Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Zunzuncito schreef:Het was gisteren of eergisteren op het NPO 1 nieuws. Het ging om de vergelijking van dit gedrag wat jij aanhaalt met het gedrag dat ratten laten zien die in een overbevolkt bakje samen moeten leven.
Zunzuncito schreef:Het was gisteren of eergisteren op het NPO 1 nieuws. Het ging om de vergelijking van dit gedrag wat jij aanhaalt met het gedrag dat ratten laten zien die in een overbevolkt bakje samen moeten leven.
Sunnda schreef:Teveel mensen op een klein stukje valt toch wel mee. Ratten in een kleine kooi kunnen zich niet terugtrekken, dat kan als mens prima.
Mensen willen gewoon graag overal wat van vinden. We hebben het heel erg goed met zijn alleen en daarom zeuren we over kleine dingen.
8nnemiek schreef:Ik merk het ook inderdaad, en ik denk dat het een combinatie is van al die factoren.. Overbevolking, stress, het te goed hebben..
En dat zie je niet alleen tot uiting komen in het dagelijks leven door aso's op straat, maar ook in de politiek waar extreem rechts over de hele wereld groter en gevaarlijker wordt.
Vanillia schreef:Ja, leven en laten leven, maar ik krijg het gevoel dat juist daardoor er een hoop sociale regels aan het vervagen zijn. We slaan een beetje door imo. Spreek je bijv. iemand aan op het feit dat hij hondenpoep laat liggen dan krijg je per direct een grote bek dat je je er niet mee moet bemoeien, want ‘leven en laten leven’.
elnienjo schreef:Sunnda schreef:Teveel mensen op een klein stukje valt toch wel mee. Ratten in een kleine kooi kunnen zich niet terugtrekken, dat kan als mens prima.
Mensen willen gewoon graag overal wat van vinden. We hebben het heel erg goed met zijn alleen en daarom zeuren we over kleine dingen.
Wij kunnen ons ook niet terugtrekken. Als je iets moet (boodschappen, werken, ziekenhuis etc) zul je de altijd overdrukke weg op moeten en je tussen de massa moeten begeven.
En het merendeel van de mensen heeft niet de luxe vrijstaand in de natuur te kunnen wonen.
Overlast van buren loopt op door gillende kinderen of mensen die keihard muziek willen draaien.
Er valt niet veel meer te vluchten. Tenzij je de jackpot van de staatsloterij wint.
Gebruikers op dit forum: Cowboy55 en 0 bezoekers