Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 12:28

Volgt nog iemand dit?
Tanja kwam uit mijn regio (ik kende haar niet) en ik ben de zaak altijd blijven volgen.
Ik hoop zo dat ze alsnog gevonden wordt! Misschien niet levend maar dan toch iets van zekerheid voor de familie.
Blijkbaar heeft de politie een tip gekregen en ze noemen die zeer serieus.
Vandaag gaan ze een graf open maken waar ze mogelijk in ligt.

Citaat:
Na jaren stilte in de zaak rond de vermissing van Tanja Groen is de politie woensdag begonnen met een zoekactie op een kerkhof in Maastricht. Wat weten we over haar plotselinge verdwijning in 1993?

Tanja Groen, destijds achttien jaar, is pas net begonnen aan een studie gezondheidswetenschappen in Maastricht als ze op mysterieuze wijze verdwijnt. Op 31 augustus 1993 gaat Groen met studiegenoten naar een feestje van studentenvereniging Circumflex in het centrum van Maastricht. Ze doet mee aan de ontgroening, die op deze avond wordt afgesloten.

Ze woont op dat moment op kamers in Gronsveld, dat op 25 minuten fietsen van het centrum van de stad ligt. Het is middernacht als Groen, gekleed in een spijkerbroek, een roze T-shirt en een jack, de beslissing neemt om in haar eentje van het feestje te vertrekken. Na middernacht wordt niets meer van haar vernomen. Ook haar fiets wordt nooit meer teruggevonden.

Zoektochten in de Maas
Sinds 1993 zijn er, na honderden tips, meerdere onderzoeken geweest naar de mysterieuze verdwijning van Groen. Zo zoekt een duikteam in 2012 verschillende keren in de Maas. Dit onder leiding van een oud-rechercheur en na tips van paragnosten, wat tot enig onbegrip leidt.

Bij deze zoektocht wordt onder meer een fiets gevonden, die volgens de oud-rechercheur van Groen was. Ook worden er buizen gevonden waarop sporen van de studente zouden zitten. De politie maakt later bekend dat de opgedoken fiets van een ander merk is en dat het framenummer en de postcode die erop moeten staan ontbreken.

Botten gevonden op een akker in Gronsveld
Twee jaar later vindt een wandelaar botten op een akker in Gronsveld. Omdat dit de plaats is waar Groen op kamers woonde, wordt als snel de link met haar gelegd. Het DNA blijkt na maandenlang onderzoek echter niet met dat van Groen overeen te komen.

De zaak Groen blijft al die jaren "onder de aandacht" van de politie, maar het blijft stil. Tot woensdag, wanneer de politie Limburg deelt dat er afgelopen najaar een tip is ontvangen die informatie bevat over de plek waar het lichaam mogelijk begraven ligt.

Het graf wordt woensdag opengemaakt om te bekijken wat er, naast het stoffelijk overschot van een man, in het graf ligt. Mochten de stoffelijke resten van een vrouw worden gevonden, zal het Nederlands Forensisch Instituut hier verder onderzoek naar doen. De resultaten hiervan kunnen dan nog enkele weken op zich laten wachten, aldus de politie.

Tip waar Tanja begraven zou liggen
Het coldcaseteam van de politie Limburg ontving afgelopen najaar een tip die informatie bevatte over de plek waar het lichaam van Groen mogelijk begraven ligt. Die leidde volgens de politie naar een graf op de begraafplaats van de rooms-katholieke kerk in de Maastrichtse wijk Heugem.

Forensisch onderzoekers zullen het betreffende graf woensdag openmaken en bekijken wat zich, naast het stoffelijk overschot van een man, in het graf bevindt. Volgens de politie hebben zowel deze man als zijn nabestaanden niets met de verdwijningszaak te maken. De nabestaanden hebben vrijwillig hun medewerking verleend aan het onderzoek.

Mochten de stoffelijke resten van een vrouw worden gevonden, zal het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) hier verder onderzoek naar doen. De resultaten hiervan kunnen dan nog enkele weken op zich laten wachten, aldus de politie.

Tip is zeer serieus

Corrie en Adrie Groen, de ouders van Tanja, zijn deze week geïnformeerd over de zoekactie, laten de ouders in een mededeling aan de media weten. Volgens de ouders bestempelt de politie de ontvangen tip als "zeer serieus".

Volgens moeder Corrie Groen houdt de onzekerheid over het lot van haar dochter haar en haar man nog elke dag bezig. "Wij zouden heel opgelucht zijn als aan deze onzekerheid nu een einde komt en we onze dochter thuis kunnen brengen."

Adrie Groen: "Het is voor ons heel spannend. Wij hopen dat we eindelijk, eindelijk antwoord krijgen op onze vragen. Alles is beter dan de twijfels en de onzekerheid waarmee we al zo lang leven."


https://www.nu.nl/binnenland/6025494/di ... groen.html

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:42

Jeetje, dat zou toch wat zijn. Maar wat doet zo’n lichaam dan bij het lichaam van een vreemde man in een graf? Hoe komt dat daar? Raar verhaal maar ze nemen de tip blijkbaar heel serieus.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:59

Ik las het inderdaad ook op nu.nl en inderdaad apart dat ze gaan zoeken in het graf van een man waarvan ze zeggen dat zowel de man zelf en zijn nabestaande geen connectie hebben met de verdwijning.

Toch hoop ik voornamelijk voor de familie dat ze duidelijkheid krijgen, lijkt me verschrikkelijk om al zo lang je kind te moeten missen zonder dat er ook maar iets duidelijk is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 13:06

Het gebeurt soms in zulke zaken dat de dader het slachtoffer in een vers graf legt zodat het niet opvalt dat er iemand ligt begraven.
Op die manier wordt een vermiste soms nooit gevonden omdat een kerkhof dan eigenlijk wel het laatste is waar je aan denkt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:08

Suzanne F. schreef:
Jeetje, dat zou toch wat zijn. Maar wat doet zo’n lichaam dan bij het lichaam van een vreemde man in een graf? Hoe komt dat daar? Raar verhaal maar ze nemen de tip blijkbaar heel serieus.


Ik volg het ook en hoop zo enorm dat er meer duidelijkheid komt voor haar familie.

De media gaf aan dat er aan het scenario gedacht wordt dat ze dezelfde avond vermoord zou zijn en in het vers gedolven graf gedumpt zou zijn. De volgende dag zou de overleden man in het graf begraven zijn.

Bron: AD.nl

Edit: Cayenne was me al voor.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:18

Maar waar komt zo’n tip dan vandaan? In principe vind je zo iemand nooit meer dan, want in een vers graf ga je niet zoeken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:19

Ik hoop voor de ouders dat ze nu gevonden gaat worden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:20

Dat vraag ik me dan ook af.
En daarnaast, als je zoiets gezien hebt, dan kaart je dat toch eerder aan bij de politie dan nu pas?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:31

Iemand die toch last van zijn/haar geweten kreeg? Geen idee...

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:36

Vaak krijgen betrokkenen pas veel later de behoefte om hun kennis over een moord te vertellen. De tip hoeft natuurlijk niet van een ooggetuige te zijn, maar kan ook van een dader of handlanger zijn of van iemand die heeft geholpen bij het verbergen van het lichaam. Dan durfden ze toendertijd uit angst voor een veroordeling niet te bekennen, maar krijgen ze later toch last van een schuldgevoel.

Ik hoop voor de ouders ook dat er eindelijk duidelijk komt!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:41

Deze man zou dag na verdwijning begraven zijn. Graf lag toen open, makkelijk om dan even iets te graven en erin te leggen. Wordt nooit meer naar gekeken.

Ik las ook ergens dat niet zeker is hoeveel resten er nu nog terug te vinden zouden zijn na zoveel jaar. Daarnaast kunnen de resten ook nog van een vorig overleden persoon zijn, als graven geruimd worden wordt vaak niet alles meegenomen.

Ik hoop op duidelijkheid voor de ouders.

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:44

Jenny21 schreef:
Deze man zou dag na verdwijning begraven zijn. Graf lag toen open, makkelijk om dan even iets te graven en erin te leggen. Wordt nooit meer naar gekeken.

Ik las ook ergens dat niet zeker is hoeveel resten er nu nog terug te vinden zouden zijn na zoveel jaar. Daarnaast kunnen de resten ook nog van een vorig overleden persoon zijn, als graven geruimd worden wordt vaak niet alles meegenomen.

Ik hoop op duidelijkheid voor de ouders.


Maar als dat laatste zo zou zijn, komen ze daar met een DNA test wel achter.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, dit moet echt killing voor haar ouders zijn...

Is het al lente?

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:03

Klopt Storm, gaat alleen weken duren voordat er duidelijkheid is.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:07

Citaat:
dit moet echt killing voor haar ouders zijn...


Woordgrap van de dag :') :=

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:10

Jenny21 schreef:
Deze man zou dag na verdwijning begraven zijn. Graf lag toen open, makkelijk om dan even iets te graven en erin te leggen. Wordt nooit meer naar gekeken.

Ik las ook ergens dat niet zeker is hoeveel resten er nu nog terug te vinden zouden zijn na zoveel jaar. Daarnaast kunnen de resten ook nog van een vorig overleden persoon zijn, als graven geruimd worden wordt vaak niet alles meegenomen.

Ik hoop op duidelijkheid voor de ouders.


Als graven geruimd worden kan het zelfs zo zijn dat er niks weggehaald wordt, maar dieper in het graf begraven wordt ( schudden ). Dus het kan inderdaad zomaar dat er resten van andere mensen gevonden worden.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:16

Wat een gruwel... Zowel voor de ouders van Tanja als voor de nabestaanden van deze man. Ik hoop van harte dat Tanja nog leeft. Maar als ze dood is, hoop ik dat ze wordt gevonden. Ik wens iedereen die Tanja lief heeft ontzettend veel sterkte en kracht toe.

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:36

BarbaLala schreef:
Citaat:
dit moet echt killing voor haar ouders zijn...


Woordgrap van de dag :') :=


Oh God, niet eens aan gedacht :=

Is het al lente?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 16:19


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:11

Ik werk in de plaats waar zij oorspronkelijk vandaan komt. Een van mijn collega's kent haar ouders vanuit de kerkgemeenschap.

Ik begreep net van t RTLnieuws, dat als er resten gevonden zijn, de politie vanavond kan laten weten of het van een man of vrouw is. Ik hoop voor de familie dat er snel duidelijkheid is.

Doe wel en zie niet om

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:17

Ik hoorde dat ze 31 augustus vermist was, En 1 september is die man begraven. Misschien was het graf al gegraven en heeft de dader haar zo er naast of er onder gelegd, is de dag daarna die man begraven en dichtgegooid. Niemand die ooit bedenkt dat daar een lijk onder zou liggen. Maar goed, misschien moet ik geen aannames doen maar dat is waar ik aan dacht.

Ik hoop dat er voor de familie wat duidelijk wordt.

Niet perfect is ook goed

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:17

Jeetje.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:23


marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:24


Doe wel en zie niet om

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mogelijke doorbraak in zaak vermiste Tanja Groen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 19:59

Verdorie :\ Er was zo'n goede hoop...

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:27

Ik hoorde het vandaag op de radio, wat hoop ik voor de ouders dat het klopt...
En dat ze misschien toch nog wat antwoorden krijgen....

Vermissing is afschuwelijk -O-

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, ellen05, nine1987, Poosje81, Sizzle, Tieneke en 33 bezoekers