Bioloog aangehouden in eigen tuin met pepperspray, te ver?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wie heeft gelijk

De man
64 (65%)
De politie
33 (34%)

Totaal aantal stemmen: 97


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Bioloog aangehouden in eigen tuin met pepperspray, te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:58

hahahaha nee, ik ken verder geen biologen, dus geen slechte ervaringen met biologen :D

maar goeie grap; moest er hard om lachen :D

Maar idd, er is altijd wel een reden waarom je iets vind. En ondanks enkele slechte ervaringen met regelrechte hufters van agenten weet ik ook dat in dit geval het o zo makkelijk opgelost had kunnen worden door netjes uitleg te geven, even begrip tonen en ID aanbieden.
En daarom zet ik vraagtekens bij het verhaal van de bioloog.

En idd; wat er werkelijk gebeurt is weten alleen die 2 partijen want verder was er niemand bij.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:08

Inderdaad, je hoort het van 1 kant en eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad met de politie maar weet ook dat er strepenlikkers bijzitten. Neemt niet weg dat ik respect voor hun werk heb.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Bioloog aangehouden in eigen tuin met pepperspray, te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:12

Tegenwoordig duiken er ook heel regelmatig filmpjes op waarin de politie er keihard op los slaat. Regelmatig gaat het om mensen die ze bijna moeiteloos in de boeien hadden kunnen slaan en in de politieauto kunnen zetten. Maar inplaats daarvan kiest de agent in kwestie om zijn emoties de vrije loop te laten en erop los te slaan.

Dit meisje lijkt zo dronken dat ze bij het minste duwtje op de grond ligt. Inplaats van haar een vuistslag in jet gezicht te geven had hij haar ook zo de handboeien om kunnen doen en meenemen naar het bureau. En tegenwoordig duiit er zo vaak beeldmateriaal op van agenten die er gewoon op los slaan.

https://youtu.be/OevkAbHdYSo

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Bioloog aangehouden in eigen tuin met pepperspray, te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:30

Net als het volgende verhaal. Zonder dashcam had de beste man een bekeuring gekregen voor iets wat hij helemaal niet gedaan had. Im ben tegen het overmatig gebruik van camera's zoals het tegenwoordig plaatsvindt. Maar door dit soort situaties denk ik soms dat je gewoon er in mee moet gaan om jezelf te beschermen tegen dit soort ongein.

https://forum.flitsservice.nl/wet-mulde ... 88097.html

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:12

Ik lees toch dat de bioloog op straat was...?
De politie gebruikt echt niet zomaar pepperspray en stapt ook niet zonder aanleiding iemands tuin binnen.Ik heb dus ook zeer mijn twijfels bij het verhaal van de bioloog.