Schoten in tram Utrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:14

Ik zie het als respect hebben en er voor elkaar zijn en elkaar niet aan of nakijken omdat er een 'naamkaartje' aan gegeven word!

Hireath precies dat dus. Het trekt deze onwijs goede discussie uit zijn verband.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:16

Wat???? Pegida aanwezing bij iets wat een herdenking is? Dat vind ik zeer ongepast.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 14:42

Dat wist ik ook niet, ik snap ook niet zo goed waarom Pegida mee wil lopen tijdens een herdenking...

Loretta
Berichten: 8751
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:56

Movement schreef:
Dat wist ik ook niet, ik snap ook niet zo goed waarom Pegida mee wil lopen tijdens een herdenking...


Wat dacht je van om te provoceren.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:23

Movement schreef:
Dat wist ik ook niet, ik snap ook niet zo goed waarom Pegida mee wil lopen tijdens een herdenking...


Ethisch gezien hebben ze daar natuurlijk niets te zoeken maar het is voor de wet niet verboden en groepen als Pegida zullen elke gelegenheid aangrijpen om hun punt duidelijk te maken. Of dat nu wel of niet netjes is.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:33

Tja als ze gewoon lopen en niks doen dan mogen ze daar zijn toch? Net als moslims, christenen, Joden en alle politieke voorkeuren die er zijn. Laten we hopen dat het gewoon respectvol verloopt allemaal en dat er geen mensen naar elkaar beginnen te schreeuwen en het dan escaleert.

MarliesV

Berichten: 15189
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:43

Pegida zal niet met vlaggen lopen uit respect voor de slachtoffers.

Dat vind ik ook niet meer dan logisch. Hopelijk vanavond een stille tocht en respect voor elkaar.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 16:25


Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:52

MarliesV schreef:
Pegida zal niet met vlaggen lopen uit respect voor de slachtoffers.

Dat vind ik ook niet meer dan logisch. Hopelijk vanavond een stille tocht en respect voor elkaar.

Ik merk dat ik ook moeite heb met het feit dat ze aanwezig zullen zijn. En dat is toch inderdaad een dubbel dillema. Want ze hebben het recht om aanwezig te zijn. Dat mag ik of iemand anders ze ook niet ontnemen (niet dat we dat kunnen, maar dat terzijde).

Ben zelf regelmatig op plaatsen geweest waar ze demonstraties hielden (niet als sympathisant trouwens, maar vanuit onderzoek), heb inmiddels ook een waslijst aan delicten die prominente leden van hen hebben ondernomen in het thema racisme en geweld. Merk dat ik gevoelsmatig het een heel pijnlijk iets vind dat er iemand mee zou lopen die nog kort geleden een moskee heeft beklad met hakenkruizen. Maar weer dat gevoel hea, dat is soms wel even op je lippen bijten. Ik probeer het in mijn hoofd dan om te draaien, stel het was andersom, een pegida-aanhanger had de aanslag gepleegd en een groep moslim-extremisten (dus niet "gewone moslims") zou publiekelijk onder groepsnaam deelnemen aan de stille tocht. Op papier eenzelfde situatie maar dan omgekeerd. Mogen we ook niet uitsluiten, maar voelt ook wrang.

Ik hoop dat de aanwezigen, de autoriteiten en de initiatiefnemers ervoor kunnen zorgen dat de stille tocht geen politiek statement gaat worden, vanuit welke groep dan ook.


Popstra schreef:
Popstra schreef:
Maar hoe kan het dan toch dat 90% van de daders die voorbij komen in een program als ,,opsporing verzocht,, van niet westerse afkomst zijn?

Nou als jullie dit een onvriendelijke toon noemen waarmee ik kom Binnenvallen dan ben ik alweer klaar hier...
:evaw:

Het is al gezegd dat het niet zozeer gaat om wat je schrijft, maar de manier waarop en het gebrek aan onderbouwing. Persoonlijk voelde het wel een beetje alsof je mn mening van tafel veegde puur omdat ik (aanname, hij staat immers ook op internet) een filmpje niet gezien zou hebben omdat ik geen tv heb. (Voor de volledigheid, ik heb hem wel gezien). De zin die je quote is misschien ook niet het beste voorbeeld, en in mijn reactie voor deze post van jou vroeg ik je ook of je misschien anders nogmaals wilde uitleggen wat je bedoelde als we je niet goed begrepen hebben. Verder is het mij om het even, of je zin hebt om hier mee te kletsen of niet, die keuze is voor jouzelf. Maar zou het jammer vinden als iemand wegblijft omdat diegene het gevoel krijgt niet mee te mogen praten, die indruk wil ik (en de anderen ook niet vermoed ik) niet wekken. Wel hebben we aangegeven dat we het prettig vinden als je de dingen die je zegt iets meer wilt onderbouwen, dan kunnen we ook beter inschatten wat je bedoeld.

:)
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 22-03-19 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:53

Jolien87 schreef:
Movement schreef:
Dat wist ik ook niet, ik snap ook niet zo goed waarom Pegida mee wil lopen tijdens een herdenking...


Ethisch gezien hebben ze daar natuurlijk niets te zoeken maar het is voor de wet niet verboden en groepen als Pegida zullen elke gelegenheid aangrijpen om hun punt duidelijk te maken. Of dat nu wel of niet netjes is.


Die groep staat niet bepaald bekend om hun tact...
Ik hoop ook van harte dat ze het dan in ieder geval respectvol houden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:06

Tja als die mensen daar gewoon uit eigen naam heb ik daar uiteraard niks op tegen. Maar het feit dat ze daar uit naam van Pegida zijn vind ik al provocerend.

Ik denk dat het zeker mensen ervan weerhoud om met de stille tocht mee te lopen om te voorkomen dat je mogelijk in een relpartij verstrikt raakt.
Laat ik duidelijk zijn. Ik zeg niet dat ze het van plan zullen zijn. Maar voor mij zou het een rede zijn om niet te gaan.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:45

Popstra schreef:
Popstra schreef:
Maar hoe kan het dan toch dat 90% van de daders die voorbij komen in een program als ,,opsporing verzocht,, van niet westerse afkomst zijn?

Nou als jullie dit een onvriendelijke toon noemen waarmee ik kom Binnenvallen dan ben ik alweer klaar hier...
:evaw:


Omdat het nogal een onzinnige opmerking was? Als je namelijk niet direct na opsporing verzocht de tv uitzet, maar het volgende programma ook bekijkt, Tros Opgelicht, dan zal het je misschien opvallen dat daar voornamelijk autochtone daders in voorkomen.

Misdaad is behoorlijk gelijk over alle bevolkingsgroepen verdeeld, maar het type misdaad verschilt wel per sociaal economische groep. Wat je ziet is dat mensen met allochtone afkomst oververtegenwoordigd zijn in de lagere sociaal economische groepen. De misdaden waarin die sociaal economische groep vertegenwoordigd is, dat zijn de misdaden die voornamelijk in opsporing verzocht voorkomen. Misdaden zoals oplichting of fraude, waar andere sociaal economische groepen in oververtegenwoordigd zijn, die zie je niet in dat programma.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:21


Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 18:28

Ik hoor het net... verschrikkelijk, heel veel sterkte aan de nabestaanden. Die arme man heeft zo hard gevochten maar de strijd alsnog verloren. Y;(

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:34

Erg triest nieuws... sterkte voor zijn familie.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 20:16


corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:39

Movement schreef:


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar moeilijk vind te geloven dat je als dader zo dom bent een brief met je naam achter te laten ..
Was toen in Parijs ook zo...

Echt raar, zeker zo voor verkiezingstijd, je zou bijna aan doorgestoken kaart denken...