Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:06

Storm schreef:
Billy schreef:
Victim blaming? De grootste victims vind ik de vrouwen en kinderen van de heren die hun broek niet dicht konden houden...

Zooo mee eens!


Maar als je een relatie begint met zo'n type , kun je dat toch verwachten.



( hierboven dus dezelfde vorm van victim blaming als die ik hier lees , even ter uitleg voor wie dat niet begrijp )
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 15-09-20 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:07

Storm schreef:
En mocht je het toch om een of andere reden niet kunnen laten, knip dan je hoofd eraf en zorg dat tattoo 's verborgen zijn.

Overigens, en dat is een beetje offtopic.. de digitale kunstenaars van tegenwoordig hebben niet eens meer een echte naaktfoto nodig om toch een foto of een filmpje van iemand te verspreiden... dát idee is pas beangstigend... (ga dan maar eens, met de huidige maatschappelijke meningen, tegen je baas vertellen dat jij dat niet bent)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:13

Storm schreef:
En mocht je het toch om een of andere reden niet kunnen laten, knip dan je hoofd eraf en zorg dat tattoo 's verborgen zijn.

Inderdaad; goeie tip!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:16

Cer schreef:
Overigens, en dat is een beetje offtopic.. de digitale kunstenaars van tegenwoordig hebben niet eens meer een echte naaktfoto nodig om toch een foto of een filmpje van iemand te verspreiden... dát idee is pas beangstigend... (ga dan maar eens, met de huidige maatschappelijke meningen, tegen je baas vertellen dat jij dat niet bent)

Daar heb je idd gelijk in; :D

Afbeelding

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:18

Billy schreef:
Victim blaming? De grootste victims vind ik de vrouwen en kinderen van de heren die hun broek niet dicht konden houden...


En dat weet je dus niet. Iedereen maakt er meteen zulke verhalen alsof we de situatie helemaal door hebben. Voor hetzelfde geld waren de vrouwen al op de hoogte, hebben ze hierover ruzie gemaakt en het uitgepraat, of for all we know, hebben ze het samen gedaan omdat ze het wel opwindend vinden om dergelijke filmpjes te maken en was het hun little secret.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:18

__Sannne schreef:
Je lijkt er zo van overtuigd te zijn dat deze heren naar een random vreemde een dickpic hebben gestuurd, maar je hebt geen idee wat hieraan vooraf is gegaan.

O, het waren drie verschillende Eveline’s?
(En jii was er wél bij, dus? :) )

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:22

Het punt is idd: het gaat ons helemaal niets aan en juist daarom is het ook zo waardeloos om er een mening over te hebben. TS: waarom ben jij zo zeker dat hun vrouwen van niets wisten, of dat ze zelf niet vreemdgaan? Dat weet je niet. Dit gaat om iets wat tussen hen gaat en waar wij niets mee te zien hebben toch?

Ik vind jou trouwens ook wel heel naïef met je pikante foto’s naar je vriend hoor. Niet dat ik vind dat je ze niet mag doorsturen, maar of ze daar ‘veiliger’ zitten dan bij een flirt zou ik zo niet durven zeggen. Ik heb als regel dat ik gewoon geen foto’s maak die ik niet eventueel openbaar wil. Nu ben ik wel niet heel preuts ma goed :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:25

Asciugamano schreef:
__Sannne schreef:
Je lijkt er zo van overtuigd te zijn dat deze heren naar een random vreemde een dickpic hebben gestuurd, maar je hebt geen idee wat hieraan vooraf is gegaan.

O, het waren drie verschillende Eveline’s?
(En jii was er wél bij, dus? :) )


Sanne heeft de foto's gemaakt.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:29

Ze hebben alledrie een public statement gegeven, waaruit je wel ongeveer kon afleiden dat ze t.o.v. hun partner/familie liever niet hadden gehad dat het was uitgekomen. Ze verwezen oa. naar het verdriet dat hun partner hierdoor werd aangedaan.

Als iemand hier op bokt een topic zou openen 'mijn vriend deelt naaktfilmpjes met vreemde vrouwen' wat zouden dan de reacties zijn?
Dan gaan we toch met z'n alle adviseren om minstens eens een deftig gesprek te voeren met betreffende vriend? Wij gaan die toch niet weg zetten als slachtoffer van die andere vrouw?
Waarom zou dit nu anders zijn. Dit zijn toch evengoed geen slachtoffers?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:31

Maar die vrouwen vragen hier helemaal niet om advies.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:38

Luckystory schreef:
Ze hebben alledrie een public statement gegeven, waaruit je wel ongeveer kon afleiden dat ze t.o.v. hun partner/familie liever niet hadden gehad dat het was uitgekomen. Ze verwezen oa. naar het verdriet dat hun partner hierdoor werd aangedaan.


Ja dus? Misschien wisten de vrouwen het al, hebben ze flink ruziegemaakt en is het vergeven en dan komt het nu naar buiten, dus dan is het logisch dat je in een verklaring zegt dat je dat liever niet had gehad.

Dat is puur speculatie uiteraard, net zoals 99% van de uitspraken die hierover gedaan worden.

Feit is en blijft dat dergelijke beelden naar buiten brengen zonder toestemming strafbaar is, wat voor een klootzak ook op de beelden staat.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:39

poes schreef:
Maar die vrouwen vragen hier helemaal niet om advies.


Nee uiteraard niet.
Ik denk dat ook niemand betwist dat het niet ok is dat het zo in de openbaarheid wordt gegooid.

Het gaat mij eerder om de stelling dat deze mannen alleen maar slachtoffers zouden zijn en blijkbaar zelf geen verantwoordelijkheid mag verweten worden.

Daarnaast, ze zoeken ook zelf de openbaarheid op. Allemaal hebben ze op de radio of geschreven openlijk gecommuniceerd over deze zaak. Daarmee gooien ze de discussie mijn inziens ook zelf op straat.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 11:40

poes schreef:
Het punt is idd: het gaat ons helemaal niets aan en juist daarom is het ook zo waardeloos om er een mening over te hebben. TS: waarom ben jij zo zeker dat hun vrouwen van niets wisten, of dat ze zelf niet vreemdgaan? Dat weet je niet. Dit gaat om iets wat tussen hen gaat en waar wij niets mee te zien hebben toch?

Ik vind jou trouwens ook wel heel naïef met je pikante foto’s naar je vriend hoor. Niet dat ik vind dat je ze niet mag doorsturen, maar of ze daar ‘veiliger’ zitten dan bij een flirt zou ik zo niet durven zeggen. Ik heb als regel dat ik gewoon geen foto’s maak die ik niet eventueel openbaar wil. Nu ben ik wel niet heel preuts ma goed :D


Ik ben er niet zéker van - net zoals geen enkele bokker zeker kan zijn van hoe iemand anders zijn paard hier houdt/behandeld. Een mening vormen doen we toch. Ik kan wel zéggen dat mijn paard 24/7 buiten staat met een schuilstal, en dat ik haar elke dag hooi voer en borstel, maar ik kan zo veel zeggen.
Afgaande op de verhalen van de mannen, lijkt mij dat hun vrouwen hier niets van wisten - maar zeker weten doe ik (en de rest van Vlaanderen) het niet.

Ik geloof wel degelijk dat mijn foto's "veiliger" zitten bij mijn partner, degene met wie ik een huis, bed en leven deel dan bij een flirt :) Mijn partner houdt van me en deelt niet graag, dus ik geloof oprecht dat die foto's niet verder gaan dan hemzelf.
Wat als we uit elkaar zouden gaan? Tja, dan kan ik alleen maar heel hard hopen dat hij nog steeds niet wil delen natuurlijk. Zoniet, ben ik de l*l en had ik slimmer moeten zijn. Dan zou ik natuurlijk heel boos zijn op hem, want hij zou dan zonder mijn toestemming die beelden delen - maar dan had ik ze in eerste instantie niet moeten doorsturen. Dan heb ik mijn gat gebrand.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 15-09-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:42

Asciugamano schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

Over het algemeen stuur je die foto’s zélf. Vrijwillig enzo...
Verkrachting vraag je meestal niet om, lijkt mij.
Vergelijking van niks dus...

Het gaat om de vergelijking qua victim blaming.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:48

MarcoBorsato schreef:
Asciugamano schreef:
O, het waren drie verschillende Eveline’s?
(En jii was er wél bij, dus? :) )


Sanne heeft de foto's gemaakt.


poedersuiker, je hebt me door.

Nee Asciugamano, wat ik ermee bedoel te zeggen; jij brengt het alsof deze heren naar de eerste beste vreemde hun piemelportret hebben gestuurd, maar dat wéét je niet. Je weet simpelweg niet wat hieraan vooraf is gegaan, ik ook niet. Dus om dan te zeggen dat ze dit "hadden kunnen verwachten" vind ik nogal kort door de bocht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57937
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:55

Ik ben wellicht de enige vlaming die de beelden nog niet gezien heeft, ik wil ze ook niet zien. Ze waren niet voor mij bestemd en als iemand me ze toe stuurt kan die op een pittige reactie rekenen. :)

Aan de ene kant denk ik "uitgerekend deze mensen zouden toch moeten weten hoever zo iets kan reiken."
Aan de andere kant denk ik "man, iedereen moet een hobby hebben. Doe niet zo dramatisch."
Vlaanderen doet precies alsof ze nog nooit een mannelijk lichaam gezien hebben. Deze hetze is IMO echt een storm in een glas water. Ik begrijp het issue niet eens. Wat hebben ze nu feitelijk mis gedaan? één of ander kleinzielig mens heeft privé beelden verspreid waar niks illegaal op te zien is van wat ik gehoord heb. Wat ze met dat mannelijk lichaam doen is hun zaak zo lang er geen 2e onwillige partij betrokken is en dat was er niet gebaseerd op de verhalen.. Stel heilige boontjes. :)

Of deze heren nu wel of niet vreemd gegaan zijn, is tussen hun en hun respectievelijke partner. Daar heeft de rest van de wereld geen jota over te zeggen. Dat moeten ze onder elkaar uitpraten.

Degenen die dit doorsturen zouden van mij allemaal een fikse boete mogen krijgen ook. Helaas is dat in praktijk niet haalbaar. All in all wordt de mooiste les hiervan gemist: Een hoop tere zieltjes hadden zichzelf een schok kunnen besparen door gewoon voor hun eigen deur te keren ipv de nieuwsgierige neus in andermans zaken te steken.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:20

Eleeke schreef:
Ik kwam hier om iets over een BV ( wellicht een paardenbedrijf) te lezen en kom in een topic vol victim blaming terecht... -O-

xxCYNNxx schreef:
Ja de mannen zijn fout tegenover hun gezin wat betreft die beelden maken, .

Want?
Misschien weten betreffende vrouwen er wel vanaf of doen ze zelfs mee ( je kent de afspraken niet in dat gezin ), of liggen ze in scheiding en zoekt hij wat afleiding etc etc ... je weet het niet
En hoe dan ook is dat een privé issue.


Een meisje dat met een leuke jongen die ze in de kroeg ontmoet naar buiten loopt om bv te zoenen , en dan geweldadig verkracht wordt... ook eigen schuld ?

Victimblaming voor jezelf goed praten omdat je vindt dat mannen geen naaktfotos mogen sturen of dat ze hadden moeten weten dat ... is nog steeds victim blaming.


Nou zo te lezen in het artikel lagen de heren niet in scheiding, dus waarom zou ik dan rekening houden met die aanname.

verder heb ik het niet over verkrachting gehad, laat staan victim blaming.......het hele artikel beschrijft toch een daad die door 2 vrijwillige partijen overeen gekomen is. Dus waarom wil je jouw voorbeeld erbij halen?

Dus beetje wazig dat je mij quote en dan ook nog op zo'n manier dat je met allerlei aannames op de proppen kan komen

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:43

Sorry dat ik het zeg. Maar als je zelf die fotos maakt en vervolgens deelt met anderen dat is toch het zelfde als 1 + 1 = 2.

voorrest wil ik heren de tip geven om 0% aandacht aan te geven. Want hoe groter je de drama maakt hoe veder het zich zal verspreiden over het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:58

Ayasha schreef:
Ik ben wellicht de enige vlaming die de beelden nog niet gezien heeft, ik wil ze ook niet zien. Ze waren niet voor mij bestemd en als iemand me ze toe stuurt kan die op een pittige reactie rekenen. :)

Aan de ene kant denk ik "uitgerekend deze mensen zouden toch moeten weten hoever zo iets kan reiken."
Aan de andere kant denk ik "man, iedereen moet een hobby hebben. Doe niet zo dramatisch."
Vlaanderen doet precies alsof ze nog nooit een mannelijk lichaam gezien hebben. Deze hetze is IMO echt een storm in een glas water. Ik begrijp het issue niet eens. Wat hebben ze nu feitelijk mis gedaan? één of ander kleinzielig mens heeft privé beelden verspreid waar niks illegaal op te zien is van wat ik gehoord heb. Wat ze met dat mannelijk lichaam doen is hun zaak zo lang er geen 2e onwillige partij betrokken is en dat was er niet gebaseerd op de verhalen.. Stel heilige boontjes. :)

Of deze heren nu wel of niet vreemd gegaan zijn, is tussen hun en hun respectievelijke partner. Daar heeft de rest van de wereld geen jota over te zeggen. Dat moeten ze onder elkaar uitpraten.

Degenen die dit doorsturen zouden van mij allemaal een fikse boete mogen krijgen ook. Helaas is dat in praktijk niet haalbaar. All in all wordt de mooiste les hiervan gemist: Een hoop tere zieltjes hadden zichzelf een schok kunnen besparen door gewoon voor hun eigen deur te keren ipv de nieuwsgierige neus in andermans zaken te steken.


Nee hoor, hier ook nog niet gezien. Heb wel weet van familie die het heeft ontvangen maar die is volwassen genoeg om die niet verder te sturen :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57937
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:34

Fijn om te lezen dat er nog wat verstand rond loopt op de wereld ook. :-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:35

Ik heb ze ook niet gezien en ken ook helemaal niemand die ze wel gezien heeft.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:48

MarcoBorsato schreef:
Ailill schreef:
MB, klopt. Dat punt probeer ik ook te maken, maar we gaan van kogels naar een geladen geweer :')


Ik snap je hoor en ben het met je eens.

Asciugamano schreef:
Foto’s naar een onbekende sturen, als bekend persoon, en t dan gek vinden dat ze op t internet opduiken?


Het is naïef maar alsnog vraag je nooit om zoiets. Heel veel seksueel misbruik is het gevolg van een naïeve keus maar alsnog zijn die mensen slachtoffer.

Victim blaming, Google het.


Wow die vergelijking met sexueel misbruik slaat echt volledig de plank mis. Dat is vaak het gevolg van kinderen en misbruikers in een machtspositie. Echt TOTAAL NIET te vergelijken met zoiets. En zeker niet het gevolg van een naieve keuze..vaak is er niet eens een keuze.

Dit zijn volwassenen, die volwassen keuzes en beslissingen zouden kunnen maken gebaseerd op hun verstand ipv hun ***. Dat is niet gebeurd en dat is gewoon dom van ze. Van Paay vond ik het toen ook nogal dom dus het zit hem niet in het geslacht.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:51

Dan denk we er blijkbaar heel erg anders over :j

Anoniem

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:10

Oh, dus als je een domme actie doet, mag je gewoon te grabbel gegooid worden op het internet?

Dit is even goed misbruik van vertrouwen.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:17

Ayasha schreef:
Ik ben wellicht de enige vlaming die de beelden nog niet gezien heeft, ik wil ze ook niet zien. Ze waren niet voor mij bestemd en als iemand me ze toe stuurt kan die op een pittige reactie rekenen. :)

Aan de ene kant denk ik "uitgerekend deze mensen zouden toch moeten weten hoever zo iets kan reiken."
Aan de andere kant denk ik "man, iedereen moet een hobby hebben. Doe niet zo dramatisch."
Vlaanderen doet precies alsof ze nog nooit een mannelijk lichaam gezien hebben. Deze hetze is IMO echt een storm in een glas water. Ik begrijp het issue niet eens. Wat hebben ze nu feitelijk mis gedaan? één of ander kleinzielig mens heeft privé beelden verspreid waar niks illegaal op te zien is van wat ik gehoord heb. Wat ze met dat mannelijk lichaam doen is hun zaak zo lang er geen 2e onwillige partij betrokken is en dat was er niet gebaseerd op de verhalen.. Stel heilige boontjes. :)

Of deze heren nu wel of niet vreemd gegaan zijn, is tussen hun en hun respectievelijke partner. Daar heeft de rest van de wereld geen jota over te zeggen. Dat moeten ze onder elkaar uitpraten.

Degenen die dit doorsturen zouden van mij allemaal een fikse boete mogen krijgen ook. Helaas is dat in praktijk niet haalbaar. All in all wordt de mooiste les hiervan gemist: Een hoop tere zieltjes hadden zichzelf een schok kunnen besparen door gewoon voor hun eigen deur te keren ipv de nieuwsgierige neus in andermans zaken te steken.



Ik volg jou 100%. Heb zelf de beelden ook niet gezien en het deert mij ook niet.

Leven en laten leven.

Ik denk vooral dat de 3 mannen die in Vlaanderen toch aanzien worden als de perfecte schoonzonen nu gewoon tonen dat ze ook maar mens van vlees en bloed zijn.