Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 05:09

Gini schreef:
LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan


Jij vindt het een stomme actie. Ik vind dat naaktbeelden in de privésfeer verspreiden perfect moet kunnen. Het is niet omdat je zelf iets niet meteen zou doen, dat het een stomme actie is. Het is de misdadiger die de misdaad begaat.

LWDaisy schreef:
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn


Hoe voorzichtig je ook bent, als de tegenpartij een klootzak is, sta je nergens. Het is niet omdat het bekendheden zijn, dat ze vreemd zijn aan de menselijke geneugten.

LWDaisy schreef:
MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid.


Nee, dat verwacht je niet. Net zomin als ik verwacht dat wanneer ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin de volgende dag de hele stad het weet. Achteraf gezien is het gemakkelijk praten. Slachtoffers van aanranding kunnen daar van meepraten: "Ja, wat had je verwacht als jij en je baas helemaal alleen op kantoor zijn en hij roept je binnen op zijn bureau."

Ik kan me hier alleen maar volmondig bij aansluiten...

Is het naïef van die mensen? Misschien wel, ja.
Maakt dat ze minder slachtoffer? Absoluut niet.

Ook ik schrik van de victim blaming hier in dit topic...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 06:25

Celestial schreef:
Ook ik schrik van de victim blaming hier in dit topic...

Ik schrik eerder van het enorme taboe dat op victim blaming lijkt te liggen.
Als het slachtoffer zelf een grote invloed heeft gehad op hetgeen gebeurd is, waarom zou dat dan niet benoemd mogen worden?

Ja, de 'dader' is de enige echte schuldige, maar niet de enige verantwoordelijke voor dat wat er gebeurt. Degene die (bijvoorbeeld) zijn fiets zonder slot aan de straat zet, is niet medeschuldig aan diefstal, maar heeft er desondanks zelf een aandeel in gehad als zijn fiets de volgende ochtend weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:10

Als er een taboe was op victimblaming zou het hier niet zo uitgebreid gebeuren, dus dat is natuurlijk onzin. Dat een aantal mensen iets niet oke vinden, maakt het nog geen taboe.

Het probleem is dat het uiterst schadelijk is, omdat het er voor kan zorgen dat slachtoffers uit schaamte geen aangifte durven te doen. En dat alleen omdat mensen blijkbaar per se even "eigen schuld, dikke bult" moeten zeggen.

Ik ben wel eens vergeten mijn fiets op slot te zetten en toen was hij weg. Ja, dat vind ik nog steeds stom van mezelf, maar ik heb geen wet overtreden en de dader (dat kan gewoon zonder aanhalingstekens hoor) wel. Die :x had gewoon met zijn klotepoten van mijn fiets af moeten blijven. Punt.

Maar ik ben het eens met wat eerder werd gezegd: het is een manier om met angst om te gaan: mij overkomt dat niet, want ik doe niet zulke domme dingen.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:16

Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 07:27

Storm schreef:
Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.


Yep, mijn idee dus ook.
Natuurlijk wil je niet dat je fiets gejat wordt en dat je foto's rondgaan, maar je kan het ergens, in de huidige maatschappij, wel verwachten.

Maakt niet dat het niet erg is als je je vervoer kwijt bent, of dat iedereen je in je blootje gezien heeft. Maar je had het met een beetje nadenken misschien wél kunnen voorkomen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:28

Maar ze blijven slachtoffer, en diegene die de foto's doorgestuurd heeft is de dader.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:30

Storm schreef:
Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.

"Een beetje dom" omdat je je fiets op slot vergeet te zetten? :+ Goedemorgen, gelukkig zal jij vast nooit eens iets vergeten.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:30

Naar mijn idee is vnl hun gezin slachtoffer...

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 07:42

DezeNaam schreef:
Storm schreef:
Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.

"Een beetje dom" omdat je je fiets op slot vergeet te zetten? :+ Goedemorgen, gelukkig zal jij vast nooit eens iets vergeten.


Nou, als daardoor de verzekering niet uitkeert, zal je jezelf best wel dom voelen hoor. Het is natuurlijk geen uitnodiging, maar ik snap de redenering wel.

Mijn vader heeft destijds een beugel aan de muur bevestigd, waaraan mijn fiets aan de ketting ging. Beugel was meer waard dan die hele fiets bij elkaar. Hebben ze proberen jatten - het is dat mijn vader in de woonkamer zat, en dat je van buiten door de rolluiken het licht niet zag branden, dat mijn vader de poging gehoord heeft en "de dief" heeft weg gejaagd.

Mijn andere fiets, die best wel duur was, is van op mijn wei gejat. Stond op slot achter 2 andere (goedkopere en gammele) fietsen. Ik was al lang blij dat de dief in ieder geval de draden van de wei niet heeft open gegooid en dat mijn paard niet is gaan lopen/werd gejat, maar eerlijk, voelde ik me dom? Ja, want die fiets stond in een wei in the middle of nowhere, heel zichtbaar, met go-pro spul aan het stuur bevestigd. Ik had hem ook thuis kunnen zetten, of in een stal in plaats van zo open en bloot. Als die fiets niet zichtbaar had geweest, was hij waarschijnlijk ook niet gejat geraakt. 't Is niet omdat hij zichtbaar is dat hij gestolen mag worden, maar ik had het dus wel kunnen vermijden of op zijn minst veel moeilijker kunnen maken. Is geen garantie - mijn eerste brommertje stond op slot en werd ook gejat, maar dat was zo'n moeilijk slot (staaf uit stuur dat je door je wiel kon steken) dat ze het een straat verder hebben opgegeven en ik hem daar in de bosjes heb gevonden.

DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:54

is er eigenlijk al iets meer bekend over die ''eveline'' ? ben best benieuwd wiet dat is, kan goed een man zijn.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 07:58

DinkyOmie schreef:
is er eigenlijk al iets meer bekend over die ''eveline'' ? ben best benieuwd wiet dat is, kan goed een man zijn.


Het enige wat ik er nog over ben tegengekomen, maar of dat waar is is natuurlijk weer wat anders!

Eveline

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:10

Storm schreef:
Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.


Dan ben je nog steeds niet schuldig aan diefstal!

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:27

Dat de verzekering niet uitbetaald zegt mij genoeg. Dan ben je zelf in gebreke geweest.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:32

oomens schreef:
Ja, de 'dader' is de enige echte schuldige, maar niet de enige verantwoordelijke voor dat wat er gebeurt. Degene die (bijvoorbeeld) zijn fiets zonder slot aan de straat zet, is niet medeschuldig aan diefstal, maar heeft er desondanks zelf een aandeel in gehad als zijn fiets de volgende ochtend weg is.


Het moment dat er op Bokt dan een topic verschijnt van wel meer dan 10 alinea's om uit te leggen waarom het jouw schuld is dat je fiets gestolen is en dat je beter had moeten weten en dat je foto en naam en toenaam erbij geplaatst wordt, ben ik ook de eerste om te zeggen 'ho ho ho, wat is dit nu? Het is wel de dader die schuldig en verantwoordelijk is.'

Ik heb niet de instelling dat iedere vergissing of iedere fout die een mens maakt logischerwijze in een misdrijf kan eindigen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:38

Storm schreef:
Dat de verzekering niet uitbetaald zegt mij genoeg. Dan ben je zelf in gebreke geweest.


Dat is natuurlijk onzin.

Verzekeringen zijn bewust zo streng om zo weinig mogelijk uit te betalen. Dat is helemaal geen vergelijk.

Daarnaast leven wij in een zorgmaatschappij. Als je die lijn doortrekt, kan je iedereen die ziek wordt door roken of overvloedig eten ook voor de deur van het ziekenhuis laten staan als ze het geld niet hebben.

We moeten ook de zwakken, domme, idiote, vergeetachtige... en ga zo maar door... mensen beschermen.

Daders moeten gestraft worden, maar vooral vanuit een preventief idee, om recidivisme te voorkomen. Maar verder is het niet aan ons OF de rechtstaat om een mening te vormen over moraliteit.

Dat lijkt iedereen altijd te vergeten.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:41

Het is gewoon schofterig wat deze gasten is aangedaan. Het is daarnaast ook echt heel naïef geweest om de foto's te verzenden, hoewel dit nooit een reden mag zijn tot publicatie.

Ik vind het voornamelijk triest voor de vrouwen/vriendinnen die nu met de misstappen van hun mannen moeten dealen.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:42

DinkyOmie schreef:
is er eigenlijk al iets meer bekend over die ''eveline'' ? ben best benieuwd wiet dat is, kan goed een man zijn.

Volgens het nieuwsblad is het iemand die ze naar een appgroep KIK heeft geleid en vanuit daar zou er gelekt zijn. Het zou een omstreden amerikaanse groep zijn ?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:51

SinneJ schreef:
Storm schreef:
Dat de verzekering niet uitbetaald zegt mij genoeg. Dan ben je zelf in gebreke geweest.


Dat is natuurlijk onzin.

Verzekeringen zijn bewust zo streng om zo weinig mogelijk uit te betalen. Dat is helemaal geen vergelijk.

Daarnaast leven wij in een zorgmaatschappij. Als je die lijn doortrekt, kan je iedereen die ziek wordt door roken of overvloedig eten ook voor de deur van het ziekenhuis laten staan als ze het geld niet hebben.

We moeten ook de zwakken, domme, idiote, vergeetachtige... en ga zo maar door... mensen beschermen.

Daders moeten gestraft worden, maar vooral vanuit een preventief idee, om recidivisme te voorkomen. Maar verder is het niet aan ons OF de rechtstaat om een mening te vormen over moraliteit.

Dat lijkt iedereen altijd te vergeten.



_/-\o_ _/-\o_

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:11

DinkyOmie schreef:
is er eigenlijk al iets meer bekend over die ''eveline'' ? ben best benieuwd wiet dat is, kan goed een man zijn.


Als dat echt via die app anoniem gebeurt is, dan wordt dat ontzettend moeilijk. Maar uiteindelijk moet er toch iemand als eerste die foto's ontvangen hebben. Maarja, je kan ook niet zomaar aan WhatsApp gaan vragen van hey duik eens in je gesprekken :+ Zou nogal te gek worden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:24

Storm schreef:
Dat de verzekering niet uitbetaald zegt mij genoeg. Dan ben je zelf in gebreke geweest.



Uh nee dan staat het gewoon zo in de polis van je verzekering en die doen dat puur op risicoberekening om hun voortbestaan te kunnen waarborgen. Het kan de verzekering op zich niet schelen of je dom bent geweest of niet. Zij hebben daar zeker geen oordeel over.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:41

Je hebt je iig niet aan de afspraken met je verzekering gehouden, nl het op slot zetten van je fiets

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:55

Billy schreef:
Je hebt je iig niet aan de afspraken met je verzekering gehouden, nl het op slot zetten van je fiets


Juist, want als je keurig 2 fietssleuteltjes kunt laten zien, krijg je wel netjes je fiets vergoedt.
Hetzelfde met de foto's. Als je niks stuurt, kan er ook niks geplaatst worden.
Verantwoordelijkheid.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:58

Zo werkt het gewoon niet. We kunnen ons niet op elke misdaad voorbereiden. Deze was misschien te voorkomen, maar je kan dat gewoon niet stellen.

Dat is veel te arbitrair. Vroeger kon je zo je fiets laten staan en was het nooit je eigen schuld als hij weg was... nu zijn er meer criminelen en is het plots deels je eigen schuld?

Zo werkt het niet. Er is altijd 1 iemand schuldig: de overtreder.

Victim blaming is niet voor niets uitgevonden. Als jullie het niet aan het doen zijn, in welke context past de term dan wel??

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:12

Tegen iemand die een kort rokje draagt en aangerand wordt, zeggen dan had je dat rokje niet aan moeten trekken. Dat vind ik victim blaming.
Dit is van een heel andere orde. De enige slachtoffers zijn imo de vrouwen en familie.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:13

Dus voor jullie part mogen alle mannen en vrouwen die vreemdgaan zo met hun blote kont op het internet tegen hun wil?

Niemand hier in het topic heeft ooit een scheve schaats gedaan? (percentueel gezien is dat onmogelijk).

Dit gaat echt ver.