog verder en kost ‘de politiek’ weer wat meer want weer een extra organisatie waarvan de kosten vergoed moeten worden.[/quoteCowboy]

bizar eigenlijk,

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:45

Citaat:
Dan krijgt minstens 1 van de 2 een nieuwe naam, versplintert het politiek landschap nog verder en kost ‘de politiek’ weer wat meer want weer een extra organisatie waarvan de kosten vergoed moeten worden.


Kost het meer?

Hoezo dat dan?

Er blijven gewoon 150 TK zetels. De overheadkosten worden anders verdeeld, that's all.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:13

Janneke2 schreef:
Citaat:
Dan krijgt minstens 1 van de 2 een nieuwe naam, versplintert het politiek landschap nog verder en kost ‘de politiek’ weer wat meer want weer een extra organisatie waarvan de kosten vergoed moeten worden.


Kost het meer?

Hoezo dat dan?

Er blijven gewoon 150 TK zetels. De overheadkosten worden anders verdeeld, that's all.


Uhm….als 1 partij 1 persvoorlichter heeft (noem maar effe wat) en de boel wordt gesplitst, dan hebben de 2 ‘nieuwe’ partijen…..? Elk 0,5 persvoorlichter?! Delen ze dezelfde man/vrouw?! Of toch elk 1 en dus hogere kosten?

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:14

Ik weet niet of er in dat geval 2 partijen zullen overblijven na de verkiezingen. :D
Wat een slangenkuil zeg die politiek. Ik zou ook goed begrijpen als er heel veel mensen niet meer gaan stemmen of blanco stemmen.
Ik geloof nooit dat ze eruit gaan komen deze formatie. Dat betekent dan nieuwe verkiezingen. Ben ik heel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Loretta
Berichten: 8760
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:47