Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 06:46

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2916587 ... gn_id=A100

Dit bericht stuitte ik vanmorgen op. Hoewel ik zelf een invalide parkeerkaart heb en over het algemeen aardig fel ben op mensen die de plek blokkeren. In dit geval, de handhaver heeft zijn hoofd ergens anders gehad. Jemig, de rouwauto moet duidelijk iemand in of uitladen en de plek ernaast is bruikbaar. Al denk ik dat nagenoeg alle invaliden wel even wachten uit respect voor de overledene en de nabestaanden ;(

Maar nee dan ga je als handhaver op je strepen staan :n :roll: de reactie erna van die Sandy ontgaat me helemaal. Spannende film? Alleen om nu mensen te gaan bedreigen is eigenlijk net zo triest.

Kortom alleen maar verliezers in dit verhaal. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Morris

Berichten: 3438
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:45

Wat een trieste gebeurtenis inderdaad.
Sjonge een beetje respect naar elkaar, is dat teveel gevraagd.

De gemeente staat er ook mooi gekleurd op :j

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Kidde
Berichten: 3423
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:49

Ik vind eerlijk gezegd dat er door de betrokkenen erg overtrokken wordt gereageerd. De handhaver deed gewoon zijn werk en heeft verder helemaal geen boete uitgedeeld. Hij heeft waarschijnlijk netjes alleen aan de begrafenisondernemer gevraagd of hij er volgende keer op wilde letten. Waarschijnlijk heeft de familie er niets van meegekregen, maar nu door alle ophef dus wel.

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:54

Huh, hij heeft geen boete uitgedeeld, alleen gevraagd of ie de volgende keer wil kijken dat ie niet op de invalidenparkeerplaats gaat staan. Dat is ook zijn werk, handhaven en een beetje menselijk blijven. Wat mij betreft precies goed gedaan zo.

Wat een overdreven actie van al die omstanders zeg :=

[o]

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 07:57

Netjes vragen schijnt niet aan de orde te zijn geweest. Daarnaast, de rouwauto had zo te zien ook niet veel anders geparkeerd kunnen worden. Of ze hadden vaak heen en weer moeten steken voor 10 cm. Wat je ook niet wilt. Snap dat ze deze zo hebben neergezet. Daarnaast zelfs mijn rolstoelbus had gewoon op de lek ernaast gepast.

Deze autos staan geen uren geparkeerd. Meestal toch inladen en wegrijden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:01

Nou en, hij heeft toch geen boete gekregen? Waarschijnlijk daarom? Helemaal niks ervan zeggen lijkt me ook niet gepast.
Dan zeg je als bestuurder gewoon dat je er de volgende keer op let en ga je verder met je werk. Begrijp niet waarom er daarna nog een probleem gemaakt van wordt? Er is toch geen probleem? Je mag mensen toch aanspreken als handhaver?
Of dat wel of niet netjes gegaan is weten we niet.

[o]

Kidde
Berichten: 3423
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:01

Ik lees het eerlijk gezegd niet terug dat het niet netjes gevraagd zou zijn? Daarnaast heeft de cafébaas van de overkant geklaagd en hoor je de begrafenisondernemer nergens. Dat is toch de enige die er daadwerkelijk bij was. Mijns inziens is dit een storm in een glas water.

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:05

Telegraaf had niets beters om over te schrijven waarschijnlijk. Wat een overtrokken stukje.

idylle
Berichten: 5743
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:08

Hoe vaak gebeurd het niet dat de hulpdiensten de weg blokkeren wegens een medische noodsituatie en ze daar zsm bij willen zijn? Of dat een kruispunt geblokkeerd is door een ongeval? Dan zijn het omstanders die lopen te schelden en te tieren dat ze er niet door kunnen, als er dan uitleg wordt gegeven, maakt ze dat niks uit, want nu moeten ze wachten en dat kan natuurlijk niet, zelfs niet als er een leven gered kan worden.... Nu wordt er gehandhaaft en dan is het óók weer niet goed.... Het is ook niet snel goed zeg

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:09

Dat dit zelfs op bokt moet worden gedeeld joh, ik dacht eerder dat zoiets voor Facebook was. Zeker als het de Telegraaf betreft. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 08:19

Jongens handhaven op een rouwauto :n . Zo iets heet respect hebben voor een overledene. Laat die mensen hun werk doen en val ze niet lastig voor 10 cm. Of ben ik dan echt ouderwets aan het worden -O- wij hebben namelijk geleerd dat daar voor te hebben. :(:)

De rel is vooral ontstaan door de bizarre reactie van de geneente dame Sandy :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

chanicha

Berichten: 12033
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:30

Mee eens Karuna! Beetje meeleven is nog niemand van dood gegaan.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Celiien

Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:36

Ik ben een handhaver en moet en zal handhaven..
bespottelijk gewoon, een beetje respect was niet weggeweest.
En zeker de reacties van de gemeente vervolgens, man man man.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Telpeva

Berichten: 14574
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:36

Ik vind het geloof ik vooral sneu en respectloos naar de overledene toe, en naar familie en vrienden van de overledenen dat dit zo opgeblazen moet worden op internet inclusief foto.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Schuur_

Berichten: 4813
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Handhaver van gemeente te ijverig bij rouwauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:39

Dat de handhaver de man de rouwauto aanspreekt is niks mis mee. Nergens staat dat hij daar met een vinger heeft staan zwaaien en zelf was je er ook niet bij om de toon te horen.

De reactie van Sandy van de gemeente heeft wel flink olie op het vuur gegooid en vind ik heel apart

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Sunnda

Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:42

Wat zijn mensen tegenwoordig toch jankers..dat ze vanaf de overkant uit een cafe een drama moeten maken van iets waar de betrokkenen waarschijnlijk helemal niet zo bij stil gestaan hebben.
Als die handhaver nou bekeurt had...
Maar even zeggen: goh, let er volgende keer ff op goed? En de ondernemer zegt: ja doe ik.


En dan moeten er online weer 60000 mensen een plasje over doen. :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:45

Schuur_ schreef:
Dat de handhaver de man de rouwauto aanspreekt is niks mis mee. Nergens staat dat hij daar met een vinger heeft staan zwaaien en zelf was je er ook niet bij om de toon te horen.

De reactie van Sandy van de gemeente heeft wel flink olie op het vuur gegooid en vind ik heel apart


Precies :) gemeente reageert wat raar. Maar zie nergens dat er een boete is uitgeschreven oid?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sunnda

Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:49

Keet schreef:
Schuur_ schreef:
Dat de handhaver de man de rouwauto aanspreekt is niks mis mee. Nergens staat dat hij daar met een vinger heeft staan zwaaien en zelf was je er ook niet bij om de toon te horen.

De reactie van Sandy van de gemeente heeft wel flink olie op het vuur gegooid en vind ik heel apart


Precies :) gemeente reageert wat raar. Maar zie nergens dat er een boete is uitgeschreven oid?

De gemeente zal de hele dag met dit soort mensen moeten dealen. Foto's maken vanaf de overkant en dan maar lekker je gal spuwen over iets waar je geen reet mee te maken hebt.

Eerlijk? Ik ben echt 0.0 fan van boa's, maar ik bemoei me niet met alles wat ik zie op straat en voel ook niet de noodzaak elk onhebbedingetje wat ik zie op internet te gooien.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:52

Sunnda schreef:
De gemeente zal de hele dag met dit soort mensen moeten dealen. Foto's maken vanaf de overkant en dan maar lekker je gal spuwen over iets waar je geen reet mee te maken hebt.

Eerlijk? Ik ben echt 0.0 fan van boa's, maar ik bemoei me niet met alles wat ik zie op straat en voel ook niet de noodzaak elk onhebbedingetje wat ik zie op internet te gooien.


Yup, helaas hebben gemeentes de hele dag te maken met dit soort roeptoeters, die het dan breed uitmeten in de media en waar verwacht wordt dat de gemeente binnen 5 sec reageert.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:14

Celiien schreef:
Ik ben een handhaver en moet en zal handhaven..
bespottelijk gewoon, een beetje respect was niet weggeweest.
En zeker de reacties van de gemeente vervolgens, man man man.

Hij heeft helemaal niet gehandhaafd; dan had hij een boete uitgeschreven.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:17

Sunnda schreef:
Wat zijn mensen tegenwoordig toch jankers..dat ze vanaf de overkant uit een cafe een drama moeten maken van iets waar de betrokkenen waarschijnlijk helemal niet zo bij stil gestaan hebben.
Als die handhaver nou bekeurt had...
Maar even zeggen: goh, let er volgende keer ff op goed? En de ondernemer zegt: ja doe ik.


En dan moeten er online weer 60000 mensen een plasje over doen. :+


Haha, zoiets wilde ik schrijven. :D

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:18

karuna schreef:
Laat die mensen hun werk doen en val ze niet lastig voor 10 cm.

Het is meer dan 10 cm.. de banden staan al meer dan 10 over de lijn en dan heb je de spiegel nog die uitsteekt.

Er is géén boete uitgeschreven maar gewoon verteld of degene de volgende x anders wilt parkeren.
Als de BOA een slechte dag had gehad, had hij wel direct een boete uitgeschreven.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Celiien

Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:24

Brainless schreef:
Celiien schreef:
Ik ben een handhaver en moet en zal handhaven..
bespottelijk gewoon, een beetje respect was niet weggeweest.
En zeker de reacties van de gemeente vervolgens, man man man.

Hij heeft helemaal niet gehandhaafd; dan had hij een boete uitgeschreven.

Handhaven is niet alleen een boete uitschrijven, ook een waarschuwing uitdelen..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:44

Celiien schreef:
Ik ben een handhaver en moet en zal handhaven..
bespottelijk gewoon, een beetje respect was niet weggeweest.
En zeker de reacties van de gemeente vervolgens, man man man.


_O- respect van wie? De handhaver neem ik aan. Een rouwstoet die “aan het werk” is ga je toch niet lastig vallen met een dergelijke fituliteit. Dan ben je volgens mij behoorlijk doorgedraaid in je werk.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

secricible

Berichten: 25669
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:52

Sunnda schreef:
Wat zijn mensen tegenwoordig toch jankers..dat ze vanaf de overkant uit een cafe een drama moeten maken van iets waar de betrokkenen waarschijnlijk helemal niet zo bij stil gestaan hebben.
Als die handhaver nou bekeurt had...
Maar even zeggen: goh, let er volgende keer ff op goed? En de ondernemer zegt: ja doe ik.


En dan moeten er online weer 60000 mensen een plasje over doen. :+


Dit ja.

Cursusje social media voor de gemeente, iedereen weer terug in zijn hok. Wat een drama. Heerlijk telegraaf artikel. Manmanman. Snap niet dat dit zoveel aandacht moet krijgen, zelfs een topic op bokt, pfff :+

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Eefjahh, Eleadoras, willemijn_T en 2 bezoekers