steun onze boeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
x_Rebecca

Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:19

Loretta schreef:
x_Rebecca schreef:
Consumenten dragen er ook aan bij, zoals ik laatst ook al zei, we willen van alles, maar als we in de winkel staan gaan we toch voor zo goedkoop mogelijk.



Misschien moet je ook eens kijken wie dat zeggen. Volgens mij is het maar een heel klein groepje van de consumenten die dat willen en daarbij spreken voor de rest.

Probleem is ook dat het bij veel consumenten niet eens een kwestie is van niet willen betalen. Maar van niet kunnen betalen.


Klopt ook, absoluut. Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is hoor, ik stel zelf geen eisen aan hoe een product geproduceerd is (al probeer ik zoveel mogelijk met de Nederlandse seizoenen mee te gaan om vooral NL'se producten te kopen) maar ik ben zelf als consument uiteindelijk ook gewoon degene die voor een lagere prijs kiest.

Het lastige is dat er vanuit de voedselverwerkende industrie wel heel veel gedaan wordt voor/met 'de consument' die graag een verantwoord, duurzaam, goed voor de hele wereld product wil. Het tegengeluid hoor je niet of nauwelijks, dus daar wordt ook niet op ingespeeld.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')



dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:09

Loretta schreef:
ook boeren zitten met stijgende prijzen van bijvoorbeeld dieselolie. Het is geen hogere wiskunde dat dat ook weer invloed heeft op de prijs van voedsel.


Knappe melkveehouder die dat kan doorberekenen in de melkprijs.. helaas wordt die helemaal niet gebaseerd op de kostprijs, dus van doorberekenen is geen sprake.

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:07

ik ben een doorsnee consument met kleine beurs (ja, want melkveehouder) en ik kijk in de supermarkt naar de aanbiedingen en lage prijzen. Enige waar ik niet op bezuinig is brood van de echte bakker en vlees van de keurslager.
Biologisch heeft voor mij geen waarde. Alle voedsel in NL geproduceerd voldoet aan heel hoge kwaliteitseisen, Biologisch is in mijn ogen vooral een marketinginstrument. Prima dat het bestaat hoor, maar niet voor mij.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:23

Mark moet weer direct roeptoeteren hoor..

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:29


In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 07:37


24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:51

Ik snap echt niet dat daar nu totale paniek om is. Dat zagen we toch al van mijlenver aankomen _O-

Dat de oplossing niet zit in gewoon het aantal vluchten halveren snap ik economisch gezien. Ik zou als boer binnen 25 km wel echt een hele flinke zak geld verwachten gezien het formaat van het probleem :+ Maar boeren opkopen gaat ook helemaal niet de oplossing wezen gok ik zo. Dat compenseert nooit genoeg. Sukkels :')

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:05

Onze economie is gewoon als een verstokte roker die gewoon door rookt ondanks alle waarschuwingen die een dokter maar kan geven gewoon maar door blijft paffen. De hele luchtvaart is ook zo'n verslaving. Vroeger konden we ook zonder luchtvaart. Maar nu het er eenmaal is kunnen we onmogelijk nog zonder.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 03:37


24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:40

Typisch ..

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:08

Dit is nu weer precies waar ik met de huidige corona crisis ook bang voor ben. Nederland vaart als enige land in europa een toaal andere koers. Dat weglaten van belangrijke data is al veel langere tijd een gewoonte in Nederland.

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:10

Wat heeft corona met stikstof en boeren te maken?

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:12

idinn schreef:
Wat heeft corona met stikstof en boeren te maken?


Het gaat over gegevens achter houden. een nare gewoonte waar de Nederlandse overheid al een tijdje last van heeft.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:17

er was hier toch een keer iemand die riep dat de boeren zich niet zo als 'slachtoffers' moesten gedragen....
Benieuwd wat diegene hier van vindt?

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:17

Loretta, graag in de corona topics blijven met je theorieën over corona

Nikass

Berichten: 16538
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:19

Ik vraag me af hoeveel boeren er Groen Links gestemd hebben... Dé partij die geen woningbouw op landbouwgrond wil.
Volgens mij willen de meeste mensen dit niet, maar waarom blijft iedereen zo stug VVD stemmen dan?

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:25

Nikass schreef:
Ik vraag me af hoeveel boeren er Groen Links gestemd hebben... Dé partij die geen woningbouw op landbouwgrond wil.
Volgens mij willen de meeste mensen dit niet, maar waarom blijft iedereen zo stug VVD stemmen dan?


Als boer op GroenLinks stemmen is niet bijzonder logisch, VVD is ook niet de typische partij waar "de boer" zo "stug" op blijft stemmen.

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:27

idinn schreef:
Wat heeft corona met stikstof en boeren te maken?


Jij zegt het, ik dacht het :):):), misschien weet Loretta raad? Of is ze per ongeluk in dit topic terecht gekomen.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:32

Afbeelding

Bizar dat Schiphol ten koste van alles zo uit de wind gehouden wordt.

Boeren hebben iig nog heel veel groen ter CO2-compensatie, Schiphol kost alleen maar groen.

[o]

Nikass

Berichten: 16538
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:47

dakplaat schreef:
Nikass schreef:
Ik vraag me af hoeveel boeren er Groen Links gestemd hebben... Dé partij die geen woningbouw op landbouwgrond wil.
Volgens mij willen de meeste mensen dit niet, maar waarom blijft iedereen zo stug VVD stemmen dan?


Als boer op GroenLinks stemmen is niet bijzonder logisch, VVD is ook niet de typische partij waar "de boer" zo "stug" op blijft stemmen.


Nee CDA van oudsher, maar die zijn ook niet meer zo groot als vroeger.
GL zou juist wel logisch zijn. Zij zijn wel voor veranderingen, maar willen de boeren daarin juist wel steunen.

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:48

het is sowieso bizar dat de overheid NOx en Nh3 hetzelfde vindt.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:02

Nikass schreef:
Nee CDA van oudsher, maar die zijn ook niet meer zo groot als vroeger.
GL zou juist wel logisch zijn. Zij zijn wel voor veranderingen, maar willen de boeren daarin juist wel steunen.


De meeste boeren zijn niet toe aan verandering maar aan een stabiel, gezond beleid voor de toekomst. GL is duidelijk tégen de huidige landbouw, mooie woorden over veranderingen zijn slechts loze beloftes zoals we die uit de politiek wel meer kennen.
Jesse Klaver is zo'n beetje de grootste anti-boer van de TK. Totaal onlogisch om daar op te stemmen, veel te onzeker wat dat gaat brengen.

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:21

ik verwacht dat de meeste boeren BBB stemmen.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:22

juval schreef:
ik verwacht dat de meeste boeren BBB stemmen.


Zoals het er nu naar uit ziet wordt BBB bij de volgende verkiezingen een serieuzempartij


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hwn, runnerfan en 9 bezoekers