steun onze boeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 21:31

Erg actief ben ik hier niet, tenzij iets me echt raakt.
Bij deze dus; een oproep aan een ieder die het leest morgen de NL vlag OMGEKEERD uit te hangen als steun aan onze boeren waar wij als paarden houdende hobby boeren tussen wonen !!!
Een omgekeerde vlag staat symbool voor in nood verkeren, en dat zijn onze boeren.

De constante aanscherpingen en wijzigingen van regels maken de boeren zowel financieel als geestelijk kapot. Van ondernemers risico is hier geen sprake meer, wel van een uitermate onbetrouwbare overheid.

Helaas zijn er in iedere beroepsgroep types die hun vak slecht verstaan, ook onder boeren. Die paar slechte boeren halen de pers en stellen daarmee hun mede boeren in een kwaad daglicht.
Iedere weldenkende boer begrijpt dat wanneer hij goed is voor zijn dieren, hij dit terug ziet in de opbrengsten uit die dieren.
Al die goede zorg doet een boer tegen een uurloon waar de gemiddelde burger z'n bed liever niet voor uitkomt, burgers bakken bij de "Mac" biedt vast een hoger uurloon. Daarnaast de enorme schulden voor de vele investeringen die de boer telkens moet doen om aan de continue veranderende regelplicht te kunnen blijven voldoen.

Kortom; laten we trots zijn op onze boeren en met een omgekeerde vlag hun protestactie morgen ondersteunen.

geen mening zonder kennis


corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:52

Ik sta zeker achter de boeren, denk Alleen niet dat hun actie morgen veel uit zal halen, behalve aandacht voor ze. Wat sowieso ook wel goed is.

Ik wens ze in ieder geval succes!

Koos paardloos :(

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:58

Ik denk niet dat die actie morgen het imago van 'de boer' gaat verbeteren. Ik krijg er in elk geval alles behalve een positief gevoel bij.

*pum*

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:00

Hoeveel langer moeten ze dan nog over zich heen laten lopen?

<3 Sneakers <3

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:03

Ik vind het juist goed dat ze eindelijk eens van zich laten horen. _/-\o_

Nog even en ze stoppen één voor één met hun bedrijven, waar dat uiteindelijk naartoe moet... :n Het eten komt niet zomaar in een glazen potje in de supermarkt.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:05

Danielleeee_ schreef:
Ik denk niet dat die actie morgen het imago van 'de boer' gaat verbeteren. Ik krijg er in elk geval alles behalve een positief gevoel bij.


Ze moeten vooral zwijgend toekijken hoe een stel leeghoofden hun boerderijen bestormen en bezet houden. Ook mogen ze niet klagen over de melkprijzen en onwerkelijke regelgeving die eraan komt. Ik kom uit een boerenfamilie en ik heb bijzonder veel respect dat mijn familie zich nog staande kan en wil houden in deze tijd. Mijn nichtjes op de basisschool gaan morgen de klassen rond met kaas en bekertjes melk, als gebaar van de boer. De oudste heeft voor haar schoolgenoten van de agrarische opleiding kunnen regelen dat zij die willen, morgen naar Den Haag kunnen. Naastdat ze honderd keer mee doen aan de open Campina dag en wat voor activiteiten al niet meer om toch nog iets van een positief beeld te kunnen laten zien aan de buitenwereld.

Vind het toch zo triest dat boeren die voor ons voedsel zorgen zo weggezet en ondergeschoven worden.

M. 21-07-2017. <3

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:08

Heb geen vlag maar wel een groen lintje aan de spiegel gehangen.

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:14

Ik ben boerin en vind dit fijn om te lezen!

Gelukkig staat onze boerderij naast een dorp met meerdere boerderijen in de buurt. De mensen uit het dorp bellen soms zelfs als ze denken dat er iets met onze koeien is. Die aan de andere kant van de sloot roepen of wij het draad enkele meters naar links/rechts willen verschuiven, zodat de koeien voor het raam lopen en foto's maken van ons jongvee dat nieuwsgierig komt kijken :D

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:26

Ik steun onze boeren ook. Ik heb liever Nederlands eten dan al dat geïmporteerd met onbekende afkomst en dubieuze regels.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:38

Ik steun de boeren ook.
Wordt wel eens tijd dat er geluisterd wordt daar in Den Haag!!
Ik heb ook liever voedsel uit eigen land!

tienus63

Berichten: 11741
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:40

Zelf van boerenkomaf en woon midden tussen de boeren.
Vandaag speciaal een vlag gekocht en die op de kop opgehangen.
Dat gaf me toch een bijzonder gevoel.

Later bedacht ik me dat ik het heel erg zou vinden als mijn neefjes en nichtjes door de regelgeving geen boer meer kunnen zijn in Nederland. De regels zijn soms zo krom en niet door praktijkmensen.

Als de winkels maar eens een week of twee geen aanlevering krijgen van de Nederlandse boeren, dan merkt de burger wel dat er zonder boer echt geen voer is.

En dan moet de kritische consument wel achter zijn mening blijven staan en niet zwichten voor de import van vaak goedkopere vlees uit (Zuid) Amerika en zuivel en eieren uit het Oostblok.
Daar gelden heel andere regels, lees veel
minder streng, op het gebied van medicijngebruik en huisvesting van de dieren.

Hoop voor de boeren dat ze veel steun van de burgers krijgen en dat de burgers deze steun laten blijken dmv omgekeerde Nederlandse vlag.

#trotsoponzeboeren

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:44

belle_boef schreef:
Ik steun onze boeren ook. Ik heb liever Nederlands eten dan al dat geïmporteerd met onbekende afkomst en dubieuze regels.


Dit! De consument gaat echt niet opeens 50 % minder vlees en zuivel consumeren dus waar gaat het dan vandaan komen? Nou uit landen met veel minder regels mbt dierenwelzijn.

Moeten we minder vlees gaan eten? Absoluut. Maar we moeten er ook een eerlijke prijs voor gaan betalen. Een boer moet immers wel investeringen in bv dierenwelzijn terug kunnen verdienen.

Ik hoop echt dat mensen snappen dat ze dit niet voor de lol doen maar omdat mensen met een gezin hun broodwinning kwijt dreigen te raken.

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:47

Ook ik steun de boeren en ik hoop dat de acties iets teweeg brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:32

Danielleeee_ schreef:
Ik denk niet dat die actie morgen het imago van 'de boer' gaat verbeteren. Ik krijg er in elk geval alles behalve een positief gevoel bij.

Laatste alinea:
https://www.nu.nl/binnenland/6000780/ee ... wacht.html

Hopenlijk houden de boeren zich hieraan! Eerder is al door de boeren benoemd dat ze de burgers zo weinig mogelijk willen hinderen.


Ik sta achter onze boeren! Kippenvel als ik fotos en videos op facebook/twitter zie :D (zoek op #agractie #boerenprotest en #steunonzeboeren)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:53

Ik ben heel benieuwd naar morgen. Ik hoop dat alles voor iedereen goed en netjes verloopt.

No farmers, no food!

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:16

Danielleeee_ schreef:
Ik denk niet dat die actie morgen het imago van 'de boer' gaat verbeteren. Ik krijg er in elk geval alles behalve een positief gevoel bij.


Ik ook niet :n
Vind dat de vlag voor bijzondere aangelegenheden moet zijn.

[o]

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 04:32

imaudy schreef:
Ik ook niet :n
Vind dat de vlag voor bijzondere aangelegenheden moet zijn.


En dat is dit niet? Bij slagen voor examen wel een vlag en als steun voor de sector die ons allemaal van eten voorziet niet?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 05:16

Een slogan bracht het treffend...


Afbeelding


Ik vind het prachtig om te zien wat voor eenheid er is. Of ze nou op het Malieveld komen of niet, onderweg laten ze ook al zien waartoe ze in staat zijn. Ik heb respect voor alle boeren uit het Noorden en verder, die met hun tractor naar Den Haag rijden! Helemaal gesloopt, maar ze doen het!!!

Dat er wat moet en kan veranderen zal niemand ontkennen maar dan niet alleen deze sector en wanneer het uitkomt bij ander wel (Zandvoort). En daarbij is het belachelijk dat ons diervriendelijk geproduceerde eten wordt geëxporteerd. Hou het in Nederland. Net zo veilig en alles in de hand

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 05:54

Chiave schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik denk niet dat die actie morgen het imago van 'de boer' gaat verbeteren. Ik krijg er in elk geval alles behalve een positief gevoel bij.


Ze moeten vooral zwijgend toekijken hoe een stel leeghoofden hun boerderijen bestormen en bezet houden. Ook mogen ze niet klagen over de melkprijzen en onwerkelijke regelgeving die eraan komt. Ik kom uit een boerenfamilie en ik heb bijzonder veel respect dat mijn familie zich nog staande kan en wil houden in deze tijd. Mijn nichtjes op de basisschool gaan morgen de klassen rond met kaas en bekertjes melk, als gebaar van de boer. De oudste heeft voor haar schoolgenoten van de agrarische opleiding kunnen regelen dat zij die willen, morgen naar Den Haag kunnen. Naastdat ze honderd keer mee doen aan de open Campina dag en wat voor activiteiten al niet meer om toch nog iets van een positief beeld te kunnen laten zien aan de buitenwereld.

Vind het toch zo triest dat boeren die voor ons voedsel zorgen zo weggezet en ondergeschoven worden.

Eh... Zeg ik dat ergens? Ik zeg nergens dat ik vind dat boeren maar over zich heen moeten laten lopen of iets dergelijks. Alleen met een actie als deze zullen ze vooral veel ergenis verspreiden denk ik. Sorry hoor, maar met je tractor over de snelweg? Daarmee breng je mensen in gevaar. Dat vind ik het niet waard. Je kan ook op een veilige manier naar Den Haag om de protesteren. Want dàt ze protesteren, dat vind ik wel goed van ze. Ze mogen wel hun stem laten horen natuurlijk.

*pum*

henshem
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:06

Caesar schreef:
En daarbij is het belachelijk dat ons diervriendelijk geproduceerde eten wordt geëxporteerd. Hou het in Nederland. Net zo veilig en alles in de hand


Hier wil ik nog wel een nuance in aanbrengen. Ik ben er zelf niet helemaal uit wat ik van deze discussie vind omdat ik er onvoldoende vanaf weet, wel weet ik dat er heel veel wordt geëxporteerd omdat er meer wordt geproduceerd dan wij in Nederland op kunnen eten. Maar de stikstof uitstoot van al die extra productie hebben we wel hier.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:08

Top dat de boeren eindelijk tegengeluid geven. Idioot gewoon hoe zij keer op keer gepakt worden. We hebben hier de beste boeren van de wereld, die moeten we koesteren en niet afbreken.

Ik sta met liefde in de file op de A12 straks voor onze boeren en hoop echt dat er eindelijk geluisterd gaat worden en dat er echte maatregelen komen voor stikstof en CO2 reductie.
De boeren zijn hier niet eens de aanstichter van. Boeren maken als geen andere beroepsgroep juist gebruik van de kringloop, stoten niet alleen uit maar nemen juist ook weer op. Maar weinig andere uitstoters kunnen dat zeggen.

No farmers, no food.

[o]

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:08

Danielleeee_ schreef:
Chiave schreef:


Ze moeten vooral zwijgend toekijken hoe een stel leeghoofden hun boerderijen bestormen en bezet houden. Ook mogen ze niet klagen over de melkprijzen en onwerkelijke regelgeving die eraan komt. Ik kom uit een boerenfamilie en ik heb bijzonder veel respect dat mijn familie zich nog staande kan en wil houden in deze tijd. Mijn nichtjes op de basisschool gaan morgen de klassen rond met kaas en bekertjes melk, als gebaar van de boer. De oudste heeft voor haar schoolgenoten van de agrarische opleiding kunnen regelen dat zij die willen, morgen naar Den Haag kunnen. Naastdat ze honderd keer mee doen aan de open Campina dag en wat voor activiteiten al niet meer om toch nog iets van een positief beeld te kunnen laten zien aan de buitenwereld.

Vind het toch zo triest dat boeren die voor ons voedsel zorgen zo weggezet en ondergeschoven worden.

Eh... Zeg ik dat ergens? Ik zeg nergens dat ik vind dat boeren maar over zich heen moeten laten lopen of iets dergelijks. Alleen met een actie als deze zullen ze vooral veel ergenis verspreiden denk ik. Sorry hoor, maar met je tractor over de snelweg? Daarmee breng je mensen in gevaar. Dat vind ik het niet waard. Je kan ook op een veilige manier naar Den Haag om de protesteren. Want dàt ze protesteren, dat vind ik wel goed van ze. Ze mogen wel hun stem laten horen natuurlijk.


Uhh de politie zelf voerde ook zo actie een paar jaar geleden :+ http://www.nu.nl/binnenland/4035378/pro ... lwegen.amp

Ik las ergens wel dat de boeren die langzaam rijden verwijderd zullen worden. Wat wel dubbel is nu de politie het zelf dus wel mocht.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 01-10-19 06:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:09

Snap ik; maar in de landbouw zijn wij al heel erg met kringloop bezig en onze producten nemen ook stikstof op (anders dan bij andere uitstoters).

Daarbij wordt ons vlees geëxporteerd en buitenlands vlees geïmporteerd. Daar vind ik echt een verbetering nodig. Produceren voor hier en niet meer al dat gesleep. De legbatterij gaat naar buitenland en vervolgens worden die eieren weer geïmporteerd terwijl wij hier scharreleieren produceren... houd dan alles hier en met toezicht.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:11

henshem schreef:
Caesar schreef:
En daarbij is het belachelijk dat ons diervriendelijk geproduceerde eten wordt geëxporteerd. Hou het in Nederland. Net zo veilig en alles in de hand


Hier wil ik nog wel een nuance in aanbrengen. Ik ben er zelf niet helemaal uit wat ik van deze discussie vind omdat ik er onvoldoende vanaf weet, wel weet ik dat er heel veel wordt geëxporteerd omdat er meer wordt geproduceerd dan wij in Nederland op kunnen eten. Maar de stikstof uitstoot van al die extra productie hebben we wel hier.


Stikstof uitstoot van de boeren wordt door boeren zélf weer teruggebracht in de stikstofkringloop. Stikstof is noodzakelijk.

Het ware stikstofprobleem wordt veroorzaakt door oa het vliegverkeer, die stoten uit, maar de uitstoot wordt niet opgenomen. Maar dát wil onze overheid juist stimuleren, en nog even Schiphol uitbreiden.

Het is klaar met afpakken van de boeren. Idioot gewoon. Nog even en we bouwen al de weilanden vol, en dán hebben we pas echt een CO2 en stikstofprobleem.

[o]

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:21

Ik steun de akkerbouwers, de boeren die ons plantaardige eten verbouwen.

Onze veestapel is gewoon veel te groot. Dieren horen op z’n minst af en toe in het gras te kunnen lopen, in de zon, in de modder. In plaats daarvan staat een groot deel 24/7 in kleine hokken in het donker op de beton, en is ook nog eens een groot deel van dat vlees bestemd voor export.

Als de overheid nu gewoon zorgt dat ze subsidie geven zodat boeren de transitie kunnen maken van vleesvee naar akkerbouw voor menselijke consumptie, zodat Nederland meer en meer zelfvoorienend wordt, dan sla je heel veel vliegen in één klap.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-10-19 06:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janneke2, meggiemeg, NinaCharlie, Perros, sterregoud en 9 bezoekers