Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:18

De baas betaalt alleen ov.Dus ik reis dagelijks met bus en trein. Maar verder kan ik niets met het ov.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:32

Even advocaat van de duivel: als met welvaart min of meer automatisch de consumptie en de uitstoot omhoog gaan, kan het dan voor de wereld niet beter zijn als we dat kunnen voorkomen? Kan verhinderen dat in een aantal ontwikkelingslanden vliegreizen bereikbaar worden, vlees voor meer mensen betaalbaar wordt en ezels worden ingeruild voor motorvoertuigen, niet effectiever zijn dan hier allemaal een spaarlamp, een elektrische fiets en een extra sojaburger in de week kopen?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:35

Waarom niet allebei? Ik vind niet dat we de maatregelen kunnen afschuiven op derdewereldlanden, zij hebben deze problemen niet veroorzaakt.

Overigens:
Luxemburg gaat al het OV gratis maken :D
Rob Jetten is niet blij met op de rem trappende Buma *\o/* https://www.trouw.nl/democratie/d66-lei ... ~ac674468/

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:54

oomens schreef:
Even advocaat van de duivel: als met welvaart min of meer automatisch de consumptie en de uitstoot omhoog gaan, kan het dan voor de wereld niet beter zijn als we dat kunnen voorkomen? Kan verhinderen dat in een aantal ontwikkelingslanden vliegreizen bereikbaar worden, vlees voor meer mensen betaalbaar wordt en ezels worden ingeruild voor motorvoertuigen, niet effectiever zijn dan hier allemaal een spaarlamp, een elektrische fiets en een extra sojaburger in de week kopen?


Het afschuif beleid is er anders wel de reden voor dat er nu in Frankrijk van die massale protesten zijn. Wil jij de problemen nog grootser gaan afschuiven.

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:48

Lang leve Luxemburg....!

Gratis OV - en legalisatie van wiet.
(Dat scheelt met gezeur: als politici iets niet willen, ,liegen ze vaak 'dat het niet mag van Brussel'.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 20:45

Magrathea schreef:
250!? Hoe krijg je dat voor elkaar, wij zijn vorig jaar voor 30 euro enkele reis naar Lille gegaan :oo

verootjoo, ik ging uit van jouw voorbeeld waarin je reis 26 euro kost. Dan maakt het toch niet uit dat er 20 euro op moet staan?

Ben eens voor werk naar Parijs gegaan en mijn werkgever was bijna 350 euro kwijt aan TGV, toen mijn ouders nog co ouderschap deden betaalde mijn vader 100-120 euro om mij van Antwerpen naar Amsterdam te laten komen met de TGV...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:45

Ik neem aan dat die tickets dan last minute geboekt zijn... Als je ruim van tevoren (een maand) boekt kan je voor 39,- met de thalys van Amsterdam naar antwerpen. En als ik nu online zoek kan je ook eind januari ook voor 35,- van Amsterdam naar Parijs met de thalys.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 00:06

JewEmm schreef:
Ik neem aan dat die tickets dan last minute geboekt zijn... Als je ruim van tevoren (een maand) boekt kan je voor 39,- met de thalys van Amsterdam naar antwerpen. En als ik nu online zoek kan je ook eind januari ook voor 35,- van Amsterdam naar Parijs met de thalys.

Ja werd inderdaad altijd redelijk last minute geboekt

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:16

Dan zijn ze inderdaad veel duurder. Soms is 2e klas zelfs duurder dan 1e.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:20

JewEmm schreef:
Dan zijn ze inderdaad veel duurder. Soms is 2e klas zelfs duurder dan 1e.

Ja wij hebben ook een keer eerste klas gereisd om die reden := Was wel nog steeds geen 200 euro..
Zo te zien boekten wij inderdaad vroeg :j Dat zou wel een en ander verklaren!
Naar Antwerpen kun je trouwens ook nog met de "gewone" internationale trein doen, dat duurt iets langer maar niet heel veel, en kun je gewoon op de dag zelf kopen. (Alhoewel, er staat me vaag bij dat die trein eruit ging :o? )

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:48


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:49

Hmm, als ik nu Antwerpen-Amsterdam op zoek kom ik toch ook nog altijd aan een dikke 100 euro per persoon voor eind januari...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:00

Als ik op Thalys.com zoek is het ook echt een stuk duurder dan op nsinternational :oo
De prijs hangt wel van het moment van reizen af.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:07

Hoera; Lammert van Raan is namens de PvdD op het klimaatcongres in Polen en hij kon mededelen dat hij was gearriveerd met een milieuvriendelijk vervoermiddel, namelijk de trein (relatief snel nog, 15u was hij onderweg, 2x overstappen en het grootste deel van de reis was 's nachts). Helaas was hij een van de weinigen. :(

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:16

15 uur? Moest bij de grens van Oekraine zijn ofzo? Anders is de auto veel sneller, ook over de slechte wegen in Polen. Snel is de trein meestal totaal niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:50

germie schreef:
15 uur? Moest bij de grens van Oekraine zijn ofzo? Anders is de auto veel sneller, ook over de slechte wegen in Polen. Snel is de trein meestal totaal niet.

.. Ehhh, er werd hier geklaagd over mensen die per vliegtuig naar de klimaattop gaan. Dus ik wilde even aanduiden dat het ook anders kan. Is het weer niet goed. :+

Edit: en op zich, Katowice ligt halverwege richting Oekraïne. Het zal hem wel in de overstaptijden hebben gezeten.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:52

En in de auto ben je totaal niet uitgerust en in de nachttrein kan je tenminste plat in een bed slapen :+ lekker slapen gaat je in een vliegtuig ook niet lukken.
Ik vind het een goed statement, belachelijk dat iedereen in z’n eentje in een vliegtuig daarheen komt om het over de klimaatproblemen te hebben :roll:

[o]

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:53

Magrathea schreef:
germie schreef:
15 uur? Moest bij de grens van Oekraine zijn ofzo? Anders is de auto veel sneller, ook over de slechte wegen in Polen. Snel is de trein meestal totaal niet.

.. Ehhh, er werd hier geklaagd over mensen die per vliegtuig naar de klimaattop gaan. Dus ik wilde even aanduiden dat het ook anders kan. Is het weer niet goed. :+

Edit: en op zich, Katowice ligt halverwege richting Oekraïne. Het zal hem wel in de overstaptijden hebben gezeten.

Ging mij over snel. Dat is de trein niet. Vliegtuig is het snelst, gevolgd door de auto, dan pas de trein. In geen geval ben je uitgerust.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/2898778 ... oor-milieu
Ja, ik vind ook dat ik zat betaal.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:54

germie schreef:
Toch wil ik deze link uit een ander topic hier wel plaatsen:
http://doorbraak.be/apostelen-klimaatre ... vjNC_ewHqA

het is satire maar bevat zeker ook een hele grote waarheid over indoctrinatie door de overheid. Het zegt nergens dat je niet om het milieu moet denken, maar het geeft wel aan dat wij niet overal eerlijke klimaatinfo krijgen.
En het is natuurlijk ook nog satire tegen geloven. Goed geschreven met zeker een kern van waarheid.

:D

Ik vraag mij altijd af hoe de ijstijd toch ontstaan is. Had dan echt iedereen zijn vriezer openstaan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:49

germie schreef:
Magrathea schreef:

.. Ehhh, er werd hier geklaagd over mensen die per vliegtuig naar de klimaattop gaan. Dus ik wilde even aanduiden dat het ook anders kan. Is het weer niet goed. :+

Edit: en op zich, Katowice ligt halverwege richting Oekraïne. Het zal hem wel in de overstaptijden hebben gezeten.

Ging mij over snel. Dat is de trein niet. Vliegtuig is het snelst, gevolgd door de auto, dan pas de trein. In geen geval ben je uitgerust.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/2898778 ... oor-milieu
Ja, ik vind ook dat ik zat betaal.

Goed nieuws! Vlees eten is hartstikke duur. Ik bespaar geld door beter te zijn voor het milieu. :j

En nee, ik had het niet over snel. Wel goed dat je een van de grotere problemen aanstipt. Mensen staan liever 20min in de file dan dat ze een treinreis maken die 30min langer duur (op een autorijtijd zonder file dus)... Wat is die 10 minuten nou helemaal voor probleem? :o
Of je uitgerust ben kan ik niet zeggen, wel hoor ik goede verhalen over de slaaptrein die voor velen blijkbaar veel comfortabeler is dan gedacht.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:54

:D Satire: natuurlijk had iedereen zijn vriezer openstaan!
En als we dat allemaal blijven doen krijgen we dat weer...!

Geen satire, maar bittere waarheid : Nederland heeft altijd een vrij mild klimaat ('zeeklimaat') gehad dankzij de Golfstroom.

We kunnen die Golfstroom verliezen in het opwarming sproces.

Ieder jaar rond St. Nicolaas al een elfstedentocht. ...

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:14

Laat die 11stedentocht nu eens een tijd geleden zijn. Ik zit in startgroep 13. Nooit de kansgehad om te starten want was nog maar 17 toen de laatste gereden werd. Zodra het kon lidgeworden. Dus ooit start ik. Uitrijden weet ik niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:21

...die schaats 'tocht der tochten' is natuurlijk geen loupezuivere graadmeter van opwarming (bij voldoende kou maar teveel windwakken gaat het ook niet door)
een andere sportenthousiast heeft teevee opnamen van de Belgische wielerrondes zitten kijken. Veertig jaar lang 'de omloop van het volk' etc. Die worden altijd in dezelfde week verreden.
En dan kijken naar de bomen langs de route
|( Het verschil is opmerkelijk.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:19

Ik gebruik geen anticonceptiepil. Wat daarvan in het milieu komt is tig maal vervuilender dan alle koeienpoep bij elkaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:23

Bron?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Koekie_186, MyWishMax, serenta en 81 bezoekers