Mannen/vrouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 12:16

Kwam deze video tegen op facebook en ik vroeg me af wat jullie er van vinden.

Ik zelf vind het een goede actie, reis zelf veel met openbaar vervoer en schaam me regelmatig de ogen uit mijn hoofd voor mannen die er zo bij zitten.
Ik was eigenlijk verbaasd dat veel vrouwen het te agressief vinden, vind dat namelijk niet.

https://www.facebook.com/inthenow/video ... 5OTUwMzk0/

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:20

Water oke, maar gemengd met bleekwater zodat je kleding naar de gallemieze is vind ik niet oke.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:22

Ik heb het filmpje niet gezien.
Maar wel een artikel over het filmpje.

Ik vind het enorme preutsheid

Je ziet toch niks. Men laat iedereen lekker doen zeg
Zit zoals je wilt zitten.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit heb gestoord aan "man-spreading".
Ik zie het niet als een macho gebaar of een dominantie iets en vind deze actie dus ook te ver gaan. Het is toch gewoon een manier van zitten? De meeste mannen zitten zelfs gewoon een boek te lezen, ik kan me daar niet aan storen.

diablo <3 Ik ga je missen mannetje
je moet het leven beleven, niet overleven.
voor de snel afgeleide onder ons http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:24

Huh wat een rare actie :? Waarom andermans kleding vernielen omdat jij vindt dat ze er raar bij zitten?
Zo raar is het toch niet om zo te zitten?

[o]

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:27

Wat aso :oo

Ik zit als vrouw ook vaak met mijn benen wijd, zie het probleem echt niet 8)7

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:29

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd534897/

Ik heb dit artikel er even bijgepakt.
De vrouwen krijgen weer een complex aangepraat. We worden alweer met 1-0 achter gezet door de zithouding van een wijdbeense man. 8)7
Doe dan gewoon zelf ook je benen uit elkaar in de bus en laat het lekker gaan! Wat een gemekker, is dit het nieuwe feminisme? Schamen moeten die vrouwen zich!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:30

Holy crap, wat een bitch. Die had van mij echt zo een kop koffie over d'r hoofd kunnen krijgen en waarschijnlijk sleep ik d'r ook nog aan d'r arm naar een agent.

Dom wijf.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:30

A3a1 schreef:
Ik zelf vind het een goede actie, reis zelf veel met openbaar vervoer en schaam me regelmatig de ogen uit mijn hoofd voor mannen die er zo bij zitten.
Ik was eigenlijk verbaasd dat veel vrouwen het te agressief vinden, vind dat namelijk niet.

Ik zit er ook zo bij... heeft toch niets te maken met het "showen" van je mannelijke dominantie?
Hoezo ervoor schamen als iemand er zo bij zit?
Als het iemand in een minirokje is en je ziet de hele doos; dan snap ik daar wel iets van.
Maar dan nog gooi je geen water in iemands kruis.
Zou wat zijn als mannen dat gaan doen bij vrouwen met een te kort rokje (of te veel borsten) omdat ze, in hun ogen, hun vrouwelijkheid te veel uiten.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:31

Azmay schreef:
Wat aso :oo

Ik zit als vrouw ook vaak met mijn benen wijd, zie het probleem echt niet 8)7

Dit dus. Echt belachelijk.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:32

Brainless schreef:
A3a1 schreef:
Ik zelf vind het een goede actie, reis zelf veel met openbaar vervoer en schaam me regelmatig de ogen uit mijn hoofd voor mannen die er zo bij zitten.
Ik was eigenlijk verbaasd dat veel vrouwen het te agressief vinden, vind dat namelijk niet.

Ik zit er ook zo bij... heeft toch niets te maken met het "showen" van je mannelijke dominantie?
Hoezo ervoor schamen als iemand er zo bij zit?
Als het iemand in een minirokje is en je ziet de hele doos; dan snap ik daar wel iets van.
Maar dan nog gooi je geen water in iemands kruis.
Zou wat zijn als mannen dat gaan doen bij vrouwen met een te kort rokje (of te veel borsten) omdat ze, in hun ogen, hun vrouwelijkheid te veel uiten.
Precies dit dus. Je wil niet weten hoe vaak vrouwen tegenover je gaan zitten, inderdaad in een kort rokje en dan de benen net even te wijd open doen :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:34

Wat een gestoorde actie, dan heb je blijkbaar niets belangrijks in je leven als je je druk maakt om de zitpositie van een medereiziger 8)7

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 12:34

Dan oproep aan vrouwen die het wel wat vinden, hier mannelijke aardbolbewoner, ik ben het met jullie eens!
Als ik in een uur tijd 4 medereizigers die naast me zitten moet vragen om ruimte, heb ik de balen.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 30-09-18 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:34

Moeten al die mannen maar hun zaakje ertussen proppen en met de benen over elkaar zitten? Goh ik denk dat er dan nog veel meer problemen komen.
Zolang ze in een volle trein of bus maar een beetje ruimte kunnen geven en niet 2 plaatsen in beslag nemen.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:35

Gestoord...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:42

A3a1 schreef:
Dan oproep aan vrouwen die het wel wat vinden, hier mannelijke aardbolbewoner, ik ben het met jullie eens!
Als ik in een uur tijd 4 medereizigers die naast me zitten moet vragen om ruimte, heb ik de balen.


Ja maar dat is toch geen reden om hun kleren te verknallen. Ik denk dat ze er ook meer over na zullen denken wanneer het ze gevraagd wordt. De mannen uit het filmpje zien er niet uit alsof ze nou echt doelbewust zo zitten en zullen dus ook niet meteen die link leggen, lijkt mij :?
Maar then again, deze actie gaat veels te ver.

diablo <3 Ik ga je missen mannetje
je moet het leven beleven, niet overleven.
voor de snel afgeleide onder ons http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:45

Filmpje niet gezien maar iemand kleding besmeuren vind ik echt niet kunnen.
Als iemand overdreven wijdbeens gaat zitten waardoor je zelf niet fatsoenlijk kan zitten kan je ook vragen of iemand een klein beetje minder ruimte in kan nemen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:46

NatasjavE schreef:
Filmpje niet gezien maar iemand kleding besmeuren vind ik echt niet kunnen.
Als iemand overdreven wijdbeens gaat zitten waardoor je zelf niet fatsoenlijk kan zitten kan je ook vragen of iemand een klein beetje minder ruimte in kan nemen.
Welnee, anno 2018 giet je dan een flesje water in iemand z'n schoot :roll:

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:46

zigranta schreef:
Water oke, maar gemengd met bleekwater zodat je kleding naar de gallemieze is vind ik niet oke.


Dat iemand breed naast je zit en je daardoor te weinig ruimte hebt kan je ook gewoon opmerken.

Dit is echter weer zon geflipte feminist die wat bedacht heeft om in de picture te komen.

Verder is het complete filmpje in scène gezet. De gemiddelde persoon blijft echt niet zomaar rustig zitten en kijkt een beetje dommig.


Maar ik neem aan dat je het dan ook goed vind wanneer er een jongedame met een mini rokje vlak voor mij loopt dat ik er dan een emmer water opgooi zodat ze wat kan afkoelen en voortaan wat langers aantrekt of gelden er dan andere regels? Ze showt immers ook haar vrouwelijkheid als we dezelfde criteria hanteren als het filmpje..

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:48

robert45 schreef:
zigranta schreef:
Water oke, maar gemengd met bleekwater zodat je kleding naar de gallemieze is vind ik niet oke.


Dat iemand breed naast je zit en je daardoor te weinig ruimte hebt kan je ook gewoon opmerken.

Dit is echter weer zon geflipte feminist die wat bedacht heeft om in de picture te komen.

Verder is het complete filmpje in scène gezet. De gemiddelde persoon blijft echt niet zomaar rustig zitten en kijkt een beetje dommig.


Maar ik neem aan dat je het dan ook goed vind wanneer er een jongedame met een mini rokje vlak voor mij loopt dat ik er dan een emmer water opgooi zodat ze wat kan afkoelen en voortaan wat langers aantrekt of gelden er dan andere regels? Ze showt immers ook haar vrouwelijkheid als we dezelfde criteria hanteren als het filmpje..
Oei, je haalt hier op Bokt een heel gevoelig onderwerp aan, ik ga d'r eens voor zitten tijdens m'n lunch :+

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:52

Niet eens alleen water, maar met bleek... Broek en evt andere kleding waar het op gespetterd is kan dus gewoon weggegooid. Bizar...
Als iemand zo wijd zit dat een ander niet meer normaal kan zitten is dat heus verre van netjes. Maar om dan maar meteen hun eigendommen te vernielen zonder diegene ook maar aangesproken te hebben...
De mannen in het filmpje zitten er totaal nietsvermoedend bij. Die hebben niet eens door dat ze iets doen wat een ander zou kunnen irriteren.
Nee , gaat mij veel te ver hoor.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:52

Ik reis vrijwel dagelijks met het OV en kan me (vooral in de ochtend, voordat ik mijn eerste kop koffie op heb) best snel aan andermans gedrag irriteren, maar heb me hier nog nooit een seconde aan kunnen storen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:52

robert45 schreef:
Maar ik neem aan dat je het dan ook goed vind wanneer er een jongedame met een mini rokje vlak voor mij loopt dat ik er dan een emmer water opgooi zodat ze wat kan afkoelen en voortaan wat langers aantrekt of gelden er dan andere regels? Ze showt immers ook haar vrouwelijkheid als we dezelfde criteria hanteren als het filmpje..


En in al die decolletés.
En in de bouwvakkersdecolletes

[o]

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Mannen/vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:56

@ailill gelijke rechten toch?

@verootjoo uiteraard, geen onderscheid.

Ik krijg een flinke waterrekening vrees ik...

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:57

robert45 schreef:
@ailill gelijke rechten toch?

@verootjoo uiteraard, geen onderscheid.

Ik krijg een flinke waterrekening vrees ik...
Gelijke rechten tot op een zeer bepaald niveau, laat ik het daar maar op houden :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers