Mannen/vrouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 00:01

Janine1990 schreef:
Tenzij jij ook graag rokjes draagt :))


Ik draag op de paar koudere maanden hier na héél graag een sarong maar dat kan alleen aan de costa in de zomer.
Niet dat ík me er aan stoor dat anderen het raar vinden, maar teveel mensen in mijn sociale kring zouden er moeite mee hebben en hoewel dat hún beprking is, is het niet sociaal van mij als ik daar geen rekening mee zou houden.

Zitten in OV is inderdaad niet gemakkelijk met langere benen. Ik heb daarbij een kunstheup en een verkalkte dus kan niet wijdbeens zitten. Moet dus of aso scheef of aan het gangpad zitten.

Erg amusant trouwens als ik er eens niet aan denk en met de sarong in de bus naar Málaga centrum stap _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 02:52

Hiraeth schreef:
Ik heb niet zo veel zin om me te mengen in de discussie, maarre...

That viral video you saw of a woman throwing bleach on men manspreading? Yeah, it's staged

Dat was een beetje te verwachten, vergelijk het met de "sociale experimenten" waar ze een blanke in een zwarte buurt neerzetten met een pro-Trump bord, of een zwerver 100 dollar geven die daarna eten gaat kopen voor zwerfhonden ipv bier.

Wel interessant in die link die je geeft is helemaal aan het einde waarbij ze de mogelijkheid geven dat deze video gemaakt is als "anti-feministische propaganda" om aan te tonen dat feministen helemaal gek zijn. En dan zijn er nog mensen hier die het goedkeuren (wat erop neerkomt dat je het boegbeeld bent van een doorgedraaide feminist).

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:37

Volgens mij ben ik ook een man.. :')

Ik zot 9/10 keer met mn benen uit elkaar.. Daarom draag ik nooit een rok hahaha.. Wat een omzin deze actie.. Werkelijk waar.. :')

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:58

Heeft iemand ergens anders een linkje (geen Facebook dus kan het niet zien).

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:12

Haha! Dit topic heeft mijn ogen geopend voor een fenomeen wat mij nooit eerder was opgevallen.
Zojuist in de trein viel het me ineens op dat het meerendeel van de mannen idd wijdbeens in de trein zitten. Morgen maar een flesje bleek meenemen :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:20

ik heb hem niet eens afgekeken. Ik vind het nogal een overdreven reactie.. Sommige mannen zitten in mijn ogen nog redelijk normaal, doen niks geks zitten lekker boekje te lezen. Vallen niemand lastig en dan wordt er ineens wat water met bleek in hun kruis gegooid.

Echt belachelijk.... vind dat juist aso


Dat ze meer ruimte in beslag nemen als het druk is en dan commentaar hebben als er gevraagd wordt om minder ruimte in beslag te nemen is heel wat anders dan dit..

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:32

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:35

Staged of niet... in het nieuws was dat het water met bleek zou zijn, en daar kan je meer kwaad mee doen dan enkel kleding verpesten.
Hoop niet dat ze mensen op ideeen brengen....

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 08:41

Frappant dat vrouwen zich er niet druk om maken dat de mannen waar ze mee omgaan er niet aan denken ze gewoon wat lekkere zitruimte te geven.

Wel klagen er veel dat ze zich niet emotioneel gehoord of gezien voelen, dat ze hem er steeds aan moeten herinneren de vuilniszakken buiten te zetten, zijn vuile was op te ruimen.

Maar als het gaat om letterlijk je eigen ruimte te claimen, is het belachelijk.

Geloof me, mannen die zich bekommeren om het feit dat de vrouw die naast hem zit genoeg ruimte heeft en gewoon lekker op haar stoel kan zitten.
Zijn ook de mannen die er aan denken de vuilnisbakken buiten te zetten.
Dat zijn mannen die zich bekommeren om hun omgeving.

En daar beginnen, zou wel eens het begin kunnen zijn van een betere relatie in het algemeen.

En inderdaad, vragen of je partner wat plek voor je wil maken op de bank, is een goed begin.
En zo zou je je zoons ook beter op kunnen voeden voor hun partners, voor attente mannen in de toekomst.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:52

A3a1 schreef:
Frappant dat vrouwen zich er niet druk om maken dat de mannen waar ze mee omgaan er niet aan denken ze gewoon wat lekkere zitruimte te geven.

Wel klagen er veel dat ze zich niet emotioneel gehoord of gezien voelen, dat ze hem er steeds aan moeten herinneren de vuilniszakken buiten te zetten, zijn vuile was op te ruimen.

Maar als het gaat om letterlijk je eigen ruimte te claimen, is het belachelijk.

Geloof me, mannen die zich bekommeren om het feit dat de vrouw die naast hem zit genoeg ruimte heeft en gewoon lekker op haar stoel kan zitten.
Zijn ook de mannen die er aan denken de vuilnisbakken buiten te zetten.
Dat zijn mannen die zich bekommeren om hun omgeving.

En daar beginnen, zou wel eens het begin kunnen zijn van een betere relatie in het algemeen.

En inderdaad, vragen of je partner wat plek voor je wil maken op de bank, is een goed begin.
En zo zou je je zoons ook beter op kunnen voeden voor hun partners, voor attente mannen in de toekomst.


Ik zal die mannen wel niet kennen die niet automatisch ruimte maken op de bank. En toch moet ik de mijne af en toe wel vragen om wat in huis te doen. Zijn definitie van rommel/teveel vuilnis of vaat ligt gewoon verder weg dan die van mij.


Denk dat dat bij veel mannen wel zo is maar volgens mij is de gemiddelde man zich daar ook gewoon niet bewust van en is het geen kwade opzet.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 01-10-18 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:52

Wauw, over generaliseren gesproken

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:10

A3a1 schreef:
Frappant dat vrouwen zich er niet druk om maken dat de mannen waar ze mee omgaan er niet aan denken ze gewoon wat lekkere zitruimte te geven.

Wel klagen er veel dat ze zich niet emotioneel gehoord of gezien voelen, dat ze hem er steeds aan moeten herinneren de vuilniszakken buiten te zetten, zijn vuile was op te ruimen.

Maar als het gaat om letterlijk je eigen ruimte te claimen, is het belachelijk.

Geloof me, mannen die zich bekommeren om het feit dat de vrouw die naast hem zit genoeg ruimte heeft en gewoon lekker op haar stoel kan zitten.
Zijn ook de mannen die er aan denken de vuilnisbakken buiten te zetten.
Dat zijn mannen die zich bekommeren om hun omgeving.

En daar beginnen, zou wel eens het begin kunnen zijn van een betere relatie in het algemeen.

En inderdaad, vragen of je partner wat plek voor je wil maken op de bank, is een goed begin.
En zo zou je je zoons ook beter op kunnen voeden voor hun partners, voor attente mannen in de toekomst.



:(:)

Maar ook knap dat jij de relaties van menig zo weet te beoordelen!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 09:13

Ga gewoon voor de grap eens om je heen kijken de volgende week.
Ga eens uitproberen wat ik zeg.

Experimenteer!

Hier zeggen dat het generaliserend is en niet klopt, zonder het uit te proberen.

Zitten jullie echt op dit topic om te zeggen dat een man stom is om te zeggen dat je je ruimte moet claimen, dat mannen geen flikker om je/vrouwen geeft als hij als een zak aardappelen naast je zit en zijn telefoon zit te vingeren.

Probeer het uit, wat heb je te verliezen?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:15

Energie :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:30

Wat een onzin! Ik heb 4 jaar lang met de trein gereisd en als iemand breed zat en ik er wilde zitten dan heb ik nooit een probleem gehad om het te vragen of dat hij dat niet kon/wilde. Hetzelfde met tassen op de stoelen. Ik zat ook wel eens breed, maar vaak omdat ik mijn tas dan tussen de benen had. Ik kan me zowaar voorstellen dat het breed zitten fijner is i.v.m. het zaakje wat ertussen zit. Zoiets intimideert toch niet? De rest van de houding/blik/kleding misschien wel.

Ik raad aan om eerder in therapie te gaan over "je" eigenwaarde (hierbij spreek ik niemand persoonlijk aan) ipv. tegen anderen te zeggen dat ze hun (zit)houding moeten wijzigen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:37

A3a1 schreef:
Ga gewoon voor de grap eens om je heen kijken de volgende week.
Ga eens uitproberen wat ik zeg.

Experimenteer!

Hier zeggen dat het generaliserend is en niet klopt, zonder het uit te proberen.

Zitten jullie echt op dit topic om te zeggen dat een man stom is om te zeggen dat je je ruimte moet claimen, dat mannen geen flikker om je/vrouwen geeft als hij als een zak aardappelen naast je zit en zijn telefoon zit te vingeren.

Probeer het uit, wat heb je te verliezen?


+:)+

Niets nieuws onder de feministische zon.
Alsof alle vrouwen zoveel te bieden hebben _O-
Het is op beíde ´markten´ bedroevend imo.

Een welgemanierd, charmant, geemancipeerd, leuk manmens vind derhalve snel bijpassend charmant gezelschap.
Zoek een leuk exemplaar (of meer) uit en klaar.

Idem de veeleisende dames die meer letten op wat ze denken waard te zijn dan op wat ze te bieden hebben. Ook die zitten met bijpassend -O- gezelschap op de bank.

Moraal van dit verhaal; wil je dat je partner verbetert of een betere vangst? Begin bij jezelf :)*


p.s. als je de suggestie van A3a1 opvolgt en iemand aanspreekt, verzoék dan beleeft, aardig, en met een glimlach. Dat verlaagt drempels. Agressief op de rechten staan roept weerstand op.
Oh en bedank beleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:52

Ik zit nu in de trein. Als enige vrouw in de coupé. De ene man zit met zijn benen over elkaar, de andere met zijn benen uit elkaar. En je verwacht het niet, maar niemand probeert een andere te domineren of te intimideren.

Ik zit in een vierzits met een onbekende naast mij, een onbekende schuin tegenover. Tegenover mij is de plek leeg. Daar kan niemand zitten zonder dat ik in de persoonlijke ruimte kom van die hypothetische onbekende. Ik neem namelijk als ik mijn benen keurig over elkaar doe de hele ruimte tot aan die stoel in beslag. Met mijn benen naast elkaar komen mijn knieën nog tot ver in die ruimte. Verdien ik nu ook een fles bleek?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:54

Ok een fenomen dat ik niet kende. Enne oeps ik zit vaak zo en dan sons ook nog op de Al Bundy manier }>
Aardig met een glimlach vragen geeft meestal geen problrmen of je hebt echt een eikel tegen over je. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:56

Huertecilla schreef:
A3a1 schreef:
Ga gewoon voor de grap eens om je heen kijken de volgende week.
Ga eens uitproberen wat ik zeg.

Experimenteer!

Hier zeggen dat het generaliserend is en niet klopt, zonder het uit te proberen.

Zitten jullie echt op dit topic om te zeggen dat een man stom is om te zeggen dat je je ruimte moet claimen, dat mannen geen flikker om je/vrouwen geeft als hij als een zak aardappelen naast je zit en zijn telefoon zit te vingeren.

Probeer het uit, wat heb je te verliezen?


+:)+

Niets nieuws onder de feministische zon.
Alsof alle vrouwen zoveel te bieden hebben _O-
Het is op beíde ´markten´ bedroevend imo.

Een welgemanierd, charmant, geemancipeerd, leuk manmens vind derhalve snel bijpassend charmant gezelschap.
Zoek een leuk exemplaar (of meer) uit en klaar.

Idem de veeleisende dames die meer letten op wat ze denken waard te zijn dan op wat ze te bieden hebben. Ook die zitten met bijpassend -O- gezelschap op de bank.

Moraal van dit verhaal; wil je dat je partner verbetert of een betere vangst? Begin bij jezelf :)*


p.s. als je de suggestie van A3a1 opvolgt en iemand aanspreekt, verzoék dan beleeft, aardig, en met een glimlach. Dat verlaagt drempels. Agressief op de rechten staan roept weerstand op.
Oh en bedank beleefd.



Ik ben het voor deze keer helemaal met je eens. :j


Ik ben zéker feminist, maar feminisme gaat over beleefdheid tegenover elkaar. Gelijkheid. En gelijkheid houdt niet in dat je een fles bleek in iemands kruis gooit. De term feminazie komt van dat soort vrouwen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:17

Resistance schreef:
Ik ben zéker feminist, maar feminisme gaat over beleefdheid tegenover elkaar.


Nee, dat is emancipatie.


Citaat:
Gelijkheid.


Dát lijkt meer op feminisme ook als mis je nog de positieve discriminatie als vermeend pad daartoe.

Nieuwsflits:
- Mannen en vrouwen aijn niet gelijk. Gelijkwaardig is het juiste begrip.
- Positieve discriminatie bestaat niet en contraproductief.

Het bleek gooien, zelfs gewoon water is overigens strafbaar. Noteer details van de bus/tijd etc. en doe aangifte. Stel de vervoersmaatschappij aansprakelijk.
Aangevallen door vrouw; sexueel geintimideerd, bedreigd gevoel.
Laat de betreffende wetgeving voor je werken. Gelijkheid toch?! Me too :)*

Anoniem

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:34

.....én de boel wordt alweer totaal verdraaid. :Y)


I rest my case

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:40

Ik reis nu vijf jaar met de trein, heel wat mannen langs zien komen; maar wat is het probleem nu? Ik zit ook wel eens asociaal breed en als iemand vraagt of hij/zij plaats kan nemen ga ik recht zitten. Heb in die vijf jaar nog nooit gehad dat een man asociaal zat als ik er bij moest/wilde. Is héél erg aangedikt dit.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:42

Wat een achterlijke actie, echt belachelijk. Als ik één van die mannen was, had ik haar het liefst meteen die metro of wat is het uitgegooid :=

Waar haalt die vrouw het recht vandaan om andermans kleding kapot te maken en mensen voor schut te zetten? Waar mensen zich tegenwoordig aan storen zeg, niet te geloven. Die vrouw kan beter of zelf met haar benen wijd gaan zitten, of niet meer met het openbaar vervoer gaan.

Lijkt me voor een man ook niet geheel comfortabel om met de beentjes bij elkaar gedrukt te zitten.

Echt belachelijk.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:54

Hé dit meen je niet? :')

Wauw dit vind ik echt triest. Wat een onzin zeg. Lekker boeiend dat iemand zo zit. Wat kunnen mensen toch zeiken. Hoezo kun je je hier nou weer aanstoot aan nemen? :wow:

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:14

Wat een raaaaaar topic dit. :')