Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:30

Het zal duidelijk zijn dat bovenstaande mijn persoonlijke mening is. Het krijgen van pb tjes over mijn persoonlijke mening zie ik absoluut niet zitten. Tekst en uitleg geven, daar doe ik al helemaal niet aan.

BigOne
Berichten: 38259
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:54

Och, wat vervelend dat Blondie gevaccineerd is en heeft opgeroepen om te vaccineren.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:55

nikkel schreef:
Het zal duidelijk zijn dat bovenstaande mijn persoonlijke mening is. Het krijgen van pb tjes over mijn persoonlijke mening zie ik absoluut niet zitten. Tekst en uitleg geven, daar doe ik al helemaal niet aan.
??

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 19:42

'Tekst en uitleg geven, daar doe ik al helemaal niet aan'. Wát doe je dan op een discussieforum? Als ik vragen mag?

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 19:58

Ik zal het even verduidelijken. Sommige onderwerpen, die voorzie ik van tekst en uitleg. Andere onderwerpen zoals dit onderwerp eindigt veelal in een wellus nietus gebeuren, Vandaar.
Of je bent voor Trump, of niet voor Trump.

B-E Over het algemeen lees ik alleen sommige onderwerpen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:27

Even een schop

Republikeinen bestraffen Trump-critici in eigen gelederen - https://nos.nl/l/2415779

Als je verder artikelen leest dat het bijna een sekte is rondom Trump vraag ik mij echt af wat er de volgende verkiezingen gaat gebeuren en hoe bang anders denkende in Amerika moeten zijn.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:36

Echwel schreef:
Even een schop

Republikeinen bestraffen Trump-critici in eigen gelederen - https://nos.nl/l/2415779

Als je verder artikelen leest dat het bijna een sekte is rondom Trump vraag ik mij echt af wat er de volgende verkiezingen gaat gebeuren en hoe bang anders denkende in Amerika moeten zijn.


Sowieso wordt het een verkiezing rond om leugens, desinformatie en voter-surpression. Want op een eerlijke manier kunnen ze niet winnen…

Ben wel benieuwd hoe de presidentsrace gaat gaan dan. Ik vernam dat die man van Florida zich als trump opvolger aan het profileren is om in 2024 misschien voor het presidentschap te kunnen gaan?
Ben ook heel benieuwd wie er aan de democratische kant komt te staan. Zou mooi zijn als het dit keer een wat jonger iemand is, en/of een vrouw.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:09

Biden heeft al aangegeven voor de herverkiezing te gaan en ik geloof dat de republikeinen hem daarin steunen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 12:15

lees ik nu goed dat er een verkiezing komt met desinformatie en leugens. Maar dat zijn toch complottheorien?

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:19

Klopt, de vorige verkiezingen waren meest veilige/eerlijke ooit, en iedereen die roept dat de volgende verkiezingen niet te vertrouwen zullen zijn is gewoon de democratie aan het ondermijnen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:26

enzino schreef:
Biden heeft al aangegeven voor de herverkiezing te gaan en ik geloof dat de republikeinen hem daarin steunen.

Enkel als ze denken dat hij verliest. Biden is democraat.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:47

Biden is inderdaad democraat.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:05

enzino schreef:
Klopt, de vorige verkiezingen waren meest veilige/eerlijke ooit, en iedereen die roept dat de volgende verkiezingen niet te vertrouwen zullen zijn is gewoon de democratie aan het ondermijnen.


Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik verwacht dat de insteek van de Republikeinen rondom leugens, desinformatie, en voter-surpression zal draaien. Dat deed het de vorige keer al en nu met het eruit knikkeren van kritische Republikeinen zal dat alleen maar erger worden.

Simpel gezegd, de Republikeinen spelen niet eerlijk. Want ze weten dondersgoed dat als ze eerlijk spelen en bij hun huidige gedachtegoed blijven, ze niet gaan winnen. Zéker niet mocht het ooit naar one person one vote gaan. Niet voor niks dat ze de vorige keer zoveel riepen over fraude; ze zijn er juist op uit het democratische proces te ondermijnen.

Ah, had niet meegekregen dat Biden dat heeft aangegeven. Jammer, had gehoopt dat hij het stokje over zou dragen. Er is natuurlijk nog altijd een kans dat iemand anders populairder wordt, maar ben benieuwd.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:12

Het wordt gewoon tijd dat er een derde partij bij komt: een afsplitsing van fatsoenlijke Republikeinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:20

Jaja, de ene partij is door en door slecht, de andere partij wil gewoon een eerlijke verkiezing.
_O-

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:14

Ach Trump heeft 130 milj fundraising opgehaald. De verklaring van Mike Pence zit een hele hoop gematigde GOP stemmers dwars. Als Trump doorzet zal de GOP een aanzienlijk deel van de stemmers kwijt raken.Zo,n derde deel.

Al met al is mijn persoonlijke mening dat de GOP er is voor Trump en niet zoals het zou moeten zijn: Trump voor de GOP.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:18

enzino schreef:
Jaja, de ene partij is door en door slecht, de andere partij wil gewoon een eerlijke verkiezing.


Dat klopt wel ongeveer ja.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:30

nikkel schreef:
Al met al is mijn persoonlijke mening dat de GOP er is voor Trump en niet zoals het zou moeten zijn: Trump voor de GOP.


En zowel Trump als de GOP zitten er voor zichzelf, en niet zoals het zou moeten zijn: voor de kiezer.

Want laten we wel wezen, er is een goede reden dat ze zich in zulke bochten moeten wringen zodat mensen niet kunnen stemmen. Elke andere politieke partij zou hun programma aanpassen aan hun achterban als blijkt dat er steeds meer kiezers weglopen, maar dat is volgens de GOP blijkbaar niet nodig. Als mensen niet op jou stemmen, laat ze dan maar helemaal niet stemmen. Da's ook een manier :+

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:31

Als je zegt dat een kandidaat van een partij door en door slecht is en een aantal meelopers ( die er zo,n 300 wetten in diverse staten erdoor gekregen hebben dat de andere partij zo,n beetje uitgeschakeld is daar) dan ben ik het wel met je eens.

Laten we heel duidelijk zijn, overal in de politiek zitten er mensen die er alleen voor hun zelf zitten en niet voor diegene die op hun gestemd hebben

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:43

Shadow0 schreef:
enzino schreef:
Jaja, de ene partij is door en door slecht, de andere partij wil gewoon een eerlijke verkiezing.


Dat klopt wel ongeveer ja.
Nah, denk je dat echt? Er zal wellicht een significant verschil zijn, maar helemaal vrij van zonde? Dat betwijfel ik.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:06

Ailill schreef:
Nah, denk je dat echt? Er zal wellicht een significant verschil zijn, maar helemaal vrij van zonde? Dat betwijfel ik.


Ja, dat denk ik echt. Vorig jaar op 6 januari werd er een poging tot een coup gedaan, waarin men probeerde om de machtsoverdracht van Trump naar Biden te stoppen. Dat is dus echt ongeveer zo fundamenteel fout en antidemocratisch als het zijn kan.

Daarna heeft de GOP er alles aan gedaan om te voorkomen dat er uberhaupt onderzoek gedaan werd naar die aanval. Meer en meer blijkt uit het onderzoek dat inmiddels wel gedaan wordt dat men echt tot op hoog niveau bezig was met het saboteren van de verkiezingsuitslag. Het is niet gelukt - maar het is wel geprobeerd.
Ook hebben de Republikeinen op allerlei fronten racistische wetgeving ingevoerd die erop gericht zijn om het mensen (vooral niet-witte Amerikanen en ook armere mensen en mensen met ziekte of beperking) lastig te maken om te stemmen, en nemen ze nu wetten aan om scholen allerlei lessen te verbieden.

Dat is echt verregaand antidemocratisch. Het zijn methodes van dictaturen en voormalige oostblok-landen, en het gaat echt heel ver. Het zou echt niemand veel moeite moeten kosten om dat te herkennen en af te wijzen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:12

Nou ja Shadow, als je dan Sinema en Manchin aan de kant van de Democraten hebt…

Ben het grotendeels wel met je eens overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 02:37

Shadow0 schreef:
enzino schreef:
Jaja, de ene partij is door en door slecht, de andere partij wil gewoon een eerlijke verkiezing.


Dat klopt wel ongeveer ja.

Maakt het leven wel makkelijk.
Succes met de midterm election dit jaar.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:46

De openlijke verklaring van Trump, dat hij zich heeft laten vaccineren, houdt overigens wel in dat een deel van de GOP stemmers afhaken in de toekomst.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:18

enzino schreef:
Maakt het leven wel makkelijk.


Antidemocratisch geweld veroordelen is moreel inderdaad makkelijk. Het veroordelen van een partij die openlijk alle uitgangspunten van de democratie en rechtstaat verwerpt is moreel makkelijk.

Het maakt het leven verder niet makkelijker, want ik weet hoe samenlevingen eruit komen te zien als de democratie en rechtstaat vervangen zijn door een of ander totalitair en verregaand corrupt systeem - niemand wint daar uiteindelijk.
En het doet pijn om te zien hoe makkelijk anderen dat blijkbaar wel lijken te willen, hoe weinig lessen men blijkbaar heeft geleerd uit WOII, uit het Oostblok, uit de dictaturen in Afrika en Azie...